Mitä hyvää on Raamatussa?

Yksi-usko

Minun mielestäni yksi tärkeimmistä asioista, mitä Raamattu opettaa, on selkeä PELASTUSVARMUUS. Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen pelastaa, eikä sitä tarvitse (eikä saa) epäillä.

Muistattehan ryövärin ristillä, joka uskoi Jeesukseen ja pelastui, vaikka hän oli ollut murhaaja ja pahantekijä. Hän tuli uskoon ristillä katsellessaan Jeesusta ja sanoi "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Luuk. 23:43. En usko, että tämä on sattumalta Raamatussa. Uskoisin, että se on juuri sitä varten, että ihmiset ymmärtäisivät sen, että Jeesus on meidän täydellinen syntiemme sovitus. Pelastua voi vielä viime hetkelläkin ennen kuolemaa. Tällä ryövärillä ei ollut mitään omia ansioita.

1

<50

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ristiinnaulitseminen oli rangaistus kapinoinnista tai muusta valtiopetoksesta.

Tuo "ryöväri" oli luultavimmin ollut mukana jossakin kapinahankkeessa. Jos eläydymme tuon ajan eriarvoisuuteen, olisimme aika moni itsekin valmiita kapinaan.

Hän oli pahantekijä luultavasti vain Rooman valtion hallinnon kannalta. Henkirikokseen syyllistymisestä ei ole mainintaa, joten sillä on turha spekuloida.

Muuten, minä en tarvitse mitään uskoa pelastusvarmuuteen. Pelastus, paratiisi ja taivasten valtakunta ovat nyt ja tässä, ja kaikkina aikoina. Oikeastaan muuta ei tarvita kuin irti päästäminen ahdistavista kuvitelmista, jotka eivät ole koskaan olleet totta. Kaipa sitä voi laajasti tulkiten sanoa uskomiseksikin.

Kristinuskon kielen ja mytologian voi soveltaa melko pitkälle tähän "hengelliseen kokemukseen". Mutta eksklusivismi ei mahdu sen kanssa samaan huoneeseen. Vuoren huipulle on monta polkua, mutta huippu on sama kaikille.

Jos sijoittaa paratiisin kuvitelmiin ja tulevaisuuteen, se on suoraan ristiriidassa sen kanssa, mitä meille opetetaan Luuk 17:20–21.

Laitanpa sen tähän aivojen notkistamiseksi vuoden 1548 käännöksenä:
      "Coska hen nyt Phariseusilde kysyttin/ Coska Jumala' Walda ku'da olis tuleua/ wastasi hen heille ia sanoi/ Ei Jumala' Waldaku'da tule wlkolisen menon cansa/ eike he mös sano/ Catzo tesse catzo sielle. Sille catzo/ Jumala' Waldaku'da ombi teiden sisellenne."

On keskusteltu siitä, onko oikeampi käännös "sisällisesti teissä" (1938) vai "teidän keskellänne" (1776, 1992). Näen asian niin, että se, joka on ymmärtänyt tuon tekstin merkityksen, tajuaa noiden kahden käännöksen tarkoittavan yhtä ja samaa asiaa.

Vaikea sitä sen paremmin on selittää. Jokainen joutuu tallaamaan polkunsa itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 164
      1697
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      75
      1202
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      898
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      93
      790
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      567
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      57
      564
    7. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      41
      562
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      74
      500
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      37
      459
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      28