Eilen alueuutisista seurasin. Ihmiset keskittyvät Tampereen ydinkeskustaan jonne rakennetaan runsaasti kerrostaloasuntoja. Samaan aikaan omakotitalojen kysyntä kaupungin laidoilla on romahtanut. Vihdoinkin Suomi alkaa urbanisoitumaan. Nurmijärviä emme tarvitse.
Ehkä ihmiset vielä oppivat olemaan äänestämättä Maalaisliitto-Keskustaa.
Tervettä kehitystä Tampereella
21
154
Vastaukset
Ihmiset muuttavat urbanisoituneessa ympäristössä sinne missä on töitä, palveluita ja toisia ihmisä. Eivät minnekkään korpeen.
Myös ympäristön kannalta on parempi että ihmiset asuvat kaupunkien keskustoissa jolloin autoilun aiheuttamat päästöt vähenevät.
- vainoinsitäasuisivat
Vai että ihmiset asutetaan jonkinlaisiin kennostoihin, kuin mehiläiset?
No johan tuo tuntuu jonkinlaiselta pakottamiselta, ja on kaukana ihmisarvoisesta elämästä.
Vai ei muka autoilla sitten ollenkaan. Oletanpa vain, että ne työpaikat sijaitsevat aivan muualla kuin kaupunkien keskustoissa, sinne töihin kyllä menevät autoilla. Mihin muuten aioit sijoittaa noiden ihmisten autot?
Ei kuule kaikki tee samanlaista palstapaskurin hommaa kuin sinä suoritat sieltä asumiskennostasi käsin.
Kyllä ihmiset luontoa tulee tarvitsemaan tulevaisuudessakin, tosin sekin sinun systeemissä tietenkin tehtäisiin maksulliseksi.
No visionsa kullakin, vaikka sen olis sairas pääkin tuottanut. Niin tai itse olettamansa "terveys".
Kyllä perkele vie hulluja on moneen junaan, ja sehän se vaarallista on kun e hulluimmat asemalle jääneet pääsevät maita ja ihmisiä johtamaan.
No ei mene enää montakaan viikkoa kun nähdään oliko huuhaata tuo oikeistodemun puolueen perustamisjuttukin. Itse olen jo monta vuotta sitten kirjoittanut, että josko demut ja vassukat yhtyisivät ja perustaisivat suomen demokraatit nimisen puolueen, niin SDP:n ei tarvitsisi nimilyhennystään muuttaa, eli vanhat painotuotteet ym. kelpaisivat jatkossakin.
Mutta nythän sinun Jungnerilaiset ilmeisesti ottanevat tuon nimen käyttöön, koska olen siinä käsityksessä, että Jungner on tuon nimen rekisteröinyt itselleen. Ainakin olen lukenut, että Helsingin demokraatit olisi Jungnerin rekisteröimä.
Mutta otappa sinusta selvää, kirjoittanetko noista juttujasi edes vapaalta, vai oletko jossain hoidossa.Sivistyneen ja kaupungistuneen ihmisen asumismuoto on kerrostaloasuminen. Teollisuuden työpaikat luonnollisesti sijaitsevat pääaosin kaupunkien laidoilla. Tarkoitinkin lähinnä kaupunkiin syntyviä palvelusektorin työpaikkoja joissa on tulevaisuus.
Kiitos huolenpidosta mutta menttaalihygieniani on täysin kunnossa.
PS: Asuntolainojen korkovähennysoikeus tulisi poistaa.OikeistoSosDem kirjoitti:
Sivistyneen ja kaupungistuneen ihmisen asumismuoto on kerrostaloasuminen. Teollisuuden työpaikat luonnollisesti sijaitsevat pääaosin kaupunkien laidoilla. Tarkoitinkin lähinnä kaupunkiin syntyviä palvelusektorin työpaikkoja joissa on tulevaisuus.
Kiitos huolenpidosta mutta menttaalihygieniani on täysin kunnossa.
PS: Asuntolainojen korkovähennysoikeus tulisi poistaa.Ja kuten sanoin terveessä kehityksessä ihmiset itse haluavat kaupunkien keskustoihin. Ei heitä sinne tarvitse pakottaa.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ja kuten sanoin terveessä kehityksessä ihmiset itse haluavat kaupunkien keskustoihin. Ei heitä sinne tarvitse pakottaa.
Suomalainen palvelukulttuuri on vielä lapsenkengissä. Täällä ei osata vaatia saati ymmärtää sitä että palveluista pitää maksaa. Vaihdetaan itse auton renkaat ym. hölmöä.
- SellainenHaluMeillä
Ja kuten sanoin terveessä kehityksessä ihmiset itse haluavat kaupunkien keskustoihin. Ei heitä sinne tarvitse pakottaa.
Ihmiset "haluavat" kaupunkien keskustoihin. No, kyllähän se on pakko haluta, jos asunnot, ne kennot rakennetaan kaikki keskustoihin. Ostoskeskukset taas keskustojen ulkopuolelle, autojen käyttö ja omistaminen tehdään helvetin kalliiksi, metrot maksavat miljardeja, eivätkä valmistu koskaan . . . niin kyllä ihmiset "haluavat", heille vaan on tarkkaan kerrottava ja osoitettava liikemiesten ja ostopolitikkojen teoilla, mitä ihmiset "haluavat".
SellainenHaluMeillä kirjoitti:
Ihmiset "haluavat" kaupunkien keskustoihin. No, kyllähän se on pakko haluta, jos asunnot, ne kennot rakennetaan kaikki keskustoihin. Ostoskeskukset taas keskustojen ulkopuolelle, autojen käyttö ja omistaminen tehdään helvetin kalliiksi, metrot maksavat miljardeja, eivätkä valmistu koskaan . . . niin kyllä ihmiset "haluavat", heille vaan on tarkkaan kerrottava ja osoitettava liikemiesten ja ostopolitikkojen teoilla, mitä ihmiset "haluavat".
Kauppakeskuksia on alettu rakentamaan yhä enemmän kaupunkien keskustoihin. Tavoite olisi se että jos työssä käy keskustassa toimivan joukkoliikenteen johdosta omaa autoa ei tarvitsisi lainkaan.
- SellainenHaluMeillä
Kauppakeskuksia on alettu rakentamaan yhä enemmän kaupunkien keskustoihin. Tavoite olisi se että jos työssä käy keskustassa toimivan joukkoliikenteen johdosta omaa autoa ei tarvitsisi lainkaan.
Hienoa, missä niitä keskustaan rakennettavia ostoskeskuksia on alettu rakentamaan?
- S24uomlaineN
Kerro yksi esimerkki keskustaan rakennettavasta uudesta kauppakeskuksesta?
S24uomlaineN kirjoitti:
Kerro yksi esimerkki keskustaan rakennettavasta uudesta kauppakeskuksesta?
Kokkolassa rakennetaan kaupungin keskustaan. En nyt muista nimeä. Asiasta tuli ohjelma YLE:ltä. Joka tapauksessa näin tullaan jatkossa tekemään. Lisäksi toimivan ja riittävän halvan joukkoliikenteen ansiosta yksityisautoilu kaupungissa tehdään kannattamattomaksi.
- S24uomlaineN
Kokkolassa rakennetaan kaupungin keskustaan. En nyt muista nimeä. Asiasta tuli ohjelma YLE:ltä. Joka tapauksessa näin tullaan jatkossa tekemään. Lisäksi toimivan ja riittävän halvan joukkoliikenteen ansiosta yksityisautoilu kaupungissa tehdään kannattamattomaksi.
Ainakaan Keski-Suomesta en tiedä muita kuin tyhjeneviä liiketiloja keskustassa. Jyväskylä on tästä hyvä esimerkki. Prisman uusin tuli ns. lähiöön. Kärkkäinen tulee Palokkaan.
- Malevi
Mikähän näistä ;)
http://www.kokkola.fi/visitkokkola/ostokset/fi_FI/kauppakeskukset/ Malevi kirjoitti:
Mikähän näistä ;)
http://www.kokkola.fi/visitkokkola/ostokset/fi_FI/kauppakeskukset/Tutki itse. Merkityksetön detalji isossa kuvassa.
S24uomlaineN kirjoitti:
Ainakaan Keski-Suomesta en tiedä muita kuin tyhjeneviä liiketiloja keskustassa. Jyväskylä on tästä hyvä esimerkki. Prisman uusin tuli ns. lähiöön. Kärkkäinen tulee Palokkaan.
Jyväskylän kävelykatu on oikein vireä paikka. Tulevaisuus on juuri tällaisissa palvelusektorin keskittymissä. Kyllä ne megamarketitkin sinne siirtyvät ennemmin tai myöhemmin. Old Brick´s on oikein hyvä olutravintola.
- Malevi
Tutki itse. Merkityksetön detalji isossa kuvassa.
Taas kerran törmätään siihen surulliseen tosiasiaan, ettei sitä suurta kuvaa olekaan, sitä suurta kuvaa koetetaan rakentaa, kusettamalla naruttamalla ja harhauttamalla. Jotta kansalaisille voidaan kertoa, mitä kansalaiset haluavat, mutta eivät vaan tyhmyyksissään sitä viellä tiedä ja ymmärrä.
On siis aika oleellinen, eikä suinkaan merkityksetön. Malevi kirjoitti:
Taas kerran törmätään siihen surulliseen tosiasiaan, ettei sitä suurta kuvaa olekaan, sitä suurta kuvaa koetetaan rakentaa, kusettamalla naruttamalla ja harhauttamalla. Jotta kansalaisille voidaan kertoa, mitä kansalaiset haluavat, mutta eivät vaan tyhmyyksissään sitä viellä tiedä ja ymmärrä.
On siis aika oleellinen, eikä suinkaan merkityksetön.Suuri kuva on yhteiskunnan normaali kaupungistumiskehitys josta meillä ollaan jäljessä 50 vuotta. Koska meillä on liikaa "Nurmijärviä" mm. keinotekoisen omistusasumisen asuntolainojen korkovähennysoikeuden muodossa suosimisen johdosta. Lisäksi meillä ei kunnolla olla osattu johtuen rataverkon huonosta kunnosta käyttää raideliikennettä.
- Malevi
Suuri kuva on yhteiskunnan normaali kaupungistumiskehitys josta meillä ollaan jäljessä 50 vuotta. Koska meillä on liikaa "Nurmijärviä" mm. keinotekoisen omistusasumisen asuntolainojen korkovähennysoikeuden muodossa suosimisen johdosta. Lisäksi meillä ei kunnolla olla osattu johtuen rataverkon huonosta kunnosta käyttää raideliikennettä.
Meitä on vain 5,5 miljoonaa, siitä kovinkaan laajaa kaupungistumiskehitystä rakenneta. Riski on sama, kuin esimerkiksi Usassa on käynyt ja käy. Kokonaisia kaupunkialueita kuolee ja autioituu, rikollisuus rehottaa ja elämästä raunioilla ei nauti kuin rikolliset. Ihmiset edelleenkin nauttivat haluaisivat luonnonläheistä asumista, lähellä palveluita, eikä kennomaisia pilvenpiirtäjiä tiheästi sijoitettuna petoniporsaiden, joita taiteeksi kutsutaan keskelle.
Malevi kirjoitti:
Meitä on vain 5,5 miljoonaa, siitä kovinkaan laajaa kaupungistumiskehitystä rakenneta. Riski on sama, kuin esimerkiksi Usassa on käynyt ja käy. Kokonaisia kaupunkialueita kuolee ja autioituu, rikollisuus rehottaa ja elämästä raunioilla ei nauti kuin rikolliset. Ihmiset edelleenkin nauttivat haluaisivat luonnonläheistä asumista, lähellä palveluita, eikä kennomaisia pilvenpiirtäjiä tiheästi sijoitettuna petoniporsaiden, joita taiteeksi kutsutaan keskelle.
Mitä se luonnonläheinen asuminen on. "Nurmijärvien" joita Suomi on täynnä kaltaisia luonnottomia paikkoja rumine elementti "keskustoineen". Kaupunkeihin voidaan tehdä viheralueita.
- JTK-TAMPERE
Joukossa tyhmyys tiivistyy ja niitä tyhmiä on helpompi valvoa,kun ne asuu säilytyslokerossa. Palvelut ei tule ilmaiseksi,jos ei ole vientiteollisuutta ja vientiteollisuushan on karkoitettu tampereelta. Kolhoosi on parempi sana keskustan kerostaloille,ei missään luontoa,ei leikkikenttiä,sisäliikuntaa vain aikuisille ja lapsille,kun ei ihmiset osaa enään päättää omasta vapaa-ajastaan.
Muutaman uuden kerrostalon rakentaminen Tampereen ydinkeskustaan ei urbanisoi edes tätä yhtä kaupunkia käytännössä lainkaan. Vielä vähemmän siitä voi vetää johtopäätöksen, että rakentaminen kaupunkien ydinkeskustoihin olisi lisääntymässä valtakunnallisesti. Nimittäin tyhjiä tontteja niissä on niukalti, eikä meillä Suomessa ole tapana purkaa vanhoja, matalia kerrostaloja ja rakentaa uusia ja korkeita tilalle. Jokaisesta laajemmasta yrityksestäkin nousisi kaava- ja ympäristökohu. Johan tämä on nähty Helsingissäkin, jossa vaatimukset "pilvenpiirtäjistä" ovat kaikuneet kuuroille korville. Siksi uusien rakennusten kaavoitus keskittyy kaupunkien laitamille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501