Voi hyvät sisaret ja veljet? Emmehän käytä Kotikaljaa. Sisareni Häissä Oli Tarjolla tätä Kotikaljaksi Nimitettyä Juomaa. Jota Minäkin Tietämättömyydessäni Tulin maistaneeksi. Ilmeisesti Siihen Oli laitettu Liikaa sokeria. Mitä ei voi tapahtua Oikeassa elävässä uskossamme. Huomasin kaverini kanssa Jutellessa ja tätä Kaljaa juhla Pöydässä Juodessani alkaeni Humaltua. Joten halusin heti tätä syntistä juomaa. haluaisin tietää nyt että montako prosenttia alkoholia Kehittyy kotikaljaan alkoholia.?
Paljonko On Kotikaljassa Prosentteja
31
9635
Vastaukset
- Minä_luu-
len, että ainakin 80 %. Kahvikupillinen kotikaljaa ja litra 96 %-sta maissiviinaa. Tehokasta.
- kotiviiniä.naminami
Kaupassa ostetussa tai esim. tuoppi kotikaljapakkauksesta reseptin mukaan tehtynä, niissä on ihan minimaalisesti alkoholia. Olisikohan noin 1% eli sitä saa ihan huolella kitata tynnyritolkulkulla, että saisi edes pienen humalatilan aikaiseksi. Tietenkin omalla reseptillä saa vähän tuhdimpaakin juomaa valmistettua, mutta eiväthän lestat semmoisia perinnetaitoja osaa, josta tulikin mieleen eräs reissu puuiloon.
Käväisinpäs tuossa taannoin puuilossa katsomassa, josko siellä olisi käymisastioita sekä muita kotiviinitarvikkeita, koska semmoisia yleensä on myynnissä puuilon kaltaisissa romukaupoissa. Hetken kierreltyäni ei osunut silmiin kotiviinihyllykköä, joten kysäisin henkilökunnalta, että mistä täältä löytyy käymisastioita. Myyjä oli täysin hukassa ja kysyi, että mikä on käymisastia, jolloin selvensin hänelle, että käymisastia on semmoinen sankko, jossa voi valmistaa kiljua tai kotiviiniä, johon myyjä vastasi pelokkaasti, että eihän meillä täällä semmoisia ole. Hälytyskellot alkoivat välittömästi soimaan päässä ja kassalla huomasin, että siihen oli laitettu selvästi lestan näköinen pikkutyttö rahastamaan. Ryntäsin heti kaupasta ulos ja menin nettiin tarkistamaan asian ja googlella se varmistui: puuilo on lestakauppa. En ole siellä sen koommin käynyt.- Tromposyytti
Puuilosta olen kyllä kotiviinin valmistukseen tarvittavat tykötarpeet hankkinut ja hyvin olen niillä juomaa tehnyt. Toisekseen Puuilo mainostaa kuuluvasti Radio Suomipopissa ja heillä on myös yhteisiä arvontoja. Olkoonkin Puuilon omistajat keitä tahansa, niin kyllä ne kaupat on ihan kaikelle kansalle siinä missä Kärkkäisetkin. Saahan Kärkkäisiltäkin hiusvärejä, korvakoruja, populäärimussiikkia ja elokuvia jos mitäkin. Vain alkoholi- ja tupakkatuotteet puuttuvat. Niitä ei ihan joka kaupassa tarvitse ollakaan.
- Tromposyytti
Tromposyytti kirjoitti:
Puuilosta olen kyllä kotiviinin valmistukseen tarvittavat tykötarpeet hankkinut ja hyvin olen niillä juomaa tehnyt. Toisekseen Puuilo mainostaa kuuluvasti Radio Suomipopissa ja heillä on myös yhteisiä arvontoja. Olkoonkin Puuilon omistajat keitä tahansa, niin kyllä ne kaupat on ihan kaikelle kansalle siinä missä Kärkkäisetkin. Saahan Kärkkäisiltäkin hiusvärejä, korvakoruja, populäärimussiikkia ja elokuvia jos mitäkin. Vain alkoholi- ja tupakkatuotteet puuttuvat. Niitä ei ihan joka kaupassa tarvitse ollakaan.
Esimerkiksi tämän olen Puuilosta hankkinut ja monia muita tykötarpeita ja hyvät viinit niillä moneen kertaan tehnyt https://www.puuilo.fi/Superlappo-lappopumppu-12-15L-/-min
- painue
Yhtä lapsellinen avaus kuin, kuinka paljon 40% Koskekorvan vodkassa on alkoholia?
- missäonkaljaa
Miksi sana KALJA on lestadiolaisissa kodeissa????? MIKSI SRK EI KIELLÄ TÄLLAISIA ASIOITA ENNEN KUIN JOKU OIKEASTI MENEE VAHINGOSSA MAISTAMAAN ALKOHOLILLISTA KALJAA?! Lestadiolainen ei osaa eikä saa ajatella joten nyt srk ottakaa itseänne niskasta kiinni
- SKRllä
ei ole valtaa kieltää mitään.
- kieltoyhteiskunnan_tuki
SKRllä kirjoitti:
ei ole valtaa kieltää mitään.
Kieltävät Oulun paavin kätyrit vallattomasti milloin mitäkin, esimerkiksi kortsun käytön ja telkkarin omistamisen.
- rdfffd
kotikaljassa on prosentteja esim olvin kotikaljassa 2,2%. Uutteesta valmistetun on noin prosentti.
Esimerkki miten voi käydä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121910813452_uu.shtml - PaaviPadasjoelta
teuta suosii lamminsahtia, kysykääpä neuvoja. tietää rosentit ja romillet
Edesmennyt hurskas äitini R. I. P. oli maakunnankuulu kotikaljamestari. Pitoloihinnii kaljat teki usseinnii. Joskus kyllä tais rosentit nousta niin juhlaviksi että ihan viinille vertoja veti. Nyt on äetiä ikävä...
- niin_joo
Ei Kaikkia Sanoja Kirjoiteta Isoilla Kirjaimilla!
- ViiniKirkossa
Kumpi on syntisempi sana: kalja vai olut?
- rohkasuryyppy
Olut.
Viiniä muuten saa juuva. Jeesuskin joi vinkkua. Monikohan puhujaveli muuten ottaa rohkaisuhörpyt ennen saarnavuoroaan? On nääs sen vertas pehmosia puheita välill, ettei niitä kyll selvin päin ole pijetty
- kerronpatämän
No sehän riippuu tietysti siitä kodista, jossa sitä kaljaa on pantu.
- jotain_totuutta_joukkoon
Me emme käytä kotikaljaa. Sen tekee hiiva.
- LeipuriHiiva
Vaimollanikin on hiiva. Koemme sen Jumalan siunauksena.
- Yksi-vain
Kotikaljan prosentti on 2-3%
- RuottinLaestalars
Luther joi olutta niin, että oli vatsavaivoja.
- kiljukalja
torbohiivaa ja sokeria niin 14% löytyy heti
- Anonyymi
Ei se ny niin vaan heti tuu 14prossaa joutuu kyllä vähän aikaan oottaa,Voin kyllä vakuttaa että kotona et saa 14prossaa jos ei erikoislaitteita ole.
- Anonyymi
Tilavuus-, vai painoprosenttia?
- moonshiner
Kuka juo kotikaljaa, kiteen kirkasta yhä tiputellaan.
- Stemmetson
Meillämme Juotiin usein Kaljaa, jota Äiti Pani Suurissa Saaveissa suuria Juhlia varten ja Sitä joimme Muki Tolkulla. Oli Enemmän ja vähemmän Hyvää kaljaa jota nautittavaksi Saimme!
Hyviä oli tietysti Ne, jotka Nousivat Päähän ja Aiheutti Täten juhlavan Menon. Hyvää kaljaa Juodessaan ihan Alkoi Kiittämään Herraa Jeesusta, koska se ilo Oli ylitse Pursuavaa. Malja vain saattoi Kuohua Yli ja Näin kävi, kun sai Juoda ylitse Kuohuavaa Hyvää ja kauan Käynyttä Kaljaa juhlavasti Muki Tolkulla! - juttunsa_kullakin
Hiivalla nostatettu leipäkin pitää avajaan logiikan mukaan kieltää !
Siinäkin löytyy prosentteja käymistuotteena, kun tarkasti mitataan.
Ei auta syödä kuin kaalia, heinää ja perunaa tämän " sisar23 " mukaan ?- Anonyymi
peruna on koisokasvi, siinä on nikotiinia..sisaret ei saa panna mitään suuhunsa ettei jää kiinni ;)
ps.justiisa kotikaljaa rukiista ja ruista ranteeseen omalla reseptillä tuoppia pikkasen viritettynä. kaljaahan ei sokerilla nostella vaan kunnon maltailla. minä nyt sokerilla "kakkosta" ja jälkikäynti vielä edessä niin mietoa keppanaa maun kärsimättä ja sopivasti suut makiaks .. luomua, lisäaineeton.
- Anonyymi
Mä tunnen yhden tutun jonka tuttava joi koti kaljaa. ni sit se olikin alkanu kohta juomaan väkevää viinaa ja nyt se on menettäny uskonsa eli se on epä uskonen.
Mä oonki suodattanu koti kaljasta alkoholihiutaleet kahvin suodattimella pois ja oon hyvin pysyny uskomasa- Anonyymi
No moniki on väittänyt pysyvänsä uskomassa vaikka ei syntiä ole pois laittanut,Ei se usko ketään pelasta vaan armo.
- Anonyymi
Minä olen ihan varma, että teillä vanhalestoilla on paljon vakavampia ongelmia uskossanne kuin kotikaljan pienet prosentit. Miten on pedofilian kitkentä yms onnistunut?
- Anonyymi
Siis mitä halusitkaan tietää? Koti-, sauna- ja mökkikaljassa on noin 95% vettä. joissain enemmänkin, Veteen on moni hukkunut, alkoholeihin varsin harva joukko.
- Anonyymi
ei sitä luulis että ollaan jo 2000-luvulla menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162018Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1581494Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551357- 551138
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1601110Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62852- 56811