Olen automaattisesti kirkkoherra; uskokaa pois;

Hei-

Minäkin olen roomalaisen vallan jälkeläinen! Ihka oikea, joo;

- Aivan ilmeistä on kun Satakunnan seudulle tuli 1200 luvulla ristiretkeläisiä, niin näiden laivojen päälliköt olivat aina maailman valtaa pitäviä sukuja.
Minusta lähtöhenkilönä tehty sukututkimus vie Satakunnan seudulle Köyliön ja Tammelan kirkkoherroihin, ja tuo Jaakko Ilkan kautta Pohjanmaalle. Jaakko Ilkkakin oli kruunun miehiä vielä, ja olen kummastakin isovahemmistani suoraan Jaakko Ilkasta elenevassa polvessa polveutuva.
Kirkkoherrat on valittu tuohon aikaan puhtaasti poliittisen maallisen vallan perusteella, ja valta kulki isältä pojalle, ja oli peräisin maailman kuninkaallisista suvuista, eli vallan pidosta on ollut kyse.

Laitan tässä toisesta isovanhemmastani; äitini vanhemmista (toisen isovahempani suku on paperilla)
>>> Minä olen siis automaattisesti Kirkkoherra tämän perusteella;!

"...............kka k. 1640 Kurikka Isänäiti: Nilla, oo 1620 s. 1602 k. 1646 Kurikka Jooseppi Lähtöhenkilö: Maria Kylmäjyrä s. 1660 Kurikka k. 1722 Kauhajoki - Äidinisä: Mikko Ilkka, Ratsuisäntä, valtiopäivämies, piispan sakkovouti s. 1567 Ilmajoki k. 1642 Ilmajoki Jaakko Ilkka, Isäntä 1585-1597, Nuijasotapäällikkö s. 1545 prob Ilmajoki k. 27.1.1597 Isokyrö Pentti Ilkka, Rahnasto, Isäntä 1546-1566, Rahnaston isäntä, lm s. 1520 Ilmajoki k. 1566 Ilmajoki, Rahnasto Jaakko Ilkka - N.N. Peltoniemi, oo 1540 Ilmajoki s. 1513 Ilmajoki k. Ilmajoki Pentti Peltoniemi, Isäntä 1533-, s. 1480 Ilmajoki, k. 1546 Ilmajoki Agatha, Isännöi 1546-1548, s. 1490 Ilmajoki, k. 1548 Ilmajoki Äiti: Susanna Ilkka, ................."

jatkuu mutaman sukupolven jälkeen;

"..........XVII sukupolvi XVIII sukupolvi XIX sukupolvi XX sukupolvi XXI sukupolvi katso Isä: Johannes Mulle, Köyliö kappalainen 1512 s. 1460 Isänisä: Olaf Mulle, Köyliön kirkkoherra s. 11.1420 k. 1508 Perniö Isänäiti: - Lähtöhenkilö: Matias Johannes Mulli, Tammelan kirkkoherra 1557-1575................."

> Titta på;, minä olen automaattisesti kirkkoherra Olaf Mullen ja Matias Johannes Mullen tähden!

Toisesta vanhemmastani isästäni; -suvustani olen sitten maailman suurimpien kärryseppien jälkeläinen!
- Suomen suurin hevosajokalujen rakentajien verkosto alkoi minun kantaisästä 1840. Sama verkosto päättyi minun sukuuni 1960. (Kurikassa oli omaa, ja koko lystin taito alkoi Ilmajoen Könniltä 1780. Kantaisäni isistäni oli Könnin taitoinen seppä)
Tämä Suomen suurin käsityöteollisuuden verkosto käsitti yli 30 pajaa 120 vuoden aikana. Saman kylän pajojen ammattikoulutus poiki vielä kahteen naapurikylään tusinan verran pajoja, - eli tämä volyymi nousee näin yli 40 pajaan!
Uskon ettei maailmalla ollut vastaavaa, eli siten minun isät oli maailman suurimmat kärrysepät!

Täällä olen kirjoittanut Suomen suurimmasta verkosta;
http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html

Jumalan siunausta!

Jari Laurila
keskustelija
ingen pappi
Kurpansepän pojanpoika

6

366

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukuselvityksiä.nimistä

Onhan tuossa joku teettänyt meilläpäin myös sukuselvitystä.
      Johonkin kuninkaallisiinhan se johti.
      No, ehkä se on nätisti hienosäädetty tutkimus, kun ne hevosvarkaat on jätetty pois, siksi en niin korvaalotkauta suvun halleluja huutoihin.

Paras on vain todeta, että kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Eli pitää hakea todellista sukuselvitystä aivan aikojen alkuun ja Sanan kautta siementää itsensä taivaalliseen sukuun, että elämänkirjasta löytyisi sitten ajallaan nimi.

• Kyllä ne todellisia sukutauluja ovat kirkkoherroihin saakka!
        Ne on tehnyt sellainen taho,. joka valvoo Jaakko Ilkan perinnettä. Nämä tekevät DNA-testejä jatkuvasti selvittääkseen Jaakko Ilkan sukua.
        Minun sukutauluni olivat niin selvät, että DNA- testejä ei tarvittu.

" en niin korvaalotkauta suvun halleluja huutoihin."
        - Hyvä että' tajuat ettei ole asiaa minun hengelliseksi johtajaksi eikä minulle minkään sprtin vanhemmaksi.
        - En hallelujaa korvaani lotkauta sellaiselle pyrkimykselle, että minulle oikeen johtajaksi tai vanhemmaksi. -Sorvaa kynttilänjalkoja, aikasi kuluksi mieluimmin!
        Aamen.

Siunauksia!

Jari Laurila

• sukuselvityksiä.nimistä

En sinusta kirjoittanutkaan vaan omasta, mietin vain ääneen sitä listaa, mistä ovat kertoneet.

Aivan vapaasti saat Jari kirjoittaa suvustasi, mitä kuuluu jne. Mutta itselleni on tärkeää miettiä, että onko tuossa sukutaulussa nimeni ja miksi, kun "elämänkirjat" sen kirjoitukset otetaan esiin.
        Eli onko suvussani kuninkaallisia, tai hevosvarkaita, varmaan kumpiakin, mutta se ei auta oviaukossa, kun se aika koittaa.

• Ainakin taidat olla hurjan tärkeä henkilö. Omasta mielestäsi.

Jotenkin tämä toimisi paremmin sillä tavalla, että olisi erikseen keskustelualue "Jari Laurila ja hänen historiansa". Sitten voisi katsoa, kuinka moni sitä lukee ja kommentoi.

• Hep-

Rupattelen foorumilla. Sen verran järkikultaa, pleace käyttää.

On totta että jouduin turhan pitkiin selityksiin, uskonnollisista syistä johtuvasta pilkanteosta. Viestini ovat toivottavasi ilkeiden puheiden suhteen saavuttaneet päämääränsä. Useimmille se oli tietenkin täällä turhaa ja liikaa.

Esimieheksi pääsee siis minulle vain työsopimuksen kautta, jossa näen alaistaitojeni vaatimukset tuomariksi vain maan perustuslain mukaisen tuomioistuimen nuijaa pitelevä viranhaltija. Rahalla ei myydä koskaan valtaa vähääkään.
        Juoruakaksi pääsee kaikki muut! _kiitos kuulemasta.

Siunauksia!

Jari Laurila
        keskustelija

• Vielä;

Äitini molemmat vanhemmat polveutuvat suoraan alenevassa polvessa Jaakko Ilkasta.
      Olen näin tuplasti Jaakko Ilkan jälkeläinen.

Isäni isä on noita kuuluja Kurpan seppien jälkeläisiä, joissa kantaisäni s.1821 teki uraa uurtavaa sepän työtä. Poika oli historian tuottelian kärryseppä.
      Pitää katsoa vielä kuin kauaksi pääsee.
      On tuoreena paperilla, en tiedä mihin sen lykkäsin.

Neljäs isovanhempani- olen kuullut tämän suvun tutkineelta että pääsi Ranskalaiseen laivan kapteeniin saakka. Tätä pitää tutkia vielä.

- En näillä ylpeile liikoja, mutta hauskana asiana halusin ne kertoa.

Siunauksia!

Jari Laurila
      keskustelija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt!?

🤗
      Ikävä
      170
      1835
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      83
      1308
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      963
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      96
      851
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      66
      696
    6. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      41
      639
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      59
      627
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      75
      545
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      42
      534
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      29