Vinkatkaa selviytymistarina pelosta!

Dontfear

Hei!
Teen kouluesitelmää pelosta ja sen voittamisesta. Tarvitsisin jonkun vaikuttavan tositarinan, kuinka pääsit yli pelostasi. Joku fiktiivinenkin kertomus käy. Käyttäisin mielelläni omaa tarinaa, mutta ei tule omakohtaisia kokemuksia mieleen :(

Suurkiitos, jos voit auttaa!

2

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herppi

      Hei.

      Aikanaan pelkäsin käärmeitä kuten niin monet muutkin.
      Opin tuntemaan henkilön jota kiehtoi käärmeet ja oli hankkimassa sellaista itselleen lemmikiksi. Opiskelin hänen avullaan ymmärtämään mikä käärme oikeastaan on ja pääsin lopulta ensikosketukseen käärmeen kanssa kun hän hankki sen. Matka pelon voittamiseen oli mahtava kokemus kun kaikki luulo muuttui tiedoksi ja pelko uteliaisuudeksi. Tajusin etten ymmärtänyt pelon aikana käärmeistä edes perusasioita ja vanha tieto oli lähinnä urbaaneja legendoja jossa käärmeet tappavat ihmisiä huvikseen. Todellisuus avasi silmäni siitä ettei käärmeellä olekaan oikeasti mitään aikomusta tuhlata energiaa ihmisen tappamiseen ilman syytä. Sen jälkeen on ollut hämmentävää nähdä muita tässä samassa oudossa illuusiossa jossa itsekin elin. On normaalia kuulla kuinka ihminen kertoo ylpeänä kuinka haluaa tappaa käärmeitä ja pelkää että "kastemato" syö hänet elävältä.

      Tämän jälkeen tutustuin myös käytännössä lintuhämähäkkeihin ja tajusin kuinka hämähäkitkin ovat aivan liian väärinymmärrettyjä.

      Sosiaalisen pelon olen myös voittanut pitkällä terapialla ja lääkkeillä. Piti vain sisäistää se ettei muita oikeasti kiinnosta vaikka mokaisi. En tosin ole vieläkään vakuuttunut etteikö ihminen olisi hengenvaarallinen laji jota ei kuuluisi pelätä mutta riskit ovat elämän mauste.

      Toivottavasti antaa suuntaa esitelmään ja onnea hyvään numeroon.
      Lisää herppitarinoita voisi olla http://www.herppi.net/ sivustolla

    • unohda_koko_juttu

      Fiktiivinenkin kelpaa! Ettäs kehtaat!
      Ai että satuja meinaat kertoa tosi- ja opetusmielessä!

      Älä leiki näin vakavalla asialla, kuin ihmisten mielenterveys!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe