Saksalaisesta ammeesta yli 127 000 euroa ja vielä Englannissa. Suomessa vielä ymmärtäisin mutta että euroopassa:
http://www.boatshop24.com/en/bavaria-cruiser-37/Sailboat/1059754
Herrajestas että ene kehtaa
35
1213
Vastaukset
- novoisentään
Siihenhän on helppo ratkaisu, älä osta!
- asdfghjk_qwertyu
Ja näitä persaukisia ruikuttajia sitten riittää.
- RahamiesAsialla
Meinaatko ettet osta tuotakaan, vaikka olet rahamiehiä? ;-)
- Skandifani
On se muuten oikeasti aika ruman näköinen töppökeuloineen ja korkeiden kansineen.
- Kamalaa-ihankamalaa
Joo, ja joissain noissa töppökeuloissa kun on vielä ihan liian avarat sisätilat eikä riittävästi tartuntakahvoja. On ne kamalia, avotilassakin kiinteät pöydät.
http://www.nautorswan.com/fileadmin/user_upload/115S/Swan115.pdf
- ihanankamala
Toi bava on kyllä susiruma. Yli 40-jalkaisena sama designi alkaa olla jo tyylikäs. Töppökeula ja pystykeula ovat eri asioita. Töppökeulan sisällä on paljon sisätilaa ja jarruttaa tehokkaasti vasta-aaltoon. Toisella tavoin muotoiltu pystykeula toimii vastakkaisella tavalla. Yksi on yhdelle kamalaa, toinen toiselle.
Jos veneen keula on vino ja pituus on 9,2 metriä, kannattaa keula nostaa pystyyn, jolloin rungon pituudeksi tulee 8,9 metriä eikä mene veroa.
- UkkoKiekuu
Kysy Venemaailmasta saatko siieltä uuden vastaavan halvemmalla ?
Kaikkihan on kallista niille jotka ei ole tottuneet käsittelemään rahaa. - Eiapteekista
Veneellä ajettu yksi kesä, hyvät varusteet, joten hintapyyntö aika ymmärrettävä. HUomaa että tuo on hintapyyntö
- Ottaisin
Hieno vene eikä ollenkaan paha hinta.
- sardiinipurkki
Tää on varmaankin makuasia. Minusta se on RUMA ja muistuttaa pahasti sardiinipurkkia.
- Ottaisin
Makuasia joo ja kyllä se vähän sardiinipurkkia muistuttaa. Ruman purjeveneenkin olen nähnyt, se ei muistuttanut sardiinipurkkia.
- Bavaria332006
sardiinipurkki kirjoitti:
Tää on varmaankin makuasia. Minusta se on RUMA ja muistuttaa pahasti sardiinipurkkia.
Minulla on 33-jalkainen Bavaria. Mielestäni aivan mahtava komistus!
- puomukko
Siellä on jo liimatut/laminoidut merivaneeriasetelmat ja 'rungon' laminoinnit ihanassa narinassa. Tulee sellainen aito purjevenetunnelma, kun kansi narahtelee astutttaessa ja takila vinkuu tuulessa.
- muopuukko
Puomukon muistelmat ovat ilmeisesti ranskalaisten valmistajien rakenteista jossa liimatut palkistot ja laipiot ovat vakiona olleet jo pitkään...
- Hrvm09
muopuukko kirjoitti:
Puomukon muistelmat ovat ilmeisesti ranskalaisten valmistajien rakenteista jossa liimatut palkistot ja laipiot ovat vakiona olleet jo pitkään...
Ja nehän ovat nykyään vakiona lähes kaikissa veneissä, mikäli et satu tietämään. HR mukaan lukien.
- AdmiralD
Heh, ylläpito oli poistanut kommenttini "venehän on käytännössä uusi".
No, olihan se Bavarian omalla kielellä ...arvelin yhteyden olevan osuva - enenkaveri
Joo, se ene on kyllä ihme tyyppi, sillä on ennenkin ollut omituisia avauksia.
- HooVee2
Ei se ole "Herrajestas" vaan "Herran Jestas", eikä se ole ene vaan ne.
Ja vielä: Veneen ulkonäkö ei tarvitse olla rahasta kiinni, mutta uudet Bavariat on kyllä ihan törkeen mulkeron oloisia sekä päältä että sisältä. Se sopii just niille mulkeroille jotka tänne tilittää purjeveneiden hinnoista ja ties mistä milloinkin.
Olisin todella iloinen, jos olisi tai voitaisiin perustaa nettisaitti, jossa keskustelua käydään omalla nimellä ja omilla todellisilla kokemuksilla!- Point-of-no-return
Olisihan se mukavaa kun voisimme täällä keskustella omilla nimillämme ja jopa kuvien kera, mutta valitettavasti se ei ole tällä avoimella foorumilla mahdollista.
Venelehdellä on oma keskustelusivusto, mutta siellä oli ainakin pari vuotta sitten kovin hiljaista kun sitä viimeksi silmäilin.
Olen nähnyt joitakin veneenmallin mukaan nimettyjä foorumeita ja olempa eräässä ulkomaisessa sivustossa jopa mukanakin, mutta hiljaista on sielläkin.
Täällä keskustelu muistuttaa melko paljon niitä turinoita, joita käydään baaritiskin ääressä - ilman nimiä tai muitakaan viitteitä todellisuuteen.
Täällä kuten siellä baarissakin voi kukin esiintyä kenä tahansa - tietysti muutamia oikean elämän tyyppejä lukuunottamatta.
Olisiko venemallin mukaan perustettu suljettu foorumi mahdollisesti jonkinlainen ratkaisu rehelliseen ja avoimeen keskusteluun? - Eihyvä
Omalla nimellä kirjoittaminen pitäisi kieltää. Minulla on kolme kokonimi kaimaa. Yksi niistä kirjoittelee nimellä ja edustaa meitä kaikkia.
- h-for_ever
Sarkasmi on vaikea laji, varsinkin jos vielä on panovirheitä tekstissä. Itseasiassahan ko. Bavaria on todella löytö. Hyvä esimerkki mihin oikeasti ollaan menossa, kun purjehdus on jatkossa entistä enemmän matkailua eikä kilpailua.
Voin vain arvailla että minkäläaisen parranpärinen ja neneän vartta katsomisen seuraava vene saisi aikaan laiturilla aikoinaan kilpailleiden purjehtijoiden joukossa.
https://www.youtube.com/watch?v=HSZXsA0qzSY- nenänpärinä
korjaan; takahekin
- KallisTUVAvene
nenänpärinä kirjoitti:
Minkälainen tahahekinsäätö tässä on?
https://youtu.be/yUEe4mfT3V8Miksi toi vene kallistuu videossa. Eikö hyvin suunnitellut uudet veneet kuljekaan suorassa.
- tarpeetont
Onkos tuossa Beneteau Oceanis 35:ssä hekkiä?
- Köyheliini
Paljonkohan tuon myynti-ilmoituksen veneen rullaiso maksaisi mastoineen kaikkineen Suomessa? Ei hirveästti ole tuollaisia näkynyt.
- Joakim1
Uutena 1904 euron lisähinta Saksassa rullamastosta ja -isosta vakioden tilalle. Suomessa ALV-eron verran enemmän.
- Köyheliini
Aika paljon vähemmän mitä epäilin.
Noh, saahan sitä tietenkin pyytää. Mutta itte maksaisin korkeintaan 95 000 €. Tänne suomeen tuotuna. Onhan Bravia merkkinä hyvä ja sitä on kehuttukin. Ikävä kyllä kun tämä yksilö ei vaan syystä tai toisesta miellytä minun silmää. Kun katselee muita, pelkästään suomen ilmoituksiakin, niin tuntuu että tuossa on 1/3 ilmaa hinnassa. No tämä on vain minun mielipiteeni. Itse olen etsiskelemässä 11 - 13 metristä käytettyä, täysinvarusteltua. Ystäväni, joka asuu talvet välimerellä. Kertoi että, Kreikasta saattaisi saada budjetillani sellaisen mitä haaveilen. Mutta se paperisotku sitten siellä on omaa luokkaansa. Vaatimuksena: Valtamerikelpoisuus on lähtötilanne. Luonnollisesti materiaali, ikä, purjekerrat, telakoinnit yms. Vertailukohtana budjetille olisi, iso kaksio tai pieni kolmio Helsingin keskustassa.
- Joakim1
Siis yhden kesän purjehdittu vene pitäisi saada yli 30 tonnia alle uuden lähtöhinnan (130 tonnia vapaasti tehtaalla perusvarustuksella), vaikka mukana tulee kymmenien tonnien varusteet?
Missä Suomessa on ilmoituksia noin uusista Bavarioista? 2007-2008 mallisista Bavaria 37:sta näytetään pyydettävän 70-80 tonnia Nettiveneessä. - C1R
Jotenkin tuntuu, että sinun kannattaa käyttää pohdintoihisi vielä rutkasti lisää aikaa. Suomen ja Kreikan hintatasojen eroon löytyy paljonkin perusteita. Jokin vuonna 2016 tehty vene on Suomeen tuotuna ihan mistä tahansa maasta saman hintainen.
11 m ja 13 m vene ovat täysin eri kategorioissa. Mieti kumpaa sinä oikeasti tarvitset.
Mitä tarkoittaa täysin varusteltu? Varusteiden laadulla, hinnalla ja määrällä on vain taivas kattona. - Janbenbava
11 tai 13, paalusatamissa kyljet kiittää kun yrittä penetroida pilttuuseen. Nauti siinä modernista silitysraudasta sitten. 13 m on muuten noin puolet tilavuudeltaan suurempi, kuutioissa.
- Kalekalle
Noissa mainosvideoissa huomaa,ettei kukaan käytä pelastusliivejä!Mistähän sekion oikein johtuu?
- Kohtapoistuutämäkin
Miksi kummassa mun viesti postettiin kun sanoin vain että pelastusliivit ovat kuumat? Eikö ylläpito ole käynyt etelässä purjehtimassa? Onhan ne siellä veneessä mukana, mutta ei päällä. Voihan jollain olla joku muukin syy, kuten vaikka laiskuus, rajat, aurinkoöljyt yms.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372