Mustilan Farmi

heppatytöt

Hei!Olen miettinyt kahden kaverini kanssa mennä ensi kesänä Mustilan farmille ratsastusleirille.Olisiko kellään kokemusta tallista ja minkälainen se teidän mielestä on?

116

12133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VikkerLover

      Moi. Suosittelen paikkaa, ihan paras! Hyvä henki tallilla, vaikka ei kovin suuri ole niin uskon jokaiselle sen mieluisen ratsun löytyvän. Itse olen tykännyt, ja huomenna lähdenkin sinne välipäivä leirille :D Vikker on paras ❤

    • heppatytöt

      Kiitos vastauksesta😊

    • Heppatyttö3

      Mikä päivä menet sillä olen kassa suunnitellut meneväni☺

    • Leirifarmi

      14.4.2017 - 16.11.2018

    • Hjllvxf

      Hyvä leiripaikka

    • Vikkeronihana

      Tosi mukava paikka! Aion varmaan mennä tänäkin vuonnakin sinne leirille. Tosi kiva henki on tallilla ja ihania hevosia ja poneja. Kivat majoittautumis tilat myös. :)

    • Tiltaonparas

      Tosi mukava paikka ja todella ihania hevosia😍

    • CyrreOnParasJaIhanin

      Paikka on todella mukava, Cyrre on paras <33. Leireillä on kivaa ja hauskaa<3.

    • Heppatytteli

      Mille leireille olette menossa?☺

      • Anonyymi

        Kirjonurmen talli on parempi ja paras🍈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjonurmen talli on parempi ja paras🍈

        Totta!


    • Tiltaonparas

      menen vuokrausleireille (;

      • Tiltaonparas

        Menen myös 30.7-2.8


    • Mursulakana

      Olen ollut mustilan farmilla kahdella viikonloppuleirillä ja yhdellä kesäleirillä :) mukava paikka ja hyvää ruokaa. Vapaa-aikaa on aika paljon, joten kannattaa ottaa mukaan jotain tekemistä, tai suunnitella jotain kivaa tekemistä. Mustilassa on myös muita eläimiä, ja niiden kanssa on kiva touhuta. Olen tänäkesänäkin menossa mustilaan leirille, menen sille heinäkuun ensimmäiselle :)
      Lempiheppani on Tarina!!

      • Jokurandomivaan

        Minä olen myös tulossa kaverini kanssa heinäkuun ensimmäiselle leirille mustilaan! :D


      • CyrreOnParasJaIhanin

        Minä ja kaverini tullaan myös heinäkuun ekalle, onko teillä ig jos on niin voitteko sanoo teijän ig nimet?


      • jokurandomivaan
        CyrreOnParasJaIhanin kirjoitti:

        Minä ja kaverini tullaan myös heinäkuun ekalle, onko teillä ig jos on niin voitteko sanoo teijän ig nimet?

        No siis mulla on keppari ig jota vaan päivittelen niin tota... Voitko laittaa sun? :)


      • Anonyymi

        Minkä laisia eläimiä siellä on?


    • Uteliastyyppi

      Ei voida sanoa. Oletpa sinä utelias, yritä päästä eroon paheestasi. Tosi ärsyttävä luonteenpiirre.

      • ketätulee

        Olisin vain halunnut tietää ketä leirille tulee.


      • Anonyymi

        No nyt ollaan kärttysellä tuulella


    • Leireilijä

      Ketä tulossa juhannusviikolla?😁

    • Kesänensimmäinenleiri

      Hei onko kukaan tulossa kesäkuun ensimmäiselle leirille? :)

      • Anonyymi

        Joo


    • Anonyymi

      Paikkahan on nyt todella eri kuin ennen. omistajat vaihtuneet koko hevoskanta vaihtunut. Ei mitään niinkuin ennen

      • Anonyymi

        No nythän täytyy korjata sen verran, että toinen omistajista on edelleen sama ja myöskin osa hevosista. Siellä on ennenkin vaihtunut hevosia paljon eli en nyt kärjistäisi ihan noin paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän täytyy korjata sen verran, että toinen omistajista on edelleen sama ja myöskin osa hevosista. Siellä on ennenkin vaihtunut hevosia paljon eli en nyt kärjistäisi ihan noin paljoa.

        Mikähän tilanne nykyisin? Kun sivuilla näkyy vain 6 hevosta...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tilanne nykyisin? Kun sivuilla näkyy vain 6 hevosta...?

        Siis kaikki ns yhteistyö hevoset on lähteny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tilanne nykyisin? Kun sivuilla näkyy vain 6 hevosta...?

        Nykyään on enemmän tuolloin hevoset olivat juuri vaihtumassa😊


    • Anonyymi

      En ole itse vielä käynyt mutta kavetini on. Hän tykkäsi. Mutta on kulma aika paljon vapaa aikaa. Ja lola poni pukittelee paljon kaverini putosi lolalta kolme kertaa tunnin aikana. On laadukas ruoka ja muuten mukavat kevoset. Itse menen sinne elo kuussa.

      • Anonyymi

        Lola ei enää ole täällä😕 sillä oli joku ongelma kai niin muualle meni😔


    • Anonyymi

      No ma ainaki oon menos sinne ny ekaa kertaa toivottavasti on kiva paikka

      • Anonyymi

        Kysy saatko rahat jos peruutat ja ei ole hevosia joilla ratsastaa.
        Ei voi mitenkään suositella eläimistä välittävälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy saatko rahat jos peruutat ja ei ole hevosia joilla ratsastaa.
        Ei voi mitenkään suositella eläimistä välittävälle!

        Millähän perusteella on huonot olot hevosilla? Perustelisitko jotenkin? Viimeksi kun kävin niin hevosilla oli hyvät isot pihatot, säännöllinen kengitys, ell soitettiin heti, jos oli tarve jne. Ei säästelty rahasta kun oli hevosista kyse. Vai oletko luokkaa ihminen, joka uskoo, että parasta hevosen pitoa on pienet tarhat ja karsinaolot. Se on totta, että hevosia ei ole kovinkaan paljon enää, mutta sehän ei vaikuta mitenkään niiden hyvinvointiin. Kaikki siellä olevat on terveitä ja hyvässä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy saatko rahat jos peruutat ja ei ole hevosia joilla ratsastaa.
        Ei voi mitenkään suositella eläimistä välittävälle!

        Mitä ihmettä???? Siellä kyllä rakastetaan hevosia ja saavat hyvän hoidon! Paras paikka minusta käydä, sinne vien edelleen lapseni...


    • Anonyymi

      Mihin kuura poni kuoli?

      • Anonyymi

        Kuura ei ollut enää Mustilassa vaan yksityishevosena kuollessaan. Kysy omistajilta.


    • Anonyymi

      Missään nimessä ei voi suositella paikkaa

      • Anonyymi

        Miks et voi????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks et voi????

        Hei, perehdy asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, perehdy asioihin.

        Siis silloin kun olin siellä ja mulla oli oma hevonenkin siellä hetken niin ratsastuksen opettajat eivät ollut osaavia ja esimerkiksi hevosten varusteista ei pidetty millään lailla huolta ja turvallisuus säännöt olivat mitä oudompia esim. Ei saanut ratsastaa ilman satulaa ja jalustimet pitivät olla aina jalassa mutta silti tallin omistaja tuli riehumaan kentälle kun siellä tatsastettiin. Muistan myös kerran kesäleirillä kun tallikta varmaan 250m toiseen suuntaan oli laidun jossa oli varmaan kymmenisen oria joitten omistaja asui tallilla hetken, jonain päivänä orit sitten pääsivät vapaaksi sieltä laitumelta ja juoksivat tallin pihaan jossa varustimme hevosia tuntia varten, ni onneksi tallilla oli riittävästi aikuisia hoitamassa tilanteen. Kerran tapahtui myös niin että ylsi iso tarha oli täynnä laihoja tammoja ja kun ystäväni kanssa kysyimme tallin omistajalta miksi me olivat täällä hän vastasi että hevoset ovat espoon kartanon ratsastus koulusta taisi olla en varmasti muista tallia josta tammat oli mutta silloin kun tammat piti viedä talliltamme pois niin tammijen omistja ei hakenutkaan niitä!! Aivan hullua!! Ja kerran eräs niistä espoolaisista tammoista taisi varsoa vasrsankin sinne tarhaan. Jos joku olisi silloin kysynyt kun vielä kävin Mustilan farmilla että kannataako tulla olisin vastanu kieltäväs toisaalta en ole käynyt siellä pitkään aikaan että talli voi olla muuttunut mutta itse en enää halua henkilökohtaiseseti käydä siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis silloin kun olin siellä ja mulla oli oma hevonenkin siellä hetken niin ratsastuksen opettajat eivät ollut osaavia ja esimerkiksi hevosten varusteista ei pidetty millään lailla huolta ja turvallisuus säännöt olivat mitä oudompia esim. Ei saanut ratsastaa ilman satulaa ja jalustimet pitivät olla aina jalassa mutta silti tallin omistaja tuli riehumaan kentälle kun siellä tatsastettiin. Muistan myös kerran kesäleirillä kun tallikta varmaan 250m toiseen suuntaan oli laidun jossa oli varmaan kymmenisen oria joitten omistaja asui tallilla hetken, jonain päivänä orit sitten pääsivät vapaaksi sieltä laitumelta ja juoksivat tallin pihaan jossa varustimme hevosia tuntia varten, ni onneksi tallilla oli riittävästi aikuisia hoitamassa tilanteen. Kerran tapahtui myös niin että ylsi iso tarha oli täynnä laihoja tammoja ja kun ystäväni kanssa kysyimme tallin omistajalta miksi me olivat täällä hän vastasi että hevoset ovat espoon kartanon ratsastus koulusta taisi olla en varmasti muista tallia josta tammat oli mutta silloin kun tammat piti viedä talliltamme pois niin tammijen omistja ei hakenutkaan niitä!! Aivan hullua!! Ja kerran eräs niistä espoolaisista tammoista taisi varsoa vasrsankin sinne tarhaan. Jos joku olisi silloin kysynyt kun vielä kävin Mustilan farmilla että kannataako tulla olisin vastanu kieltäväs toisaalta en ole käynyt siellä pitkään aikaan että talli voi olla muuttunut mutta itse en enää halua henkilökohtaiseseti käydä siellä.

        Tuo Espoon talliin sotkeutuminen oli kyllä iso virhe heiltä. Ennen tuota säätämistä oli kiva paikka ja taitaa nykyään mennä taas paremmin kun pääsivät heistä eroon. Virhe, mikä maksoi heille maineen menetyksen, mutta omistaja kun ei hevosalalla ole ollut kauaa nii ei tiennyt kyseisen paikan tallin mainetta ja omistajia. Toivottavasti oppivat virheestään ja saavat paikan taas pyörimään kunnolla…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis silloin kun olin siellä ja mulla oli oma hevonenkin siellä hetken niin ratsastuksen opettajat eivät ollut osaavia ja esimerkiksi hevosten varusteista ei pidetty millään lailla huolta ja turvallisuus säännöt olivat mitä oudompia esim. Ei saanut ratsastaa ilman satulaa ja jalustimet pitivät olla aina jalassa mutta silti tallin omistaja tuli riehumaan kentälle kun siellä tatsastettiin. Muistan myös kerran kesäleirillä kun tallikta varmaan 250m toiseen suuntaan oli laidun jossa oli varmaan kymmenisen oria joitten omistaja asui tallilla hetken, jonain päivänä orit sitten pääsivät vapaaksi sieltä laitumelta ja juoksivat tallin pihaan jossa varustimme hevosia tuntia varten, ni onneksi tallilla oli riittävästi aikuisia hoitamassa tilanteen. Kerran tapahtui myös niin että ylsi iso tarha oli täynnä laihoja tammoja ja kun ystäväni kanssa kysyimme tallin omistajalta miksi me olivat täällä hän vastasi että hevoset ovat espoon kartanon ratsastus koulusta taisi olla en varmasti muista tallia josta tammat oli mutta silloin kun tammat piti viedä talliltamme pois niin tammijen omistja ei hakenutkaan niitä!! Aivan hullua!! Ja kerran eräs niistä espoolaisista tammoista taisi varsoa vasrsankin sinne tarhaan. Jos joku olisi silloin kysynyt kun vielä kävin Mustilan farmilla että kannataako tulla olisin vastanu kieltäväs toisaalta en ole käynyt siellä pitkään aikaan että talli voi olla muuttunut mutta itse en enää halua henkilökohtaiseseti käydä siellä.

        Nykyään tallilla ei enää tämmöistä joskus täällä oli eräs ihan kauhea ope mutta sai potkut


    • Anonyymi

      Ööööö……

    • Anonyymi

      No mä meen elokuun ekalle leirille että toivotaan ettei ole paska paikka

      • Anonyymi

        ei ole, ei siis hätää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole, ei siis hätää

        Ihanaa kiva kuulla


    • Anonyymi

      Okei haluun nyt kuulla ihan oikeesti et mikälainen paikka eikä vaan en voi suositella juttui jne haluun perustelut

      • Anonyymi

        aivan mahtava paikka! ihanat hevoset ja mahtava yhteishenki. suosittelen lämpimästi. hyvä ruoka mukavat sängyt jne. Suosittelen<3


      • Anonyymi

        Tallin menneisyys on pimeä ja jotkut tallin hevoset ovat kokeneet todella kovia mutta nykyään heitettäisiin vaikka 20 tonnia hevosen hyvinvointiin tai enemmän muutama hevonen on vedetty laihdutus kuurille ja löytänyt elämän ilon taaas😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallin menneisyys on pimeä ja jotkut tallin hevoset ovat kokeneet todella kovia mutta nykyään heitettäisiin vaikka 20 tonnia hevosen hyvinvointiin tai enemmän muutama hevonen on vedetty laihdutus kuurille ja löytänyt elämän ilon taaas😍

        Onkohan siellä opettajaa vai pitääkö teinitytöt edelleen tunteja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan siellä opettajaa vai pitääkö teinitytöt edelleen tunteja ?

        Omistajat pitää tunteja mutta ne ei ymmärrä hevosista mitään. Teinitytöt pitää tunteja välillä. Kesällä ja syksyllä oli vielä hyvät opettajat mutta nyt niitä ei ole näkynyt.


    • Anonyymi

      Älä mene. Hevosia ei ole kuin 5. Nekin sairaita ja kouluttamattomia. Omistaja on rahaton. Joten peruutuksista et rahoja saa.

      Oli edellisen pitäjän aikana hyvä meno. Ei enää.

      • Anonyymi

        Mitä ne sairastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne sairastaa

        Ei mitään, kaikki on terveitä! En ymmärrä tätä paskan puhumista paikasta jossa ette ilmeisesti ole edes käynyt..


      • Anonyymi

        saanko oikaista sen verran että hevoset ovat hyvin terveitä ja hyvin pidettyjä! esim kylmät jalkoihin aina tunnin jälkeen ja ruokitaan aamuin illoin laudun. Hevosia riittää niin kokeneemille kuin alkeis lähtöönkin. hevoset ei säikähtele, pukittele jne. ja et saa varaus maksua takaisin joka on 100€ jos perut ja tämä sama systeemi on lähes kaikilla talleilla. mukava paikka! suosittelen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saanko oikaista sen verran että hevoset ovat hyvin terveitä ja hyvin pidettyjä! esim kylmät jalkoihin aina tunnin jälkeen ja ruokitaan aamuin illoin laudun. Hevosia riittää niin kokeneemille kuin alkeis lähtöönkin. hevoset ei säikähtele, pukittele jne. ja et saa varaus maksua takaisin joka on 100€ jos perut ja tämä sama systeemi on lähes kaikilla talleilla. mukava paikka! suosittelen

        Ulkokultaista, yritetään pestä kasvoja.


      • Anonyymi

        Miten niin edellisen.. Sama omistajaan sielä ollut alusta saakka.. Eli mikä edellinen omistaja..


    • Anonyymi

      Mustilassa on hyvät hevoset jotka saa liian vähän liikuntaa kun paikan vanhempi maine on huono. Sinne on tulossa ihan pian uusia hevosia (juttelin omistajan kanssa) mustilassa on super kiva ope ja tarvis vaan lisää ratsastajia

      • Anonyymi

        En ole enää mustilassa
        Kiitos kuitenkin kehuista
        Ne lämmittää aina

        Katja patronen


    • Anonyymi

      hei tietääkö joku että jos menen leirille yksin onko sieltä helppo saada uusia kavereita?

      • Anonyymi

        Ei..
        Ei sielä käy ketään


    • Anonyymi

      appilan pappilan apupata.

      • Anonyymi

        Korona on vaikuttanut jokaiseen yrittäjään, jotkut selvinnyt vähällä jotkut taas ei. Mm. tämän takia ei ole mahdollista hankkia uusia hevosia tosta noin vaan, nyt kuitenkin tullut uusia hevosia. Totta on että ennen oli paljon enemmän hevosia mutta silloin oli myös enempi rahaa pelissä ja paikalla pyörittäjiä/työ käsiä enemmän. Kannattaa nyt miettiä mitä täällä levitätte juttuja jos ette ole itse paikan päällä käynyt ja kokenut samoja asioita mitä väitätte! Mustilassa hevoset asuvat pihatoissa ja jokaisella myös karsina mahdollisuus jos on tarve. Kaikki käytössä olevat hevoset ovat perusterveitä eikä ole millään tavalla vaarallisia tai muita huonoja/vaarallisia piirteitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona on vaikuttanut jokaiseen yrittäjään, jotkut selvinnyt vähällä jotkut taas ei. Mm. tämän takia ei ole mahdollista hankkia uusia hevosia tosta noin vaan, nyt kuitenkin tullut uusia hevosia. Totta on että ennen oli paljon enemmän hevosia mutta silloin oli myös enempi rahaa pelissä ja paikalla pyörittäjiä/työ käsiä enemmän. Kannattaa nyt miettiä mitä täällä levitätte juttuja jos ette ole itse paikan päällä käynyt ja kokenut samoja asioita mitä väitätte! Mustilassa hevoset asuvat pihatoissa ja jokaisella myös karsina mahdollisuus jos on tarve. Kaikki käytössä olevat hevoset ovat perusterveitä eikä ole millään tavalla vaarallisia tai muita huonoja/vaarallisia piirteitä ole.

        Suosittelisin jatkossa että jokainen jolla on kysymyksiä mustilaan liittyen niin tulee kysymään esim. meidän instagramissa @mustilanfarmi Näin me vältytään väärältä infolta ja muulta sontapuheelta mustilasta. Nettisivuja myös nyt vihdoin uudistettu, käykää kurkkaamassa!


      • Anonyymi

        Joo,ei ole paikka enää mukava.Omituista touhua...


      • Anonyymi

        No nyt on melkoista valhetta. Mustilassa ei ole ollut ikinä hevoset ilman vettä missään. Tämä todisti juuri sen, että suurinosa kirjoittelee kuulopuheilla eli faktatiedolla. Mahtaa harmittaa kun paikka pyörii edelleen kaikesta huolimatta vaikka kuinka jaksat kirjoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on melkoista valhetta. Mustilassa ei ole ollut ikinä hevoset ilman vettä missään. Tämä todisti juuri sen, että suurinosa kirjoittelee kuulopuheilla eli faktatiedolla. Mahtaa harmittaa kun paikka pyörii edelleen kaikesta huolimatta vaikka kuinka jaksat kirjoitella.

        Voi,että ekaa kertaa kommentoin.Taisi osua ja upota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelisin jatkossa että jokainen jolla on kysymyksiä mustilaan liittyen niin tulee kysymään esim. meidän instagramissa @mustilanfarmi Näin me vältytään väärältä infolta ja muulta sontapuheelta mustilasta. Nettisivuja myös nyt vihdoin uudistettu, käykää kurkkaamassa!

        tämäpä älkää pistäkö paskaa tuuli myllyyn täällä


    • Anonyymi

      Tietääkö joku lisää tästä leena&hanni jutusta?

      • Anonyymi

        Löytyy helposti netistä
        Googlaa omahevonen
        Sieltä löyföt faktaa
        Täältä juoruja


    • Anonyymi

      hehe täällä puhutaa paskaa suosittelen käymää kattoo luotettavia tiedon lähteitä

    • Anonyymi

      ihana paikka ja Vikker on mun lempi heppa mutta suosittelen parlaa!
      lähden tänään sinne leirille:)

    • Anonyymi

      Mustilassa on tällä hetkellä kaikki oikein hyvin! Hevosista huolehditaan 110%, ja huomataan kyllä heti jos jollain on kipuja tms ja asia hoidetaan. Jos olet kuullut huhuja älä levitä niitä, kiitos! Ne ei yleensä pidä paikkaa:)

      -appari mustilasta-

      • Anonyymi

        Höpö höpö ja lehmät lentää.Ei edelleenkään ole saman tasoinen kuin olivat aloittaessaan toimintaansa.Velkaa edelleenkin joka puolelle.Revi siitä!Hyvimpä on asiat.


      • Anonyymi

        Mitäs jos on ensikäden tietoa, silloinhan ei ole kyse huhuista ?


    • Anonyymi

      Hyvin menee!Leiriilmoituksissa lukee TILAA,että näin hyvin menee.Ei taida olla asiakkaita...Hyvimpä on asiat!!!

    • Anonyymi

      Ei ole vapaa aikaa jessie virnuilee 247 milliellä ei voi ridaa

      • Anonyymi

        Pakko kysyä?
        Onkp jessie ollut kauankin hapan?
        Mitä tekee?
        Pureeko ihan ?
        Millanen ratsastaa?


      • Anonyymi

        Onko tietoa missä Lola on?
        Se oli tosi kiva mutta sitten se alko puree ja potkimaan.
        Oli yx mun lemppareista.
        Tykkäskö muut siitä ja millasia kokemuksia teillä siitä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa missä Lola on?
        Se oli tosi kiva mutta sitten se alko puree ja potkimaan.
        Oli yx mun lemppareista.
        Tykkäskö muut siitä ja millasia kokemuksia teillä siitä on?

        Se on mulla
        Ollut jo vuoden
        Saa tulla moikkaa kos haluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kysyä?
        Onkp jessie ollut kauankin hapan?
        Mitä tekee?
        Pureeko ihan ?
        Millanen ratsastaa?

        Jessien käytös on parantunut en ole varma kuinka kauan mutta monta kertaa etsitty syytä todettu että on vaan huono tapa nykyään paljon kiltimpi uusi satula voi vaikuttaa näykkii kyllä joskus mutta ei purrut kuin yhen kerran mua ja vähän laiska btw milliellä voi ridaa vähän mutta sillä on yskä joten ei kauheasti kärry pomona toimii kyllä hyvin siis millie mut jessie on kyllä ihanin mummo mailmassa❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jessien käytös on parantunut en ole varma kuinka kauan mutta monta kertaa etsitty syytä todettu että on vaan huono tapa nykyään paljon kiltimpi uusi satula voi vaikuttaa näykkii kyllä joskus mutta ei purrut kuin yhen kerran mua ja vähän laiska btw milliellä voi ridaa vähän mutta sillä on yskä joten ei kauheasti kärry pomona toimii kyllä hyvin siis millie mut jessie on kyllä ihanin mummo mailmassa❤️

        Siellä ei osata hoitaa hevosia pätkän vertaa. Ei minkäänlaista AMMATTItaitoa pitäjillä, ainakaan hevosten suuntaan. Sinne ei pitäisi kenenkään hevostaan myydä tai antaa käyttöön. Omistajia ei kiinnosta kuin hyötyä rahallisesti mahdollisimman paljon kaikesta ja kaikista. Ei rakkaudesta hevosiin vaan rahaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei osata hoitaa hevosia pätkän vertaa. Ei minkäänlaista AMMATTItaitoa pitäjillä, ainakaan hevosten suuntaan. Sinne ei pitäisi kenenkään hevostaan myydä tai antaa käyttöön. Omistajia ei kiinnosta kuin hyötyä rahallisesti mahdollisimman paljon kaikesta ja kaikista. Ei rakkaudesta hevosiin vaan rahaan.

        Hevosilla ei ole huonoja tapoja harvemmin
        Ne on jollain asteella aina ihnisten aiheuttamia.
        Pelko, arkuus, välinpitämätyömyys, tietämättömyys ,osaamattomuus
        On sanoja joita kannattaa pyöritellä suussaan jos edessä seisoo ongelma hevonen.
        Eka katsoa peiliin sen jälkeen ympärille .
        Hevonen ei ole luonnostaa ilkeä ja jos se on tullut kilttinä itselle ja käytös muuttuu kannatta alkaa purkamaan asiaa ihan omasta köytöksestä lähtien, sieltä se syy yleensä löytyy.
        Hevonen ei ajattele kuin ihninen, se elää hetkessä.
        Pelkkä hyvä hoito ei riitä.
        Hevosten kanssa tarvitaan paljon muuta.

        Ja tälläsissä paikoissa varmaan suurin osa hevosten kanssa tekemisissä olevat ovat alaikäsiä ,
        Ja monet pitää hevosta lemmikkinä, sitäjän se ei todellakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevosilla ei ole huonoja tapoja harvemmin
        Ne on jollain asteella aina ihnisten aiheuttamia.
        Pelko, arkuus, välinpitämätyömyys, tietämättömyys ,osaamattomuus
        On sanoja joita kannattaa pyöritellä suussaan jos edessä seisoo ongelma hevonen.
        Eka katsoa peiliin sen jälkeen ympärille .
        Hevonen ei ole luonnostaa ilkeä ja jos se on tullut kilttinä itselle ja käytös muuttuu kannatta alkaa purkamaan asiaa ihan omasta köytöksestä lähtien, sieltä se syy yleensä löytyy.
        Hevonen ei ajattele kuin ihninen, se elää hetkessä.
        Pelkkä hyvä hoito ei riitä.
        Hevosten kanssa tarvitaan paljon muuta.

        Ja tälläsissä paikoissa varmaan suurin osa hevosten kanssa tekemisissä olevat ovat alaikäsiä ,
        Ja monet pitää hevosta lemmikkinä, sitäjän se ei todellakaan ole.

        Tasan samaa mieltä
        Ihmisten on vaan helppo syyttää kaikkea muuta paitsi itseään eläinten kanssa.
        Joo. Suurin ongelma varmaan tällaaissä paikoissa on aikuisen läsnäolo tai nimenomaan sen puute.
        Lapsi on lapsi, vaikka olisi elänyt koko elämän Hevosten kanssa


    • Anonyymi

      Mene

    • Anonyymi

      Vikker on paras❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      Rest in Peace Kosti ❤️

      • Anonyymi

        Täysin turha lopetus Kostin kohdalla
        Iso osotus ihnisten tietämättömyydestä sekä itsekkyydestä,
        Ostetaan jalka vikanen hevonen joka oli erittäin hyvä perusharraste ratsu .
        Voi olla hyvä ratsastaja mutta hevosen omistamisesta tai hoitamisesta ei tiedetä pätkän vertaa.


        Kun huomataan että jalka pitää ottaa huomioon ja vähän käyttää ajattelua ja mietintää
        Niin ei enää jakseta tai lähinnä tässä osattu.
        Jos halutaan hevonen joka on hyvä tavoitteellinen ratsu,
        Pitää unohtaa sanat,
        Halpa ja nuori sekä raakile.
        Tässä oletettiin tekevän palvelus hevoselle kun ei nostanut lapsille jalkaa
        Että pois vaan ettei satuta lapsia..
        Heh.. 180cm korkea hevonen ei muutenkaan ole mikään lasten lelu.
        Mutta tämän hevosen tappo oli valitettavasti iso osoitus ihmisen paskuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin turha lopetus Kostin kohdalla
        Iso osotus ihnisten tietämättömyydestä sekä itsekkyydestä,
        Ostetaan jalka vikanen hevonen joka oli erittäin hyvä perusharraste ratsu .
        Voi olla hyvä ratsastaja mutta hevosen omistamisesta tai hoitamisesta ei tiedetä pätkän vertaa.


        Kun huomataan että jalka pitää ottaa huomioon ja vähän käyttää ajattelua ja mietintää
        Niin ei enää jakseta tai lähinnä tässä osattu.
        Jos halutaan hevonen joka on hyvä tavoitteellinen ratsu,
        Pitää unohtaa sanat,
        Halpa ja nuori sekä raakile.
        Tässä oletettiin tekevän palvelus hevoselle kun ei nostanut lapsille jalkaa
        Että pois vaan ettei satuta lapsia..
        Heh.. 180cm korkea hevonen ei muutenkaan ole mikään lasten lelu.
        Mutta tämän hevosen tappo oli valitettavasti iso osoitus ihmisen paskuudesta.

        Kostille oli todellakin parempi päästä pois. Tunnen kyseisen hevosen jo aikaisemmasta tallista ja olisi saanut silloin jo laittaa pois . Niin pahat oli suolisto ja jalkaongelmat hällä. Ei kannata huudella, jos ei tiedä todellisia ongelmia, mitä tuolla hevosella oli. Tyhmyyttä oli ostaa se, mutta onneksi tajusivat lopettaa sen vihdoinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kostille oli todellakin parempi päästä pois. Tunnen kyseisen hevosen jo aikaisemmasta tallista ja olisi saanut silloin jo laittaa pois . Niin pahat oli suolisto ja jalkaongelmat hällä. Ei kannata huudella, jos ei tiedä todellisia ongelmia, mitä tuolla hevosella oli. Tyhmyyttä oli ostaa se, mutta onneksi tajusivat lopettaa sen vihdoinkin.

        Jos suolistovaivainen hevonen laitetaan liian pieneen tarhaan jossa on liikaa hevosia , niin tietäähän miten siinä käy. Siinä kyllä stressitasot nousee kun joutuu taistelemaan heinistä ja tilasta muiden kanssa. Tässä vain tulee taas esille että Mustilan isäntä pariskunnalla ei ole minkäänlaista ammattitaitoa hevosista kun eivät osaa nähdä mitä hevonen tarvitsee tai mitä sille kuuluu. Kun ei taito riitä niin laitetaan pää pensaaseen ja hankkiudutaan eroon. Kosti oli todella ihana, sääli että hän joutui osaamattomiin käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suolistovaivainen hevonen laitetaan liian pieneen tarhaan jossa on liikaa hevosia , niin tietäähän miten siinä käy. Siinä kyllä stressitasot nousee kun joutuu taistelemaan heinistä ja tilasta muiden kanssa. Tässä vain tulee taas esille että Mustilan isäntä pariskunnalla ei ole minkäänlaista ammattitaitoa hevosista kun eivät osaa nähdä mitä hevonen tarvitsee tai mitä sille kuuluu. Kun ei taito riitä niin laitetaan pää pensaaseen ja hankkiudutaan eroon. Kosti oli todella ihana, sääli että hän joutui osaamattomiin käsiin.

        Kuten aikaisemmin totesin niin oli jo valmiiksi niin rikki koko hevonen, että tyhmyyttä oli se ostaa ja siinä näkyi nyt vaan isäntäväen osaamattomuus. Vaikka oli kuinka ihana hevonen niin ois saanut jo aikoja sitten mennä kuoppaan. En Mustilan oloista tiedä eikä kiinnostakkaan tietää, mutta ei Kostia enää millään isoilla aktiivi pihatoillakaan olisi pelastanut. Tai ei ainakaan saada minkäänlaista käyttöhevosta. Jos pelkkänä pihakoristeena jaksaa pitää ja lääkitä niin ehkä siinä olis ollut jotain tulevaisuutta, mutta onko se sitten hevosen elämää. Itse olen nyt vain helpottunut siitä, että Kosti on päässyt vihdoinkin taivaslaitumille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kostille oli todellakin parempi päästä pois. Tunnen kyseisen hevosen jo aikaisemmasta tallista ja olisi saanut silloin jo laittaa pois . Niin pahat oli suolisto ja jalkaongelmat hällä. Ei kannata huudella, jos ei tiedä todellisia ongelmia, mitä tuolla hevosella oli. Tyhmyyttä oli ostaa se, mutta onneksi tajusivat lopettaa sen vihdoinkin.

        Nyt on pakko kysyä, se oli mulla vuoden
        Jalkojen kanssa ei mitään ongelmaa
        Imppaaminenkin oli minimaalista..
        Eli voitko avata enemmän kiitos
        Katja patronen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suolistovaivainen hevonen laitetaan liian pieneen tarhaan jossa on liikaa hevosia , niin tietäähän miten siinä käy. Siinä kyllä stressitasot nousee kun joutuu taistelemaan heinistä ja tilasta muiden kanssa. Tässä vain tulee taas esille että Mustilan isäntä pariskunnalla ei ole minkäänlaista ammattitaitoa hevosista kun eivät osaa nähdä mitä hevonen tarvitsee tai mitä sille kuuluu. Kun ei taito riitä niin laitetaan pää pensaaseen ja hankkiudutaan eroon. Kosti oli todella ihana, sääli että hän joutui osaamattomiin käsiin.

        Tasan samaa mieltä
        Mutta en syytä mustilaan tai aria
        Ja nyt kyllä taitaa olla väärää tietoa
        Tarha oli iso ja heinää tarpeex sekä lauma ei ollut iso
        Toki en osaa sanoa mitään siitä kun sinne meni uudestaan..
        Miten sitten kävi..


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan kuka on opettajana ? Olisi mukava tulla tutustumaan talliin.Minkä tasoisille ratsastajille löytyy hevosia ?

      • Anonyymi

        Kaikentasoisille löytyy hevosia. Opettajana nykyään joku Silja. Edullinen ja mukava paikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikentasoisille löytyy hevosia. Opettajana nykyään joku Silja. Edullinen ja mukava paikka

        Kuulemma joku 17v.Teinityttö menossa nyt lokakuussa pitämään tunteja,joten onko siellä ketään ammattitaitoista opettajaa?


    • Anonyymi

      Paska tälli älkää menkö opet neuvvoo hakkaamaan hevosia jos ne ei liiku hepoista ei pidetä huolta ja mini ponellia on liian pientä tarha yli puolet vuodesta

    • Anonyymi

      Kävin itse kesällä tunneill .... opettajana oli sillon joku kilparatsastaja joka anto hyviä neuvoja miten saada heppa liikkuu esim ilman raippaa jos
      se haluu mennä toiseen päätyyn muiden kaa . Sillon ainakin keskityttiin kevyisiin apuihin ja hevosen rentoon liikkumiseen . Toinen ope sit toisel tunnil käski vaan antaa raipasta ja pohkeet

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe