USPS- tracking - paketti Suomessa mutta missä?

Sadepisara88

Terve!

Olen ostannut kirjan Yhdysvalloista. Olen seurannut sitä USPS tracking-numerolla. Näin se sanoo:

Your item departed a transfer airport in HELSINKI-VANTAA, HELSINKI, FINLAND on December 11, 2016 at 12:10 pm. The item is currently in transit to the destination.

Tänään kirja on ollut Suomessa 9 päivää. Olen soittannut Postille mutta he eivät mitään löydä, ei lähetystunuksella, ei nimellä, ei osoiteella eikä puhelinnumerolla. Hän, jonka kanssa puhuin, sanoi myös että se ei pitäisi olla tullissa koska silloin hän olisi sen nähnyt tietokoneelta.

Missä mun paketti on? Voiko joku muu USPS paketteja jakaa? Minne minä edes voisin soittaa? Vai pitääkö vain odottaa? Tämä oli joululahja ostettu 22 marraskuuta, luulin kyllä että se vuonna 2016 ehtisi perille ajoissa...

6

16898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-18

      USPS on USA:n postilaitos. Suomessa sen paketit jakaa Posti.

      Usein lähetykset lähetetään niin, että niiden lähetystunnus ei toimi Postin seurannassa. Tällöin ne tulevat suoraan postiluukusta sisään tai jos eivät mahdu, niin tulee Postilta kortti ylisuuresta kirjeestä, jonka voi kortin kanssa hakea postitoimipaikasta.

      Kirjatut lähetykset, jotka näkyvät Postin seurannassa alkavat kirjaimella R, C tai E, perässä toinen kirjain, senjälkeen 9 numeroa ja lopuksi US. Jotkut muutkin tunnukset saattavat näkyä.

      Jos lähetys joutuu tulliin, niin Postin seuranta kertoo noille yllä mainituilla lähetystunnuksilla oleville asian. Posti lähettää myös kirjeen, jos lähetys on tullattava. Kirje tulee riippumatta siitä, toimiiko seurantanumero Postin seurannassa.

      Postilla on tunnetusti ollut nyt ruuhkaa. Silti on omituisen pitkään mennyt lähetyksesi kanssa Suomessa. Viime kädessä on otettava myyjään yhteys ja sanottava, että kirja ei ole tullut.

    • EugeneP

      Have you got your parcel finally? I'm experiencing the same satiation..

    • Lorixe

      Mulla sama ongelma! Ollut vasta päivän suomessa usps:n mukaan mutta silti postilla pitäisi olla tieto! Kerro jos olet saanut kirjasi sillä minulla on tulossa yli 650€ paketti...

    • Kempeleestä

      Muutama vuosi sitten jäljitin pakettia, jonka tyttäreni oli laittanutt marraskuun puolessa välissä Suomeen, joulupaketin, ei tullut jouluksi, ei uudeksi vuodeksi, ei loppiaiseksikaan. Odotimme ja odotimme, soitin postiin monet kerrat , tulliin ja sinne ja tänne. Viimein joku valopää osasi neuvoa soittamaan Helsinkiin ja antoi n umeron, siellä sattui olemaan ihminen langan päässä joka halusi selvittää paketin kohtalon. Ei löytynyt päätteeltä, hän aikoi etsiä ja etsiä ja soittaa sitten minulle, kun paketti löytyy. Meni reipas tunteroinen, kun soitto tuli, paketti löytyi. Oli maannut jossain hiton nurkassa helmi / maaliskuun vaihteeseen asti. Hän kysyi miten ollaan kotona seuraavana päivänä, kerroin jotta kotona ollaan. Hän sanoi, että paketti on teillä aamulla klo 8.00 ovella ja niin oli. Tämä puhelu käytiin klo 15 - 16 välillä. Paketti tuli Kempeleeseen meidän ovelle niinkuin tämä mieshenkilö minulle lupasi. Pitkä oli paketilla matka Helsingistä Kempeleeseen, reipas kolme kuukautta, Jenkeistä se tulee parissa viikossa kotiin saakka..

    • Anonyymi

      Osaako joku auttaa tilasin fashion Novalta vaatteen enkä tiedä missä se on PpxTracking mukaan joko jtn virhettä tai jtn.. Omapostissa ei myöskään näy pakettia kirjattuna? Mitä teen 😲
      Ja kysyin fashionin info s-postista apua kun luulin aluksi laittaneen väärän toimituspaikan mutta se olikin oikea mutta nyt sieltä tulee vain vastaus pyyntöä missä pyydetään tilauvahvistusta, laskutus kuitti yms.. Vastasin että ei tarvitse muuttaa osoitetta kaikki ok! Niin eikun lisää vain että ei löydy pakettia että tarvii laskutustiedot, tilausvahvistuksen,sähköpostiosoite mikä lie... Osaako joku auttaa?

    • Anonyymi

      Kuriiriposti on nykypäivänä Suomen päässä sellainen suo ja logistiikkahelvetti, että suosittelen pysymään kaukana! Näin teen itsekin jatkossa kun näemmä sekavammaksi vain menee.

      Homma toimi vielä joku aika sitten ihan hyvin, kunnes säästöillä/kilpailuttamisella/alihankkijoilla saatiin pilattua kaikki ihan käsittämättömällä tavalla.

      Ei olisi aikoinaan uskonut että asioiden monimutkaistamisella ja työn lisäämisellä säästettäisiin, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe