Vain köyhät ulisevat

Matssundin

Ihan sama onko 1400 vai 400.

37

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäiepäselväksi

      Tarkennatko vähän?

    • Niin-on

      Kyllä köyhä persuuni ulisee, ei se jytky.

    • voehanvero

      Hyvä. Laitako osoitteesi niin lähetän verolappuni maksettavaksesi kun se tulee.

      En kyllä ole varma että Persut hirttäytyvät omaan paskalakiinsa.

      • asiathyvin

        hej Sinä voihanvero
        Myy veneesi niin ei tarvitse valittaa ja maksaa tai liity merikarhuihin, siellä valittajia riittää ja köyhiä!


      • voehanvero

        Ei, kun yritän vaikuttaa selkeään epäoikeudenmukaiseen verolakiehdotukseen ja estää lain voimaansaattamisen. Minut on kasvatettu kantamaan vastuuta, ei pakenemaan vaikeuksia.

        Lakia vastaan löytyy Aamulehdestä hyviä juttuja, viimeisimpänä Veronmaksajien Keskuliiton toimarin Teemu Lehtisen. Hän puhuu paluusta 70-luvulle jos poliitikot pääsevät taas määrittelemään ylellisyysveroja ja kansalle sopimatonta luksusta.


    • matkapurjehtija

      Olen samaa mieltä, jos sataset tuntuvat niin kyllä on venekin huonokuntoinen ja kannattaa sekin viedä huutokauppaan ja lopettaa purjehdus!

      • JohanafGr

        Joo ihan hyvä vaan että päästään persuista ja tuulipukukansasta eroon.


      • Matkamurehtija

        Jaa on se vaan kyllä vaan se vaan näin kyllä vaan on.

        Kannattaa vaan kannattaa kannattaa.

        Lopettaa joo lopettaa lopettaa.

        Nostinko jo tarpeeksi tämän keskustelun tasoa?


    • naiskippari

      Tämä jatkuva valitus on kyllä merkki köyhyydestä!

      • eimerikaarhu

        Olen samaa mieltä naiskipparin kanssa,jos on näin pahaolo niin ei venettä kannata pitää eihän sitä kykene edes pitämään kunnossa
        kunnon pursi on aina oltava kunnossa ja tekniikka huippuluokkaa


      • 54442

        Kauas olet sinäkin tavallisen ihmisen arjesta seilannut , tule edes joskus alas sieltä komentosillalta ja käy katsomassa leipäjonon pituutta.


      • Ämpärijono
        54442 kirjoitti:

        Kauas olet sinäkin tavallisen ihmisen arjesta seilannut , tule edes joskus alas sieltä komentosillalta ja käy katsomassa leipäjonon pituutta.

        Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka jonottavat ilmaista tavaraa riippumatta siitä tarvitsevatko vai eivät.

        Ei ilmaisten muoviämpärienkään jonotus perustu siihen, että niistä olisi pulaa.


      • 54467
        Ämpärijono kirjoitti:

        Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka jonottavat ilmaista tavaraa riippumatta siitä tarvitsevatko vai eivät.

        Ei ilmaisten muoviämpärienkään jonotus perustu siihen, että niistä olisi pulaa.

        Ole uskossasi vahva ja kesällä hae lisää suviseuroista.


      • PitääkinKokeilla
        54467 kirjoitti:

        Ole uskossasi vahva ja kesällä hae lisää suviseuroista.

        Tarkoitatko sitä, että suviseuroissa käyminen antaa uskoa siihen, että ilmaiset punaiset muoviämpärit tulevat todelliseen tarpeeseen?
        Ilmankos puhutaan uskovaisista :D


      • 54467
        PitääkinKokeilla kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, että suviseuroissa käyminen antaa uskoa siihen, että ilmaiset punaiset muoviämpärit tulevat todelliseen tarpeeseen?
        Ilmankos puhutaan uskovaisista :D

        Mene ihmeessä suviseuroihin siellä Juha vahvistaa uskoasi , täällä mitään köyhyyttä ole , ainoastaan meille kateellisia.


      • Ämpärijono kirjoitti:

        Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka jonottavat ilmaista tavaraa riippumatta siitä tarvitsevatko vai eivät.

        Ei ilmaisten muoviämpärienkään jonotus perustu siihen, että niistä olisi pulaa.

        No, menepä ehdottelemaan tuota sinne leipäjonoon.


      • KertooPalstasta
        Bossu kirjoitti:

        No, menepä ehdottelemaan tuota sinne leipäjonoon.

        Voi ihan hyvin mennä leipäjonoon sanomaan, ettei ilmaista ämpäriä jonottavat ihmiset tee sitä siksi, että heillä olisi todellinen pula ämpäreistä.

        Suurin osa on varmasti samaa mieltä. Tällä palstalla olen ensimmäistä kertaa kohdannut sellaisen käsityksen, että jonot johtuisivat ämpäripulasta.


      • 54442 kirjoitti:

        Kauas olet sinäkin tavallisen ihmisen arjesta seilannut , tule edes joskus alas sieltä komentosillalta ja käy katsomassa leipäjonon pituutta.

        Leipäjonolla ei ole mitään tekemistä tämän aiheen tai ketjun kanssa. Ei ne ihmiset veneile, joille leipäjono on arkitodellisuutta. Mitenkään heidän ahdinkoaan halveksimatta mutta halveksien kyllä niitä veneilijöitä, jotka edes kehtaavat valittaa tätä tai muita veroja samassa yhteydessä leipäjonoista puhumisen kanssa.


      • paskojenelättämistä

        No, eipä haittaa meneehän sekin vero mamuille lapsilisiin saavat nostaa nekin britanniaan.

        Miten sairas yhteiskunta voi olla?? Pentuja saa tehdä ilman pelkoa että ne itse elättää!!! Takaisin laki pakko työstä jos niitä siittää eikä elätä.


      • Järkihoj
        10-14 kirjoitti:

        Leipäjonolla ei ole mitään tekemistä tämän aiheen tai ketjun kanssa. Ei ne ihmiset veneile, joille leipäjono on arkitodellisuutta. Mitenkään heidän ahdinkoaan halveksimatta mutta halveksien kyllä niitä veneilijöitä, jotka edes kehtaavat valittaa tätä tai muita veroja samassa yhteydessä leipäjonoista puhumisen kanssa.

        Olihan paksua!
        Minä halveksin ihmisiä, jotka kehtaavat valittaa mistään neliraajahalvausta lievemmästä. Leipäjonossa olevat sentään pystyvät seisomaan ja kävelemään. Kuvista päätellen osalle enempikin liikunta tekisi hyvää etteivät näyttäisi siltä sak:n mainoksessa esiintyneeltä ay liiton johtajalta.
        Sananvapautta on turha yrittää vaimentaa sillä perusteella, että on niitä, joilla asiat on huonommin. Jos niin tehtäsiin, nin maailmassa olisi vain yksi ihminen, jolla on puheoikeus ja sekin niin vegetatiivisessa tilassa ettei pysty oikeutta käyttämään.
        Koko ajatus johtaa anarkiaan, jossa kaikki on hyväksyttävä mukinoitta.


      • tyhmäsaaollamuttei1014
        10-14 kirjoitti:

        Leipäjonolla ei ole mitään tekemistä tämän aiheen tai ketjun kanssa. Ei ne ihmiset veneile, joille leipäjono on arkitodellisuutta. Mitenkään heidän ahdinkoaan halveksimatta mutta halveksien kyllä niitä veneilijöitä, jotka edes kehtaavat valittaa tätä tai muita veroja samassa yhteydessä leipäjonoista puhumisen kanssa.

        Mistä vitusta sä sen voit tietää, yleistäjä!

        Meinaatko että veneily ja sen omistaminen takaa työn ja vakaan toimeentulon. Jo tilastollisesti voi ymmärtää, että kyllä työttömien joukosta löytyy veneilijöitä.

        Missä on työpaikat jolla voi elää, persukepulit uudistuksineen vaan saavat aikaan laillisen orjatyön.

        Työttömän pitää mennä vastikkeelliseen "työhön" josta ei saa palkkaa, vaan peruspäivärahan joka ei ole palkkaa vaikka tekee työtä. Olen, niin tyhmä, että tätä en ymmärrä. Minusta se on yritys kilpailua vääristävää toimintaa jossa ihmisarvo poljetaan kepulinpersuun!

        On ihan varmaa, että suurin osa työttömistä mieluummin olisi ansiossa josta maksetaan sen verran rahaa, että sillä voi tulla toimeen!!!

        Toivon "työttömyys" arvan osuvan kohdallesi, niin voit päästä maistamaan persun porkkan/keppiä konkreettisesti, hah!


      • kauankojatkuukokeilu

        Tuskin ne kauaa siellä pitää duuneissa, tekee kaiken päin vittua.


      • 10-14 kirjoitti:

        Leipäjonolla ei ole mitään tekemistä tämän aiheen tai ketjun kanssa. Ei ne ihmiset veneile, joille leipäjono on arkitodellisuutta. Mitenkään heidän ahdinkoaan halveksimatta mutta halveksien kyllä niitä veneilijöitä, jotka edes kehtaavat valittaa tätä tai muita veroja samassa yhteydessä leipäjonoista puhumisen kanssa.

        No ei ne ainakaan verollisilla vehkeillä veneile. Pieni vene ja vanha perätuuppari tuovat omistajalleen voittoa, jos osaa kalastaa. Silloin kun itsellä oli aikaa kalastaa verkoilla, pääsin siinä hommassa ihan hyville tuntiansioille verrattuna siihen, että olisin ostanut kalat kaupasta. Tiedän useita työttömiä, köyhiä ihmisiä, jotka hyödyntävät tätä. Verottaminen on sinänsä oikein, mutta tämän veronkannon tehokkuus on surkean olematonta verrattuna vaikka perintöveron nostoon 17 miljoonan verran korkeammissa luokissa. Venevero on siis koko yhteiskunnan varojen hukkaamista.


      • tyhmäsaaollamuttei1014 kirjoitti:

        Mistä vitusta sä sen voit tietää, yleistäjä!

        Meinaatko että veneily ja sen omistaminen takaa työn ja vakaan toimeentulon. Jo tilastollisesti voi ymmärtää, että kyllä työttömien joukosta löytyy veneilijöitä.

        Missä on työpaikat jolla voi elää, persukepulit uudistuksineen vaan saavat aikaan laillisen orjatyön.

        Työttömän pitää mennä vastikkeelliseen "työhön" josta ei saa palkkaa, vaan peruspäivärahan joka ei ole palkkaa vaikka tekee työtä. Olen, niin tyhmä, että tätä en ymmärrä. Minusta se on yritys kilpailua vääristävää toimintaa jossa ihmisarvo poljetaan kepulinpersuun!

        On ihan varmaa, että suurin osa työttömistä mieluummin olisi ansiossa josta maksetaan sen verran rahaa, että sillä voi tulla toimeen!!!

        Toivon "työttömyys" arvan osuvan kohdallesi, niin voit päästä maistamaan persun porkkan/keppiä konkreettisesti, hah!

        Veneily on harrastus. Siihen kulutetaan rahaa vasta sitten, kun perustarpeet on hoidettu, kuten asuminen ja ruoka. Joten jos on varaa veneillä, ei ole leipäjonoon aihetta mennä.


      • 54467
        10-14 kirjoitti:

        Veneily on harrastus. Siihen kulutetaan rahaa vasta sitten, kun perustarpeet on hoidettu, kuten asuminen ja ruoka. Joten jos on varaa veneillä, ei ole leipäjonoon aihetta mennä.

        Olet kyllä ajelehtinut liian kauas tämän päivän reaalielämästä ymmärtääksesi muita kuin itseäsi.


      • sisisididi
        54467 kirjoitti:

        Olet kyllä ajelehtinut liian kauas tämän päivän reaalielämästä ymmärtääksesi muita kuin itseäsi.

        Ilmeisesti itsekin olen ajautunut irti reaalielämästä, kun olen tästä asiasta jokseenkin samaa mieltä 10-14 kanssa. Sitten jos/kun työttömyys iskee ja rahasta tekee tiukkaa, ensin loppuu veneily (ainakin omalla veneellä), sitten autoilu, sitten omistusasunto, ja vasta sitten menen leipäjonoon. Voisitte mennä leipäjonoon tekemään pikagallupin veneverosta. Luulen, että sieltä ei kauheasti löydy myötätuntoa verosta valittajille.


      • näyttäisolevan
        sisisididi kirjoitti:

        Ilmeisesti itsekin olen ajautunut irti reaalielämästä, kun olen tästä asiasta jokseenkin samaa mieltä 10-14 kanssa. Sitten jos/kun työttömyys iskee ja rahasta tekee tiukkaa, ensin loppuu veneily (ainakin omalla veneellä), sitten autoilu, sitten omistusasunto, ja vasta sitten menen leipäjonoon. Voisitte mennä leipäjonoon tekemään pikagallupin veneverosta. Luulen, että sieltä ei kauheasti löydy myötätuntoa verosta valittajille.

        kun et ymmärrä ,että veneily ja autoilu ,ovat täysin eri asia kuin niiden hyödyntäminen edes jonkin tasoisen elämänlaadun ylläpitämiseen.


      • eitolkkua
        näyttäisolevan kirjoitti:

        kun et ymmärrä ,että veneily ja autoilu ,ovat täysin eri asia kuin niiden hyödyntäminen edes jonkin tasoisen elämänlaadun ylläpitämiseen.

        Voisitko vähän avata, mitä halusit sanoa.


      • ReaaliElämää
        sisisididi kirjoitti:

        Ilmeisesti itsekin olen ajautunut irti reaalielämästä, kun olen tästä asiasta jokseenkin samaa mieltä 10-14 kanssa. Sitten jos/kun työttömyys iskee ja rahasta tekee tiukkaa, ensin loppuu veneily (ainakin omalla veneellä), sitten autoilu, sitten omistusasunto, ja vasta sitten menen leipäjonoon. Voisitte mennä leipäjonoon tekemään pikagallupin veneverosta. Luulen, että sieltä ei kauheasti löydy myötätuntoa verosta valittajille.

        Siinä vaiheessa jos joudun työttömäksi en mene leipäjonoon vaan murtaudun teidän veneesenne, mökkiinne, taloonne ja autoonne ja haen sieltä tarvitsemani...


    • kipparilakki

      Minäkin olen samaa mieltä ettei uusi vero tunnu missään. Sipilä & Soini saisi keksiä lisää veroja ja nostaa nykyisiä kun ei nämä tunnu missään. Auton käyttömaksukin nousee vaan 20%, ei haittaa. Saakohan maksaa vapaaehtoisesti lisää veroja kun eivät osaa nostaa tarpeeksi niitä?

      Maksaisin mielelläni esimerkiksi maaseudun tukimaksua vuodessa 400€, lukutaidottomien opetusveroa 300 €, metsien hoitoverotukea 250 €, kaupunkien joukkoliikenteistämisveroa 350€, autojen poistoveroa 550€, pimeän vuodenajan lisämaksua 275€.


      Eikä nekään tuntuisi missään. Ja koska noillakaan maksuilla ei Suomesta saisi täydellistä valtiota, pyytäisin seuraavana vuonna lisää veroja.

      • Keksimätön_vero

        Vapaaehtoisveroa ei ole edes keksitty, miksei sellaista ole?


    • hohheirommiapullo

      Taitaa olla käsiparit vähissä laitureilla kiinnitysköysiä vastaanottamassa
      muutamanvuoden päästä.
      Mitä isompi vene , sitä löysemmät solmut...

    • jytkypokale
    • jouluveropuuttuu

      Olen köyhä mutta en ulise enää, koska illalla minusta tuleekin lottovoittaja. Awesome!
      Ja sitten ostan sellaisen paatin, johon verottaja ei yllä, siis Caverisaarilla, pöö!

      • Kerrojo

        Tuliko?


    • KonkurssiinSuomi

      Kattokaa millaisia veneitä on Ruotsissa laitureissa. Suomessa ei muuta olekaan kuin köyhiä, ja lisää köyhiä tulee, kun ennemmin jaetaan kurjuutta, kun kehitetään toimia, jotka johtaisivat positiivisen suunnan kasvuun.

      • pienisaaolla

        10-14 on oikea herrojen huvikuunari, oikein 35 jalkaa he ha ho...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe