Pepe on toukokuussa syntynyt mutta jo aikuisen kokoinen.
Minusta hän on hyvin "järjetön" ja putoilee pahan näköisesti kiipelytelineeltään,juoksee lujaa vauhtia seinään päin ja törmäilee huonekaluihin.
Pepe ei ole minun ensimmäinen kissani mutta kaikista kömpelöin.
Olen myös ollut kissanvahtina tuttaville ja ollut paljon kissojen kanssa tekemisissä mutta Pepe vie voiton kaahaamisessa.
Muutoin hän on normaali ja pitää myös rauhallisesta oleilusta mutta nuo putoilut välillä todella kauhistuttaa.
Onko kysymyksessä vain pentuajan innostus vai voiko Pepellä olla jotain vikaa?
Viedäänkö kissoja usein eläinlääkäriin sen takia,että ovat pudonneet kiipeilytelineestä?
Putoilee ja kaatuilee leikkiessään kokoajan
6
221
Vastaukset
- hurjapäät
Samaa olen ihmetellyt nyt vuoden vanhan poikakisuni kanssa! Voiko eläimistäkin tulla uusavuttomia? Kissani on pienestä pitäen pudonnut, edellisiä kissojani useammin, pöydältä, sängystä, tuolilta ym. Se vaikuttaa kömpelöltä, mikä ei mielestäni kissoille kuulu. Muuten on leikkisä ja syö hyvin, mutta aina pitää varotella putoamisesta. Jos kissasi juoksee päin seiniä, onkohan näössä vikaa?Se pitää muistaa, että kissa ei aina putoa jaloilleen, niinkuin sitkeästi tolkutetaan, vammautumisen mahdollisuus on kissoilla, siinä missä muillakin!
- siamese
Minä käyttäisin ihan varmuudeksi eläinlääkärillä. Voihan olla että kissallasi on esim. huonompi näkö tai tasapainoelimessä pientä vikaa. Ihan oman mielenrauhan takia tutkituttaisin, jos ongelma paheneekin iän myötä :)
- pentujakissa
Komppaan tätä. Lukuisia kissoja kokeneena kissa harvoin törmää mihinkään.
Kerran maalla syntyi sokea kissa. Se törmäili. Kömpelyys voi johtua myös pikkuaivo-ongelmasta, huonosta hahmotuksesta ja tasapainosta.
Kissan kanssa on helpompi elellä kun tietää mistä voisi olla kyse.
Kannattaa videoida tapahtumia näytettäväksi eläinlääkäriin. Osaa tehdä turvallisen ympäristön.
Minulla olevista kissoista aniharvoin kukaan tipahtaa mistään, joskus ihan vahingossa, kun esim hypättävä paikka jotenkin pettää. Joskus pentu ei eka kertaa uskaltanut laskeutua katonrajan tasolta, vaan miukui apua. Ja tämä vain kerran.
- Korvatulehdus
Minun kollini törmäili ja hölmöili ja lääkäri totesi sen johtuvan korvatulehduksesta, joka nimen omaan vaikuttaa tasapainoelimiin, jotka sijaitsevat siellä korvan lähellä. Antibioottikuuri ja kollin käytös oli taas normaalia.
- kissakänni
Kissasi on juovuksissa. Älä juota jatkossa viinaa. Surullista kun kissa kännissä. Toisaalta hauskakin katsella sen hoippumista.
- pepenmutsi
Vein vuosi sitten helmikuussa Pepen eläinlääkärille mutta mitään vikaa eivät löytäneet.(tietenkin kissa itse oli juuri silloin huippukunnossa...). Siellä tutkittiin pääasiassa kuuloa ja näköä.
Törmäily väheni itsetään jonkin verran mutta aika kömpelö tohelo tuo poika edelleen on.Vauhti ei silti ole vähentynyt,yritystä riittää.
Olen epäillyt melkein alusta asti että toisessa takatassussa/lonkassa saattaa olla joku ongelma.Aina joskus näyttää siltä .Pepe ei tosin ole arastellut kun olen tutkinut varpaitten välejä ja heilutellut tassuja.
Viime viikolla kuitenkin P käveli kolmella jalalla yhtenä aamuna (koko yön nukuttuaan) ja taas pelästytti minut. Ja halusi kuitenkin että pelataan palloa ja kiipeili oven päällä .Hieman horjuen.
Eli en tiedä missä mennään.
Voisiko kysymyksessä olla että jokin väärin luutunut vamma joka haittaa joskus enemmän ja joskus vähemmän,etenkin kun paino on lisääntynyt.?
Useilla koirilla on vaikeuksia lonkkien kanssa mutta onko kissoilla sama?
Pepe ei vaikuta kärsivältä / sairaalta vaikka onkin kova poika selittämään ( ja pomoilemaan) .
Pepe on sisäkissa mikä luultavasti on onnekkain kohtalo tohelolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171093124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123648Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392460Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252368Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31700- 1941255
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491224- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591059Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771009