Tarinoita vaaroista, jotka vaanivat pikalainan ottajia, on puhuttu ju vuosia. Eihän kyse ole siitä, etta pikalaina olisi huono valinta. Päivastoin - on tilanteita, joita pikalainalla on tehokkain hoitaa. Mielestäni pikalaina, samoin kuin auto, on väline jolla saat helpottaa jokapäiväistää elämää ja jos käytät lainaa kohtuullisesti, niin takaisin maksettava summa on ihan kohtuullinen.
Kannattaako hakea pikalainaa?
12
674
Vastaukset
- älämeneansaan
Ei TODELLAKAAN kannata. KAIKISSA pikalainoissa on sikakorot.
Jos korko olisi esim. 100 euron lainasta kuukauden ajaksi esim. 4 euroa ja käsittelykulut 5 euroa, niin sitten kannattaisi harkita. Tai että ei pakoteta sopimuksella n.s. toiseen nostoon "Ensimmäinen nosto koroton", niin sitten vois harkita.
Mutta kun korot on edelleen TAIVAISSA. Röyhkeää koronkiskontaa köyhältä.
Pikavippiä ei voi mitenkään verrata autoon.
Minäkin pärjään hyvin pyörällä. Pärjää sinäkin ilman roistopikavippifirmoja.
Pikavippifirmat pitäisi ehdottomasti kieltää.
Ja muista: Jos kaikesta huolimatta otat pikavipin ja et saa sitä maksettua, saat maksaa 100 euron pikavipistä 1000 euroa.- tonttumetsästä
Otin viime kuussa 100 eur vipin nanolainasta, takaisinmaksu kahdessa erässä (kaksi kuukautta lainaaikaa) kulut ja korot yhteensä 6 eur. Musta se oli maltillista ja tulen käyttäämään uudestaan jos vastaan tulee tilanne kun palkka viipyy ja jostain pitäis ruokaa saada ja sähkölasku maksaa.
- Anonyymi
tonttumetsästä kirjoitti:
Otin viime kuussa 100 eur vipin nanolainasta, takaisinmaksu kahdessa erässä (kaksi kuukautta lainaaikaa) kulut ja korot yhteensä 6 eur. Musta se oli maltillista ja tulen käyttäämään uudestaan jos vastaan tulee tilanne kun palkka viipyy ja jostain pitäis ruokaa saada ja sähkölasku maksaa.
Nykyään on tosi vaikea saada mitään suurempia lainoja, mutta pienemmätkin pikalainat (500e-1000e ylöspäin) voi kilpailuttaa ja näkee mitä tarjouksia itselle on saatavilla. Nyt kun positiivinen luottorekisterikin tuli, niin tarjoukset on aika kiven alla - siksi kannattaa suoraan vaan kilpailuttaa esim täällä https://www.lainaaheti.fi/pikalaina/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään on tosi vaikea saada mitään suurempia lainoja, mutta pienemmätkin pikalainat (500e-1000e ylöspäin) voi kilpailuttaa ja näkee mitä tarjouksia itselle on saatavilla. Nyt kun positiivinen luottorekisterikin tuli, niin tarjoukset on aika kiven alla - siksi kannattaa suoraan vaan kilpailuttaa esim täällä https://www.lainaaheti.fi/pikalaina/
Hyvä paikka, jos on yksinäinen ja haluaa paljon sähköposteja.
- jenniina11111
Säästä mielummin pahan päivän varalle. Käytä sitä omana pikavippinäsi, kun tulee äkillinen oikea tarve. Halpaa, helppoa ja ennenkaikkea järkevää.
- rkjfrjhggrfegfgrfgfjn
"Mielestäni pikalaina, samoin kuin auto, on väline jolla saat helpottaa jokapäiväistää elämää"
Pikavipillä ei voi nimenomaan helpottaa jokapäiväistä elämäänsä, sitä kannattaa käyttää vain tilapäiseen hätään.- paskapuljuja
Usein tämä tilapäinen hätä johtaa vuosia kestävään hätään.
Kannattaa olla vaikka muutama päivä syömättä tai pestä pyykkinsä käsin kun ottaa pikavippi ja laittaa itsensä kuseen.
Jos ei ole rahaa muutamaa sataa, niin miten on rahaa maksaa siitä satasesta 200% korot.
Pikavipit on tarkoitettu ihmisten hädän alaisen tilan ryöstöön ja hyväksikäyttöön.
Paskan saa vähemmälläkin. Pikavipit pitäisi lailla kieltää ja niiden tarjoajat koronkiskonnasta linnaan.
Ai, niin. Nämä pikavipin tarjoajathan asuvat ryssänmaalla tai virossa.
- jenniina11111
Idiootti. Jos on muutaman päivän syömättä eikä pese pyykkiä koneessa, kuolee nälkään ja haisee pahalta.
- Asperugo
Sain Ferratumin 2000 euron joustoluottopäätöksen toukokuussa.
Tästä summasta nostin luottoa enimmillään 1800 euroa.
Maksoin koko nostamani luoton pois joulukuuhun mennessä ja irtisanoin sopimuksen.
Korkoja ja kuluja maksoin tänä puolen vuoden aikana Ferratumille yhteensä 944 euroa. Tässä summassa ei ole viivästyskorkoja eikä perintäkuluja, koska maksoin kaikki lyhennykset ajoissa.
Toistan : maksoin siis 2000 euroa luotosta korkoja ja kuluja 944 euroa.
Vain sen takia, koska en luottopäätöstä tehdessäni ymmärtänyt - kuten suuri osa suomalaisista - miten AIKA ja LAINASUMMA vaikuttaa korkoon. - silläolensuomalainen
Voisitko vielä kerran kertoa, paljonko otit lainaa ja paljonko maksoit korkoja. Kuulun itse sihen sureen osaan somalaisista, joka ei ymmärrä.
- Anonyymi
Nykyään korkokatto 10% sen jälkeen 20%, mikäli rahalle on nopeasti käyttöä en näe sitä kohtuuttomana korkona. Toki tarjouksia kannattaa kysyä useista paikosta
Esim . https://nordicbank.fi/pikalaina/- Anonyymi
Käyttöä rahalle on helppo keksiä, mutta todellista tarvetta pienelle lainalle ei ole koskaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483