http://m.iltalehti.fi/uutiset/201612232200045033_uu.shtml
"Satakunnan ja Vaasan vaalipiirissä oli tässä kyselyssä eniten jumalaan uskovia, 44 prosenttia."
Koko maassa alle 50% jumalaan uskovia
10
157
Vastaukset
Sivupolkuna tuolta jutusta kiinnitti huomiota mm. kirkon tutkijan kommentti kohdassa
"Kirkon oppia saatetaan tarjota selitykseksi myös kirkosta eroamiseen, mutta kirkollisvero mainitaan suurimpana syynä. Se on Hytösen mielestä selityksenä helppo, silloin ei tarvitse selitellä todellista tietämystään kirkon opetuksesta ja uskon sisällöistä."
Veikkaisin että ihan yhtä vähän ne kirkkoon kuuluvat osaisivat jäsenyyttään kirkon opeilla perustella, että mihin oikeasti muka uskovat. Muutenkin kummallista, että kirkosta eroamista pitäisi jotenkin erityisesti perustella, etenkään jollain vaativalla tavalla, eihän sitä liittymistä tai jäsenyyttäkään tarvitse mitenkään selitellä tai perustella oikeaoppisesti ainakaan kirkolle.- ProVapari
Kirkko markkinoi itseään ihan muilla asioilla kuin uskonopillaan. Romahdus kulisseissa tulee.
Niinpä. Olisi hauska nähdä tosiaan käänteinen juttu, jossa toimittaja kysyisi kadulla "Oletko vieläkin kirkon jäsen? Miksi?"
Hienoa on se, että tästä saadaan tarkistuspiste: ei tarvitse luottaa pelkästään evlut kirkon omiin tutkimuksiin.
- Sanoinp
Monet kuuluvat kirkkoon sosiaalisen paineen vuoksi.
- KeisariVaatteitta
Näiden sosaaalipsykologisten siteiden ja paineiden purkaminen on inspiroiva haaste. Niin paljon on vielä mahdollisuuksia.
- Sanoinp
Uskonnollisesti välinpitämätön? Miten käsite tuohon liittyy?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14656780/uskonnollisesti-valinpitamaton---vabaarissa-16-1- - SekäEttäTeko
Moniselitteisiä tuloksia..
- Kysynp
Mikä kumma sitten pistää esim. varusmiehiä ja ministereitä vannomaan "kaikkivaltiaan
ja kaikkitietävän Jumalan" nimissä, kun voisi vakuuttaa "kunnian ja omantunnon kautta"?- Kysynp
Arastelu? Mutta minkä?
- Kysynp
Kysynp kirjoitti:
Arastelu? Mutta minkä?
Ehkä on ärsyttävää myöntää "virheensä"..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483