Kiinalaisista kirjoitusmerkeistä

KTS

Kiinalaisista kirjoitusmerkeistä on löydettävissä mielenkiintoista aineistoa, joka liittyy selkeästi Vanhan Testamentin paratiisitarinaan, Nooan vedenpaisumukseen ja Baabelin torniin. Myös ikivanha taivaan jumala Shang-Ti on samaa etymologista alkuperää kuin Vanhan Testamentin El Shaddai (kaikkivaltias), joka on Kabbalankin mukaan yksi Sefirotheista ja jumaluuden pyhistä nimistä.

Fundamentalistikristittyjen mielestä alkuperäinen esitaolainen "pakanauskonto" oli puhtaampaa ja alkuperäisempää kuin myöhempi taolaisuus ja buddhalaisuus. He ovat kirjoitusmerkkilöydöstä innoissaan mutta teosofiassa tämä eri uskonnoista löydettävä yhteinen aineisto on ollut tuttu juttu jo pitkään.

http://www.kp-art.fi/taustaa/taustaa2/35.htm

2

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6604
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4492
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3168
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1359
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1283
    Aihe