Tänä jouluna kun kävin joulukirkossa, niin voi herranen aika mikä kolinaa ja möykettä kuului jatkuvasti. Lapset juoksivat ympäriinsä, paukuttivat ja kolistelivat kokoajan, itkivät ja häiritsivät jatkuvasti tätä tapahtumaa, ja minä VIHAAN kun minua häiritään kun yritän johonkin keskittyä. Vauvat ymmärrän kyllä, mutta isommilta lapsilta ei enää pitäisi odottaa tuollaista käyttäytymistä. Onko nykyisin kotikasvatus mennyt niin pieleen, että ei pidetä yhtään kuria vai mistä tämä kyseinen ilmiö johtuu. Olen muuallakin huomannut miten röyhkeitä lapset ovat nykypäivänä, kiroillaan, tuijotetaan, irvistellään, näytetään kieltä ja keskisormea, kiljutaan ja huudetaan ja kiipeillään katolla. Kyllä kun minä olin lapsi niin meidät pidettiin kurissa ja herran nuhteessa ja sen ansiosta minusta tuli kelpo kansalainen. Vanhemmat nykyisin vaan lässyttää lapsilleen että, ei ei tuo on tuhmaa ja ei saa ottaa jne.
Kun minä olin lapsi niin huudettiin kurkku suorana että loppuu tuo vitun pelleily tai tulee tukkapöllyä!!!!!!!!!! ja kyllä sitä tukkapöllyä tulikin.
Kaipaan vanhoja ainakin tässä mielessä.
Pitäkää lapsillenne kuria, edes kirkossa joka on pyhä Jumalan paikka.
Vihaksi pistää kun kirkossakin eletään kun pellossa.
Kontiolahden kirkossa ei saa joulurauhaa
6
273
Vastaukset
- juhlamieli
No just joo !
- Rikastuva_kulttuuri
Tuo kaikki kuuluu siihen kulttuurin rikastukseen mikä on meneillään.
Eipä aikaakaan kun kirkonmenot on kuin afrikkalaisella torilla, eli kaupustelijat kilpailee kuka huutaa kovimmalla äänellä ja muutenkin kuuluu jos jonkinlaista muutakin meteliä ja mekkalaa, kilinää ja kolinaa. Paska haisee ja gongit soi.
Kaiken tämän ottaa nuorempi sukupolvi iloiten vastaan sillä vauhtia ja ääntä pitää olla ja mitä enemmän niin sitä parempi. Tuntuuhan se toiselta kuin istua hartaana ja hiljaa paikoillaan. On siis aika hylätä vanhoillinen kulttuuri ja toivottaa tervetulleeksi suuret muutoksen tuulet.- Rauhaatarvitaan
Ikävä tapa on silläkin perheellä, joka tulee joka sunnuntai kirkkoon kesken jumalanpalveluksen, aina siis myöhässä ja lapset alottaa meuhkaamisen leikkipaikalla ja vanhemmat vain autuaana seuraa, kun kirkonmenoja häiritään perusteellisesti. Kukahan opastas näitä hartaan hetken terrorisoijia! Missä on kristilliset arvot?
- Perus50
Eihän siellä ole pakko käydä kuuntelemassa perättömiä puheita ja haukkuja. Kerran jouduin käymään just Kontilahden kirkossa. Pappi haukku ylähyllyltä pahimpaan koloon vaikka mie en tee syntiä, kun en kuulu näihin narrattuihin.
- kuriakirkkoon
Huuda ihan rauhassa kirkossa, että nyt loppuu se vitun pelleily ja uhkaat tukkapöllyllä! Katsotaan, mihin kirkkokansa katsoo, sinuun vai lapsiin päin.
- taskuvaras
minäkin olin Kontiolahdella joulukirkossa (aattona) mutta minua ei kyllä lapset häirinneet,paremminkin joulutunnelman puuttuminen. sama ilmiö viimeisinä vuosina aamukirkossa. hyvä näinkin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä943231Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3031806Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461647- 901480
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4071471Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4141366Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21290Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381127Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun346972Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden275955