Kysyisin, onko kuntonyrkkeilyssä tarpeellista käyttää käsisiteitä ja hammassuojia? Käsisiteet on ainakin vaikeat kääriä käsien ympärille. Eli kannattaako edes ostaa kuntonyrkkeily harrastukseen käsisiteitä ja hammassuojia?
Käsisiteet ja hammassuojat
12
1206
Vastaukset
- 74345435
Käsisiteet kyllä, mutta hammassuojia tuskin tarvitset kuntonyrkkeilyssä. Itsehän sä sen päätät, otteletko jonkun kanssa vai et.
- salinhikihaisee
Kunhan opit alkeet ja muut niin sinua voidaan kysyä kehään pikkumatseihin, siinä tarvit hammas-suojia ja päänsuojaa. Mutta älä ala siitä heti paikalla haaveileen. Opettele mielummin hitaammin kuin liian nopeasti.
Käsisiteet pitää laittaa oikein, ettei riko käsiään, neuvoja saat kyllä salilla.- Kuntonyrkki
Miten kädet voisivat rikkoutua nyrkkeilyssä ilman käsisiteitä?
- toopejatäällä
No siksi vaikka jos et sido peukaloa ollenkaan se voi revähtää vaikka säkkiä lyödessä.
"miten kädet voivat rikkoontua nyrkkeilyssä ilman käsisiteitä" HÖH?
Samaa voisi kysyä, miten ihminen on muka alasti jos ei pue päälleen ollenkaan ulos lähtiessään. - Kuntonyrkki
Sorry, mutta en ymmärrä käsisiteiden tarkoitusta. En toki rikki mene, vaikka en laittaisi vaatteita päälle ulos mennessä. Ehkä talvella voi tulla kylmä?
Säkkikö sen käden rikkoo, jos säkkiin lyö?
Eikö käsi voi mennä rikki, vaikka olisi käsisiteetkin kädessä?
Onhan minulla kuitenkin nyrkkeilyhanskat kädessä. - gfgygfyg
En ole sanonutkaan että jos menee rikki jos menee ulos alasti.
Vertasin vain vaatteiden tärkeyttä ulos mennessä, samaa voisi sanoa käsisiteiden kanssa, käsisiteethän kuuluvat olennaisena osana lajia??
Tottakai hanskassakin on pehmusteet mutta käsisiteet pitävät mm. käden tukevasti nyrkissä hanskan sisällä ja suojaavat esim rannetta, käsisiteillähän sidotaan ranne myös, ettei se se väänny iskussa ja peukalon ympäri myös ja rystyset saavat paksun kerroksen, jotkut luulevat että rystyset kestää mitä vain, mutta harhaluulo se on.
Heleniuksellahan meni rystynen rikki vaikka oli siteet ja hanskat uhdessä ottelussa.
Joko olet ihan aloittelija tai pelleilet vaan. - Kuntonyrkki
Kiitos vastauksesta. Nyt alan ymmärtämään. Minulle vaan yksi harrastaja joskus sanoi, että on hyvä käyttää käsisiteitä. Mutta ennen tällä palstalla kysymistä en ymmärtänyt käsisiteiden tarkoitusta.
Nyt sain riittävän vastauksen. Olen siis aloittava harrastaja, joten siksi kyselen, kun ei ole tietoa tarvittavista varusteista. Olen katsonut vaan jotain videoita kuntonyrkkeilystä youtubessa ja todennut, että on ilmeisesti tehokasta fyysistä liikuntaa. Olen kuullut, että kuntonyrkkeily voisi tehdä hyvää selkään ja hartioihin.- joopajoosanotaan
Sanotaanko näin, että yksi parhaista/monipuolisimmista lajeista ja todellakin, niska, selkä ja hartiat varmasti aukeavat.
- drhrh
Kannattaa niitä käyttää ihan jo siksikin että aivan kaikki hiki ei imeytyisi hanskoihin. Itse ainakin laitan ne tuon takia aina vaikka en löisi mihinkään kovaa. Oikea tarkoitus on tietenkin tuo jo mainittu käsien tukeminen.
- gfggygfyg
Salilla kokenut ohjaaja neuvoo kuinka ne kierretään, ei niitä vedetä mistä välistä tahansa, siinä on tietty järjestys, ajan oloon sitten itse oppii kirimään ne sopivaan kireyteen, ei liian löysät, ettei niistä ole mitään hyötyä, eikä liian kireet että veri ei käsissä kierrä ,sormet pitää olla jo valmiiksi puoliksi nyrkissä niitä laitettaessa, jos laitat ne kireelle sormet suorana et saa niitä sitten nyrkkiin hanskaa pistäessä käteen, itse aikanaan päädyin ns. pellavaisiin pitkiin siteisiin, ne kestään konepesua hyvin ja ne ovat miellyttävän tuntuiset, mitään halpoja nailonisia en suosittele.
Eli siteet on erittäin tärkeät hanskan sisällä, sitä ei voi liiaksi korostaa, käsivammoja
tulee muuten suht helposti lyödessä esim säkkiä monesta kulmasta.
Itse ole saanut peukalon kipeeksi pitkäksi aikaa vaikka siteet oli hyvin laitettu.
Kuntonyrkkeily on hieno harrastus kun malttaa edetä tarpeeksi kärsivällisesti. - hnvhngnfg
Terveyssiteet on ihan must.
- UunoHiukka
Hommaa vaan kunnon kääriliinat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801