Pohdiskelin jo aihetta kreationismipuolella, mutta täällähän on tunnetusti paikalla kovan tason teologeja. Mitä siis ajattelette?
Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski? Jeesushän heräsi henkiin? Kuolema ei ollut lopullinen? Oliko se kärsimys mittaamattoman suuri? Jos vertaamme tapahtunutta siihen, että moni ihminen kärsii Jeesusta pidempään, voidaanko puhua mittaamattoman suuresta kärsimyksestä?
Kun Jeesus kärsi ja kuoli, tapahtuivatko samat asiat Jumalallekin? Jos tapahtuivat, oliko Jumalakin hetken kuollut? Jos samat asiat eivät tapahtuneet, miten voidaan puhua monoteismistä? Eikö meillä siis kuitenkaan olekaan vain yhtä Jumalaa? Vain osanko Jumala itsestään uhrasi?
Kun Jeesuksen todetaan istuvan "Jumalan oikealla puolella" onko kysymyksessä konkretia? Onko sekä Jumalalla että Jeesuksella siis eri persoonat, jotka voivat vierekkäin "istua"? Entä miten Pyhä Henki tähän yhtälöön sopii? Onko sekin täysin erillään Jumalasta oleva toimija vaiko jonkinlainen Jumalan ajatus?
Innolla odotan vastauksianne.
Kolmiyhteinen Jumala?
181
1369
Vastaukset
- Simelius1
Lue Petteri Haipolan sivuilta asiasta. Siellä on syvällistä tutkimusta aiheesta. Itse en tiedä asiaa kuinka se on.
Minua kiinnostaisi kuulla kyllä palstalaisten omia ajatuksia. Jos johonkin uskoo, kai pitäisi tietää se, MIHIN uskoo?!
- taastätäsamaa
Olisipa kiinnostavaa nähdä mitä palstan uskovaiset vastaavat, mutta kysyt niin vaikeaa että ei kukaan varmaan osaa sinulle vastata.
"Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski?" olen käsittänyt, että krisitityt pitää Jeesuksen uhraamista samana kuin juutalaisten eläinuhrit. Tarkoitus ei siis ollut saada uhrattua kärsimään.
Kun kysyt, onko yksi Jumala kolmiyhteinen Jumala, esität vaikean kysymyksen.
Juutalaisuudessa, jonka juurilta krisitinusko on syntynyt, Jumala on vain yksi eikä hänellä ole poikaa tai äitiä. Tämän sovittaminen Jumalaan jolla on poika ja äiti, ....Hm
Tämänverran minä tuumin - Simelius1
taastätäsamaa kirjoitti:
Olisipa kiinnostavaa nähdä mitä palstan uskovaiset vastaavat, mutta kysyt niin vaikeaa että ei kukaan varmaan osaa sinulle vastata.
"Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski?" olen käsittänyt, että krisitityt pitää Jeesuksen uhraamista samana kuin juutalaisten eläinuhrit. Tarkoitus ei siis ollut saada uhrattua kärsimään.
Kun kysyt, onko yksi Jumala kolmiyhteinen Jumala, esität vaikean kysymyksen.
Juutalaisuudessa, jonka juurilta krisitinusko on syntynyt, Jumala on vain yksi eikä hänellä ole poikaa tai äitiä. Tämän sovittaminen Jumalaan jolla on poika ja äiti, ....Hm
Tämänverran minä tuuminTuo katolinen kirkko kehitti tämän, todennäköisesti harhaopin 300 -luvulla. Sitä on markkinoitu pelkästään pelolla kristikuntaan ja hyvin on mennyt selkäytimeen pelko ja oppi. Jos et usko kuten me (katolinen kirkko) määräämme et pelastu tai saat kuolemantuomion. Kyllä siinä heikompi alkaa uskoa mitä vaan. Raamattu ei tunne kolminaisuuskäsitystä ja kat-kirkko toikin pakanuudesta vaikutteet oppiinsa. Kolminaisuuskäsite on nähtävissä monissa idän pakanauskonnoissa. Että silleen.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kuulla kyllä palstalaisten omia ajatuksia. Jos johonkin uskoo, kai pitäisi tietää se, MIHIN uskoo?!
Jesaja:
44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.- taastätäsamaa
Simelius1 kirjoitti:
Tuo katolinen kirkko kehitti tämän, todennäköisesti harhaopin 300 -luvulla. Sitä on markkinoitu pelkästään pelolla kristikuntaan ja hyvin on mennyt selkäytimeen pelko ja oppi. Jos et usko kuten me (katolinen kirkko) määräämme et pelastu tai saat kuolemantuomion. Kyllä siinä heikompi alkaa uskoa mitä vaan. Raamattu ei tunne kolminaisuuskäsitystä ja kat-kirkko toikin pakanuudesta vaikutteet oppiinsa. Kolminaisuuskäsite on nähtävissä monissa idän pakanauskonnoissa. Että silleen.
Minä arvelen kolmiyhteisen jumalan rakentuneen niin, että ensin oli kiistattomasti Jumala. Sitten tuli mies jonka nimi oli Jeesus ja hän oli Jumalan poika=Jumala ihmisenä maan päällä ja sitten oli Maria, joka synnytti Jeesuksen.
Sitten oli vielä Pyhä Henki, sekin Jumala.
Jo nämä piti saada sidotuksi yhdeksi Jumalaksi koska kristiuskossa ei ole kuin yksi Jumala. Ei ihhme että ihmiset ovat ymmällään. - Simelius1
taastätäsamaa kirjoitti:
Minä arvelen kolmiyhteisen jumalan rakentuneen niin, että ensin oli kiistattomasti Jumala. Sitten tuli mies jonka nimi oli Jeesus ja hän oli Jumalan poika=Jumala ihmisenä maan päällä ja sitten oli Maria, joka synnytti Jeesuksen.
Sitten oli vielä Pyhä Henki, sekin Jumala.
Jo nämä piti saada sidotuksi yhdeksi Jumalaksi koska kristiuskossa ei ole kuin yksi Jumala. Ei ihhme että ihmiset ovat ymmällään.Niinhän ne on.
Simelius1 kirjoitti:
Tuo katolinen kirkko kehitti tämän, todennäköisesti harhaopin 300 -luvulla. Sitä on markkinoitu pelkästään pelolla kristikuntaan ja hyvin on mennyt selkäytimeen pelko ja oppi. Jos et usko kuten me (katolinen kirkko) määräämme et pelastu tai saat kuolemantuomion. Kyllä siinä heikompi alkaa uskoa mitä vaan. Raamattu ei tunne kolminaisuuskäsitystä ja kat-kirkko toikin pakanuudesta vaikutteet oppiinsa. Kolminaisuuskäsite on nähtävissä monissa idän pakanauskonnoissa. Että silleen.
Eli mikä on opillinen suuntauksesi? Jehovalaisuusko, kun kerran et usko kolminaisuusoppiin?
RepeRuutikallo kirjoitti:
Eli mikä on opillinen suuntauksesi? Jehovalaisuusko, kun kerran et usko kolminaisuusoppiin?
Minuakin kiinnostaisi kerrankin kuulla, mihin nämä sankarit itse lopulta uskovat! Kovasti on kritiikkiä joka suuntaan, mutta omia ajatuksia ei rohjeta kertoa? Omituista...
- Simelius1
Nyt vasta luin kysymyksesi. Joo, minä en ole jehova vaan tavallinen kristitty. En edes tiedä jehovien oppia yhtään sen tarkemmin. Uskoin ennen kritiikittömästi että Jeesus on Jumala. Myöhemmin luin netistä artikkeleita aiheesta, ja aloin miettimään että voisiko asia olla toisin. Sitä asiaa en kiistä enkä kiellä. Nyt on asian koettelu menossa. Raamattuhan kehottaa koettelemaan asioita ja ottamaan sen mikä on hyvää.
- Simelius1
Simelius1 kirjoitti:
Nyt vasta luin kysymyksesi. Joo, minä en ole jehova vaan tavallinen kristitty. En edes tiedä jehovien oppia yhtään sen tarkemmin. Uskoin ennen kritiikittömästi että Jeesus on Jumala. Myöhemmin luin netistä artikkeleita aiheesta, ja aloin miettimään että voisiko asia olla toisin. Sitä asiaa en kiistä enkä kiellä. Nyt on asian koettelu menossa. Raamattuhan kehottaa koettelemaan asioita ja ottamaan sen mikä on hyvää.
Korjaus. Siis sitä en kiistä enkä myönnä.
Simelius1 kirjoitti:
Kaikki merkittävimmät kristilliset kirkot pitävät Jeesusta Jumalan poikana, joten on aika outoa, että luonnehdit itseäsi tavalliseksi kristityksi. Moni ei sanoisi sinua kristityksi ollenkaan, vaan paremminkin muslimiksi. Hehän pitävät Jeesusta suurena profeettana, ymmärtääkseni suurimpana Muhammedin jälkeen.
>Raamattuhan kehottaa koettelemaan asioita ja ottamaan sen mikä on hyvää.
Jos näin on, silloinhan koko raamatun voisi hylätä mikäli se ei läpäise omaa koettelua.
- Bibeln
Vai haluat sinä rienaaja "vakavaa teologista keskustelua"? Kuka pilkkaajain kanssa keskustelee vakavasti joka jo kysymykseensä sisällyttää pilkan ja kieltämisen?
Jumalattomien ivaajien suut täytetään lopuksi soralla ja heidän toivonsa katoaa, kirjoittaa Pyhä Raamattu:
"Makea on miehelle petoksella saatu leipä, mutta perästäpäin hän saa suunsa täyteen soraa." (Sananl. 20:17)
"sinä murskaat jumalattomain hampaat" (Psalmi 3:8)
Onko tämä tarpeeksi vaativaa teologiaa?Vastauksesi on vain esimerkki siitä, ettäet ilmeisesti kykene vastaamaan esittämiini kysymyksiin. Niinkö asia on? Uskot, muttet osaa selittää mihin ja miten uskot?
Mitkä osat avauksestani muuten ovat jotenkin rienaavia? Mitä rienaavaa siinä on, jos kysyn tuollaisia asioita? Onko niin, että joitakin asioita ei saa kysyä? Kuka ja missä niin on määritellyt?InhottavaRealisti kirjoitti:
Vastauksesi on vain esimerkki siitä, ettäet ilmeisesti kykene vastaamaan esittämiini kysymyksiin. Niinkö asia on? Uskot, muttet osaa selittää mihin ja miten uskot?
Mitkä osat avauksestani muuten ovat jotenkin rienaavia? Mitä rienaavaa siinä on, jos kysyn tuollaisia asioita? Onko niin, että joitakin asioita ei saa kysyä? Kuka ja missä niin on määritellyt?Ja sitten Biibeli hiljeni...
Ja sitten Biibeli hiljeni...
Totta kai hiljeni. Niin täällä aina käy...
- rrxexeww
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Mistä löydätte rikollisuuden kristittyjen kolmaisuus opin kun Jeesus opetti oikeaa tietoa?
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!- bgvrcerdxw
Ei siitä tarvitse IHMISILLE kertoa, he tietovät jo!
mutta
teille, "minä olen herra sinun jumalasi, sinulla ei saa olla muita jumalia" palveleville paavalilais-luterilaisuuden jumalan ilmeisesti jo tiedät!
Ellet tiedä niin tässä valoa...
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."
Ainahan nämä vaikeat kysymykset jäävät vastausta vaille. Miksiköhän...??
- sivustaseuraaja7
Miksi et siis itse vaivaudu ottamaan selvää ?
Tuossa ylempänä Bibeln asian oikein ilmaisikin, miksi vastaisi ja selittäisi rienaajalle yhtään mitään ?
Tämän olette itse aikaansaaneet herjauksillanne. sivustaseuraaja7 kirjoitti:
Tuossa ylempänä Bibeln asian oikein ilmaisikin, miksi vastaisi ja selittäisi rienaajalle yhtään mitään ?
Tämän olette itse aikaansaaneet herjauksillanne.Bibeln osoittaa ylöpuolella lähinnä vain oman haluttomuutensa ja kyvyttömyytensä vastata noihin kysymyksiin.
Jos avauksessani on jotakin rienaavaa, kertokaa selkeästi MITÄ. Jos ette osaa siihenkään vastata, olette vain tyypillisiä Suomi24:n enemmäkseen säälin tunnettä herättäviä päänaukojia.sivustaseuraaja7 kirjoitti:
Tämän olette itse aikaansaaneet herjauksillanne.>Tuossa ylempänä Bibeln asian oikein ilmaisikin, miksi vastaisi ja selittäisi rienaajalle yhtään mitään ?
Höh? Siksi että täällä on satoja muitakin lukijoita kuin kysyjä, ja monia kiinnostaa. Lähetyskäsky ohoi?
- Tässä.pohdintaa
Ei ole hyväksyttävää kysyä kysymyksiä jotka vievät umpikujaan. Tälläinen kysymys on helppo tulkita rienaukseksi ja ikään kuin ansan asettamiseksi. Näin siis asian näkevät he, jotka haluavat lukea Raamattuaan pilkun tarkkuudella ja sellaisista jakeista, jotka he katsovat tukevan omia ajatusmallejaan.
Mutta itse kysymyksiisi. Jos jätämme pakollisena kuviona pois Jumalan kolmiyhteyden, niin samalla poistuu moni pohtimasi ongelma. Kolmiyhteyden kanssa ajautuu väkisinkin umpikujaan. Paljon parjatuilla Jehovan todistajilla ei ole tätä ongelmaa, mutta ehkä juuri siksi kunnon kristityn kuuluukin vihata Jehovan todistajia.
Erityisesti vapaissa suunnissa mennään koko ajan yhä enemmän Jeesuskeskeiseen suuntaan, ja nämä Jumalan kaksi muuta elementtiä jäävät ikään kuin Jeesuksen varjoon.
Kristinusko siis muuttuu ajan myötä. Samalla se pirstaloituu eri tavalla Raamattua tulkitseviin kuppikuntiin, ja muuttuu yhä hankalammin ymmärrettäviin ajatusmalleihin.
Valitettava kehityssuunta :-(- voi.ei
" Mutta itse kysymyksiisi. Jos jätämme pakollisena kuviona pois Jumalan kolmiyhteyden, niin samalla poistuu moni pohtimasi ongelma. Kolmiyhteyden kanssa ajautuu väkisinkin umpikujaan. Paljon parjatuilla Jehovan todistajilla ei ole tätä ongelmaa, mutta ehkä juuri siksi kunnon kristityn kuuluukin vihata Jehovan todistajia "
No ei.
Mikäli jätämme kolmiyhteyden pois, emme enää puhu kristinuskosta, eikä tämä johda umpikujaan.
Toinen virhe on kirjoituksessasi tuo, että "kuuluukin vihata jehovantodistajia", kristitty ei vihaa ketään. - Tässä.pohdintaa
"Mikäli jätämme kolmiyhteyden pois, emme enää puhu kristinuskosta, eikä tämä johda umpikujaan."
Perustelepa hieman miten päädyt tälläiseen lopputulokseen? Minkä ongelman kolmiyhteyden kieltäminen aiheuttaa?
"kristitty ei vihaa ketään."
Kristittyjä on moneen lähtöön. Kirjoittamasi lause kuvaa tavoitetilaa. - Simelius1
Miksi pitäisi sitten pitää kolmiyhteyden oppi kun itse Raamattu ei sitä tunne?
- eräs.uskova
Simelius1 kirjoitti:
Kovasti esiinnyt kristittynä, etkä silti tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa ?http://tunnustuskirjat.fi/index.html
Lue tuosta linkistä Kolme vanhan kirkon tunnustusta, joihin siis kristillisyys perustuu;
Athanasioksen tunnustus Areiolaisuutta vastaan, nimenomaan puolustaa kolminaisuutta.
Tämän ovat kaikki tunnustukselliset kirkot hyväksyneet ja tämä löytyy myös Raamatusta. Simelius1 kirjoitti:
Raamattu ei tunne termiä kolminaisuusoppi tai kolmiyhtenäisyys, mutta Raamattu tuntee todella hyvin kolmiykseyden sisällön, joka on raamatullinen ja täysi tosiasia.
Kolmiykseyden oppi on todella tärkeä, muuten vajotaan ikivanhoihin harhaoppeihin, jotka vievät pois totuudesta, ja johtavat lopulta uskontoon ja sitä kautta tuliseen järveen. Pelastumisen kannalta suhde jokaiseen persoonaan on elintärkeä, eikä niitä voi laiminlyödä. Ja ne jotka eivät tunnusta, ja usko Pyhää Henkeä edes olemassa olevaksi ja persoonaksi eivät voi koskaan täyttyä Hänellä. Ilman Pyhällä Hengellä täyttymistä ja Hänen ohjeistustaan elämässä on hyvin vaikea pelastua, muuta kuin kuolinvuoteella.
Kannattaisi tuntea vähän paremmin seurakunnan historiaa ja tietää miksi kyseisestä asiasta piti tehdä oppi! Samat vanhat harhaopit nostavat edelleen päätään nykyäänkin mitä vastaan kyseisellä opilla noustiin.
Jeesus on Tosi Jumala ja ja Tosi Ihminen. Jeesus EI OLE luotu olento. Jeesus on iankaikkinen niin kuin Isänsä. Jeesus ei ole enkeli. Jeesus ei ole puolijumala. Jeesus ei ole pelkkä ihminen. Eikä Jeesus ole pelkkä henki/jumala.
Pyhä Henki on Persoona. Ei Jumalan toimintavoima, ajatus tai energia, tai jokin muu.- Simelius1
eräs.uskova kirjoitti:
Kovasti esiinnyt kristittynä, etkä silti tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa ?http://tunnustuskirjat.fi/index.html
Lue tuosta linkistä Kolme vanhan kirkon tunnustusta, joihin siis kristillisyys perustuu;
Athanasioksen tunnustus Areiolaisuutta vastaan, nimenomaan puolustaa kolminaisuutta.
Tämän ovat kaikki tunnustukselliset kirkot hyväksyneet ja tämä löytyy myös Raamatusta.En kielläkään sitä. Mihin tuomitset minut?
- Simelius1
Simelius1 kirjoitti:
En kielläkään sitä. Mihin tuomitset minut?
Meinaan vaan sitä että ihmiset ovat kovia tuomitsemaan toisinajattelijat helvettiin. Tätä tapahtuu nykyäänkin paljon. Keneltä he ovat sen valtuuden saaneet? Miksi ihminen vaatii uskomaan Jeesuksen Jumalaksi kun Raamattu ei vaadi? On todennäköisesti ihmisen omaa keksintöä tämä vaatimus. Tilanne oli siellä kirkolliskokouksessa jossa asia päätettiin aika tasainen kuulemma. Sitten tämä nykyinen näkemys voitti ehkä aika täpärästi. En tiedä miksi tämä selviö tai selvä asia tarvitsi tällaista arvuuttelua ja kehittelyä sitten vielä äänestys lopuksi. Uskomatonta että äänestyksellä valittiin nykyinen näkemys. Sitten tätä äänestyksen tulosta lähes koko kristikunta tunnustaa. Tätä voisi verrata lottoamiseen.
On kuin lottoamista tämä touhu. Jos sattuu uskomaan oikeinpäin, sitten vasta pelastuu. Ei se näin mene. Kyllä pelastukseen vaikuttaa ihan muut asiat kuin sellainen asia jota ei kirjanoppineetkaan ymmärrä. "Kristinusko siis muuttuu ajan myötä. Samalla se pirstaloituu eri tavalla Raamattua tulkitseviin kuppikuntiin, ja muuttuu yhä hankalammin ymmärrettäviin ajatusmalleihin."
Ehkä toisinpäin. Näitä hyvin hankalia oppeja halutaan ymmärtää enemmän arkijärjen kautta, joten nämä filosfiset uskonnolliset pohdiskelut eivät enää tyydytä?- eräs.uskova
Simelius1 kirjoitti:
En kielläkään sitä. Mihin tuomitset minut?
En käsittääkseni tuominnut sinua mihinkään ?
Raamattu todistaa Jeesuksen olevan Jumalan kaltainen, Joh. 1;
"1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus."
Silloin, kun kirjoitetaan Jumalan Sana, tuossa yhteydessä on sekä Isä, että Poika. - fgkdklkwlqwl
Tässä.pohdintaa kirjoitti:
"Mikäli jätämme kolmiyhteyden pois, emme enää puhu kristinuskosta, eikä tämä johda umpikujaan."
Perustelepa hieman miten päädyt tälläiseen lopputulokseen? Minkä ongelman kolmiyhteyden kieltäminen aiheuttaa?
"kristitty ei vihaa ketään."
Kristittyjä on moneen lähtöön. Kirjoittamasi lause kuvaa tavoitetilaa.kristiuskonsta keskustelen
vastaus kysymykseesi on Jeesus jo antanut.
uskontunnustuksessa uskovainen tunnustaa mm näin,
ärjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Tuota uskontunnustusta EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVILLE ASETETTU vaan se on rikollisuuden saatanaa jumalanaa palvelemaan eksytetyille.
Joten Jeesuksella on monta asiallista hyvää oikeaa vastausta rikollisen kristinuskon uskovaisille ja papistolle....
luopumisista... yllä olevaan viitaten...
JEESUKSEN EVANKELIUMIA
Johanneksen mukaan;
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
luopuneet ovat "ulkopuolisia"
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
HUOM! Jeesus ei käskenyt uskoa Lakia/käskyjä vaan PITÄÄ ne....
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
Satoja miljoonia ihmisiä, omia uskovaisiakin tappanut,tapapattanut, lapsiakin raiskannut rikollisuus herra jumalineen tietäköön, että...
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
aivopesu ammattilaisille, papistolle Jeesus ilmoittaa näin...
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
JOTEN PAPISTO EI OLE JUMALAN JA JEESUKSEN ASIALLA EIKÄ herra jumalalle uskontunnustuksen ja pappislupauksen antaneena saa edes Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
JOTEN, ENEMPÄÄ FAKTAA ESILLE LAITTAMATTA NIIN MUISTAKAA,
ETTÄ... USKOMINEN ON JEESUS KIELTÄNYT...
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko." - kfjeihjfiehfiwhfwhgfuiw
fgkdklkwlqwl kirjoitti:
kristiuskonsta keskustelen
vastaus kysymykseesi on Jeesus jo antanut.
uskontunnustuksessa uskovainen tunnustaa mm näin,
ärjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Tuota uskontunnustusta EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVILLE ASETETTU vaan se on rikollisuuden saatanaa jumalanaa palvelemaan eksytetyille.
Joten Jeesuksella on monta asiallista hyvää oikeaa vastausta rikollisen kristinuskon uskovaisille ja papistolle....
luopumisista... yllä olevaan viitaten...
JEESUKSEN EVANKELIUMIA
Johanneksen mukaan;
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
luopuneet ovat "ulkopuolisia"
4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
HUOM! Jeesus ei käskenyt uskoa Lakia/käskyjä vaan PITÄÄ ne....
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
Satoja miljoonia ihmisiä, omia uskovaisiakin tappanut,tapapattanut, lapsiakin raiskannut rikollisuus herra jumalineen tietäköön, että...
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
aivopesu ammattilaisille, papistolle Jeesus ilmoittaa näin...
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
JOTEN PAPISTO EI OLE JUMALAN JA JEESUKSEN ASIALLA EIKÄ herra jumalalle uskontunnustuksen ja pappislupauksen antaneena saa edes Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
JOTEN, ENEMPÄÄ FAKTAA ESILLE LAITTAMATTA NIIN MUISTAKAA,
ETTÄ... USKOMINEN ON JEESUS KIELTÄNYT...
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."Mene sinä massapostaaja hoitoon !!!!
mummomuori kirjoitti:
"Kristinusko siis muuttuu ajan myötä. Samalla se pirstaloituu eri tavalla Raamattua tulkitseviin kuppikuntiin, ja muuttuu yhä hankalammin ymmärrettäviin ajatusmalleihin."
Ehkä toisinpäin. Näitä hyvin hankalia oppeja halutaan ymmärtää enemmän arkijärjen kautta, joten nämä filosfiset uskonnolliset pohdiskelut eivät enää tyydytä?Uskontoja ja arkijärkeä on hyvin vaikeaa sovittaa yhteen, kuten tietänet. Ainoa vaihtoehto on oikeastaan se, että uskon asioita ei oikeastaan lainkaan ajattele kuin vain pakon edessä. Ainakin minun kohdallani tieto todellisuudesta aina vain lisää tuskaa.
voi.ei kirjoitti:
" Mutta itse kysymyksiisi. Jos jätämme pakollisena kuviona pois Jumalan kolmiyhteyden, niin samalla poistuu moni pohtimasi ongelma. Kolmiyhteyden kanssa ajautuu väkisinkin umpikujaan. Paljon parjatuilla Jehovan todistajilla ei ole tätä ongelmaa, mutta ehkä juuri siksi kunnon kristityn kuuluukin vihata Jehovan todistajia "
No ei.
Mikäli jätämme kolmiyhteyden pois, emme enää puhu kristinuskosta, eikä tämä johda umpikujaan.
Toinen virhe on kirjoituksessasi tuo, että "kuuluukin vihata jehovantodistajia", kristitty ei vihaa ketään.>Toinen virhe on kirjoituksessasi tuo, että "kuuluukin vihata jehovantodistajia", kristitty ei vihaa ketään.
Jotkut kristityt tosiaan väittävät ilmeisen vihansa olevan peräti rakkautta. Aika kameleontteja.- hbyby
eräs.uskova kirjoitti:
En käsittääkseni tuominnut sinua mihinkään ?
Raamattu todistaa Jeesuksen olevan Jumalan kaltainen, Joh. 1;
"1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus."
Silloin, kun kirjoitetaan Jumalan Sana, tuossa yhteydessä on sekä Isä, että Poika.Joo... ei muuta... saatana herra jumalineen on luterilaisiinsa tyytyväisiä vaikka haluaankin lisää homo juttuja jne...
saatanallisuuden taivaalle on tosin syntynyt pilviä... yhä enemmän eroaa kirkosta ja ihmistyvät
Lapsia kastetaan entistä vähimmin lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhrilampaiksi!!!
Ja
yhä useammat suomalaiset ihmistyvät, eroavat kirkosta sen todellisen herransa tuntemaan oppineina...
- gvfcdxswzxws
Eli kyllä se vaan on niin, että kristityt ovat yksytettyjä pilkkaamaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä sillä kuten teksti osoittaa niin HE OVAT YHTÄ
JOTEN
JEESUKSEN evankelimia Matteuksen mukaan:
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta." - mjnhbknygtf
Olikohan se kristittyjen herrojen kolmiyhteisyys paavali saatanan kera ja "minä olen herra sinun jumalasi" mukaan laskettuna?
Heillä on ainakin yhteinen rikollisuuden linja rikollisuuden opeissaan joka vahvistaa varmaa tietoa jota voi tukea kristinuskon historialla mm omien uskovaisten, pikku lastenkin tappajana, tapattajana jne....
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
---
Jeesuksella on kristityille asiaa, yhteisen kodin saatte....
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - www.eroa.kirkosta.fi
Nyt kirkossa on jo neliyhteinen juamla kun allah on tullut mukaan jumalien riviin.
- nhbhbhbho
Hyvä huomio!!!
Edelleenkin kyllä jää epäselväksi tuo Jeesuksen asema. Onko hän Jumalan poika vaiko ei? Onko ymmärrettävä niin, että täällä esim. Simelius ja Pertsa eivät usko luterilaiseen tapaan kolmiyhteiseen Jumalaan?
Saisinko selkeitä vastauksia avauksen kysymyksiin?IR:lle
Markus :
14:60 Silloin ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: "Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan?"
14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
375 jKr. aloitettiin enkelien ja kuolleitten pyhimysten palvonta.
Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 taas käsiteltiin erityisesti Pyhää Henkeä. Konstantinopolissa kolminaisuusoppia täsmennettiin siten, että jumaluudessa on kolme persoonaa, jotka ovat yksi ja sama entiteetti, yksi täydellisyys, yksi Jumala.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_eku ... lliskokous
Luopumus alkoi jo apostolien aikana ja kirkollinen lahottajasieni on vaikuttanut aikoihin ja lakiin näihin päiviin asti.
Kyllä.Jeesus on jumalan poika.Taivaallisen isän poika .jonka hän lähetti täyttämään suunnitelman pelastuksesta. On siis kolme persoonaa. Pyhä henki on kolmas. Mutta yhtenäisyyden tekee tässä yhteys tietoon ..voimaan ...ja valtaan. Näin sen täytyy olla. Mites näistä nyt sanotaankaan...Se joka ottaa vastaan minut ottaa vastaan sen joka minut lähetti.ja joka ottaa vastaan lähettäjä ni ottaa vastaan hänen valtakuntansa. ...ja..tässä on rakas poikani johon olen mielistynyt.. samalla tavalla kuin Jeesus tuli lihaksi me jokainen tulemme ja sitten katsotaan miten käytämme koetusajan.koska tarkoitus on mennä takaisin ...isän kasvojen eteen. Tuomiolle. Niin se vain on. Pyhästä hengestä on sitten vielä kirjoitettu erikseen.
Saivartelua. Jumalia joko on vain yksi tai sitten ei. Miten asia on?
Uhrasiko Jumala siis itsensä vai jonkun muun?- taastätäsamaa
satuitko katsomaan vastaustani? auttaiisiko se?
taastätäsamaa kirjoitti:
satuitko katsomaan vastaustani? auttaiisiko se?
Katsoin. Eniten minua kiinnostaisi kyllä kuulla fundamentalistikristittyjen näkemyksiä aiheesta...
- taastätäsamaa
Selvä. koetin vain kerton mahdlista tarvettta jumalallle jota kutsutaan kolmiyhteiseksi.
- kunhan_vastaan
Saivartelua. Jumalia joko on vain yksi tai sitten ei. Miten asia on?
Uhrasiko Jumala siis itsensä vai jonkun muun?Tässä vastaus: “Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan” (2. Kor. 5:19)
- Suomeksi.kiitos
kunhan_vastaan kirjoitti:
Tässä vastaus: “Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan” (2. Kor. 5:19)
Suomeksi?
- kiiskivastarannalta
Katsoin. Eniten minua kiinnostaisi kyllä kuulla fundamentalistikristittyjen näkemyksiä aiheesta...
Lue athanasiuksen uskontunnustus. Siitä selviää uskomme kohde parhaiten.
Ja Raamattu on vielä vapaasti sinunkin käytettävissäsi, joten lue ja tutki. - kunhan_vastaan
Suomeksi.kiitos kirjoitti:
Suomeksi?
Kommentoin ihan Raamatun sanalla ilman selityksiä, ettei nyt kukaan ryhdy puhumaan tulkinnoista. Ko. kohta on varsin yksiselitteinen vastaus ap. kysymykseen, mutta ei liity juurikaan vellovan keskustelun muihin kommentteihin. ja kysymyshän oli: "Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski?"
Kommentoin ihan Raamatun sanalla ilman selityksiä, ettei nyt kukaan ryhdy puhumaan tulkinnoista. Ko. kohta on varsin yksiselitteinen vastaus ap. kysymykseen, mutta ei liity juurikaan vellovan keskustelun muihin kommentteihin. ja kysymyshän oli: "Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski?"
Avauksessani oli koko joukko muitakin asioita pohdittavaksi kuin vain se, mitä se uhraus koski. Itse pidän hieman omituisena jo ajatusta siitä, että kyseessä edes oli uhraus. Samoin, olen hyvin kummastunut siitä, uhrasiko Jumala siis osan itsestään vaiko täysin erillisen yksilön. Miten mahtaa asia olla?
- iuhygtftrfctr
Tässä vastaus: “Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan” (2. Kor. 5:19)
Paavali oli saatanaa palveleva rikollinen joten varokaa sellaisten tekstejä!
Jeesus ei käskenyt saarnata ja opettaa muiden kuin Hänen evankeliumia....
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista kunhan_vastaan kirjoitti:
>kysymyshän oli: "Kun Jumala uhrasi Jeesuksen, MITÄ se uhraus lopulta koski?"
Ei mitään.- gbgvfvcfc
Paavalin jumala teki niin!!!
2 Korinttolaiskirje 12:
HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei saatanasta eroa saanut!
Joten se sama jumala on edelleen rikollisen kristinuskon todellinen herra... myös luterilaisille ja heidän herra jumalille.
- Fordson55
Niin.on kirjoitettu..pilkka pyhää henkeä vastaan on se että vuodatatte viattoman veren solmittuanne uuden ja ikuisen liiton jumalan ne kanssa. Siis kasteen liiton jälkeen tehdään jotain joka aiheuttaa kuoleman. No nyt en voi olla spekuloimatta kun on lapsena kastettu jotta niin moni tappaa,ja saako anteeksi ja pelastuu isän luokse. Se ei voi olla niin. Pyhän hengen pilkkaa ei anneta anteeksi. Ei päästä isän kasvojen eteen. Mites se pikkuisen tekemä uusi ja ikuinen liitto ja nämä sopii yhteen?
- Fordson55
Saivartelija.miksi haastaa riitaa.ota selvää ja katso etees.
- sipulokos
A. Jumala, jeesus ja kansanedustaja ovat, vain kusettajia.
- iuytre
kenen selvyys sinulla on?
- Jobinpostia
5Moos.4:35. Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän. Moos.4:39. Niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
- njnhnhby
kristittyjen karsinasta maailmassa yli 3500 lahkoineen on monta herra jumalaa
- Avatkaapa_silmänne
Jeesus on vapareiden piireissä korotettu ylimmäksi, ainakin mikäli mittarina pidetään sitä kenen nimeä lausutaan rukouksissa ja saarnoissa eniten. Isä on jäänyt sivuosaan. Pyhä Henki mainitaan silloin kun joku kouristelee lattialla. Ikään kuin Pyhä Henki olisi vain hurmostilan aiheuttava päihde.
On hämmästyttävää miksi kolmiyhteydestä pidetään yhä kiinni kynsin hampain, vaikka omassa käytöksessä on selvästi havaittavissa, ettei sen opin mukaan kuitenkaan eletä. Puheet ja teot ovat ristiriidassa keskenään. Halua keskustella varsinaisesta aiheesta ei tunnu olevan kuin hyvin harvoilla ja heillekin ongelmia tuottaa selkeiden ja yksiselitteisten omien ajatusten esittäminen.
- Realistinen.vastaus
"Kun Jeesuksen todetaan istuvan "Jumalan oikealla puolella" onko kysymyksessä konkretia?"
Ei ole. Tai jos on, on sen välittömänä seurauksena liuta isoja kysymyksiä. Esimerkiksi jos jokin on jossakin paikassa, on kyseiselle paikalle olemassa koordinaatit jokaisesta tunnetusta pisteestä. Jumalalle tulisi näin ollen mitattavissa olevat suureet. Paljonko Jumala painaa, mikä on hänen etäisyytensä vaikkapa maapallon keskipisteestä?
Parempi on pitää Jumala ja Jeesus siellä missä he ovat tälläkin hetkellä. Eli mielikuvituksessa. Se on meille kaikille paras vaihtoehto.- Isoja.kysymyksiä
Nin, paljonko Jumala painaa, muistuttaako hän ihmistä? Onko Jumala fyysisesti olemassa?
- Todennut
Neliyhteinen jumala toimii kirkossa. Se on
isä
poika
pyhähenki
ja allah. Jumalan olemusko kiinnostaa?
Jumala (Elohim) = Isä, Poika ja Pyhä Henki
El = yksi jumala - Eloha = kaksi jumalaa - Elohim = kolme jumalaa (tai enemmän)
Isä = JHWH (Jahve), jumaluuden 1. ja suurin persoona, Jeesuksen Isä (HENKI)
Poika = jumaluuden 2. persoona, Jumalan (Isän) ainokainen ainutlaatuinen Poika, Messias, lihaksi tullut Jumala (eli Tosi ihminen, Tosi Jumala - 100% kumpaakin, Jeesus ei ole henki, vaan kirkastetussa ihmisen ruumissa oleva Jumala)
Pyhä Henki = jumaluuden 3. persoona, joka tuli Jeesuksen tilalle. Asuu niissä uskovissa, jotka ovat täyttyneet Hänellä - saaneet Pyhän Hengen kasteen. (Henki)
Isä on Jumala yläpuolellamme, Jeesus on Jumala keskellämme ja Pyhä henki on Jumala sisällämme. Isä ja Pyhä Henki voivat olla kaikkialla läsnä. Jeesus taas ei voi olla kaikkialla läsnä, vaan vain yhdessä paikassa kerrallaan, koska Hän on ruumiissa ja nyt ikuisesti jumala-ihminen, lihaksi tullut Sana.
.
.
Sinun pitäisi ehkä selventää tarkemmin mitä tarkoitat kysymyksiesi eri termeillä... Kovin syvällisesti tässä on turha lähteä vastaamaan, se olisi vain ajantuhlausta, kun ei sinua oikeasti kiinnosta kumminkaan ja lisäkysymyksiä nousisi koko ajan lisää.
.
.
"Jos vertaamme tapahtunutta siihen, että moni ihminen kärsii Jeesusta pidempään, voidaanko puhua mittaamattoman suuresta kärsimyksestä?"
- Lyhyesti ilman perusteluja, kyllä.
"Kun Jeesus kärsi ja kuoli, tapahtuivatko samat asiat Jumalallekin?"
- Jumalalla tarkoitat Isää? Tarkoitat samoilla asioilla mitä? Mutta ei , ei tapahtunut.
"Jos tapahtuivat, oliko Jumalakin hetken kuollut?"
Mitä tarkoitat 'oli kuollut'? Miten ymmärrät kuoleman? Mitä se on? Jos ymmärtäisit kuoleman raamatullisesti, niin tajuaisit että kysymyksesi on outo. Miten Jumala voisi edes olla kuollut? Tämä siis riippuu siitä miten määrittelet ja ymmärrät kuoleman!
"Jos samat asiat eivät tapahtuneet, miten voidaan puhua monoteismistä?"
- Jos tarkkoja ollaan, niin kristinusko ei ole monoteistinen, eikä polyteistinen, vaan trinitistinen, eli kolmiykseinen - kolmiyhtenäinen. On kolme Persoonaa, jotka ovat yhdessä yksi Jumala.
"Eikö meillä siis kuitenkaan olekaan vain yhtä Jumalaa?"
- On ja ei.
"Vain osanko Jumala itsestään uhrasi?"
"Kun Jeesuksen todetaan istuvan "Jumalan oikealla puolella" onko kysymyksessä konkretia?"
- On. Jeesus istuu Isän valtaistuimen oikealla puolella.
"Onko sekä Jumalalla että Jeesuksella siis eri persoonat, jotka voivat vierekkäin "istua"?"
- Kyllä. Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki omia persooniaan, kyseessä ei ole yksi ja sama persoona. Mutta yhdessä he yhtenäisiä, ykseys.
"Entä miten Pyhä Henki tähän yhtälöön sopii? Onko sekin täysin erillään Jumalasta oleva toimija vaiko jonkinlainen Jumalan ajatus"
- Pyhä Henki on kolmiyhteisen Jumalan 3. Persoona. Pyhä Henki on erillinen, oma Persoonansa ja erillinen kolmas toimija, mutta Persoonat toimivat täydellisessä ykseydessä, yhtenäisyydessä ja harmoniassa.
Pyhä Henki on ajatteleva ja toimiva Persoona - EI mikään Jumalan voima, ajatus, toiminta tai teko. Pyhää Henkeä voi murehduttaa, Pyhä Henki on Persoona.Onnittelut, George. Onnistut luomaan ainutlaatuisen sekasotkun, johon kuitenkin itse kai uskot?
Seuraavaksi kertonet, missä kohtaa Raamattua nuo jutut sanotaan. Missä? Muutoin nimittäin tulee mieleen ajatus, että olet ne aivan itse keksinyt.
Tavallaan on traagista, mihin ihmiset tosiaankin uskovat...InhottavaRealisti kirjoitti:
Onnittelut, George. Onnistut luomaan ainutlaatuisen sekasotkun, johon kuitenkin itse kai uskot?
Seuraavaksi kertonet, missä kohtaa Raamattua nuo jutut sanotaan. Missä? Muutoin nimittäin tulee mieleen ajatus, että olet ne aivan itse keksinyt.
Tavallaan on traagista, mihin ihmiset tosiaankin uskovat...Hups. Et näemmä olekaan itse koko juttua keksinyt. Joku muu on. Kyllä maailma on mieletön.
Onnittelut, George. Onnistut luomaan ainutlaatuisen sekasotkun, johon kuitenkin itse kai uskot?
Tavallaan on traagista, mihin ihmiset tosiaankin uskovat...Sekasotku? Ei suinkaan? Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, että Jumala on kolme persoonaa?
"Tavallaan on traagista, mihin ihmiset tosiaankin uskovat..."
- Kuinka niin?George_L kirjoitti:
Sekasotku? Ei suinkaan? Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, että Jumala on kolme persoonaa?
- Kuinka niin?Ymmärtääkseni Raamatun itsessään pitäisi olla riittävän hyvä tiedonlähde uskon asioihin?
Kummallisesti näyttää kuitenkin siltä, että jo alusta asti on tarvittu suuri määrä selittäjiä ja tulkitsijoita kertomaan, mitä mikin kohta lopulta tarkoittaa ja miten eri kohdat on tulkittava "oikein"?
Uskovaiset ihmiset piiloutuvat hieman huvittavasti uskon asioissa näiden mysteerien taa. Luvuilla pelaaminen tässäkin asiassa on yksi hyvä tyyppiesimerkki siitä, miten järjen käyttö yritetään kieltää ja väitetään, että Jumalaa eivät koske reaalimaailman lainalaisuudet. Sen asian taakse on sitten hyvä paeta, jos olo alkaa epäilyjen edessä muuttua tukalaksi ja esiin nbousee liian vaikeita kysymyksiä.
Jumala voi tietenkin olla yksi tai kolme - tai mitä tahansa - jos uskovaiset niin haluavat väittää ja uskoa. Todellisuudessa kysymys luonnollisesti on joko/tai-asetelmasta. Kumpikin ei voi toteutua.
Ei anneta siis sen seikan häiritä, että Raamatussa puhutaan Jumalan pojista. Ei anneta senkään seikan mieltä painaa, että Lähi-Idän patriarkaaalinen kulttuuri olisi saattanut vaikuttaa ajatuksiin siitä, että Jumaln täytyy olla miespuolinen ja luonnollisesti hänellä on siis oltava poika. Suljetaan silmät kaikelta.
Ei mietitä hetkeäkään sitä, miksi Jumalan piti itsensä uhrata. Ei pohdita hetkeäkään sitä, mitä merkitystä uhrauksella lopulta oli. Ei pohdita sitä, muuttuiko maailmassa mikään toisenlaiseksi tuon oletetun uhrauksen jälkeen.
Hectorin sanoin: "Kuunnellaan siis Taivasta se vaikkei vastaakaan..."InhottavaRealisti kirjoitti:
Ymmärtääkseni Raamatun itsessään pitäisi olla riittävän hyvä tiedonlähde uskon asioihin?
Kummallisesti näyttää kuitenkin siltä, että jo alusta asti on tarvittu suuri määrä selittäjiä ja tulkitsijoita kertomaan, mitä mikin kohta lopulta tarkoittaa ja miten eri kohdat on tulkittava "oikein"?
Uskovaiset ihmiset piiloutuvat hieman huvittavasti uskon asioissa näiden mysteerien taa. Luvuilla pelaaminen tässäkin asiassa on yksi hyvä tyyppiesimerkki siitä, miten järjen käyttö yritetään kieltää ja väitetään, että Jumalaa eivät koske reaalimaailman lainalaisuudet. Sen asian taakse on sitten hyvä paeta, jos olo alkaa epäilyjen edessä muuttua tukalaksi ja esiin nbousee liian vaikeita kysymyksiä.
Jumala voi tietenkin olla yksi tai kolme - tai mitä tahansa - jos uskovaiset niin haluavat väittää ja uskoa. Todellisuudessa kysymys luonnollisesti on joko/tai-asetelmasta. Kumpikin ei voi toteutua.
Ei anneta siis sen seikan häiritä, että Raamatussa puhutaan Jumalan pojista. Ei anneta senkään seikan mieltä painaa, että Lähi-Idän patriarkaaalinen kulttuuri olisi saattanut vaikuttaa ajatuksiin siitä, että Jumaln täytyy olla miespuolinen ja luonnollisesti hänellä on siis oltava poika. Suljetaan silmät kaikelta.
Ei mietitä hetkeäkään sitä, miksi Jumalan piti itsensä uhrata. Ei pohdita hetkeäkään sitä, mitä merkitystä uhrauksella lopulta oli. Ei pohdita sitä, muuttuiko maailmassa mikään toisenlaiseksi tuon oletetun uhrauksen jälkeen.
Hectorin sanoin: "Kuunnellaan siis Taivasta se vaikkei vastaakaan...""Ymmärtääkseni Raamatun itsessään pitäisi olla riittävän hyvä tiedonlähde uskon asioihin?"
Niinhän se onkin. Valitettavasti käännökset eivät ole täydellisiä, mutta vielä enemmänkin syy on siinä miten Raamattua luetaan ja tulkitaan. On ihan eri asia lukea Raamattua kirja kirjalta kuin "jae sieltä, jae täältä ja luku tuolta", valiten mistä itse tykkää.
"Kummallisesti näyttää kuitenkin siltä, että jo alusta asti on tarvittu suuri määrä selittäjiä ja tulkitsijoita kertomaan, mitä mikin kohta lopulta tarkoittaa ja miten eri kohdat on tulkittava "oikein"?"
Niinhän se on monessa muussakin asiassa. Ja Raamatun kulttuuri on pakanoille vieras.
"Uskovaiset ihmiset piiloutuvat hieman huvittavasti uskon asioissa näiden mysteerien taa."
- Tuo on aivan totta.
"Suljetaan silmät kaikelta. "
Ei pidä paikkaansa, tai monien kohdalla pitää, mutta ei todellakaan kaikkien.
"Ei mietitä hetkeäkään sitä, miksi Jumalan piti itsensä uhrata. Ei pohdita hetkeäkään sitä, mitä merkitystä uhrauksella lopulta oli. Ei pohdita sitä, muuttuiko maailmassa mikään toisenlaiseksi tuon oletetun uhrauksen jälkeen. "
- Todellako väität ettei noita asioita ole mietitty todella syvällisestikin? Se että nykyseurakunnat ovat rappiolla ja kristityt eivät osaa uskonsa perusasioitakaan kunnolla, saati osaa välittää niitä eteen päin, ei tarkoita sitä etteikö näitä asioita olisi pohdittu - ja pohdittaisi edelleen.George_L kirjoitti:
"Ymmärtääkseni Raamatun itsessään pitäisi olla riittävän hyvä tiedonlähde uskon asioihin?"
Niinhän se onkin. Valitettavasti käännökset eivät ole täydellisiä, mutta vielä enemmänkin syy on siinä miten Raamattua luetaan ja tulkitaan. On ihan eri asia lukea Raamattua kirja kirjalta kuin "jae sieltä, jae täältä ja luku tuolta", valiten mistä itse tykkää.
"Kummallisesti näyttää kuitenkin siltä, että jo alusta asti on tarvittu suuri määrä selittäjiä ja tulkitsijoita kertomaan, mitä mikin kohta lopulta tarkoittaa ja miten eri kohdat on tulkittava "oikein"?"
Niinhän se on monessa muussakin asiassa. Ja Raamatun kulttuuri on pakanoille vieras.
"Uskovaiset ihmiset piiloutuvat hieman huvittavasti uskon asioissa näiden mysteerien taa."
- Tuo on aivan totta.
"Suljetaan silmät kaikelta. "
Ei pidä paikkaansa, tai monien kohdalla pitää, mutta ei todellakaan kaikkien.
"Ei mietitä hetkeäkään sitä, miksi Jumalan piti itsensä uhrata. Ei pohdita hetkeäkään sitä, mitä merkitystä uhrauksella lopulta oli. Ei pohdita sitä, muuttuiko maailmassa mikään toisenlaiseksi tuon oletetun uhrauksen jälkeen. "
- Todellako väität ettei noita asioita ole mietitty todella syvällisestikin? Se että nykyseurakunnat ovat rappiolla ja kristityt eivät osaa uskonsa perusasioitakaan kunnolla, saati osaa välittää niitä eteen päin, ei tarkoita sitä etteikö näitä asioita olisi pohdittu - ja pohdittaisi edelleen.Itse asiassa käytännössä jokainen uskovainen ottaa Raamatusta tiettyjä kohtia, joita korostetaan. Toiset unohdetaan tai tulkitaan omaan oppiin sopivasti. Niin teet Sinäkin.
"...Ja Raamatun kulttuuri on pakanoille vieras."
Mahdatko SINÄ kenties olla jotakin muuta kuin "pakana"? Onko ihminen pakana, jos epäilee joitakin ajatuksiasi?
Oletko myös Lähi-Idän ja antiikin kulttuurien erikoisasiantuntija, joka on elämäntyönsä tehnyt niitä tutkien ja samalla myös TÄYDELLISESTI opiskellut teologiaa ja uskontotieteitä niin, että on maailmanlaajuisestikin tunnustettu auktoriteetti?
Siitä lähtien, kun kristinusko syntyi alkoivat kiistat. Aina on ollut joku, joka on tulkintoineen mielestään niin oikeassa, että muut ovat rappiolla, harhaoppisia tai peräti Saatanan ohjaamia. Aina on ollut näitä äärimmäisen hyveellisiä ja oikeaoppisia, Oikeita Kristittyjä, joilla on ollut hallussaan ylimaallinen viisaus ja Pyhän Hengen ohjaus. Kumma juttu!
Jostakin sieltä yli-inhimillisen viisauden sfääreistä nämä lähes Jumalan kaltaiset Suuret Uskovat - kuten Sinä - huutelevat tuomiotaan ja linkittelevät sivustoille, josta se "oikea tieto" löytyy. Meillä on Suomessa erityisen suuri siunaus, koska Suomi24:n keskusteluista löytyvät ilmeisesti maailman johtavat ajattelijat uskon asioiden suhteen. Täällä on koko joukko kirjoittajia, joilla on hallussaan se lopullinen tieto kristinuskosta ja siitä, kuka on oikea uskova ja kuka ei. Nämä ihmiset hallitsevat menneen, nykyisen ja tulevan. He eivät virheitä tulkinnoissaan tee. Heillä on AINA - korostan sanaa AINA - se oikea usko!- dikduk
JHWH ilmoitti että on yksi ja ainoa, ei ole muita jumalia, ei siis poikajumalaakaan.Sehän on koko juutalaisuuden ydin että on vain yksi jumala,ja se erotti juutalaisuuden kaikista muista uskonnoista.Ei perusasiaa voi muuttaa.
dikduk kirjoitti:
JHWH ilmoitti että on yksi ja ainoa, ei ole muita jumalia, ei siis poikajumalaakaan.Sehän on koko juutalaisuuden ydin että on vain yksi jumala,ja se erotti juutalaisuuden kaikista muista uskonnoista.Ei perusasiaa voi muuttaa.
"JHWH ilmoitti että on yksi ja ainoa, ei ole muita jumalia"
- Niin, mitään muita jumalia ei ole, mitään epäjumalia ei olemassa, muuta kuin ihmisten mielissä. Se ei pois sulje kolmiykseyttä: kolmea jumalallista persoonaa, kolmea yliluonnollista persoonaa. Sana 'jumala' tarkoittaa vain ja ainoastaan yliluonnollista voimaa.
Mutta ei Raamattu pois sulje sitä, että Jumala on enemmän kuin yksi, päinvastoin. Itse asiassahan Raamattu ei oikeastaan sano, että Jumala on yksi (määrältään)...
Heti Raamatun alussa:
"Elohim (jumalat: monikossa) loi (verbi yksikössä) maailman..."
"LuokaaMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME..."- kjnhbgvfcfdc
George_L esiintyy edelleen eksyttäjänä!
Kalatunnus, on Jeesusta seuranneiden KRISTILLISTEN TUNNUS eikä KRISTILLISIÄ VAINONNEIDEN, TAPPANEIDEN JNE RIKOLLISTEN kristittyjen TUNNUS!
Olet törkeä Jeesuksen ja kristillisten pilkkaaja...
ja
väärää todistusta levittävä rikollinen...
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' kjnhbgvfcfdc kirjoitti:
George_L esiintyy edelleen eksyttäjänä!
Kalatunnus, on Jeesusta seuranneiden KRISTILLISTEN TUNNUS eikä KRISTILLISIÄ VAINONNEIDEN, TAPPANEIDEN JNE RIKOLLISTEN kristittyjen TUNNUS!
Olet törkeä Jeesuksen ja kristillisten pilkkaaja...
ja
väärää todistusta levittävä rikollinen...
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'Jos olenkin kristillinen?
"ja
väärää todistusta levittävä rikollinen..."
Missä olen tuollaista levittänyt?- ölkjhgfd
Opeistas päätellen et ole kristillinen! Ja itse sen olet palajastunut teollasi...
Kala merkki on KRISTILLISTEN eikä kaltaistes kristiityjen tunnus! - jnbnyby
George_L kirjoitti:
- Niin, mitään muita jumalia ei ole, mitään epäjumalia ei olemassa, muuta kuin ihmisten mielissä. Se ei pois sulje kolmiykseyttä: kolmea jumalallista persoonaa, kolmea yliluonnollista persoonaa. Sana 'jumala' tarkoittaa vain ja ainoastaan yliluonnollista voimaa.
Mutta ei Raamattu pois sulje sitä, että Jumala on enemmän kuin yksi, päinvastoin. Itse asiassahan Raamattu ei oikeastaan sano, että Jumala on yksi (määrältään)...
Heti Raamatun alussa:
"LuokaaMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME..."Mutta Jumala ei luonut maailman kaikkeutta!
jos
niin kuka niistä kristittyjen yli 3500 lahkon herra jumalista sen olis tehnyt? - kjnjhbnhbb
George_L kirjoitti:
Sekasotku? Ei suinkaan? Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, että Jumala on kolme persoonaa?
- Kuinka niin?kristittyjen herra jumalien sotkuja ovat!
Ihmiskuntaa verottavia ja kustettavia laiskiaiset jotka eivät työllä kehtaa elättää itseensä niin tekevät sen valehtelmalla! - dikduk
George_L kirjoitti:
Heti Raamatun alussa:
"LuokaaMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME..."VT.ssä JHWH sanoo MINÄ olen jumala, ei ole muita jumalia, ei ketään muuta. JHWH nyt siis kuitenkin on kolme, oma isänsä ja poikansa ja oma pyhä henkensäkin . Silti hän määräsi israelilaiset uskomaan että on yksi .Minä JHWH, ei ole ketään muuta...ei me JHWH
Sinun mukaasi JHWH kuoli omana poikanaan, mutta herätti itse itsensä isänään ja uhri oli koska ISÄPOIKAPYHÄHENKI-yhdistelmä niin halusi. Jos mikä on uskontoa niin tuollainen dogmi. dikduk kirjoitti:
VT.ssä JHWH sanoo MINÄ olen jumala, ei ole muita jumalia, ei ketään muuta. JHWH nyt siis kuitenkin on kolme, oma isänsä ja poikansa ja oma pyhä henkensäkin . Silti hän määräsi israelilaiset uskomaan että on yksi .Minä JHWH, ei ole ketään muuta...ei me JHWH
Sinun mukaasi JHWH kuoli omana poikanaan, mutta herätti itse itsensä isänään ja uhri oli koska ISÄPOIKAPYHÄHENKI-yhdistelmä niin halusi. Jos mikä on uskontoa niin tuollainen dogmi."JHWH nyt siis kuitenkin on kolme, oma isänsä ja poikansa ja oma pyhä henkensäkin ."
En ole sanonut että JHWH on kolme. JHWH on Isä-Jumala, oma persoonansa. Isä ei ole Poika, Poika ei ole Isä, eikä Pyhä Henki ole kumpikaan, vaan oma persoonansa. Yhdessä kaikki kolme ovat kuitenkin yksi Jumala (Elohim). On kolme jumalallista persoonaa, jotka yhdessä ovat täydellinen harmonia ja ykseys, yhtenäisyys.
"Minä JHWH, ei ole ketään muuta..."
- Ja mitä tuolla sanotaan? Ettei ole olemassa mitään epäjumalia, joita tuona aika palvottiin joka puolella! Ei tuo suinkaan kolmiykseyttä vastaan ole, vaan VT:n aikana tapahtunutta runsasta epäjumalian palvontaa vastaan.
"Sinun mukaasi JHWH kuoli omana poikanaan, mutta herätti itse itsensä isänään ja uhri oli koska ISÄPOIKAPYHÄHENKI-yhdistelmä niin halusi."
- En ole tuollaista sanonut, älä valehtele. JHWH, H E R R A eli Isä-Jumala on Jeesuksen Isä, mutta ei Poika tai Pyhä Henki.George_L kirjoitti:
"JHWH nyt siis kuitenkin on kolme, oma isänsä ja poikansa ja oma pyhä henkensäkin ."
En ole sanonut että JHWH on kolme. JHWH on Isä-Jumala, oma persoonansa. Isä ei ole Poika, Poika ei ole Isä, eikä Pyhä Henki ole kumpikaan, vaan oma persoonansa. Yhdessä kaikki kolme ovat kuitenkin yksi Jumala (Elohim). On kolme jumalallista persoonaa, jotka yhdessä ovat täydellinen harmonia ja ykseys, yhtenäisyys.
"Minä JHWH, ei ole ketään muuta..."
- Ja mitä tuolla sanotaan? Ettei ole olemassa mitään epäjumalia, joita tuona aika palvottiin joka puolella! Ei tuo suinkaan kolmiykseyttä vastaan ole, vaan VT:n aikana tapahtunutta runsasta epäjumalian palvontaa vastaan.
"Sinun mukaasi JHWH kuoli omana poikanaan, mutta herätti itse itsensä isänään ja uhri oli koska ISÄPOIKAPYHÄHENKI-yhdistelmä niin halusi."
- En ole tuollaista sanonut, älä valehtele. JHWH, H E R R A eli Isä-Jumala on Jeesuksen Isä, mutta ei Poika tai Pyhä Henki.Jumala on yksi tai kolme. Muut vaihtoehdot ovat mielikuvitusta.
- UskoTaiÄläUsko
Kolminaisuusoppia ei voi aukottomasti perustella Raamatulla. Loppupeleissä se tulee vain hyväksyä tai hylätä.
Kummankin vaihtoehdon kanssa pystyy elämään ilman ongelmia. Jos lähtee sille linjalle ettei usko mitään muuta kuin todistettua ja varmaa "totuutta", voi koko Raamatun unohtaa saman tien.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi"Kolminaisuusoppia ei voi aukottomasti perustella Raamatulla."
Täsmälleen näin. Erityisen vaikeaa se on jos pyrkii sanatarkasti tulkitsemaan Raamattua. Se on oppi, joka on muodostunut hiljalleen.mummomuori kirjoitti:
"Kolminaisuusoppia ei voi aukottomasti perustella Raamatulla."
Täsmälleen näin. Erityisen vaikeaa se on jos pyrkii sanatarkasti tulkitsemaan Raamattua. Se on oppi, joka on muodostunut hiljalleen.Päädymme siis lopulta aina päättelyssä tähän samaan asiaan: on vain uskottava? Sanoopa järki mitä tahansa, uskomisen yhteydessä sitä ei saa käyttää? Tai, järkeä on käytettävä vain rajoitetusti?
Itse näkisin, että VARSINKIN uskon asioissa se järki olisi syytä pitää mukana aina. Erityisesti siinä vaiheessa, jos ja kun uskon nimissä aletaan vaatia asioita, järjen käytön pitäisi olla itsestäänselvyys.
Jos jokin oppi on "muodostunut hiljalleen", päässäni alkavat soida hälytyskellot. Kristinuskon piirissä on siis pitkään vain uskottu? Miettimättä lainkaan sitä, mihin loppujen lopuksi uskotaan? Mielikuvitusrikkaat ihmiset ovat aikojen kuluessa kehitelleet selityksen, jolle parhaat autokauppiaatkin ovat kateellisia ja nyt sitten vain huudetaan hallelujaata?
Anteeksi kamalasti, mutta ihmetys mielessäni väkisinkin vain lisääntyy...InhottavaRealisti kirjoitti:
Päädymme siis lopulta aina päättelyssä tähän samaan asiaan: on vain uskottava? Sanoopa järki mitä tahansa, uskomisen yhteydessä sitä ei saa käyttää? Tai, järkeä on käytettävä vain rajoitetusti?
Itse näkisin, että VARSINKIN uskon asioissa se järki olisi syytä pitää mukana aina. Erityisesti siinä vaiheessa, jos ja kun uskon nimissä aletaan vaatia asioita, järjen käytön pitäisi olla itsestäänselvyys.
Jos jokin oppi on "muodostunut hiljalleen", päässäni alkavat soida hälytyskellot. Kristinuskon piirissä on siis pitkään vain uskottu? Miettimättä lainkaan sitä, mihin loppujen lopuksi uskotaan? Mielikuvitusrikkaat ihmiset ovat aikojen kuluessa kehitelleet selityksen, jolle parhaat autokauppiaatkin ovat kateellisia ja nyt sitten vain huudetaan hallelujaata?
Anteeksi kamalasti, mutta ihmetys mielessäni väkisinkin vain lisääntyy..."Kristinuskon piirissä on siis pitkään vain uskottu? Miettimättä lainkaan sitä, mihin loppujen lopuksi uskotaan? "
Päinvastoin, asiasta on kirjoitettu satoja ellei tuhansia kirjoja, joissa asiaa ruoditaan perin juurin.
Wikistä löytyy jo hyvää perustietoa:
”Ensimmäisenä käsitettä "kolminaisuus" käytti Tertullianus 200-luvulla”
”…kolminaisuusoppia käsiteltiin laajasti Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325.”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
Sitten lukuisia muita, joista muutama joka avaa historiaa sekä kriittistä pohdintaa:
”Kolminaisuusoppi syntyi idässä, Vähässä-Aasiassa Noetos Smyrnalaisen
kehittämänä 100-luvun loppupuolella. Hänen oppinsa sai paljon kannatusta
ja hänen oppiaan Jumalan ja Kristuksen ykseydestä pidettiin oikeana
kirkon perinteen ilmauksena.”
”Tertullianus itse luopui kolminaisuudestaan vuonna 207 ja siirtyi kannattamaan
monoteismia, jonka johdosta häntä alettiin pitämään luopuneena skismaatikkona.”
”Athanasios tuli siihen tulokseen, että Pyhä Henki on jumalallinen
ja samaa olemusta kuin Isä ja Poika. Niin liitettiin siis Pyhä
Henki kolminaisuusoppiin vuoden 350 tienoilla Athasiuksen toimesta.”
http://tapiok1.mbnet.fi/uskon/trinity.htm
”Athanasiuksen uskontunnustukseen. Tästä mainitsee tunnettu hakuteos The New Encyclopedia Britannica seuraavaa: "Tuo uskontunnustus oli idän kirkolle tuntematon aina 1100-luvulle saakka. ”
”Oppineet ovat 1600-luvulta lähtien olleet yleensä samaa mieltä siitä, että Athanasius (kuoli v. 373) ei kirjoittanut Athanasiuksen uskontunnustusta, vaan se laadittiin luultavasti Etelä-Ranskassa 400-luvulla." "
”Katolinen tietosanakirja (The New Catholic Encyclopedia) tunnustaa myöskin asian: "Sanamuotoa "yksi Jumala kolmessa persoonassa" ei lopullisesti vakiinnetettu eikä varmastikaan täysin omaksuttu kristilliseen elämään eikä sen uskontunnustukseen ennen 300-luvun loppua…”
http://aamulehdenblogit.ning.com/m/blogpost?id=2119722:BlogPost:135118
http://www.sti.fi/luennot/files/tt981005.htmlmummomuori kirjoitti:
"Kristinuskon piirissä on siis pitkään vain uskottu? Miettimättä lainkaan sitä, mihin loppujen lopuksi uskotaan? "
Päinvastoin, asiasta on kirjoitettu satoja ellei tuhansia kirjoja, joissa asiaa ruoditaan perin juurin.
”…kolminaisuusoppia käsiteltiin laajasti Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325.”
Sitten lukuisia muita, joista muutama joka avaa historiaa sekä kriittistä pohdintaa:
”Athanasiuksen uskontunnustukseen. Tästä mainitsee tunnettu hakuteos The New Encyclopedia Britannica seuraavaa: "Tuo uskontunnustus oli idän kirkolle tuntematon aina 1100-luvulle saakka. ”
”Oppineet ovat 1600-luvulta lähtien olleet yleensä samaa mieltä siitä, että Athanasius (kuoli v. 373) ei kirjoittanut Athanasiuksen uskontunnustusta, vaan se laadittiin luultavasti Etelä-Ranskassa 400-luvulla." "
”Katolinen tietosanakirja (The New Catholic Encyclopedia) tunnustaa myöskin asian: "Sanamuotoa "yksi Jumala kolmessa persoonassa" ei lopullisesti vakiinnetettu eikä varmastikaan täysin omaksuttu kristilliseen elämään eikä sen uskontunnustukseen ennen 300-luvun loppua…”
http://www.sti.fi/luennot/files/tt981005.htmlNiin, niin...
En tosiaankaan epäile sitä ettei niitä kirjoja olisi kirjoitettu. Kuten sanoin, mielikuvitusrikkaat ihmiset ovat asialla olleet.
Minun teesini on aina ollut se, että koko kristinusko on loppujen lopuksi pelkkää tulkintaa siitä, mitä mikin Raamatun kohta merkitsee. Ne tulkinnat on aina tehnyt ihminen.
Joillakin on otsaa väittää olevansa tulkinnoissaan ehdottoman oikeassa.- jmnhnhbgvg
mummomuori kirjoitti:
"Kristinuskon piirissä on siis pitkään vain uskottu? Miettimättä lainkaan sitä, mihin loppujen lopuksi uskotaan? "
http://www.sti.fi/luennot/files/tt981005.htmlmummomuorille tietoa....
VALEHTELET!
Olet joko Jeesusta vihaava kristitty tai saatanaa jumalanaan palveleva valehtelija mutta epäilen, että olet uskontunnustuksen kaltainen ääliö.
SILLÄ
ILMAN PYHÄÄ ISÄÄ JA ILMAN PYHÄÄ POIKAA
EI OLE
PYHÄÄ HENKEÄ!
JOTEN, Jeesus antoi KRISTILLISILLE; omilleen tiedon jo satoja vuosia ennen kuin Jeesuksen tappanut rikollisuus keksi valheellisen kolminaisuus sontansa!
Joten
kristiityjen kolminaisuus voisi ihan hyvin olla rehellisesti;
saatana, helevetti ja rikolliset kristityt
(uskontunnustuksen ja historiansa mmukaan) - ömonpibhpbb
mummomuori kirjoitti:
http://www.sti.fi/luennot/files/tt981005.htmlKun rehellisesti tutkii ja tekee johtopäätöksiä uskonnollisista asioista, niin ei voi lyhesti ilmaisten muuta sanoa kuin että...
Hallitsijoita, kuninkaat jne jumalinaan palvelevat kristity ovat kusettaneet ihmisiä elättämällkä itseään kaikenlaisilla uskomuksilla opettamalla niitä totuutena!
Saas nähdä kuka on seuraava "minä olen herra sinun jumalasi" joka oppeja Jeesusta ja juutalaisia vihaava Hitlerikin yritti toteuttaa käytännössä tapattamalla juutalaisia... - ölkjhgfd
mummomuori kirjoitti:
"Kolminaisuusoppia ei voi aukottomasti perustella Raamatulla."
Täsmälleen näin. Erityisen vaikeaa se on jos pyrkii sanatarkasti tulkitsemaan Raamattua. Se on oppi, joka on muodostunut hiljalleen.vain on hiljalleen, no saatanalla ja sen palveljoilla ei ole kiirettä kun vaan eksytetyt uskovaiset heitä elättää....
- hbhbhbh
mummomuori kirjoitti:
http://www.sti.fi/luennot/files/tt981005.htmlNiin ja mitä se Jeesus tarkoitti tällä....
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen...
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
- syrjäänvetäytyvä
Onhan ihminenkin kolmiyhteinen: henki, sielu,ruumis. Toimiiko homma, kun poistetaan yksi joukosta?
Kristus sisälsi Jumalan Hengen. Hän puhui Jumalan tahdon, mutta sitä ei juurikaan kukaan ihminen halunnut kuulla, ja sentähden hänet tapettiin.
Istuuhan sinunkin sielu ja henki siellä, missä sinä eläessäsi istut.Ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita siitä, että ihminen olisi jotenkin "kolmiyhteinen". Psykofyysinen kokonaisuushan me olemme, mutta siihen se sitten jääkin. Mielemme ja ruumiimme näyttäisivät olevan vahvasti sidoksissa toisiinsa.
Voi olla, että jonakin päivänä joku ehkä todistaa mielemme ja ruumiimme olevan toisistaan erillään, mutta sekään ei todista kristinuskon ympärille rakennettuja teorioita oikeiksi.Ihmisellä on henki, sielu ja ruumis, mutta se ei siltikään ole sama asia kuin kolmiykseys, jossa kolme erisllistä persoonaa ovat yhtä ja harmoniassa.
Kolmiykseys on avioliiton kaltainen, jossa kaksi erillistä persoonaa tulee yhdeksi lihaksi - ollen ykseys ja harmoniassa.George_L kirjoitti:
Ihmisellä on henki, sielu ja ruumis, mutta se ei siltikään ole sama asia kuin kolmiykseys, jossa kolme erisllistä persoonaa ovat yhtä ja harmoniassa.
Kolmiykseys on avioliiton kaltainen, jossa kaksi erillistä persoonaa tulee yhdeksi lihaksi - ollen ykseys ja harmoniassa.Pikku juttu: sielun olemassaolosta ei ole mitään todisteita.
Pikku juttu: sielun olemassaolosta ei ole mitään todisteita.
Sielu tarkoittaa mieltä, tietoisuuttamme.
George_L kirjoitti:
Ihminen on todistetusti psykofyysinen kokonaisuus. Meillä on ruumis ja meillä on mieli. Muusta ei todisteita ole.
- hbghbvgvf
George_L kirjoitti:
Ihmisellä on henki, sielu ja ruumis, mutta se ei siltikään ole sama asia kuin kolmiykseys, jossa kolme erisllistä persoonaa ovat yhtä ja harmoniassa.
Kolmiykseys on avioliiton kaltainen, jossa kaksi erillistä persoonaa tulee yhdeksi lihaksi - ollen ykseys ja harmoniassa.Anteeks vaan mutta elävällä IHMISELLÄ on keho!
Tosin kristyittyjen suhteen olet oikeassa sillä uskontunustuksen mukaan ovat ihmisyydestään luopuneet!
uskovaisten taholta IHMISTEN pilkkaamiset ovat loukkaavia! - mjnybyvtv
George_L kirjoitti:
Pieleen meni mutta en oikaise vanheitas
- fkvkekwk
Pikku juttu: sielun olemassaolosta ei ole mitään todisteita.
Sattuu olemaan todistettu ja elämän kirja myös...
Monet kuoleman sairaat ovat esittäneet toiveen, lääketiedeelle, lääkäreille että he voisivat asettua tieteen tutkittavaksi jotta tieteelle selviäisi mitä kehossa tapahtuu ENNEN KUIN se ruumiillistuu.
Silloin kuolleen paino putoaa 21 grammaa kun keho muuttuu ruumiiksi...
ja
magneetti röngen paljastaa asiaoita joista ei ilmeisesti kannate kertoa.... - jhbtvtvtt
Ihminen on todistetusti psykofyysinen kokonaisuus. Meillä on ruumis ja meillä on mieli. Muusta ei todisteita ole.
Minulla; ihmisenä on vielä keho.
- Kirjakääröt
5Moos.12:23. Biblia (1776). Vaan ainoasti kavahda, ettes verta syö; sillä veri on henki, sentähden ei sinun pidä syömän henkeä lihan kanssa.
Lähi-Idän alueiden ihmisten suhtautumisella vereenkö ei ole mitään historiallisia taustoja?
- dikduk
Muinoin oli havaittu että kun veri oli valutettu pois eläin/ihminen oli varmasti kuollut, siksi uskottiin että veressä piili jokin erityinen voima .Aivoista ei tuolloin tiedetty mitään, ei liioin sydämen osuudesta verenkiertoon ym Pitää ymmärtää että fysiologista tietoa ei juuri ollut ja kaikki selitetitinkin uskonnoilla tai muilla tarinoilla.
- syrjäänvetäytyvä
Veri pilaantui helposti, siksi ei sopinut ravinnoksi. Veri kiersi ruumiissa ja piti sitä toiminnassa ja puhdisti myrkyistä.
- Tai.sit.tästä.syystä
Kokemusperäisesti oli havaittu, että veretön liha säilyy pidenpään, ja on laadullisesti parenpaa.
Vasta sen jälkeen kylläisinä on ollut aikaa pohtia verettömän lihan muita mahdollisia merkityksiä.
- syrjäänvetäytyvä
Piirreteoriassa fysiologia ja mieli oli jotenkin saatu toisiinsa kiinni. Mutta se tai tämä mieli kuuluu elävään ruumiiseen alkulähtöisesti.
- oikaistaan.taas
A) Jumala ei uhrannut Jeesusta ..
Joh. 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. 18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois.
B) Jeesus murhattiin.
Ap. t. 5:30
Meidän isiemme Jumala on herättänyt kuolleista Jeesuksen, jonka te ripustitte ristinpuulle ja murhasitte. Roomalaiset teloittivat Jeesus Nasaretilaisen, koska jokin hänen sanomassaan sai heidät näkemään hänet uhkana. Ei kovin suurena, koska opetuslapsia ei etsitty ja teloitettu. Jossakin vaiheessa opetuslasten keskuudessa syntyi vakaumus, että Jeesus jollakin tavoin on elossa, ja kristinusko oli aluillaan. Kun tämän uuden uskonnon ymparille alettiin kasaamaan sisältöä, syntyi myös perverssi sovituskuolema-oppi ja Jeesuksen näkeminen uhrina. Tuo oppi kannattaa mieluummin unohtaa kuin käydä jotakin syvällistä siitä etsimään. Roskaa mikä roskaa.
- tämä.on.selvä
että jos mennään Raamatun mukaan olet väärässä .
tämä.on.selvä kirjoitti:
että jos mennään Raamatun mukaan olet väärässä .
Raamatun mukaan jäniskin on märehtijä ja aurinko kiertää maata.
- bggvgfvi
raamatttu on saatanallisuuden käsikirjaksi väärennettyä sontaa!
SEN VUOKSI
Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi, ettei totuus katoaisi maailmasta.
Jeesuksen opin mukaan "ulkopuolisia" ovat mm kristityt jotko jo uskontunnustuksestaan luopuvat Jumalasta ja ihmisuudestään sekä järjestä ja ymmärryksestä ja sen kyllä tälläkin palstalla huomataan.
- näin.kaikki.aukeaa
Raamatun periaate on :
Synnin palkka on kuolema (eli jokaisen ihmisen elämässä olevat puutteellisuudet johtavat aina jokaisen ihmisen kuolemaan).
Tämä on aivan normaali ja johdonmukainen seuraus ihmisen puutteellisuudesta ja siksi myös täysin oikeudenmukainen seuraus, mikä samalla luonnollisesti tarkoittaa että kuolemassa ei ole mitään väärää tai epäoikeudenmukaista - kuolema on yksinkertaisesti vain elämän vajavaisuuden luonnollinen seuraus.
Oikeudenmukaisuus sanoo siis, että vajavainen ei ole oikeuttu iankaikkiseen koska hän ei ole sitä ansainnut - toisin sanoen Elämän Herra ei pidä vajavaista elossa kuin oikeudenmukaisuudessa (ja epäoikeudenmukaisuudessa ei ole iankaikkista elämää - jo siksikään Iankaikkinen Elämän Herra ei tätäkään taustaa vastaan katsottuna voi sallia elämää epäoikeudenmukaisuudessa - juuri siksi koska Hän itse On "Iankaikkinen Elämä" ja ei olisi sitä epäoikeudenmukaisuudessa - mieti tätä hetki jos todella haluat vastauksen kysymyksiisi) . Olisiko Jumala itse "Iankaikkinen Elämä" myös epäoikeudenmukaisuudessa? (Ei Raamatun mukaan)
Kun puhutaan Jeesuksen kuolemasta se mitä tapahtui (kun Jeesus tuomittiin epäoikeudenmukaisella tuomiolla kuolemaan ja nalittiin ristille kuin pahinkin rikollinen) tarkoittaa Raamatun kertomuksessa, että hän kantoi siten omassa (viattoman) kuolemassaan sen ihmisten vajavaisuuden (=synnin) seurauksen .. joka vallitsee kaikkialla maailmassa ja jonka seurauksena me kaikki kuolemme ja hankki siten meille mahdollisuuden parannukseen ja sitä kautta iankaikkiseen elämään.
Lunastuksen oikeutus on siis se, että Jeesus itse ei ollut kuolemaa ansainnut . Toisin sanoen viaton kuoli jotta viallisille annettaisi oikeudenmukainen mahdollisuus iankaikkiseen elämään.
Jeesus kuoli ja Elämän Herra HERÄTTI hänet takaisin elämään kolmantena päivänä (siis sunnuntaina, Jeesushan kuoli perjantaina) - mikä siis kertoo meille että Jeesus nukkui kuolemassa kunnes Isä hänet herätti ..
Huomaa myös, että ilman rakkautta ei ole oikeudenmukaisuutta, ei myöskään täydellistä rakkautta ole epäoikeudenmukaisuudessa - rakkaus ja oikeudenmukaisuus ovat ikäänkuin kaksi puolta samasta asiasta.
Huomattava ja tärkeä asia tässä on, että vajavaisuudessa ei ole koskaan iankaikkista elämää vaanvajavainen on aina kuoleman oma - ja kuolema tarkoittaa aina elämän loppua. Toisin sanoen mitään ikuista helvetin piinaa ei ole olemassa - se on yksinkertaisesti kirkon muunnelma eri asioista joka on monella tavalla lähtöisin muista uskonnoista.- mjnhybtv68
JEESUKSEN TAPPAMISESTA, ON MONIA SELITYKSIÄ JA USKOMUKSIA
SILLÄ
RIKOLLINEN KRISTINUSKO SALAA OMAT saatanallisuudensa JOPA NIIN TARKOIN, ETTÄ VALEHTELEE JEESUKSEN SYNTYMÄ AJAN 7 VUODELLA SAADAKSEEN OMAT saatanalliset RIKOKSENSA TOISEN NISKOILLE!
VARMAA ON, ETTÄ
JEESUSTA SEURANNEET KRISTILLISET EIVÄT JEESUSTA TAPPANEET!
mikä on toinen vaihtoehto!
Sen aikaisia hallitsijoita, kuninkaita, faaraoita jne palveltiin jumalina ja heitä juomaloivilla, kristityillä oli sormensa sopassa mutta totuus on salassa!
Viellä niin myöhään kuin 1700-1800 vaiheessa ruotsinkin kuningasta palveltiin jumalana ja hänen asettama laki oli silloisen rikollisuuden laki ruotsissa jonka vaikutukset suomeen ulottuu edelleen...!
Tuosta "toisen nimeen, niskaan" rikoksien asettalemisista on edelleenkin kristittyjen puolella vakavia tapoja.
Tässä pappi syyttää Jumalaa ja IHMISIÄ; ihmisyydestään luopuneiden kristittyjen rikoksista!
saatanaa herrakseen tuskin voi selvemmin todistaa.....
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14387881/miksi-pappi-syyttaa-jumalaa-ja-syyttomia#comment-85575029
MIKSI PAPPI SYYTTÄÄ JUMALAA JA SYYTTÖMIÄ???
vakava_kysymys
20.7.2016 20:21
Mm. tähän Pirkko-pappi vastaa...
Kertokaa rehellisesti se, että
millainen Jumala ja Jeesus
se todellisuudessa kristityillä on
JOKA
EI SUOJELE USKOVAISTEN LAPSIAKAAN, TAPPAJILTA, TAPATTAVILTA, RAISKAAVILTA JNE RIKOLLISUUDEN RIKOLLISILTA?
Pirkko-papin vastaus....
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
#kuunteleva_kirkko
20.7.2016 17:30
Hei.
Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.
Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi#
NÄMÄKÄÄN RIKOKSET EI OLE IHMISTEN TEKEMIÄ JA TEETTÄMIÄ RIKOKSIA VAAN AIVOPESTYJEN saatanaa jumalanaan PALVELEVIEN RIKOLLISUUDEN PAPISTON JA USKOVAISTEN saatanallisuuksia:
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
- syrjäänvetäytyvä
Juutalaisuudessa oli lakiuskonto, johon he olivat lisänneet omia sääntöjä niin paljon, että eivät enää eläneet Jumalan tahdon mukaan. Jeesuksen sanoma, kärsimys ja ristille naulaaminen on siitä osoitus.
Juutalaisuus on pelkkä lakiuskonto, eikä ole koskaan mitään muuta ollutkaan. Se syntyi muutama vuosisata ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemusta.
Ja juutalaiset ovat Juudan heimolaisia ( Benjaminilaiset). Juutalainen ei tarkota muita Israelin heimoja, vaikka usein juutalaista käytetään synonyymina termeille 'israelilainen' ja 'heprealainen'.George_L kirjoitti:
Juutalaisuus on pelkkä lakiuskonto, eikä ole koskaan mitään muuta ollutkaan. Se syntyi muutama vuosisata ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemusta.
Ja juutalaiset ovat Juudan heimolaisia ( Benjaminilaiset). Juutalainen ei tarkota muita Israelin heimoja, vaikka usein juutalaista käytetään synonyymina termeille 'israelilainen' ja 'heprealainen'.Tosiasiahan nyt kuitenkin on se, että ilman juutalaisuutta ei kristinuskoakaan olisi.
Juutalaiset odottivat Messiastaan ja odottavat yhä. Kristinusko on oikeastaan alkuperältään vain juutalaisuudesta eronnut lahko, jonka kannattajat määrittelivät Jeesus-hahmon odotetuksi Messiaaksi. Koko Jeesus-myytti rakennettiin tietoisesti osoittamaan Jeesuksen olleen se luvattu Messias.
Alkuseurakunnan ongelmista yksi olikin sen määritteleminen, missä määrin juutalaisuudn säännöt koskevat uutta joukkoakin ja myös se, lähdetäänkö koko oppia edes opettamaan muille kuin vain juutalaisille.
Se, että kehittelet aivan uusia tulkintoja tapahtuneista ei tietenkään ole mitenkäään uutta toimintaa. Samaa uskovaiset harrastavat kovasti.- dikduk
Juutalaisuus on juuri se Israelin uskonnon muoto joka kehitti mm ajatuksen messiaasta ja monet muut opit joihin Jeesuskin uskoi ja joita hän opetti. Myöhäisiä ovat mm uskomus ylösnousemuksesta, siihen uskoivat kirjanoppineet ja se oli heidän kehittämänsäkin .
Jeesus myös tulkitsi lakia aivan samaan tapaan kuin oppineet tuohon aikaan ja juutalaisuus on lakiuskonto koska siinä uskotaan että JHWH on lainantaja ja juuri juutalaisten tulee elää tuon lain mukaan.
Myös muutkin karkoitetut kuin Juudan heimoon kuuluvat saivata palata pakkosiirrosta, kovin monia ei edes karkoitettu sen ovat israelilaiset tutkijat nyt todistaneet. Kaikkia nimitetään nyt juutalaisiksi kuluivatpa omat esi-isät mihin heimoon hyvänsä paitsi papit ja leviläiset joilla yhä on omat tehtävät . Muinoin ei ollut nimitystä juutalainen sekin on vasta eksiilin ajoilta. - dikduk
dikduk kirjoitti:
Juutalaisuus on juuri se Israelin uskonnon muoto joka kehitti mm ajatuksen messiaasta ja monet muut opit joihin Jeesuskin uskoi ja joita hän opetti. Myöhäisiä ovat mm uskomus ylösnousemuksesta, siihen uskoivat kirjanoppineet ja se oli heidän kehittämänsäkin .
Jeesus myös tulkitsi lakia aivan samaan tapaan kuin oppineet tuohon aikaan ja juutalaisuus on lakiuskonto koska siinä uskotaan että JHWH on lainantaja ja juuri juutalaisten tulee elää tuon lain mukaan.
Myös muutkin karkoitetut kuin Juudan heimoon kuuluvat saivata palata pakkosiirrosta, kovin monia ei edes karkoitettu sen ovat israelilaiset tutkijat nyt todistaneet. Kaikkia nimitetään nyt juutalaisiksi kuluivatpa omat esi-isät mihin heimoon hyvänsä paitsi papit ja leviläiset joilla yhä on omat tehtävät . Muinoin ei ollut nimitystä juutalainen sekin on vasta eksiilin ajoilta.vastaukseni on siis nimimerkille George L
- dikduk
Tosiasiahan nyt kuitenkin on se, että ilman juutalaisuutta ei kristinuskoakaan olisi.
Aivan ja juuri sitä juutalaisuutta joka oli Jeesuksen aikaan, eksiilin jälkeistä ja sen jälkeen hellenismistä voimakkaasti vaikutteita saanutta. Kristinuskon tärkein hahmo Jeesuksen jälkeen oli Paavali, joka oli diasporasta ja nimitti itseään israelilaiseksi, vaikka kuului Benjamin heimoon, ei siis ymmärtänyt heimojakoa kuten George_L
dikduk kirjoitti:
Myös muutkin karkoitetut kuin Juudan heimoon kuuluvat saivata palata pakkosiirrosta, kovin monia ei edes karkoitettu sen ovat israelilaiset tutkijat nyt todistaneet. Kaikkia nimitetään nyt juutalaisiksi kuluivatpa omat esi-isät mihin heimoon hyvänsä paitsi papit ja leviläiset joilla yhä on omat tehtävät . Muinoin ei ollut nimitystä juutalainen sekin on vasta eksiilin ajoilta." monet muut opit joihin Jeesuskin uskoi ja joita hän opetti."
- Jeesus ei opettanut uskontoa, vaan vastusti fariseuksien ja kirjanpitäjien lakiuskontoa. Sellaista uskontoa eivät tunteneet ja harjoittaneet ketkään VT:n pyhät, vaan heillä oli henkilökohtainen usko, suhde ja luottamus Herraan. Uskonnot ovat kuollutta uskoa: ihmisoppeja, rituaaleja ja perinnäissääntöjä, niillä ei Jumalan yhteyteen pääse.
"Kaikkia nimitetään nyt juutalaisiksi kuluivatpa omat esi-isät mihin heimoon hyvänsä paitsi papit ja leviläiset joilla yhä on omat tehtävät ."
-Se ei ole vain raamatullisesti tarkkaa: Juutalaiset ovat juudalaisia, eli Juudan heimolaisia (johon myös Benjamin heimo yhdistyi). Muut heimot eivät ole juutalaisia. Kaikki Israelin heimot eivät ole juutalaisia, mutta kaikki ovat israelilaisia.
Kun Raamattu puhuu Juudasta, niin sillä tarkoitetaan Juudan heimolaisia, jotka ovat juutalaisia. Kymmenestä pohjoisesta heimosta Raamattu käyttää taas nimistystä Efraim, eli Israel. Näin Raamattu tekee sen jälkeen kun kuningaskunta jakaantui kahteen osaan Salomon jälkeen, Juudaan ja Efraimiin. Joskus kaikkia 12 heimoa kutsutaan Israeliksi, lukiessa on hyvä huomioida tarkoitetaanko Israelilla pohjoisvaltio Efraimia vai kaikkia 12 heimoa.
Iso osa Juudasta, juutalaisista on jo palannut Israelin maahan, mutta pohjoiset heimot eivät vielä ole, mutta palaavat kohta. Heidän karkotuksen aikansa on jo päättynyt. Raamattu kertoo, että Jumala tuo heidät nykyisen Länsirannan alueelle.- dikduk
George_L kirjoitti:
" monet muut opit joihin Jeesuskin uskoi ja joita hän opetti."
- Jeesus ei opettanut uskontoa, vaan vastusti fariseuksien ja kirjanpitäjien lakiuskontoa. Sellaista uskontoa eivät tunteneet ja harjoittaneet ketkään VT:n pyhät, vaan heillä oli henkilökohtainen usko, suhde ja luottamus Herraan. Uskonnot ovat kuollutta uskoa: ihmisoppeja, rituaaleja ja perinnäissääntöjä, niillä ei Jumalan yhteyteen pääse.
"Kaikkia nimitetään nyt juutalaisiksi kuluivatpa omat esi-isät mihin heimoon hyvänsä paitsi papit ja leviläiset joilla yhä on omat tehtävät ."
-Se ei ole vain raamatullisesti tarkkaa: Juutalaiset ovat juudalaisia, eli Juudan heimolaisia (johon myös Benjamin heimo yhdistyi). Muut heimot eivät ole juutalaisia. Kaikki Israelin heimot eivät ole juutalaisia, mutta kaikki ovat israelilaisia.
Kun Raamattu puhuu Juudasta, niin sillä tarkoitetaan Juudan heimolaisia, jotka ovat juutalaisia. Kymmenestä pohjoisesta heimosta Raamattu käyttää taas nimistystä Efraim, eli Israel. Näin Raamattu tekee sen jälkeen kun kuningaskunta jakaantui kahteen osaan Salomon jälkeen, Juudaan ja Efraimiin. Joskus kaikkia 12 heimoa kutsutaan Israeliksi, lukiessa on hyvä huomioida tarkoitetaanko Israelilla pohjoisvaltio Efraimia vai kaikkia 12 heimoa.
Iso osa Juudasta, juutalaisista on jo palannut Israelin maahan, mutta pohjoiset heimot eivät vielä ole, mutta palaavat kohta. Heidän karkotuksen aikansa on jo päättynyt. Raamattu kertoo, että Jumala tuo heidät nykyisen Länsirannan alueelle.Uskontoa Jeesus juuri opetti: pitikö pitää sabatti, mitä sai syödä, pitikö erottaa kymmenykset koko ajan Jeesus tulkitsi lakia . Varhemmasta Israelin uskonnosta tiedämme että se ei ollut monoteismia, vaan monolatriaa ja että kansa, kuten muutkin kaananilaiskansat, palvoi monia jumalia. Kuningas Davidista VT kertoo että hänen kotonaan oli mm kotijumalia ja että hän luuli että kun joutuu lähtemään Jerusalemista, joutuu palvomaan uuden paikan jumalia JHWH:n asemesta.
En tiedä ketkä kristittyjen mielestä ovat VT:n "pyhiä", juutalaisuudessa kukaan ihminen ei ole pyhä ja ja jokainen ymmärtää miksei, j apyhähän on pelkästään uskonnon määritelmä, mutta lakia ei todella ole ollut varhaisen Israelin aikaan, jos sitä pidät jonain hyvänä asiana. "Uskonnot ovat kuollutta uskoa: ihmisoppeja, rituaaleja ja perinnäissääntöjä, niillä ei Jumalan yhteyteen pääse" että on jumala, on jumalan poika, että on synti että on taivas että voi tai että pitää uskoa johonkin tuollaiseen on juuri uskontoa. Samoin se että joku olisi "messias" että olisi jokin kolminaisuus, tai että on joku valinta tai vaikka uhrikuolema. Lähi-idässa muuten kaikki olivat oman jumlaansa valitsemia jne. sekin osa uskontoa.
VT:n mukaan ensimmäisessä temppelissä palvottiin epäjumalia, toinen temppeli sen sijaan oli juutalainen, eli lain mukaan toimiva, lain joka silloin oli jo valmiina.
En ihannoisi muinaisen Israelin elämää, se mitä heistä tiedetään on, että olivat samanlaisia kuin ympäröivät kansat, yksi lähi-idän pikkukansoista. Juutalaisuus oli se joka teki historiaa, koska loi uudenlaisen jumalkuvan ja tavan palvoa uskomaansa jumalaa ja juutalaisuuteen perustui kristinusko, mutta ei Israelin uskonnon tuotakaan myöhäisempää vaihetta ole mitään syytä ihannoida tai halveksia, historia nyt vain meni noin .
Anteeksi nyt vain, olet juuttunut johonkin Raamatun kohtaan joka oli totta jossain historian vaiheessa , mutta ei enää eksiilin jälkeen, KAIKKI karkotetut saivat Persialta luvan palata kotiin niin Israelin kuin Juudan miehet ja muut pakkosiirretyt kansat, mutta Israelin ja Juudan osalta vain osa palasi, osa päätti vapaaehtoisesti jäädä diasporaan, tai pikemminkin diasporaksi.
Hyvin suuri osa kummankaan kuningaskunnan Juudan tai Israelin väestöstä ei kuitenkaan ollut edes tullut karkotetuksi vaan oli voinut jäädä paikoilleen. Eksiilin jälkeen heimot eivät enää asuneet erillään vaan entinen maanjako katosi ja heimot sulatuivat toisiinsa. Samaa kansaa he olivat olleet alunperinkin, jako oli maanomistuksellinen ja poliittinen.Sanat israelilainen ja juutalainen ovat jälkieksiilisiä nekin, sitä ennen oli Israelin poikia ja Juudan miehiä tai "Juuda", sanaa hepreakaan ei ole ennen eksiiliä vaan puhuttu kieli oli Juudan kieli "jehudit" tai Kaanaan kieli, "kenanit".
Paavali tunsi vielä heimonsa, se oli benjamin, mutta nimitti silti itseään israelilaiseksi joka oli hänelle oikea nimitys koska vain kohen ja levi olivat enää erillään. Muutoin kuvitelma että jossain elä 10 "kadonnutta" sukukuntaa jotka palaavat Israeliin on uskonnollista puhetta mutta kuuluu hömppäsarjaan. Ei israelin kansakaan/ juutalaiset ole muista mitenkään poikkeava muuta kuin omalta uskonnoltaan.
- näin.se.aukeaa
Aloittajan kysymys: Kun Jeesus kärsi ja kuoli, tapahtuivatko samat asiat Jumalallekin?"
Ei tietenkään. Se Jumaluus (Jumalan täydellisyys) joka ilmeni Jeesuksessa ei luonnollisesti voi koskaan kuolla. Jumaluus ilmenee ihmielle niin Isässä kuin Pojassa ja Pyhässä hengessä. Jumaluus On iankaikkista.
"Taivasten taisiin sinä et mahdu", sanoi Salomo Jumalasta rakennettuaan Hänelle temppelin.Kyllä nämä kolmiyhteiset Jumalat niinkuin Pyhät Henget, kristinopin dogmit ja sakramentit ovat sellaisia asioita, ettei niistä tavallinen tavis mitään selvää saa ja tuntuu, ettei nekään, jotka vannovat niistä tietävänsä, ole mitenkään selkeästi ja yksimielisesti niistä tietoisia.
- kfdkekewkw
kuninkaalisia, faaraoita jne jumalina palvelleilta se paavalilais-luterilaisuuskin saatanan herrakseen rikollisuuden sivitykseksi kai otti!!!
Vielä, 1700 luvulla, ehkä joissakin valtioissa vielä 1800 alussa olivat mm kuninkaan jumalia! Sen todistaa myös ruotsin oma historia ja sen vaikutus mm rikollisuutena suomalaiset, etenkin lapset edelleen kärsii...
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
JA
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
2 Korinttolaiskirje 12:
HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei saatanasta eroa saanut!
Meidän tulee Paavalista kirjoitellen muistaa myös se, ettei Paavali ollut Jeesuksen opetuslapsi vaan itse itsensä sellaiseksi nimittänyt eksyttäjä joka vainosi ja tapatti Jeesuksen seuraajia:
1.Korinttolaiskirje:
EI JEESUSTA RISTILLE KRISTILLISET TAPPANEET
VAAN
saatanaa PALVELLEET RIKOLLISUUDEN KRISTITTYT!
- syrjäänvetäytyvä
Luotiinko tämä maailmankaikkeus vai ei? Onko maailmankaikkeutta vai ei? Oliko Jumala luoja?
Maailmankaikkeus on olemassa. Siitä ei kai kiistaa ole. Jos sen joku loi, siitä ei ole selvyyttä kuka sen teki. Tiedemaailmalla on kyllä kuva siitä, miten se tapahtui. Varmuutta ei kai ole. Kuudessa päivässä kaikkeus ei syntynyt.
- lmjnbgtvtyc
Jos jumala loi maailman kaikkeuden,
niin
KUKA HEISTÄ????
Tutkin joskus kuinka monia jumalia pelkästään kristityillä on maailamassa mutta jätin tutkimisen kesken sillä niitä on lukemattomia maailman yli 3500 rikollisen kristinuskon lahkoissa!
Joten jouduin tyytymään siihen selvyyteen, että
"minä olen herra sinun jumalasi" EI AIKANAAN OLE MAAILMAN KAUKKEUTTA LUONUT! - fglelele
Maailmankaikkeus on olemassa. Siitä ei kai kiistaa ole. Jos sen joku loi, siitä ei ole selvyyttä kuka sen teki. Tiedemaailmalla on kyllä kuva siitä, miten se tapahtui. Varmuutta ei kai ole. Kuudessa päivässä kaikkeus ei syntynyt.
Kuudella päivällä tarkoitat varmaan maapallon kierron aikaa mutta on muitakin ajanlaskun "päiviä" vastaavia mittaus menetelmiä joissa päivä on joko lyhempi tai paljon pitempi, teorissa jopa meidän ajan laskun tuhansia vuosia...
Niin ja seuraava kysymys voisi olla, miten maailma luotiin. Siinä me kristity olemme aika tavalla jakaantuneet.
fglelele kirjoitti:
Kuudella päivällä tarkoitat varmaan maapallon kierron aikaa mutta on muitakin ajanlaskun "päiviä" vastaavia mittaus menetelmiä joissa päivä on joko lyhempi tai paljon pitempi, teorissa jopa meidän ajan laskun tuhansia vuosia...
Luvuilla ja aikamääreillä pelaaminen näyttää onnistuvan ainakin kristittyjen piireissä.
- jnjhbvgt
mummomuori kirjoitti:
Niin ja seuraava kysymys voisi olla, miten maailma luotiin. Siinä me kristity olemme aika tavalla jakaantuneet.
hyvä tunnustus!
vaikka
siitä huolimatta edustat kristittyjen uskontunnustuksen kaltaisena rikollisena heitä...
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - dikduk
fglelele kirjoitti:
Vuorokausi, kansan kielellä päivä, on se aika joka maapallolta kestä kiertää akselinsa ympäri. Mikä muu tapa on mitata vuorokautta?
Jos jossain on tuhannen vuoden yö, niin ei sekään mitenkään vaikuta Raamatun luomiskertomuksen päivään, joka ei ole X-planeetan päivä, vaan tämän kertomuksessa luodun planeettamme päivä. dikduk kirjoitti:
Vuorokausi, kansan kielellä päivä, on se aika joka maapallolta kestä kiertää akselinsa ympäri. Mikä muu tapa on mitata vuorokautta?
Jos jossain on tuhannen vuoden yö, niin ei sekään mitenkään vaikuta Raamatun luomiskertomuksen päivään, joka ei ole X-planeetan päivä, vaan tämän kertomuksessa luodun planeettamme päivä.Seuraava ongelma lieneekin sitten osoittaa, että Luomiskertomus on kirjaimellisesti faktaa. Siinä on ollut ongelmia.
- Bi-sex
Kaksineuvoisia jumalan luomia ja siten jumalan lapsia tiedän olevan. Olisiko jonkinlaista sukurasitetta.
- Transu_se_ainakin_oli
Kyllä. Thaimaassa on virallisesti olemassa kolmas sukupuoli ja siten tuo kolmiyhteys täydentyy ja on todistettu.
Kolmas sukupuoli on tosiasia. Oliko Jeesuskin lady-boy?
- dkdkwkw
Koussa uskonnon oppitunnilla opettaja kysyi oppilailta kuka loi maailman!
Koulun ilkein, uskovaisten poika nousi seisomaan ja pyysi anteeksi ja kertoi, että "minä sen tein."
Olemme aikuisina usein yhdessä nauraneet tapahtumalle josta harvoin edes hymyilevä opettajakin nauroi.- puhelimen-orja
Koussa =koulussa...
- syrjäänvetäytyvä
Ensimmäinen ja toinen päivä on eri pituudeltaan kuin neljäs, viides, kuudes ja seitsemäs.
Kuitenkaan ei päästä todentamaan tätä maailmankaikkeutta kuin tässä maailmassa. Siinä maailmankaikkeuden osassa kun syntymä on, on vain malli, miten tämä on syntynyt.
Pimeys on kuitenkin totta. Alussa oli pimeys. - kmfdkmdkcme
Lukijille ja ETENKIN NUORILLI KOULULAISILLE....
VAROKAA wikipedian EKSYTYKSIÄ!!!
(kasteesta jne kristittyjen uskoa koskevista teksteistä)
Tältä, wikipedian sivulta saat valheellisesta kalakuviosta oikein tiedon kun opit ymmärtämään Paavalinkin antaman tiedon mukaan sen kuka vainosi ja tapatti kristillisiä ja Pietarinkin!
JA SILTI, wikipediakin ALISTUU rikollisuuden alaisuuteen monissa kristittyjen esittämissä opeista jotka ovat wikipediassa ja niiden oikaisemin on miltein mahdotonta!
SIIS VAROKAA wikipediassa OLEVIA VALHEELLISUUKSIA MM KASTEESTA JNE KAIKISSA, AINAKIN kristinuskon koskevissa teksteissä.
Tutustukaa...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko
Kerrotaan, että kristittyjen vainojen aikoina kristitty tavattuaan toisen henkilön piirsi maahan kaaren ja jos toinen henkilö oli myös kristinuskoinen, hän piirsi omansa ja näin muodostui Ikhthyksen eli kalan kuva. Kreikan kielen sana ”Iktys” on myös lyhenne varhaisesta uskontunnustuksesta ”Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Pelastaja”.
Ei kristittyjä vainottu
vaan
kristityt VAINOSIVAT JA TAPPOIVAT
JEESUKSEN SEURAAJIA, KRISTILLISIÄ kristityn Paavalinkin mukaan:
kristittyjen rikollisuuden yksi perustajista....
1.Korinttolaiskirje:
kristittyjen TODELLINEN herra, tulee ilmi tästä....
2 Korinttolaiskirje 12:
7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
JOTEN KALAKUVIOA KÄYTTÄVÄT KRISTITYT, ovat rikollisia väärän todistuksen antavia saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden tukijoina
ja
KRISTILLISTEN PILKKAAJIA! (usein sitä edes itse ymmärtämättään) - syrjäänvetäytyvä
Jeesuksen sanasta olen käsittänyt, ettei Uutta Testamenttia olisi pitänyt kirjoittaa ollenkaan kirjaksi ainakaan siinä opetustarkoituksessa, jona sitä yleisesti pidetään.
- dikduk
Missä Jeesus puhui Uudesta Testamentista? Eihän vielä ollut kristittyjen Vanhaksi testamentiksi myöhemmin nimittämää kokoelmaakaan yhtenä kirjana ja Jeesuksenhan piti palatakin saman tien. vasta kun ei häntä kuulunut tuli tarve kristillisten kirjoitusten kokoamiselle.
- syrjäänvetäytyvä
Taivaallinen Isä lähettää puollustajan Pyhän Hengen, joka muistuttaa Jeesuksen seuraajaa kaikesta, mitä Jeesus on puhunut.
Jumala on henki, rakkaus
Pyhä Henki on viestinviejä, välittäjä
Jeesus kristustietoisuus ja ihmismieli vastaanottaja toteuttaja, ansaitsee kyllä jumaluuden arvon, kuten jokainen joka elää tämän todeksi elämässään.
Sanoma on ohje "elä todeksi Rakkaus, luottamus, ilo ja rauha". Sanoma on kaikille ja kaikilla sama joten sanomasta näkyy ja kuuluu vain yksi eli rakkaus luottamus ilo ja rauha. Siksi se on se YKSIInhottava realisti kuten kaikista aiemmista viesteistä huomaat JOKAINEN elää oppimaansa totuutta, elämänkatsomustaan, todeksi omalla tavallaan. Ja samalla kokee omissa nahoissaan mitä tuli opettaneeksi. Minusta reilumpaa järjestelmää on vaikea keksiä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Niin kuin opetat monimutkaista teoreettista ja monen rituaalien ja säädösten kaavoja, sitä syvemmin sekaannut sääntöjen valvontaan, mittaamiseen arvostelemiseen jopa syyllistämiseen. Mitä muuta tällainen tuottaa muuta kuin opettajalle valvojan syyllisyyttä epäonnistumisen tuskaa surua ja murhetta jne... Valvoja on yhtä kuin vanki.
Kuka kuitenkaan tietää Totuuden?
se joka uskoo rakkauteen iloon ja rauhaan."Inhottava realisti kuten kaikista aiemmista viesteistä huomaat JOKAINEN elää oppimaansa totuutta, elämänkatsomustaan, todeksi omalla tavallaan. Ja samalla kokee omissa nahoissaan mitä tuli opettaneeksi. Minusta reilumpaa järjestelmää on vaikea keksiä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
Jos asiat olisivat noin yksinkertaisestiu, olisit oikeassa. Valitettavasti niin ei ole. Uskontoihinkin liittyy aina omat hierarkiansa ja rituaalinsa. Ne eivät kohtele ihmisiä oikeudenmukaisesti.
"Niin kuin opetat monimutkaista teoreettista ja monen rituaalien ja säädösten kaavoja, sitä syvemmin sekaannut sääntöjen valvontaan, mittaamiseen arvostelemiseen jopa syyllistämiseen. Mitä muuta tällainen tuottaa muuta kuin opettajalle valvojan syyllisyyttä epäonnistumisen tuskaa surua ja murhetta jne... Valvoja on yhtä kuin vanki.
se joka uskoo rakkauteen iloon ja rauhaan."
Jos yhteisöllä ei ole rituaalerja eikä sääntöjä, seuraus on kaaos. Kyse on siitä, millä ne normit perustellaan. Uskonnolliset perustelut ovat varsin usein heikkoja.
Uskonnot ovat tuoneet maailmaan sivutuotteena valitettavasti paljon muutakin kuin iloa ja rauhaa.InhottavaRealisti kirjoitti:
"Inhottava realisti kuten kaikista aiemmista viesteistä huomaat JOKAINEN elää oppimaansa totuutta, elämänkatsomustaan, todeksi omalla tavallaan. Ja samalla kokee omissa nahoissaan mitä tuli opettaneeksi. Minusta reilumpaa järjestelmää on vaikea keksiä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
Jos asiat olisivat noin yksinkertaisestiu, olisit oikeassa. Valitettavasti niin ei ole. Uskontoihinkin liittyy aina omat hierarkiansa ja rituaalinsa. Ne eivät kohtele ihmisiä oikeudenmukaisesti.
"Niin kuin opetat monimutkaista teoreettista ja monen rituaalien ja säädösten kaavoja, sitä syvemmin sekaannut sääntöjen valvontaan, mittaamiseen arvostelemiseen jopa syyllistämiseen. Mitä muuta tällainen tuottaa muuta kuin opettajalle valvojan syyllisyyttä epäonnistumisen tuskaa surua ja murhetta jne... Valvoja on yhtä kuin vanki.
se joka uskoo rakkauteen iloon ja rauhaan."
Jos yhteisöllä ei ole rituaalerja eikä sääntöjä, seuraus on kaaos. Kyse on siitä, millä ne normit perustellaan. Uskonnolliset perustelut ovat varsin usein heikkoja.
Uskonnot ovat tuoneet maailmaan sivutuotteena valitettavasti paljon muutakin kuin iloa ja rauhaa.Totta turiset, rituaalit toki kuten liikennesäännöt jne. välttämättömiä tietenkin. Kun porukkaa on paljon koossa.
Tarkoitankin miettimään kuinka paljon mukana on rakkautta, erimielisen, erivärisen, "erilaisen" ihmisen arvostusta.
Uskonoissakin sitä saattaa löytyä jos on sillä mielellä toimiva ihminen.
Kolmiyhteisyys oli mielessäni, - en liitä sitä mihinkään uskontoon.
Ajattelen esimerkiksi kännykkää.
On tieto/ totuus vaikkapa Jumala
On mieli/ajattelija vaikkapa ihminen Jeesus
On välittäjä/operaattori/yhdistäjä Pyhä Henki
Kuten kuvailin jokaisella on sama viesti jokaiselle. Ykseys
Luterilaisittain ilmaistuna kolmiyhteinen ykseys.
Hauskinta minulle tässä mielikuvassa on tieto että käytössä on vain yksi linja, yksi välittäjä kullekin ihmiselle. Siis uskontojen nimeä käyttääkseni Pyhä Henki.
Kun ihminen kieltää tuon linjan olemassaolon hän irtisano mahdollisuuden anteeksiantoon. Eli hän ei pääse yhteyteen Totuuden kanssa, jälleen kun hän luottaa ja hyväksyy tuon yhteyden hän ON yhteydessä.
Tämä selventää minulle tuon lauseen: Pyhän Hengen pilkkaa ei saa anteeksi. Selvä se jos katkaisee puhelun silloin linja on poikki.
Hyväksy totuutesi ja ota uusi puhelu.
Yksi laiva voi kulkea vain yhtä väylää. Mietin minkä väylän valitsen. En väitä minkään uskonnon puolesta. Uskonto ei tee - ihminen tekee. Olen vain niin syvällä näissä kristillisissä käsitteissä, ainakin minä.
Toivon etten tyrkyttäisi kunhan mietiskelen”Kuka kuitenkaan tietää Totuuden?”
On meitä, jotka osaamme nöyrästi suhtauta siihen, ettemme me ihmiset voi tietää Totuutta ehdottomasti. Sitten on heitä, joiden mielestä juuri he tietävät sen ”Ainoan, Oikean ja Lopullisen Totuuden”. Kun hekin ovat eri mieltä keskenään, kuka sen oikeastaan omistaa, ei siitä seuraa kuin valtataisteluja.mummomuori kirjoitti:
”Kuka kuitenkaan tietää Totuuden?”
On meitä, jotka osaamme nöyrästi suhtauta siihen, ettemme me ihmiset voi tietää Totuutta ehdottomasti. Sitten on heitä, joiden mielestä juuri he tietävät sen ”Ainoan, Oikean ja Lopullisen Totuuden”. Kun hekin ovat eri mieltä keskenään, kuka sen oikeastaan omistaa, ei siitä seuraa kuin valtataisteluja.Minä tiedän totuuden
kirjoitti Barry Long ja olen samaa mieltä. Rakkaus on totuus kuten vuorisaarnassa hyvin kuvaillaan.
Rakkaus ei ole jonkun puolesta, rakkaus ei ota kantaa se on kaikki, rakkaus jakaa kaiken kaikille. Ykseys. Raakkaus ei ole ½ se on 1
Kehoina me emme mitenkään voi olla samanarvoisia, (ylipainoinen, alipainoinen, huonosti kävelevä, ei pysty ajamaan F1 autoja, ei pysty orkesterinjohtajaksi, ei osaa lukea, on maailmanparas mäkihyppääjä, jne. loputtomasti koska emme mitenkään pääse sovintoon miten kukin ominaisuus tai sen puute arvotettaisiin)
Nyt on hyvä ajatella että kysymyksessä on mielen tila ei fyysinen raha tai tavara. Tomuksi mureneva maailma ei ole minkään jakamisen arvoinen. Rakkaudellaenkelipallo kirjoitti:
Minä tiedän totuuden
kirjoitti Barry Long ja olen samaa mieltä. Rakkaus on totuus kuten vuorisaarnassa hyvin kuvaillaan.
Rakkaus ei ole jonkun puolesta, rakkaus ei ota kantaa se on kaikki, rakkaus jakaa kaiken kaikille. Ykseys. Raakkaus ei ole ½ se on 1
Kehoina me emme mitenkään voi olla samanarvoisia, (ylipainoinen, alipainoinen, huonosti kävelevä, ei pysty ajamaan F1 autoja, ei pysty orkesterinjohtajaksi, ei osaa lukea, on maailmanparas mäkihyppääjä, jne. loputtomasti koska emme mitenkään pääse sovintoon miten kukin ominaisuus tai sen puute arvotettaisiin)
Nyt on hyvä ajatella että kysymyksessä on mielen tila ei fyysinen raha tai tavara. Tomuksi mureneva maailma ei ole minkään jakamisen arvoinen. RakkaudellaRakkaus on olennainen, mutta mitenkä sen kautta voidaan totuus milloinkin määritellä?
- Rakkautta.aistittavissa
Rakkaus on ikuista, kohde vain saattaa vaihtua.
Rakkautta on montaa sorttia. Liian epärääräinen edes kunnolla määriteltäväksi. - nhbygtfr
mummomuori kirjoitti:
Rakkaus on olennainen, mutta mitenkä sen kautta voidaan totuus milloinkin määritellä?
Se on ainainen kristittyjen ongema, tappamalla ja tapattamalla rakkautta osoittavina....
https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:
- syrjäänvetäytyvä
Pyhä Henki on puolustaja, joka muistuttaa uudesti syntynyttä ihmistä kaikesta siitä, mitä Jeesus on puhunut. Voiko Pyhä Henki tehdä sen ilman että sanominen on kirjoitettu muistiin? Ja lukemisen kautta tulisi se muistutus.
Tietenkin on mahdollista mielestäni, että Pyhä Henki ilmoittaa Jeesuksen ja Jumalan tahdon myös kirjoitusten kautta, mutta onko kirjoitukset välttämätön väline saada tieto siitä, mitä Jeesus on puhunut? Ja onko kirjoituksissa sellaista, jonka Pyhä Henki selvittää, koska nytkin on olemassa monenlaisia tulkintoja tärkeistä asioista? Tulkinnat saa ihmiset puolustamaan tulkintojaan.Minua miellyttää ajatus että Pyhä Henki käyttää kaikkea oppimaani ja kokemaani joka hetki parhaakseni. Siitä seuraa; kun koen että nyt on erimielisyyttä (mitä tahansa) tiedän että se on minun ikioma ajatukseni jonka voin antaa pyhän Hengen avulla anteeksiantoon itselleni - rakasta itseäsi.
Jokainen tekee parhaansa (tulkintansa) joka hetki kaikesta. Minäkin
Rakastan itseäni koska silloin todella olen rakastavassa mielentilassa en pysty vihaamaan ketään. Tai päinvastoin, kun suutun millä sekunnilla ikinä silloin en ole rakastavassa mielentilassa.
- syrjäänvetäytyvä
Kun mieli toimii sillä perustalla, että Jumala on rakkaus ja itse olen siitä osallinen, on tulkintoja ja riitoja hyvin vähän.
Jumala lähetti ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi. Niin hän rakasti maailmaa. Kun ihmisillä olisi sama mieli, nyt kun se on mahdollista. Jeesus ei jättänyt kirjoituksia, hän jätti Pyhän Hengen jokaiseen kuuntelevaan mieleen. Kuulolla oleva mieli tarkkailee tätä hetkeä ei kirjoituksia.
- erttkkl
Jos jaksat lukea, voi asia selvetä!
Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
"Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
"13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku
Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!
Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!
RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!
JEESUS ON MESSIAS
Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
"Hän on sovittava kansan synnit!"
"Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)
JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
"Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!
"Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
"Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!"
JUMALAN PYHÄ HENKI LASKEUTUI TAIVAASTA
"Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"
Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen lupausten jälkeen Jerusalemiin Ensimmisenä Helluntaina ja alkoi saarnavirka Jeesuksen käskemänä ja sitä tehden Pyhän Hengen saarnavirka on jatkunut vuosisadasta toiseen! Lue vaikka Apostolien tekojen alusta!!! Ja siellä oli paljon todistajia todistamassa tuota!
JUMALA ON YKSI
"Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
"Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
KRISTUS HALLITSEE MAAILMAN LOPPUUN ASTI
"Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"Raamattu
"Kuolema hallitsi Moosekseen asti, Mooses hallitsii Jeesukseen Kristukseen asti, Jeesus Kristus hallitsee maailman loppuun asti, kunnes antaa kaiken Jumalalle!" Raamattu- njnybtvt68
raamattu on saatanallisuuden käsikirja. sitä käyttävät vapaamuurarit ja rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkoa maailmassa...
2 Korinttolaiskirje 12:
HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei saatanasta eroa saanut joten sarvipää on kristittyjen herra jumalien herra edelleen!
Ei näitä rikoksia Jumala ja Jeesus teetä....
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338
https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890
jne
- syrjäänvetäytyvä
Joka tapauksessa usko ei voi olla liian vaikeatajuinen, koska silloin ihminen joutuu kysymään neuvoja toisilta ihmisiltä.
Jos ihminen ei tee samoja asioita samalla tavalla kuin toinen kristitty, niin häntä kiirehditään tai ojennetaan, vaikka kristityn tulisi toimia sen uskon määrän mukaan, mikä hänellä on. Mitä Rakkaus on
http://raamattu.fi/1933,38/1Kor.13.html
Samaan hengenvetoon on myönnettävä että muutamille tämä ei riitä vaan heti on pantava ruotuun vääräuskoisia siksi että Jesuksen väitetään niin sanoneen.
muumomuorille omasta puolestani juuri äskettäin oli kasvatustieteellinen ohjelma telkusa jossa kirjaimellisesti osoitettiin kuinka lapsi oppi juuri sen mitä aikuinen ON ei niinkään sitä minkä aikuinen sormi pystyssä opettaa.
Siksipä ymmärrän tuon lähetyskäskyn: Opetan sitä mitä olen, en lainkaan tai juurikaan sitä mitä selitän.
Olen rakastava kaikin mahdollisin tavoin, se on Jumalan käsky minulle, muiden asia on olla se mitä heidän kuuluu olla jotta oppisivat mitä opettavat. Eli vain siten oppii tuntemaan itsensä. Kun tuntee itsensä, tuntee Jumalan.
syrjäänvetäytyvälle samoin: tee se minkä toivoisit itsellesi. (rakastava, anteeksiantava varsinkin itsellesi) Siinä on erinomainen lähtökohta. Minusta se riittää pitkälle. Kun hallitset mielesi - rauhan ja ilon - jokainen kanssasi kokee sen sinusta. (oppii) Näitä opetan itselleni. Kiitos kun olette olemassa.Kolme on läsnä joka hetki.
Minä
Rakkaus
Jumala
Olen rakastava kaikin mahdollisin tavoin, se on Jumalan käsky minulle, muiden asia on olla se mitä heidän kuuluu olla jotta oppisivat mitä opettavat.
Anteeksiannon ensimmäinen oivallus:
Hyväksyn sinut, hänet, sellaisena kuin hän on, siksikin että silloin vain hyväksyn sen miltä hän, sinä, minusta näyttä Onko hän sitä? On mutta VAIN minun mielikuvassani.
Näin on pakko (minun) myöntää että annan anteeksi itselleni OMAN mielikuvani. Palaan takaisin iloon ja rauhaan tietäessäni että Jumala=Rakkaus ei tuomitse.
Tämä ei estä minua ajattelemasta asioista omalla tavallani, se vain pyytää tekemään syyttämättäjättämispäätöksen. = AnteeksiantoAina kun minulla on ongelma (sinun, kenen tahansa kanssa) minä olen paikalla.
Missä se ongelma silloin on.
Jälleen kolmiyhteys
Minä - Sinä - ongelma
Kun minä luovutan ongelman Pyhälle Hengelle pois = annan anteeksi jäljelle jää rauha. Tämä tapahtuu luopumalla syyllisen etsimisestä, jokainen tekee parhaansa joka hetki
Minä Sinä Rauha
Pystyn kyllä riitelemään itsenikin kanssa, silloin olen itsekkyydessä ja taistelen egoni kanssa.
Siksipä ymmärrän että kärsivällisyys tuo ilon ja loputon kärsivällisyys tuo ikuisen ilon. Käytännössä tämä tarkoittaa loputonta valmiutta anteeksiantoon kaikelle. Se ei tarkoita tekojen hyväksymistä, se tarkoittaa sen ymmärtämistä että jokaisessa on Jumalan kipinä, vaik´ei aina esille loista E Leinon sanoin.
Miten kukaan voisi oppia mitään ellei jokainen tekisi omat virheensä. Maailma on sitä varten jotta oppisimme VIRHEISTÄMME. Siihen on ainut lääke oppia antamaan anteeksi maailmalle. Jos otamme pois maailmasta eli ihmisestä mahdollisuuden erehtyä, miten kukaan mäkihyppääjä pystyisi parantamaan suoritustaan ELLEI olisi tehnyt ensi huonoa hyppyä? Entä kaikki muu ihmisen tekemä? On ihmelapsia, mutta hekin ovat "kehittyneet" edelleen.
Miten kukaan voi tämän jälkeen epäillä anteeksiannon syytä ja perustetta? Ensin itselleen ja sitten kaikelle.- syrjäänvetäytyvä
Anteeksianto on siis ikuista kuten Armokin. Itse olen matkalla sinne päin, että 'suuri voitto on tyytyväisyys yhdessä Jumalisuuden kanssa' , siksi olen syrjäänvetäytyvä ja haluan voittaa sen. Sinä enkelipallo olet saanut ja ehtinyt paljon pidemmälle ja olen onnellinen siitä, että niin on käynyt ja olen hyvin tyytyväinen, koska Jumalan työ näkyy saaneen tilaa paljon ihmisessä.
Matka on ollut pitkä, mutta Jumala on ollut kanssani ja antanut minulle voimia ja rakkautta. - ucjejwj2
Kerokaa missä kohtaa raamattua se kolmaisuus oppi on?
Ellei sitä ole Jumalan tai Jeesuksen antamana, niin tässä se selvyys on:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."- Simelius1
Tuo yhtä oleminen ei tarkoita että oltaisiin yksi. Ihmisetkin ovat yhtä Jeesuksen ja Jumalan kanssa jos ovat uudestisyntyneet. He ovat yhtä samalla tavalla kuten Jeesus on Isän kanssa. Näin Raamatun mukaan.
- Simelius1
Simelius1 kirjoitti:
Tuo yhtä oleminen ei tarkoita että oltaisiin yksi. Ihmisetkin ovat yhtä Jeesuksen ja Jumalan kanssa jos ovat uudestisyntyneet. He ovat yhtä samalla tavalla kuten Jeesus on Isän kanssa. Näin Raamatun mukaan.
Siis se ei välttämättä tarkoita että Jeesus ja Isä olisivat samaa olemusta.
fvfcfdcdcd
3.1.2017 21:45 Kunnioitan mielenkiintoasi.
Jokaisella on oma uskonsa. Kukaan ei pysty ajattelemaan toisen ihmisen ajatuksia. Ainakin minusta tuntuisi oudolta jos törmäisin kopiooni. Minä näyttelen oman osani niin hyvin että se ei tarvitse toistoa.syrjäänvetäytyvä
3.1.2017 19:44
Sen saat minkä annat. Antaessasi tiedät mitä olet saanut, antaessasi anteeksi tiedät että olet saanut kyvyn antaa anteeksi. myös itsellesi.
Voiko enempää olla, siinä olemme kaikki yhtä pitkällä
Tämä on niin pitkä ketju että mun yhteyteni ei tahdo toimia. Kiitos kaikille jotka olette olleet mukana. Varsinkin teille jotka olette eri mieltä, olette mielessäni se ei pätki.- syrjäänvetäytyvä
Jeesus, Jumalan poika sanoo: Isä , sinun käsiisi minä annan henkeni. Jeesus sanoo, lähetän teille toisen puolustajan, Pyhän Hengen.
Isä, Pyhä Henki, Jeesus. Kolme eri toimivaa.Mainitusta kolmesta kaksi on sellaista joista ei itse Jumala tainnut koskaan edes mainita mitään.
- syrjäänvetäytyvä
Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Tämä on minun rakas poikani, johon olen mielistynyt.
- syrjäänvetäytyvä
Jos on kolme eri persoonaa tai yksi vaan. Eli Isä, Poika, Pyhä Henki on yksi persoona tai on kolme eri persoonaa. Niin on minun mielipiteeni jompikumpi, ei se todellista tilannetta miksikään muuta. Tieteellistä otetta ei taida asiasta saada. Jumala loi kuitenkin ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisessä on henki, mieli ja keho.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185403MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182808- 122530
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6012063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1251786Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701362Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31128Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3991077Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641067