Eteisvärinäkohtaus

jokuhupiukko

Tuossa eilen vedin kossubatterya, voin sanoa että siihen loppu alkoholin/kofeiinin käyttö. Hirveä sydämentykytys en pystynyt ollenkaan istumaan, kun pelkäsin että sydän pysähtyy. Pulssi oli jotain 100/min tällä hetkellä pulssi menee siinä 60-80 rajoilla. Mitä mieltä kannattaisiko minun hakea apua vai korjaantuuko tämä itsestään? Pystyin nukkumaan kohtauksen jälkeen aivan normaalisti ja nukuinkin, mutta paniikki yrittää hiipiä koko ajan xd.

17

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuhupiukko

      Ja mainittakoon se vielä, että sydän hakkaa kyllä kovaa vieläkin mutta ei ole mitään rintakipuja tai hengenahdistusta ellei paniikkia lasketa.

    • rauharauharauha

      No jos se ei ala rauhoittumaan,soita ambulanssimniin tarkistavat tilanteesi.Mutta koeta rauhoittua,ihan ensiksi.

    • tietäjämummo

      Energiajuomat aiheuttaa myös noita tykytyksiä!!!

    • jokuhupiukko

      Tässä oon ollut nyt 2 päivää, mutta miten saisin nämä ajatukset pois tästä sydämestä oli nii shokkeeraava tilanne, että pelkään vieläkin ja liitän kaiken mahdollisen heti sydämeen.

    • hidastat

      Kun pysyt ihan rauhallisena. Voi olla että runsas alkoholinkäyttö laukaisi oireilusi. Vältät sitten runsasta juomista ensi kerralla ja eteen päinkin? Elinajanennusteesi voisi pidetä-
      Mutta jos rintakipuja tulee, tai ihan heikotus selvinpäin ja et "saa henkeä", heti ampparilla...

      • jokuhupiukko

        Mietin, että voisiko sitä huomenna käydä lääkärissä. Minulla on kuitenkin diagnosoitu myös Dissosiaatiohäiriö, joten mietin voisiko tämä epämääräinen paniikki johtua kyseisestä sairaudesta. Pelkään koko ajan. En erota kiputuntemuksia ku en joko tunne niitä tai sitten jos jossain tuntuu pieninkin pisto herää paniikki siinähän tietenkään ei voi ajatella kuin kuolemaa. Pääasia, että olen saanut nukuttua hyvin, liikunta maistunut jotenkin enemmän en tiedä mistä sekin johtuu. Ainoana asiana on jäljellä enään tää, että miten saisin mieleni pois tästä sydämestä. Tottakai, jos on disso ja miettii jotakin vähänkin pientä asiaa heti alkaa hirveä itsetutkiskelu/pelko.


    • jokuhupiukko

      Hyvin tässä on mennyt, eipä kummosempia. Sydän on mitä se nyt on syke vaihtelee siinä 70-80 rajoilla, tuntuu jotenkin että toi liikunta vaan tekee hyvää sydämelle, se ei muljahtele tai mitään vaan oudosti rauhottuu, vaikka eikö silloin sen pitäisi pumpata lujaa, en tiedä.

    • jokuhupiukko

      Loppua ei näy, olin eilen ensiavuhoidossa ja sanoi, että pitäisi kestää enään 48 tuntia, no tässä on menny 24 tuntia. Lopuksi mainitsi että maksimissaan voi kestää viikon että rauhottuu. En ikinä kyllä enää juo alkoholia tai kofeiinia. Näin varoitukseina muille.

    • jokuhupiukko

      Noniin sain lääkitykseksi 2,5 mg Bisporolol. Voin sanoa, että tuntuu oudolta kun syke vihdoin sen verran, mitä se oli ennen kohtausta. Ei enään hyppelehdi yli 120/minuutissa. Laskin äsken pulssin ja se oli 70-80. Ainoa haittapuoli tässä joka on varmaan yleinen Bisporololissa on huimaaminen pysyn silti tasapainossa, mutta huimaa silti. Hengityskin alkaa pikku hiljaa korjaantua, ihmettelin kuinka yhtäkkiä se hengitys voi laskea näin tasaiseksi kun pulssikin laski. No näillä mennään ja toivottavasti korjaantuisi.

    • jokuhupiukko

      Hyvältä näyttää, flimmeri iski, mutta se oudosti tasaantu melkein heti loistava lääke. Normaalisti olisin varmaan flimmerin kanssa monta tuntia ja pyörisin koko ajan. Ihan kuin tämä lääke pistäisi flimmerin kanssa hanttiin, alentamalla sykkeen heti 20 tykytystä tai jopa enemmän. Ei ole tykyttänyt kertaakaan ja rintakivutkin hävinnyt :D. Ei ole kuin kehumista!

    • rauharauharauha

      No hyvä kun sait avun,ite syön samaa lääkettä 5mg 3 tabl.pvssä,ja on tasainen syke.Ennen tahtoi karata ja mennä kammiovärinään,syke siis...

      • jokuhupiukko

        Millasia oireita sulla oli?


    • karhuvero

      Suosittelen käymään antroposofisen lääketieteen lääkärillä. Itse kärsin pitkään rytmihäiriöistä. Saatiin kokonaan parannettua antroposofisillä lääkkeillä. Suosittelen.

    • jokuhupiukko

      Nyt on rytmärit kadonneet, en ole tarvinnut lääkettä tänään ollenkaan verenpaine laski 150 - 130 ja kohtaus syke 120 - 80-90 :) Tsemppiä muille ja kiitos tästä vuodesta!

    • jokuhupiukko

      Kaikki pysyneet normaalina, testasin juoksemista, en hengästynyt samallalailla kuin flimmerin aikana se vaan paheni flimmerikohtauksessa. Verenpaineet pysyneet 130/70 sydämen syke rasituksessa pysy hyvin mukana ja huiteli 130, nyt pulssi on rauhottunut 103. Mutta onko normaalia, että henkeä välillä salpaa? Ei mitenkään voimakkaasti, eikä niinkään ettei saisi oikeasti happea, mutta kun syke on rauhottunut niin liittyykö tämä siihen että hengitys alkaa pikku hiljaa rauhottumaan/korjaantumaan? Kuitenkin tunnen itseni terveeksi, mutta jotenkin ahdistavan terveeksi, kun sydän ei tykytä, eikä rintaa purista.

      • asdfsdgsdga

        tiedän tuon tunteen siitä kuinka kokee itsensä liian terveeksi kun sydän ei hakkaa rinnassa niin että sen tuntisi koko ajan.


    • Hupimamma

      Bisoprolol on mulla verenpaineeseen ja sykkeen tasaamiseen. Olen syönyt jo monta vuotta. Sain samantyyppisen kohtauksen silloin ja olin tarkkailussa ym. Se pelottavuus oli karmeeta. Enpä ole minäkään senjälkeen juonut kuin viiniä lasillisen todella harvoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe