Mistä lähtien yrittäjille on maksettu palkkaa?
Vastaukset 8
Kyllä yritykseni maksaa minulle palkkaa.
Tietysti. Jos maksettavaa riittää. Tarkoitinkin sitä että maanviljelijät rinnastavat itsensä palkkatyöläisiin eikä yrittäjiin.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tietysti. Jos maksettavaa riittää. Tarkoitinkin sitä että maanviljelijät rinnastavat itsensä palkkatyöläisiin eikä yrittäjiin.
No palkkatyöläisiä he eivät suoranaisesti ole, edes työskennellessään itse omistamassaan yrityksessä, kuten en minäkään. Palkan suuruus taas tosiaan riippuu miten yrityksellä menee, ensimmäiset vuodet olivat kyllä "niukkaa" aikaa palkan suhteen, jopa nälkä tuli tutuksi.
No, nuo ovat yli 30 vuoden takaisia muistoja . . .OikeistoSosDem kirjoitti:
No palkkatyöläisiä he eivät suoranaisesti ole, edes työskennellessään itse omistamassaan yrityksessä, kuten en minäkään. Palkan suuruus taas tosiaan riippuu miten yrityksellä menee, ensimmäiset vuodet olivat kyllä "niukkaa" aikaa palkan suhteen, jopa nälkä tuli tutuksi.
No, nuo ovat yli 30 vuoden takaisia muistoja . . .
Termillä "palkka" on paljon laajempi merkitys kuin se, että yksi maksaa korvausta tehdystä työstä toiselle. Palkka voi olla myös rahaan liittymätön kuvaannollinen termi. Meillä ei taida edes olla omaa termiä yrittäjän omalle työlleen hankkimalle korvaukselle.
http://www.suomisanakirja.fi/palkkaPalkka sinäänsä kuvaavaa myös yrittäjätulolle, palkaksi katsovalta osalta, sillä palkasta on maksettava siihen kullaisenkin lain ja säädösten mukaiset maksut ja velvoitteet, joita ei muunlaisista "tuloista" välttämättä makseta. Palkka on siis osuva nimike myös yrittäjille saamastaan tulosta, jonka pohjalta lasketaan yhteiskunnalle maksettavat maksut.
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Palkka sinäänsä kuvaavaa myös yrittäjätulolle, palkaksi katsovalta osalta, sillä palkasta on maksettava siihen kullaisenkin lain ja säädösten mukaiset maksut ja velvoitteet, joita ei muunlaisista "tuloista" välttämättä makseta. Palkka on siis osuva nimike myös yrittäjille saamastaan tulosta, jonka pohjalta lasketaan yhteiskunnalle maksettavat maksut.
Hyvä täsmennys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480