Voiko oikeistolainen kovia arvoja omaava henkilö olla aito kristitty, joka seuraa Jeesuksen opetuksia?
Jos mielestänne voi, niin kertokaa mitkä oikeiston arvot ovat yhteneviä Jeesuksen opetuksen kanssa.
Voiko oikeistolainen olla kristitty
35
310
Vastaukset
Voi olla. Miksi ei voisi?
Ei kaikkien oikeistolaistan arvoja ole kova rahamaailman tai liberaalitalouspolitiikka. Joskin monella uskovalla näin on.- Hävetkäähyypiöt
Voi näköjään esittää kannattavansa vaikka mitä arvoja kun katsoo esim. valehtelija, veronmaksun välttelijää ja köyhimmän kansanosan kurittajaa Sipilää ja kääntötakki-Timoa!
Hävetkäähyypiöt kirjoitti:
Voi näköjään esittää kannattavansa vaikka mitä arvoja kun katsoo esim. valehtelija, veronmaksun välttelijää ja köyhimmän kansanosan kurittajaa Sipilää ja kääntötakki-Timoa!
Nuo ovat esimerkkejä tuosta kovasta liberaalitalouden kannattajista, jotka ovat uskovia.
- FUCKIFUUUC
Ei voi sillä oikeistolaisuudessa ihmisarvon määrittää henkilön varakkuus. Kun taas Raamatussa sanotaan toisin.
King James Bible: Mark 10:25 "It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God."
Suomennos: Kamelin on helpompi mennä neulan silmästä kuin varakkaan päästää Jumalan valtakuntaan.
Merkitys: Ihminen, jonka elämää määrittää varallisuus on mahdotonta päästä taivaaseen.
Aivan kaikkien oikeistolaisten (ei ole yhtään poikkeusta) mielestä heitä verotetaan liikaa tai veroja suunnataan liikaa vähäosaisille, eli heidän elämäänsä määrittää varallisuus eli he eivät tahdo siitä luopua edes yhteisen hyvän vuoksi ja varsinkaan siis vähäosaisten eduksi. Ts. oikeistolainen ei voi päästä Jumalan valtakuntaan. Äänestä siis vasemmistoa tai kolmatta vaihtoehtoa, jos taivaaseen mielit. Ja tietysti vaihtoehto ettei äänestä, joka vastaa sitä tilannetta, että katsoo vain vierestä kun pahaa tapahtuu muttei tee itse pahaa.- Joulunlapsenvillasukat
Todellisuudessa oikeistolaiset lahjoittavat vapaaehtoisesti varojaan hyväntekeväisyyteen huomattavasti enemmän kuin vasemmistolaiset, jotka saattavat itse olla niitä kaikkein varakkaimpia.
Tällekin palstalle kokoontuu vassareita, joiden suurin harmin aihe on lahjoitusvaroin tapahtuva hyväntekeväisyystyö. Ihan niin kuin sekin olisi jotenkin heiltä pois. No hehän ovat tottuneet vain ottamaan.
Iloista antajaa Jumala rakastaa. - FUCKIFUUUC
Ei varmasti lahjoita elleivät saa niistä kunnon verovähennyksiä.
Hyväntekeväisyys josta ottaa kunnian on Jumalan silmissä syntiä. Todellinen hyväntekijä pitää päänsä kiinni. - köyhät.hyväsydämisiä
Joulunlapsenvillasukat kirjoitti:
Todellisuudessa oikeistolaiset lahjoittavat vapaaehtoisesti varojaan hyväntekeväisyyteen huomattavasti enemmän kuin vasemmistolaiset, jotka saattavat itse olla niitä kaikkein varakkaimpia.
Tällekin palstalle kokoontuu vassareita, joiden suurin harmin aihe on lahjoitusvaroin tapahtuva hyväntekeväisyystyö. Ihan niin kuin sekin olisi jotenkin heiltä pois. No hehän ovat tottuneet vain ottamaan.
Iloista antajaa Jumala rakastaa.Tutkimusten mukaan eniten hyväntekeväisyyteen antaa rahaa työttömät ja opiskelijat sekä erittäin pienituloiset.
Joulunlapsenvillasukat kirjoitti:
Iloista antajaa Jumala rakastaa.Jos noin olisi, ei meillä olisi ruokajonoja ja vähäosaisia juuri lainkaan.
Kyllä se vain niin on, että rikaat eivät luovu omastaan mutta köyhä antaa vähästäänkin.- ghgjhgjhk
"...katsoo vain vierestä kun pahaa tapahtuu muttei tee itse pahaa..."
Eikö tuo ole passiivista pahuutta? Pahuus voittaa, kun 'hyvät ihmiset' eivät tee mitään. En ole kyllä itsekään mitään tehnyt, paitsi arvostellut hiukan. Pitäisi tehdä enemmän.
Mitä aloitukseen tulee, aloittaja voisi selvittää itselleen ja muille, mitä hänen mielestään on 'oikeistolaisuus'. Jos se on vapautta omistaa kotinsa ja maansa itsenäisessä isänmaassa, matkustella vapaasti, säilyttää yksityisyytensä, perustaa oman yksityisen, vaikka sitten yhden hengen yrityksen, koota varakkuutta ilman, että yhteiskunta sen romuttaa, niin tuohon kuvioon voi usko Jeesukseen sopia hyvinkin. Riippuu siitä, miten jakaa paljostaan, antaako edes murusia kerjäläiselle. Sen sijaan globalistien sätkynukke punavihersuvakit ilmastouskovaiset valheineen, homoiluineen, abortteineen, huoraamisineen eivät kai voi olla kristittyjä, elleivät tee parannusta. Sanon tämän itsekin hyvin tietoisena omista synneistäni. Ainoastaan Jumala voi tuomita, meille kuuluu vain varoittaa ja yrittää itse elää Herrassa.
- Herätyys
Kristittyjä voi olla vain kaikkiin nähden puolueettomasti, vain kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme Luomalle hyväksi tavalla ja tarkoituksella, kaikkia kohtaan Oikeuden mukaisesti elävät ja toimivat / vaikuttavat.
Sitä kaikille hyväksi Laillista kaikille Luvallista ,Oikeuden mukaista, on vain ja ainostaan Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja apostoliensa Totuuteen perustuvien ja mukaisten opetusten ja ohjeiden mukainen.
Jeesuksen nimessä... muistuttaen ja valistaen.
vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi eläväja toimiva, Hänen Kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.
Niitä muita tähän Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen kutsuttuja etsivä / peräänkuulutteleva. - EnnaltaMäärätty
Tottakai voi olla, ja oikeastaan pitääkin olla.
Luterilaisuus on lähellä kalvinismia, eli ajatusta siitä, että jumala on jo päätöksensä tehnyt siitä, kenet hän pelastaa ja kenet on tuomittu kadotukseen. Jumala on kaikkitietävä, hän tietää tulevaisuuden ja ketkä hänen puoleensa kääntyvät. Sehän on looginen seuraus jumalan omnipotentisuudesta. Tätä kutsutaan predestinaatio-opiksi.
Lyhyesti, kalvinismin opetusten mukaan jo tässä maallisessa elämässä näyttäytyvä menestys kertoo osaltaan siitä, että sinä olet "valittu". Ja jotta asia osaltaan selviäisi, monet kalvinistit pitävät taloudelliseen menestykseen ja kovaan työhön perustuvaa elämäntapaa eräänlaisena kilvottelun muotona, joka osaltaan paljastaa edellisen.
Luther ei ollut ihan näin tiukka ajatuksissaan, mutta toisaalta hänkin kuului saksalaiseen porvaristoon ja oli kuollessaan yksi kaupunkinsa rikkaimmista.- ÄläUnohdaTotuutta
Calvinistit eivät ole oikeita kristittyjä vaan saatananpalvojia.
- saviseutulainen
Mark.10: 17-31
Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikeaa onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi." - UskovaNoora
Eihän, vaan kalvinistit uskovat, että pelastettujen joukko on ennaltamäärätty, mutta sen merkki on _usko_ eikä suinkaan vauraus. Se joka uskoo Jeesukseen, on Jumalan ennaltamääräämä pelastukseen kalvinistien mukaan, ja se joka ei usko (olipa hän rikas tai köyhä tai jotain siltä väliltä), on kalvinistien mukaan ennaltamäärätty armottomaan eli oikeudenmukaiseen tuomioon synneistään.
Vuosisatojen kuluessa on ollut kaikenlaisia yhteiskuntafilosofioita ja teorioita, joissa on sovellettu kalvinismia, mutta ne muistuttavat enemmän nykyaikaista menestysteologiaa (vauraus ja menestys Jumalan mielisuosion merkkeinä) kuin klassista kalvinismia (usko Jumalan armonvalinnan merkkinä).
En itsekään allekirjoita kalvinistista oppia kokonaisuudessaan, edes tässä sen oikeassa muodossa.
Lyhyt vastaus: ei voi!
- evita-eikirj
Kyllä voi samoin kuin vasemmistolainenkin voi olla hyvinkin nuuka. Sehän riippuu siitä, mitä ihminen sisimmältään on.
"Vaikka minä jakaisin kaiken omaisuuteni köyhille, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en minä mitään olisi."- FUCKIFUUUC
Ei voi. Oikeistolaisuuteen kuuluu köyhien vihaaminen. Se, että monet vasemmistolaisetkin vihaavat köyhiä ei muuta asiaa.
- tottaturiset
Juuri näin, osa vasemmistolaisista ja muistakin vastustaa köyhille annettavaa apua. Mutta oikeistolaisia yhdistää se, että heistä kaikki vastustavat köyhille annettavaa apua.
- autatkoitse
tottaturiset kirjoitti:
Juuri näin, osa vasemmistolaisista ja muistakin vastustaa köyhille annettavaa apua. Mutta oikeistolaisia yhdistää se, että heistä kaikki vastustavat köyhille annettavaa apua.
Ei pidä paikkaansa. Tiedän monia oikeistolaisia, jotka ovat avustaneet köyhiä.
Eikö tuossa Hyvän mielen joulukeräyksessä ollut useitakin tunnettuja rikkaita lahjoittajia.
Vasemmistolaiset kateuksissaan kyylaavat ja vaativat, että rikkaiden tulisi auttaa, vaikka kyllähän he auttavatkin. - totuussinullekin
mummomuori kirjoitti:
Aivan. Ei asia riipu siitä, onko oikeistolainen, kepulainen tai vasemmistolainen.
Kepulaiset ovat kylläkin oikeistolaisia ja saatananpalvojia.
- FUCKIFUUUC
autatkoitse kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Tiedän monia oikeistolaisia, jotka ovat avustaneet köyhiä.
Eikö tuossa Hyvän mielen joulukeräyksessä ollut useitakin tunnettuja rikkaita lahjoittajia.
Vasemmistolaiset kateuksissaan kyylaavat ja vaativat, että rikkaiden tulisi auttaa, vaikka kyllähän he auttavatkin.Miksi kristityn on mahdotonta puhua totta edes kerran elämässään. Oikeistolainen ei auta köyhää ellei saa jotain materiaalista vastinetta, kuten firmansa nimen televisioon tms. Todellinen hyväntekijä pitää päänsä kiinni kuten Jeesus kehotti. Kun kerskuu tekevänsä hyväntekeväisyyttä syyllistyy kuolemansyntiin nimeltä ylpeys.
FUCKIFUUUC kirjoitti:
Miksi kristityn on mahdotonta puhua totta edes kerran elämässään. Oikeistolainen ei auta köyhää ellei saa jotain materiaalista vastinetta, kuten firmansa nimen televisioon tms. Todellinen hyväntekijä pitää päänsä kiinni kuten Jeesus kehotti. Kun kerskuu tekevänsä hyväntekeväisyyttä syyllistyy kuolemansyntiin nimeltä ylpeys.
Kun oikeistolaisia on aivan samalla tavalla erilaisia persoonia kuin muunkin puolueen jäsenissä, niin e voi noin yksikantaan sitä sanoa.
Meillä suomessa oikeastaan jako menee siinä, että ne jotka kannattavat vapaata markkintalousmallia, ovat oikeistolaisia ja ne, jotka kannattavat valtion ohjamaan talousmallia, ovat vasemmistolaisia. Suurin osa suomalaisista lienee juuri tuosta ja väliltä.
En oikein osaa kytkeä uskon asioita noihin talousmalleihin.
- pois_synnistä
Kenenkään ei tarvitsisi autta ketään jos tulon ym. jako olisi tasapuolista. Samalla sodat loppuisi ja synti mailmasta katoaisi.
Rikkat ei anna almuja muutakuin rauhoittaakseen syntisen mielensä pahuudestaan. - OMMMMM
Totta kai voi olla.
Ei Jumalaa kiinnosta sinun puoluepoliittinen kantasi. Jumalaa kiinnostaa vain sinun seksuaalinen suuntautumisesi. Mielipiteeni on yhdentekevä. Sitä asiaa en päätä minä. Etkä sinä eikä kukaan tänne kirjoittavista.
- Hahahahhhh
Samaa mieltä kanssasi ensimmäisestä lauseestasi. Mielipiteesi on yhdentekevä.
- Vastapalloon
Sologdin kirjoitti:
Kannattaisi lukea myös jälkimmäiset kaksi lausetta. Mutta ehkä vaadin teiltä liikaa.
Vaadit kyllä liikaa, kun yrität kelpotella muita alentumaan tasollesi. Nimittäin katsos nyt tuota aiempaa kommenttiasi ja suhteuta se siihen mitä kysyttiin. Kysyttiinkö sitä, että kuka asian päättää? Ei kysytty. Kysyttiin, että voiko olla. Menehän siis miettimään seuraavaa vastaustasi ja tee se huolellisemmin kuin aiemmin. Vai onko tämä sinulta liikaa vaadittu?
Sologdin kirjoitti:
Kannattaisi lukea myös jälkimmäiset kaksi lausetta. Mutta ehkä vaadin teiltä liikaa.
Yritin vähän selventää outoa lausetta. Jos mielipiteestäsi et päätä sinä itse, ja en esim. minä tai kukaan tänne kirjoittavista - niin kuka tai mikä se sitten on, joka sinun puolestasi päättää?
Gallupit tässä asiassa, tässäkin, ovat merkityksettömiä. Avaajan kysymys on asenteellinen.
Jos tajuaisitte ironiaa toistaisin teille sanonnan jonka mukaan viisi miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä, hevosenpaska on hyvää.Sologdin kirjoitti:
Gallupit tässä asiassa, tässäkin, ovat merkityksettömiä. Avaajan kysymys on asenteellinen.
Jos tajuaisitte ironiaa toistaisin teille sanonnan jonka mukaan viisi miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä, hevosenpaska on hyvää.Tiedän tuon ilmaisun. Mielipiteet muodostetaan moni tavoin. Totta on että niihin vaikuttaa muiden kannanotot. Mutta se miten ne kehenkin vaikuttaa, onkin laajempi juttu.
Itsehän sitä jokainen päättää, miten paljon antaa muiden vaikuttaa mielipiteenmuostukseensa.
- jnhbgvfcxe7
Tottakai ovat ja kirkkokin papistoineen!!!
2017 juhlivat kristittyinä omia uskovaisten tappamisen 100-vuotis juhlaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840