itsetunto-ongelmat transsukupuolisuuden syy?

yksisyyolemassa

kyseisessä ihan fiksussa kirjoituksessa uumoillaan että transeksuaalisuus voi johtua itsetunto-ongelmista ja moni katuu "korjauleikkauksia" . trans sukupuolisuudelle voi olla monia syitä mutta varmasti itsetunto-ongelmat on yleinen syy.( sukupuolta ei voi muuttaa tai korjata vaan se on aina hieman vain sinnepäin sutaistu)

http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228364-miksi-erosin-setasta

9

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • U_Moilanen

      Uumoillaan mitä uumoillaan.... Blogisti osoittaa jutussaan totaalisen asiantuntemattomuutensa sukupuolen moninaisuuden suhteen ja esittää siitä vain omia olettamiaan ja uutissirpaleiden värittyneitä tulkintojaan ("monet ovat katuneet...").

      Ihan en ole varma, onko hän muutenkaan kartalla Setasta eroamisestaan mekastaessaan: Setasta ei voi erota, koska siihen ei voi kuuluakaan, koska Setaan kuuluu vain jäsenjärjestöjä. Niinikään Setan puheenjohtaja ei ole maahanmuuttajataustainen, vaan ihan kantasuomalainen. HeSetassa kyllä on uusi maahanmuuttajataustainen peejii.


      Jutun argumentaation varassa ei siis kannattane täälläkään meiskata omista todellisuuteen perustumattomista pakkomielteistään.

      • muutamaideaa

        sukupuolen moninaisuus joo. niitä on olemassa kaksi. mies ja nainen sekä harmafodiittti kolmantena ja harvinaisena. muut on sitten ihmisen aivojen itsensä tuottamis hydridejä. hyvin voi olla että jos ei menesty miehenä tai naisena markkinoilla voi joku haluta vaihtaa sukupuolta. tai jos kokee itsensä rumaksi voi sekin olla yksi syy haluun.


      • U_Moilanen
        muutamaideaa kirjoitti:

        sukupuolen moninaisuus joo. niitä on olemassa kaksi. mies ja nainen sekä harmafodiittti kolmantena ja harvinaisena. muut on sitten ihmisen aivojen itsensä tuottamis hydridejä. hyvin voi olla että jos ei menesty miehenä tai naisena markkinoilla voi joku haluta vaihtaa sukupuolta. tai jos kokee itsensä rumaksi voi sekin olla yksi syy haluun.

        Se, että roikut täällä toistelemalla fiksaatioitasi tajuamatta itse, miten pihalla olet näistä asioista, saa miettimään, miksi:

        Onko se, että maailma on monimutkaisempi kuin ymmärryksesi kykenee tavoittamaan, kovinkin ahdistavaa...?


    • jushaansa

      Itte ainakin lähdin tähän touhuun vain sen takia ku vitutti esittää miestä. Piti olla sitä tätä ja tota ja niinpoispäin. Sen voisi laskea itsetunto-ongelmaksi mutta kun itsetunto MIEHENÄ on paskana sen takia kun kaikki haukkuu naiseks mutta nyt naisen elämässä onkin ihan eri maailmasta niin onko se silloin niin väärin?...

      se et jos olisin ollu syntymästä asti sitä mieltä että olen mies niin en olisi edes yrittänyt vaan olisin ollut se mitä nyt olen. Olkoon sitten niin että olen fiksattu sinnepäin ja niinpoispäin niin ei se minua liikuta.. Pääasia että nimi, hetu ja alapää on korjattu "ainakin sinnepäin" . Edelleen samoja vaatteita kuin ennen koko soppaa eli farkut flanellipaita jne..

      • justhaansa

        korjaus: "se et jos olisin ollu syntymästä asti sitä mieltä että olen mies niin en olisi edes yrittänyt vaan olisin ollut se vaan nyt olen se mitä olen ja ylpeä nainen" -ei pitäs kirjottaa hiprakassa.


    • trsdytgilghiuguiygkuiugi

      Aloitusviestissä olleen linkin kirjoittaja on näitä äärihomoja jotka pitävät homoseksuaaleja ainoana oikeana ja muita ylempänä olevana vähemmistönä. Samanlaisia mielipiteitä olen kuullut ennenkin ettei homoseksuaalit arvosta sukupuolivähemmistöön kuuluvia. Mutta yleensähän vähemmistössä syrjitään vähemmistön vähemmistöjä, eli tallotaan muita pinnan alle että oma pää pysyy pinnalla.

      Tässä tapauksessa kyseessä on vielä rasisti joka haluaa maahanmuuttajat pois.

      Mistähän yhdistyksestä hän mahtoi erota? Liekö HeSeta. Ainakaan sellaista yhdistystä kuin Seksuaalinen tasavertaisuus SETA ry ei ole enää olemassa, on vain Seta ry.

      • sekaisindemenee

        Miksi muutenkaan on olemassa LGBT (soomeksi HBLT), kun se T on noista selvästi erillinen ilmiö?


      • U_Moilanen
        sekaisindemenee kirjoitti:

        Miksi muutenkaan on olemassa LGBT (soomeksi HBLT), kun se T on noista selvästi erillinen ilmiö?

        Siksi, koska normiväestössä samat juntit pyrkivät sortamaan kaikkia kirjaimia edustavia, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Kysehän on ennen kaikkea ihmisoikeusliikkeestä ja esimerkiksi Seta profiloituu nimenomaan sellaisena.

        Näkyyhän toki noitakin blogin kirjoittajan kaltaisia olevan, jotka haluavat nostaa kolme ekaa kirjainta neljännen edelle. Pride-liikkeessä on myös ollut sen historian aikana mielipiteitä, joiden mukaan transihmisiä ei pitäisi mukaan ottaa.


      • mitäihmesortoamuka

        ei seksuaaliväheemmistöjä mitään sorreta suomessa. kyse on siitä että itse ollaan niin herkkiä ja odotetaan että saadaan etuja seksuaalivähemmistönä. luonto se on mikä esim homoja sortaa koska kaksi miestä ei voi saada lapsia.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe