Auttakaa ongelmassa

hypokondria

En jaksa tätä enään, pelkään koko ajan että mulla olisi joku sydänsairaus. Paniikkikohtaus vei mut ensiapuun pelkäsin kuollakseni. Paniikkikohtauksen aikana syke oli 120/min niinkun aina, luen jatkuvasti netistä eri sydänsairauksista/sydänkohtauksista ja kappas kummaa heti rintaa alkaa puristamaan vasemmalta puolelta ja paniikki valtaa mieleni joten oireet tulee vielä kovemmin esiin. Miten saisin oikein mieleni pois tästä sydämestä... Heti kun keskityn sydämen sykkeeseen paniikki iskee ja kaikki kääntyy kuolemanpeloksi. Minulle annettiin piikillä rauhottavia, mutta pelkäsin että sekin saisi sydämeni epäkuntoon ja että kuolisin.

7

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bbjack

      Minulla auttoi opamox miedolla annoksella muutaman viikon kuuri ihanvastaavassa tilanteessa.

    • kipinkapinlääkäriin

      Kuulehan kuomaseni,

      Järkeillään tää nyt yhdessä.
      Tilaapa aika lääkäriin ja tutkituta se sydämesi. Lääkäri saa just jetsulleen selville onko sinun sydämessäsi vikaa. Saat vielä pitkän kuvalistan, minkä voit laittaa seinälle.

      Jos lääkäri huomaa, että sinulla on häikkää sydämessä, niin silloin sinulla on. Lääkäri nähtävästi määrää sitten lääkettä, ja sitten rupeat syödä mutustelemaan niitä.
      Lääkäri voi myös ehdottaa sinulle terveitä elintapoja. No rupeat noudattamaan niitä.

      Ja eipä hätää.

      Jos lääkäri huomaa että sinulla ei ole mitään sydänvikaa, niin silloinhan sinulla ei ole.

      Ihan varmasti lääkäri tietää sen asian paremmin!

      Sen jälkeen te voitte keskustella että olisitkohan sinä mahdollisesti luulosairas, tai onko jotain muuta. Saat siihenkin ohjeet.

      Jos et usko lääkäriä, niin ei voi mitään.
      Kas kun sinä ite aiheutat tahallasi omat vaivasi.

      Soita nyt kiireellä lääkärille ja tilaa aika!

    • hypis

      Takykardiaan ei kuole. Rytmihäiriöihinkään ei kuole juuri koskaan. Vaikka sydän jumputtaisi paniikissa tuhatta, anna jumputtaa! Se ei ole vaarallista. Tutkituta, lopeta tunnustelu, unohda.
      Tiedän tuon, läpikäynyt oon ja ymmärrän mut yli pääsin.
      Ensiavussa lääkäri istahti sängynlaidalle. Sanoi" joskus auttaa tieto, joskus lääke". Tässä tapauksessa se oli tieto. Mutta jos olet hypokondris kuten minä löydät aina välillä uutta pelättävää.

    • henkimeinaslähtee

      Sairastan sydänsarkoidoosia.Kummastelin kun kesällä ylämäkeen pyörää taluttaesssani tuli aivan järjetön pelkotila,keskellä kylää..myöhemmin selvisi että minulla oli ollut kammiotakykardia,jonka tahdistin oli tunnistanut ja kääntänyt,ilman iskua.Myöhemmin tuli toinenkin samassa tilanteessa,samanlaisin tuntemuksi.Sydämen syke voi karata niin nopeaa,että tahdistimeni havaitsee sen ennen kuin minä huomaan,ja pysäyttää sen sähköllä.Olen lopettanut pyöräilyn.

    • tietolisäätietoa

      Suosittelen samaa kuin toinen vastaaja aiemmin. Pyydä tutkimaan sydämesi lääkärissä. Ainakin EKG:n (sydänfilmi) voi ottaa koska vaan ja verenpainetta voi seurata kotonakin. Sydänfilmistä kyllä näkee jos on jotain vialla ja pelkkä kipu ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Uskon että hermoilet turhaan koska itselläni oli samaa jonkun aikaa sitten mutta kun EKG oli kunnossa en ole enää pelännyt vaikka joskus olisi rintakipuja tai rytmihäiriöitä. Rauhoittavat lääkkeet eivät aiheuta sydänkohtausta ja niistä on hyötyä jos on paniikkikohtaus päällä.

    • tämätiedoksivaan

      Sydämestä yksi avartava tieto. Sydän on tunnoton elin. Siihen ei satu tai pistä, jos se temppuilee.
      Aloittajan on hyvä tietää tämä. Sitten voikin heittää nurkkaan turhat pelot.
      Sydän tarvitsee nestettä( vesi), happea(kävely) ja unta ( lepo).
      Sitten sinulla onkin terve sydän.

    • Terve yhteys Jumalaan antaa luottamuksen mieleen ja sydämeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe