Epilepsia ja seurustelu

Leptikko

Hei!

Mietin tässä sitä, että kuinka ikäiseni suhtautuvat, mikäli toisella on epilepsia? Itse saan aika usein kohtauksia ja jos olen maininnut jätkille asiasta, sanovat he usein että tautini on jotenkin ällöttävä tai alkavat lopettamaan viestittelyn ja juttelun.
Olen muuten mukava ihminen ja kaikki aina ihmettelevät, että kuinka olen yhä sinkku.
Jos ystävänäkin oleminen on monelle vaikeaa, kuinka voisin edes suhdetta löytää joskus?!
Kuinka te reagoisitte, mikäli joku kertoisi sairastavansa epilepsiaa? Ignooraisitteko te ne vai ajattelisitteko, että niin voi käydä kelle vain?

11

360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asia ei haittaisi minua millään tavalla.

• Ja kuinka vanha olet?

• Kuule. Oli semmoinen tapaus et virossa oli epilepsian lievän muodon sairastuva armejassa ja varusmiespalvelluksessa ja lääkäreiden luvalla. Eli en tiedä mitä henkisiä harjoituksia tai pillereitä jätkä vedi, mut ei kuulema ollut kohtauksia kertaakaan. Itte oli halunut mennä.
      Eli, en reagois mitenkää. Olisko joku Julius Cesarille sanonu, et joo epilepsia niin mkm et kelpaa ei armejaan ei keisariksi. Elin en suhtautuis mitenkään poikkeavasti.

• Asiahan ei nyt varsinaisesti minulle kuulu mutta...

Jaa.

• Kalkkiksen näkemys asiaan on, että kunhan tietäisin asiasta etukäteen, niin se riittäisi, eikä asia minua haittaisi. Kouristuskohtaus on sen verran dramaattinen näky, joten haluaisin kyllä varautua sellaisen tulemiseen edes henkisesti.

Tsemppiä!

• En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ilmeisesti melko nuori. Monille nuorille jätkille voi olla aika mahdoton ajatus seurustella epilepsiaa sairastavan kanssa, mutta kunhan siitä vähän aikuistuvat, niin moni kyllä ymmärtää että senkin sairauden kanssa voi elää. Uskon että sinäkin vielä joku päivä löydät tarpeeksi kypsän miehen, joka näkee että olet sairaudesta huolimatta ihan tavallinen ihminen :)

• En ymmärrä miksi asiasta pitäisi välittää.

• Hän on 17.

• AIDS kirjoitti:

En ymmärrä miksi asiasta pitäisi välittää.

En minäkään ymmärrä ja itse voisin hyvinkin olla yhdessä epilepsiaa sairastavan kanssa, mutta jotkut vaan näkevät sen jollainlailla pelottavana sairautena.

• Leptikko

Ap täällä hei!
      Kiitoksia mukavista viesteistänne :) Hyvä kuulla, ettei tämä ole kaikille ongelma.
      Sitä kypsää miestä odotellessa- Ken tietää mitä tuleva vuosi tuo tullessaan ;))

• Lintuouto

Olen 28 vuotta ja sairastanut epilepsiaa koko ikäni, joskaan ainuttakaan kohtausta ei ole ollut 21 vuoteen. Sairauteni vuoksi en minäkään ole aina ollut varma mahdollisuuksistani seurustelu elämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2324
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      233
      1972
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1782
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1451
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      48
      1346
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      55
      1217
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      179
      1153
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1100
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      970
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      911
    Aihe