Esikoislestadiolaisuus ollut aina väärää oppia

Nemosaurus

Esikoislestadiolaiset ovat jo aikoja sitten eksyneet ulos Jumalan valtakunnasta, kun alkoivat ihmisiä palvomaan Jellivaarassa. Siitä lähtien, kun Jellivaaran pamput nostettiin varakristuksiksi, oli elävä usko kauas kadonnut. Alkulestadiolaisuuden aikaan oli aitoa uskoa lestadiolaisuudessa. Kun lestadiolaisuus jakautui kahdeksi, vanhoillisiksi ja esikoisiksi, oli tämä jälkimmäinen harhateillä. Esikoisethan alkoivat palvomaan Jellivaaran ukkoja. Kuinka tällaisesta harhaoppisesta eriseurasta voisi versoa elävä seurakunta esikoiset ry? Esikoiset ry ovat siis lähteneet kuolleesta oksasta ollen näin myös itse kuolleita. Heidän täytyy tehdä parannus vanhoillisten kautta ja näin pääsevät takaisin osallisiksi Jumalan valtakunnasta. Oikeaa opetusta on myös Rauhan Sanan piirissä, mutta esikoisilta se Pyhä Henki on viety jo aikapäätä pois.

27

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simoselittäjä

      TROOOLLLLIIIIIIIIII!

    • Pata_kattilaasoimaa

      Vanhoilliset palvovat Oulun ukkoja, samaa paskaa kumpoikin edustaa, koittavat riistää Kristuksen pois kaikilta muilta Jumalan omiksi lunastetuilta.

    • Näin-se-vaan-on

      Kun lukee edes vähän historiaa, niin huomaa että,
      Vanhoillislestadiolaisuus on eriseura esikoislestadiolaisuudesta. He erkaantuivat kirkon pappejen mukana hakemaan helpompaa tietä taivaaseen, eli keventämään ristiänsä tämän maan päällä.

      Myös Raattama asettui puolustamaan esikoislestadiolaisia amerikan hajaannuksessa.

      • Pielessäkokohommeli

        Eriseura = seurakuntajumalan palvojien käyttämä sana.
        Kun seurakunta on korvannut Krstuksen.

        Esikoislestadiolainen kolmiyhteys =
        Taivaan Jumala, Minä ja Pyhä Henki.


        Joo Raattamaa tuki Takkista kun ei muutakaan siellä 7000 kilometrin päässä voinut.
        Se oli P-s'terin ja M-den toiminnan kenraaliharjoitus.

        Pieleen meni kun tekivät siellä oman kirkon.


    • Papparainenxyz

      Aloittaja yrittää saada oikein kunnon vihakeskustelua aikaiseksi aika läpinäkyvällä tavalla. Provosointia.

    • Yrjöeliykä

      Olen kiertänyt kaikissa, olen istunut leevin ja stenin jalkojen juuressa, olen vlky:ssä , vanhoillisissa , uudestiheränneissä sleysssä, lyngeniläisissä, rauhansanalaisissa, ym.
      Ainoa porukka missä ei ole muiden virheistä puhuttu
      on Esikoiset ry.

      • eiseriitä

        Ne ei uskalla mitään muuta kun puhua hempeästi evankeljumia ettei kukaan vaan loukkaannu,mutta,mutta........


      • seonoikea

        Mä oon kiertäny ortodoxit,jehovat,isiksen,jihadit ja ainoaksi oikeaksi kristillisyydeksi olen saanut kokea ESIKOISLESTADIOLAISUUDEN!


      • Anonyymi
        seonoikea kirjoitti:

        Mä oon kiertäny ortodoxit,jehovat,isiksen,jihadit ja ainoaksi oikeaksi kristillisyydeksi olen saanut kokea ESIKOISLESTADIOLAISUUDEN!

        Nimimerkki seonoikea !
        Juuri näin ! Esikoislestadiolaisuus on oikeaa kristillisyyttä ja alkuperäinen lestadiolais kristillisyys AMEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki seonoikea !
        Juuri näin ! Esikoislestadiolaisuus on oikeaa kristillisyyttä ja alkuperäinen lestadiolais kristillisyys AMEN

        Mitähän Kristuksen pilkkaajia tuollaisten viestien kirjoittajat ovat.

        Esikoislestadiolaisuudessa ai ole mitään parempaa kuin missään muussakaan "kristillisyydessä", joka perustuu uskoon Kristukseen.

        Ihmiset ovat omista itsekkäistä syistään keksineen kymmeniä, satoja ja tuhansia "ainoita oikeaita" "kristillisyyksiä.

        Nyt tänäkin jouluna voit todeta sen Jällivaaran jouluseuroissa.


    • Papparainenxyz

      Yrjöeliykä kirjoitti samaa mihin itse olen kiinnittänyt huomiota.
      Olen kuunnellut muutaman Esikoiset ry:n saarnan ja tuttavani ovat kuunnelleet niitä paljonkin.
      Myös he ovat vahvistaneet, että Esikoiset ry:n saarnoissa on keskitytty oleelliseen eli saarnaamaan raamattuun perustuen. Olemme keskustelleet asiasta, eikä tuttavistani kukaan ole kuullut, että siellä oltaisiin saarnattu vainme-oppia tai muutenkaan puhuttu muiden virheistä.
      Sen sijaan Esikoislestadiolaisilla nämä asiat ovat saarnoissa jatkuvasti esillä kuten tänäänkin Jällivaaran viimeisessä saarnassa.
      Tästä herää kysymys, että miksi heillä on niin suuri oikeassa olemisen tarve ja aina pitää vakuutella että tämä on se ainoa oikea kristillisyys?
      Aivan kuin heillä olisi epävarmuutta oikeassa olemisestaan ja pelkoa siitä, että että porukkaa valuu muualle?

      • Anonyymi

        Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki papparainen xzy !
        Kirjoitit että miksi esikoislestadiolaiset sanovat että on suuri oikeassa olemisen tarve ja että he olisivat epävarmoja oikeassa olemisestaan ja pelko että porukka valuu muualle .
        Asia ei ole näin kuten kirjoitit vaan uskomme yksinkertaisesti kuten kallis opetus isämme rovasti Laestadius opettaa että tämä kristillisyys on oikea amen


    • Näin-se-vaan-on

      1800-_luvun puolella, kun lestadiolaisuus oli vielä yhtä. alkoi lestadiolaisen nimi käydä toisillle kunnialle ja nimi muutettiin Rauhanyhdistykseksi. Sanottiin, että emme ole mitään laisia, emmekä läisiä, vaan Jeesuksen päälle uskovaisia.

      Lappiin ei pidetty yhteyttä, syntiä ei saarnattu synniksi, jos joku saarnasi, niin hänen ei annettu enää saarnata. Silloin oli jovanhoillisten henkeä, näitä saarnaajia erotettiin myös seurakunnan yhteydestä.

      Osa, eli uudestiheränneet sanoivat, että syntejä on annettu liian helposti anteeksi, he vaativat syvempää katumusta, eivätkä todistaneet syntejä anteeksi ollenkaan.

      Uudestiheränneiden johtajat menivät kyllä keskustelemaan Lapin saarnaajien kanssa, mutta ne menivät ilmoittamatta Jellivaaraan. Saarnaajat olivat jossakin Lapin kylässä pitämässä seuroja. Kun viesti tuli heidän tulostaan, niin yksi saarnaaja lähti edellä ottamaan heitä vastaan. Rukoushuone lämmitettiin ja vieralle laitettiin ruokaa. Paljon ei ehditty mitään keskustelemaan, kun vieraat häipyivät hyvästelemättä ja kiittämättä.

      Kristityt, jotka eivät olleet tyytyväisiä omavanhurskauden- eikä lihallisenvapauden eriseuroihin, vaan kaipasivat sitä oppia, josta olivat hengen ja elämän saaneet, ottivat yhteyttä Lappiin ja pyysivät saarnaajia. Kun seurat alkoivat Turussa, niin heti oli ilo, kun lintu oli löytänyt huoneen ja pääskynen pesänsä ,sinun alttarisi Herra Sebaot.

      Tämä alkuperäinen lestadiolainen oppi ei kelvannut rauhanyhistyksen johdolle, eikä uudestiheränneille. Jossakin vaiheessa rauhanyhdistykselle on kuitenkin kelvannut laisen nimi, kun ovat onttaneet nimekseen vanhoillislestadiolaisuus.

      • Anonyymi

        Nimimerkki näinsevaanon .
        Tämä on iankaikkinen totuus että vanhoilliset erosivat kristillisyydestä kun lestadiolainen nimi tuli niin rajusti kunnialle ja he valehtelivat kristillisyyden vanhimpien päälle. Ne jotka kirjoittelevat esikoislestadiolaisen nimen alla olevassa seurakunnassa saavat kuulla oikean armonjärjestyksen ja se sama elävä kristillisyys joka on ollut Lutherilla paavalilla pietarilla johanneksella Matteuksella se kestää kuolemassa
        Ne jotka ovat heränneet tämän kristillisyyden saarnoista ovat nyt kiittävässä seurakunnassa


    • Armonjärjestys

      Vanhollisuus- ja Esikois-lestadiolaisuus on samalaisia. Mukavia ihmisiä, mutta kristillisyys on huono kunnossa. Alkulestadiolaisuus on hienoa, mutta tämä ei tulee takaisin kun me emme halua...

      "Oikeaa opetusta on myös Rauhan Sanan piirissä"...NYKYÄÄN? MISSÄ?! Vanha saarnaja P.Rantala oli hyvä. Mutta se on noin 80-90v sitten?

      • Anonyymi

        Nimimerkki armonjärjestys .
        Vanhoilliset ja esikoislestadiolaisuus EIVÄT OLE samanlaisia vaan siinä on yhtä iso juopa kuin kaukaisessa tähdessä ja maapallossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki armonjärjestys .
        Vanhoilliset ja esikoislestadiolaisuus EIVÄT OLE samanlaisia vaan siinä on yhtä iso juopa kuin kaukaisessa tähdessä ja maapallossa

        Millä sinä olet tuon juopan mitannut?

        Ja oletko itse kuulunut kumpaankin liikkeeseen vähintään 50 vuotta? Ellet, on parasta ettet kirjoittele enään yhtään tälle palstalle. Vanhoillisilla on ihan oma palsta, eikä nämä liikkeet kilpaile keskennään millään tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinä olet tuon juopan mitannut?

        Ja oletko itse kuulunut kumpaankin liikkeeseen vähintään 50 vuotta? Ellet, on parasta ettet kirjoittele enään yhtään tälle palstalle. Vanhoillisilla on ihan oma palsta, eikä nämä liikkeet kilpaile keskennään millään tasolla.

        Mikä tää 50 vuoden aikaraja on ? Täytyyhän saada sanoa kun kerran tietää ? ..... On tää yhtä väittelyä, ei paljon yhtään rakentavaa keskustelua. Joka sanaan tartutaan, ollaan tietävinään kaikki toisen uskosta yhden pienen tviitin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tää 50 vuoden aikaraja on ? Täytyyhän saada sanoa kun kerran tietää ? ..... On tää yhtä väittelyä, ei paljon yhtään rakentavaa keskustelua. Joka sanaan tartutaan, ollaan tietävinään kaikki toisen uskosta yhden pienen tviitin jälkeen.

        No joo joo, mutta vaitolla on usein niin kauniisti kursivoitu kirjoitelmansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki armonjärjestys .
        Vanhoilliset ja esikoislestadiolaisuus EIVÄT OLE samanlaisia vaan siinä on yhtä iso juopa kuin kaukaisessa tähdessä ja maapallossa

        Esikoislestadiolaiset ja vanhoillislestadiolaiset OVAT aivan samanlaisia TUOMIOHENGESSÄÄN. Molemmat tuomitsevat kaikki muut kuin itsensä helvettiin? Samoilla perusteilla, eikä avaa silmiä? Ei kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset ja vanhoillislestadiolaiset OVAT aivan samanlaisia TUOMIOHENGESSÄÄN. Molemmat tuomitsevat kaikki muut kuin itsensä helvettiin? Samoilla perusteilla, eikä avaa silmiä? Ei kaikilla.

        Nimimerkki anonyymi !
        Esikoislestadiolaiset kristityt eivät tuomitse yhtäkään ihmistä helvettiin vaan Jumalan sana tuomitsee surutonta ihmistä eri tavalla kuin kristittyä . Jumalan sana tuomitsee kristittyä armolla ja laupeudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki anonyymi !
        Esikoislestadiolaiset kristityt eivät tuomitse yhtäkään ihmistä helvettiin vaan Jumalan sana tuomitsee surutonta ihmistä eri tavalla kuin kristittyä . Jumalan sana tuomitsee kristittyä armolla ja laupeudella

        Se muiden KRISTITTYJEN tuomiohenki kasvatetaan esikoislestadiolaiseen jo lasena.
        Siitä on pitkä tie tämän käsittämiseen, että kaikki yksin Kristukseen pelastuksen toivonsa panevat ovat SAMALLA viivalla. Kristukselta lahjaksi saatu vanhurskaus on ainut joka pelastaa helvetistä.

        Room. 4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"


    • Anonyymi

      Älä nyt! Kyllä itte jumala tottelee jellivaaran ruhtinaita.

    • Anonyymi

      Eikös tää esikoislestadiolaisuus ole vähän kuin luterilaisen kirkon al-Qaida. Niin oon ymmärtänyt.

      • Anonyymi

        taas on joku nostanut vanhoja viestejä päivänvaloon ?

        mitä vaito nyt sanoo ?


    • Anonyymi

      Vie neämä vl höpinät muualle, teillä on oma palsta ja omassa liikkeessänne on ihan tarpeeksi siivottavaa.😉

      • Anonyymi

        siellä just kannetaan ulos kukkapurkkeja ja tapetteja !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe