Olen kärsinyt koko syksyn alaselkä-alavatsa kivusta, sekä yleiskunnon laskusta. Olen ollut kivun vuoksi työkyvytön. Työterveydessä tutkittiin ja lähetettiin keuhkokuviin ja sydänfilmiin, ei löydöksiä. Kivut jatkuivat jolloin työterveydestä lähetettiin uudelleen. Gynekologi ei löytänyt vikaa, jolloin munuaiset varjoainekuvattiin, ei löydöksiä, paitsi pieni kuluma, joka ei ortopedin mukaan selitä voimakasta selkäsärkyä. Lannerangan röntgen tulossa valovuoden päästä. Ei kiireellinen. Minut passitettiin kotiin. Kivut jatkuivat ja yleisvointini heikkeni, mutta verikokeet olivat hyvät. Vain senkka hiukan koholla. Sain taas lähetteen työterveydestä ja tälläkertaa vaadin päästä osastolle. Sisätautilääkäri otti verikokeita, eikä löytänyt syytä selkä-vatsaoireilulleni. Passitti psykiatrin konsultaatioon. Kävin tapaamassa paykiatria, joka totesi, etten tarvitse mielenterveyspalveluita, ei jatkoja sinne. Menin taas työterveyteen jossa asiaan tuskastunut omalääkäri määräsi ulostustestit. Yllättäen kaksi kolmesta näytteestä olikin positiivisia. Ei näkyvää, kirkasta verta kuitenkaan ulosteessa. Ulostusvaivoja minulla on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti, limaista löysää ja kuohkeaa ulostetta toisinaan. Pukamat ovat, mutta eivät ole oireilleet enää vuosikausiin. Hemoglobiini minulla on aina ollut hyvä, samoin crp alle 10. Nyt voimattomuus on lisääntynyt, sekä yläselkäsärky on tullut uutena oireena, enkä todellakaan ole työkykyinen melko fyysiseen ammattiini. Syön työterveyslääkärin kirjoittamaa Lyricaa ja Tramalia miedoilla annoksilla, jotta saan yöni nukuttua.
Ihmetyttää sairaanhoitopiirin haluttomuus tutkia kivun syitä, jos verikokeissa ei näy selvästi selittävää syytä. Ulostetestin jälkeen lähete lähti kolonoskopiaan, aikataulusta ei mitään hajua. Isovanhempani kuoli peräsuolensyöpään 70 - vuotiaana, itse olen alle 40v.
En haluaisi lietsoa paniikkia, mutta tilanteeni huolestuttaa minua. Onko veri ulostustestissä kuinka yleinen löydös?
Suolistosyöpääkö?
5
207
Vastaukset
- drhsrhj
Selvät syövän oireet. Antaisin noin vuoden elinaikaa...
Mutta jos tosissaan puhutaan niin miksi ihmeessä tälläisiä kysyt suomi24 palstalta? Luuletko että täällä joku tietäisi paremmin kuin sinut tutkniut lääkäri?
Syöpä on osittain periytyvää, tai tarkemmin sanoen geenien alttius mutatoitua syöväksi. Luulisi että sen takia tutkittaisiin vähän tarkemmin... - Mitäpä
Niin, en tiedä. Ehkä ihminen epätoivossaan tekee mm tällaisia aloituksia tänne syöpä-palstalle.
- jsldjfjlf
Onko vatsakivut alkaneet kipulääkkeiden käytön jälkeen, vai jo ennen, ja oletko pitkään käyttänyt jotain lääkettä? Itsellä Cymbalta niminen lääke, jota määrättiin kipuun, aiheutti hirveät krampit ja verta ulosteen mukana. Myös hemoglobiini laski. Olen syönyt myös noita lääkkeitä ja niihin voi liittyä myös vatsavaivoja. Jotenkin arvelisin, että syy on jossain muualla kuin suolistossa.
- Mitäpä
Kyllä, vatsaoireet ovat alkaneet hiljattain. Odottelen rauhassa tutkimuksia ja niiden perusteella vasta sitten panikoin. Sen olen vaan huomannut, että hakuammuntaahan tällaisten epämääräisten oireiden selvittely on. Kipu on lonkissa, selkärangassa kauttaaltaan ja erityisesti alaselässä sekä alavatsalla. Toisinaan tuntuu ettei henkikään kulje. Epätietoisuus on kaikkein raskainta... jotenkin lohduttelen itseäni, että mikäli minulla olisi laajalle levinnyt syöpä, verikokeissa, munuaisten varjoainekuvauksessa ( kai siinä näkyy muutakin kuin munuaiset) keuhkoröntgenissä olisi jotain viitteitä ollut havaittavissa.
Tähän siis tuudittaudun, mutta ei auta kuin mennä päivä kerrallaan.
- hoitaja.maailmalla
Kehottaisin kyllä lyömään nyrkkiä pöytään! Eksmiehelläni todettiin juuri keväällä paksusuolen syöpä monen monituisten tutkimusten ja vaivojen jälkeen. Leikattiin, oli hetken avanne ja sitten suoli ommeltiin kiinni, Nyt sitten kontrollia ym hoitoa en tiedä mitä kun en asu Suomessa. Tyttären kautta kuulin.
Onhan monta muutakin mahdollisuutta, mutta en käsitä miksi ihmeessä ei ajoissa tutkita ja pois suljeta asioita? On kai se yhteiskunnallekin halvempaa hoitaa ajoissa kuin korjailla vaurioita vuosikausia jälkikäteen? Saati sitten ihmisen omat inhimilliset kärsimykset! Jos tuo on sitä suomalaista säästöä en voi muuta kuin ihmetellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799