Ihmisen luotettavuus

Ihmisen luotettavuuden tulisi olla täydellistä. Luotettavuuden tulisi olla kaikilla samalla lujuuden tasolla kuin graniittinen peruskalliomme.

Minkälainen on sitten se vastahenkilö, joka näillä palstoilla esiintyy?

Hän on läpeensä epäluotettava. Tämä suurhenkilönä elävä on suunnattoman suuriluuloinen rehvastelija, joka roikkuu itse kuvittelemansa suuruuden varassa.

Nikit eli nimimerkit.

Vakinikit ovat täysin ok. Luotettavin on rekisteröity nikki, joka on vahvistettu tunnistettavalla naamakuvalla.

Rekisteröity kirjoittaja näyttää kuka on kirjoitusten takana. Itse tunnustan nikkeileväni asioissa, joissa en välitä henkilökohtaista kantaani paljastaa. Kunhan kirjoittelen on silloin ajatukseni.

Rekisteröityminen on palstalla lähes kauhistus. Itseni lisäksi ei juuri muita täälä keskustelupuolella. Kahvipirtissä lähes kaikki SkillaNeineen, ynnämuineen , Late Vain'een jne.

Onhan Pilmarikin rekisteröitynyt niin maan perustellisesti että tuskin lukusanat riittävät. Miten uskovaksi tekeytyvä voi noin kironomaisestimenetellä? Kai de Puu, Presidenttisekoitus ym:t. kopsanteri lempinikki ja lukemattomat ruuneväännökset included.

Tämä riittäköön höpinöikseni nyt. Muut sitten kirjoittavat kun osaavat.

Tomeraa torstaita ja vuoden loppua!

19

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, laitoinpa sitten naamakuvanikin, kun kerran kuulun S24 kalustoon 😋 Luotettava koen kyllä olevani, onhan tuo minun naamani, joskin peruukki on nyt päässä kun vasta !/2 sm on sänki päässäni.

      Älä vaan pyydä näyttämään päänuppiakin, vaikka lapset sanoivat sen olleen hienon,...valehtelivat pahukset!
      Oma tukkani ei ole noin harmaa, mutta vaihtelu virkistää. Lämpimät terveiset, nyt pitää aloittaa pöydän kattaus vieraileville, hei då

      • "No, laitoinpa sitten naamakuvanikin,"

        Kiitos sini-sirkku, olet ilmetty Elisabeth Rhen ja eikös hänkin ollut jostain sieltä "sipoon korvesta", vaikka syntynyt lienee ainakin sinä jossain toisaalla.,.))Molemmat olette kokeneet miehenne kuoleman.

        Jotenkin on nyt helpompi yhdistää (vahvat naiset) tuota huumorintajuasi sairauden kohdatessa, kuin hiusten lähtö. Äitini ei tosin menettänyt hiuksiaan ja hänkin vain veisteli siitä huumoria, kuten kysyttäessä; "onko sinulla kipuja"? Kaikki on kipeänä, paitsi kieli! Hänkin itseni lisäksi oli kovin puhelias.

        Olet tainnut kertoa, kuinka sinulla tuo syöpäkasvain todettiin, mutta kerro se vielä minulle. Äitini sairasti keuhkosyöpää ja oli nuoruudessaan (15-50v) tupakoinnut ja sen muistan, että sinäkin pystyit lopettamaan sen, kuin "seinään", siis kerrasta poikki. Äidiltäkin jäi monta pakettia pilliklubia, jotka hän myi naapurilleni.

        Äitini ei muistaakseni kertonut mitään vaivoistaan, kunnes tauti oli todettu. Sen muistan, että isä oli tullut hänelle unessa ja vaatinut lääkäriin menoa, mutta senkin voin ymmärtää näin jälkeenpäin, että onhan äidillä ollut jotain vaivaa, mutta "isän siunaushan" se oli kaikessa oltava, vaikka unessa hänen kuoltuaan.

        No, tulipa pitkä sepustus, mutta olisihan noita muita aiheita tännekkin, kuin moittia kanssakirjoittajia.

        Iltiskin nauratti. Herttuattarella on laastari sormessa ja pikku prinnsi käyttää vain shortseja? Ei minun yöunet mene noista, enkä heti aamulla edes moista katastrofia!

        Valoisaa mieltä sinulle s-s


      • Kiva nähdä kasvosi hymyineen.

        Älä nyt loukkaannu! Olet kovin nuorekkaan näköinen nykylookissasi.


      • juu.juuu
        Ruuneman kirjoitti:

        Kiva nähdä kasvosi hymyineen.

        Älä nyt loukkaannu! Olet kovin nuorekkaan näköinen nykylookissasi.

        Juu, nuorekkaalta näyttää, ei päivääkään yli 89 vuotiaalta.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "No, laitoinpa sitten naamakuvanikin,"

        Kiitos sini-sirkku, olet ilmetty Elisabeth Rhen ja eikös hänkin ollut jostain sieltä "sipoon korvesta", vaikka syntynyt lienee ainakin sinä jossain toisaalla.,.))Molemmat olette kokeneet miehenne kuoleman.

        Jotenkin on nyt helpompi yhdistää (vahvat naiset) tuota huumorintajuasi sairauden kohdatessa, kuin hiusten lähtö. Äitini ei tosin menettänyt hiuksiaan ja hänkin vain veisteli siitä huumoria, kuten kysyttäessä; "onko sinulla kipuja"? Kaikki on kipeänä, paitsi kieli! Hänkin itseni lisäksi oli kovin puhelias.

        Olet tainnut kertoa, kuinka sinulla tuo syöpäkasvain todettiin, mutta kerro se vielä minulle. Äitini sairasti keuhkosyöpää ja oli nuoruudessaan (15-50v) tupakoinnut ja sen muistan, että sinäkin pystyit lopettamaan sen, kuin "seinään", siis kerrasta poikki. Äidiltäkin jäi monta pakettia pilliklubia, jotka hän myi naapurilleni.

        Äitini ei muistaakseni kertonut mitään vaivoistaan, kunnes tauti oli todettu. Sen muistan, että isä oli tullut hänelle unessa ja vaatinut lääkäriin menoa, mutta senkin voin ymmärtää näin jälkeenpäin, että onhan äidillä ollut jotain vaivaa, mutta "isän siunaushan" se oli kaikessa oltava, vaikka unessa hänen kuoltuaan.

        No, tulipa pitkä sepustus, mutta olisihan noita muita aiheita tännekkin, kuin moittia kanssakirjoittajia.

        Iltiskin nauratti. Herttuattarella on laastari sormessa ja pikku prinnsi käyttää vain shortseja? Ei minun yöunet mene noista, enkä heti aamulla edes moista katastrofia!

        Valoisaa mieltä sinulle s-s

        Heippa,..ihan unohdin koko kasvaimen olemassaolon, oli niin mukava iltapäivä tapaaminen.
        Italian tuliaisia on keittiön pöytä täynnä, shamppanjat valkkarit punaviinit juustot makkarat säilykeherkkuja ym ym.

        Pitänee kutsua lisää maistelijoita, enhän millään saa kaikkea syötyä, saati juotua, kun ei yhtään lasillistakaan saa nyt nostaa!

        Niin kysyit Kristiina 23 miten todettiin,...oli hengästymistä syksyllä, vaikka ei ollut siitepölyaika, joten tutkittaessa löydös ilmeni keuhkokuvauksessa.

        "Hyyryläinen" kutistui kyllä ekalla solusalpajahoidolla, mutta yhtä vahvaa ei elimistöni kestänyt, joten katsotaan tammikuun 19, mikä on tilanne. Yllättävän hyvin voin, pari päivää on vetämätön tiputuksen jälkeen, joka tehdään käväisemällä ja pääsee kotiin toipumaan taas.

        Iltaa alan nyt minäkin viettämään, uusi vuosikin lähestyy,..eipä ole tarvetta hankkia mitään vaikka tulisi useitakin ruokapöytään mukaani.

        Illanrauhaa😋


    • pidäppä-taukoa

      Muistatko kun näin kirjoitit ruuneperi?

      "On aika siirtyä asiallisuuteen kirjoittelussa. Haukkuminen ja vihakirjoittelut on loputtava. Keskustelut ovat keskustelujen suola. Eri mieltä oleminen on jopa toivottavaa. Riitely kokonaan kiellettyä."

      Kuinkas tämä nyt noin lipsahti sinulta, siis tuo aloituksesi?

      Oletko sinä luotettava ohjeiden antaja? Olet vaatinut hyviä kirjoittajia, moittien, että kukaan ei osaa, tai olet jonkun tainnut mainita nikiläänkin, joita olet sitten perunut, jos onkin tullut joku moitteen sana, eikä jatkuvaa kehumista sinulle.

      Nyt taas vaadit rekatun nikin ja kuvan kanssa. Miksi?

      Näinkin kirjoitit;
      " Kahvipirtissä lähes kaikki SkillaNeineen, ynnämuineen , Late Vain'een jne.".....ja siinä ne taisi ollakin, paitsi ei kaikilla ole omakuva esillä, jos kuvaa laisinkaan, vaan se "varjo"..

      "Onhan Pilmarikin rekisteröitynyt niin maan perustellisesti että tuskin lukusanat riittävät."

      Mitäpä olisi aloituksesi, jos et Pilmaria mainitsisi?

      • En minä vaadi, kunhan kirjoitan. Eihän Pilmarin maininta liene kielletty. Kunhan vain mainitsin.


      • pidäppä-taukoa

        " Eihän Pilmarin maininta liene kielletty" ???

        Kyllä se on ainakin sinun osaltasi, koska jatkat tätä ikuista teidän välistä riitaa ja Vaalierkki siihen "kiitettävästi" osallistuu, joka on mielestäni harmi.

        Nyt olette te kolme, jotka täällä mesotte pilaten toisten osallistumisen, paitsi minun, jolla oli sattumalta paperia jäljellä kirjoitukseen.

        Tuntuu tuota paperia riittävän toisillekin minun lisäkseni, vaikka parempi olisi, jos menisin vain kirjaa lukemaan ja pitäisin tauon.

        Muista nyt tämä toivomuksesi;
        "On aika siirtyä asiallisuuteen kirjoittelussa. Haukkuminen ja vihakirjoittelut on loputtava. Keskustelut ovat keskustelujen suola. Eri mieltä oleminen on jopa toivottavaa. Riitely kokonaan kiellettyä."


      • abcdym
        pidäppä-taukoa kirjoitti:

        " Eihän Pilmarin maininta liene kielletty" ???

        Kyllä se on ainakin sinun osaltasi, koska jatkat tätä ikuista teidän välistä riitaa ja Vaalierkki siihen "kiitettävästi" osallistuu, joka on mielestäni harmi.

        Nyt olette te kolme, jotka täällä mesotte pilaten toisten osallistumisen, paitsi minun, jolla oli sattumalta paperia jäljellä kirjoitukseen.

        Tuntuu tuota paperia riittävän toisillekin minun lisäkseni, vaikka parempi olisi, jos menisin vain kirjaa lukemaan ja pitäisin tauon.

        Muista nyt tämä toivomuksesi;
        "On aika siirtyä asiallisuuteen kirjoittelussa. Haukkuminen ja vihakirjoittelut on loputtava. Keskustelut ovat keskustelujen suola. Eri mieltä oleminen on jopa toivottavaa. Riitely kokonaan kiellettyä."

        Paperia riittää kirjoitettavaksi, mutta historiatietoa pitkältä ajalta ei. Pohja on luotu, mutta tietämättömät pyrkivät ikään kuin kieltämäään moisen olemassaolon.
        Tosiasiat ovat arvokkaita, mutta vaarallisia julkaistaviksi.


      • neljä-vuodenaikaa

        ***🌷 Kertoisitte 🌷 palstatarinaa,🌷 yhtä uutta*🌷 yhtä ihanaa🌷**

        Palstahistoriasta muuten.... eikö Ruuneperi 65 palstan aikoihin ehdottanut 70 palstan perustamista?
        Niin olen lukenut sadepäivinä aikanaan.

        Syynä taisi olla jokin kitka 65 palstalla ymmärsin. Syitä älköön kukaan yrittäkö minulle kertoa. Näin olen lukenut sadepäivinä aikanaan!

        Muutenkin olen tyyppi, joka ei paljoa painoa laita muiden olettamuksille. Teen omat havaintoni ihmisistä, ja niihin havaintoihini minun on ollut koko elämäni luottaminen.

        Minusta on ymmärrettävää, että R kokee vastuuta ja tarvetta moderoida palstaa, jos hän oli sitä perustamassa.
        Pidän moraalisesti tavoiteltavana ominaisuutena määrätyn tason noudattamissa, missä liikutaankaan ihmisten parissa ----- kenellä vain.

        Minulle tärkeiksi kokemissani asioissa, on Ruuneperi aina ollut minulle suora ja rehellinen.


      • neljä-vuodenaikaa kirjoitti:

        ***🌷 Kertoisitte 🌷 palstatarinaa,🌷 yhtä uutta*🌷 yhtä ihanaa🌷**

        Palstahistoriasta muuten.... eikö Ruuneperi 65 palstan aikoihin ehdottanut 70 palstan perustamista?
        Niin olen lukenut sadepäivinä aikanaan.

        Syynä taisi olla jokin kitka 65 palstalla ymmärsin. Syitä älköön kukaan yrittäkö minulle kertoa. Näin olen lukenut sadepäivinä aikanaan!

        Muutenkin olen tyyppi, joka ei paljoa painoa laita muiden olettamuksille. Teen omat havaintoni ihmisistä, ja niihin havaintoihini minun on ollut koko elämäni luottaminen.

        Minusta on ymmärrettävää, että R kokee vastuuta ja tarvetta moderoida palstaa, jos hän oli sitä perustamassa.
        Pidän moraalisesti tavoiteltavana ominaisuutena määrätyn tason noudattamissa, missä liikutaankaan ihmisten parissa ----- kenellä vain.

        Minulle tärkeiksi kokemissani asioissa, on Ruuneperi aina ollut minulle suora ja rehellinen.

        Kiitos, neljä_vuodenaikaa!

        Suora ja rehellinen yritän olla, mutta onnistumista ei ole syntynyt.

        Pilmari on täällä esittänyt pohjatarinan, joka matemaattisesti ilmaistuna on (n 1)-kertaa. n on joku surri luku ja 1 päälle riittävyyden vahvistukseksi.

        Meillä oli hyvät keskustelut käynnissä kun Ruuneperi Maalaismiehineen, Killaneineen ja palstakanoineen tuli häiritsemään!

        Maalaismies oli joviaali, hyvä ja paljon pidetty kirjoittaja, joka aikansa silloista hajupoikaa kestettyään päätyi toteamukseen "olet hullu" ja häipyi pois kirjoittamasta. Killan on väärin kirjoitettu SkillaN, joka on Kahvipirtin ehtoisa emäntä tänäänkin ja "palstakanat" nykykirjoittajiakin, Kat-leija, silloinen Leny ja SkillaN ovat palstakanoja. sini-sirkun promovoi palstakanaksi Pilmariksi kasvanut Hajupoika. Anteeksi pyysi Hajupoika kanoilta! Hajupoika on muunnos alkuperäisestä Häjypojasta, perustuen poholalaasuuteen.
        Kävin muuten "palstakanojen" risteilyllä ja tanssitinkin kaikki. Kutsuttunakin kävin muutaman risteilyn ihan ilmaismatkana. Lisätapaamiset vältin varmuuden vuoksi ja nyt ovat kutsut jostain syystä harventuneet.

        Ruuneperi nimeni on väännetty ruuneksi ja siitä vielä järkyttäväksi ruunaksi. Pilmarin mukaan pilasin kansallisrunoilija Runebergin maineenkin ja hänhän se minut kuohitsikin.

        Tuossa oli palstan varhaistarinaa dokumentoimattomana. Hyvinhän nuo asiat tunnetaan kun Pilmari alias Pentti Ilmari Lehtonen on kertonut.
        Nimensä PL lipsautti vahingossa aikanaan palstalla ja pyysi sitten sheriffi BilmaNia sen poistamaan.
        Minun nimeäni on Pilmari käyttänyt luvatta.


      • neljä-vuodenaikaa

        Huomenta tässä aamukahvia hörppiessä:

        "Till forna tider ätergår min tanke än så gärna"

        tulee mieleen runona, ja sinunkin palstalla siteeraamaana.

        No joo, kantaako pitää ottaa nyt tähänkin!
        Kaikenlaista hevostelua ilmenee vissiin raa'assa miesten valtapelissä,...joten minähän en kuuntele
        edes selontekoa konipotkuista!
        "Ken leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön"

        Varmaan on satoja, ehkä tuhansia kivojakin palstakokemuksia monella syntynyt näinkin pitkäaikaisessa yhteisössä.

        Hetken tiivistelmänä, tuntuu olevan vaikea irroittautua muistelemaan palstan parhaita hetkiä, onneksi niitäkin on saanut lukea muiden ja itsesi kertomana.

        Jösses, nää viime vuosien kamppailut, vauriotko vain päällimmäisenä ---haarniskat hajalla, ja naamat surkeina, bah!

        Taistelun kuhmut villasella vaan a' la Makriina.
        Tuuli vieköön roskat, niin arvokkampien tähtöstesi muistot voivat matkaasi lämmittää.


    • Minä se näitä käsityksiäni kirjoitan ihan riitelemättä

    • reppuriika

      Kun kuuntelee Aarnionkin menneisyyttä, miten hän on ansioitunut ja työkaverien kunnioittama poliisi ja saanut luottamauksensa loistamaan. Sanottiin äsken että hän saisi puhumalla lyhtytolpankin puolelleen.

      Ihminen on aina ihminen ja oikeastaan kehenkään ei voi luottaa ja osa ihmisitä omaa täydelliset näyttelijän ja manipuloinnin lahjat. Eivät tietenkään kaikki ole huippulahjakkaita narsistityyppejä, mutta mistä tietää kun on ja kuka ei.
      Jotta saataisiin parempi luottamus viranomaisiin, niin pitäisi olla aina vähintäänkin kaksi yhdessä tekemässä ratkaisevia päätöksiä ja tekemässä työtä yhdessä, mutta se tulisi kalliiksi.

      Uskon että vain Jumalan pelko, että on olemassa yksi silmäpari, joka näkee ja asioista joutuu kerran iankaikkiseen vastuuseen, voi varjella ihmistä toimimasta vilpillisesti ja sittenkin ihminen voi paatua, voi kuvitella että saahan sitä anteeksi vaikkei tunnustakaan ihmistuomioistuinten edessä (mikä ei tosin pidä paikkaansa maallisiin rikoksiin). Uskovaisellakin voi sumeta järki, iskee vallan tai rikkauden himo, ym. ja suistuu järisyttäviin rikoksiin.
      En ole tutustunut Pilmariin ja en seuraa hänen ympärillä pyörivään keskusteluun. Ja kommenttini ei liity mitenkään häneen.
      Kyllä meidän ihmisten pitäisi pyrkiä rehellisyyteen.

    • jakolasku

      Tarkoitit varmaan olemaan rehellisiä.
      Terveyttä kaikille ensi vuodeksi! Ss:lle erityisesti.

      • Kiitos jakolasku hyvistä toivotuksistasi, kaikkea hyvää tulevaan!


    • noinhan.sen.voi.käsittää

      " Tämä suurhenkilönä elävä on suunnattoman suuriluuloinen rehvastelija, joka roikkuu itse kuvittelemansa suuruuden varassa." -Noin totesi ketjun aloittaja.
      Tarkoittiko hän siis itseään?

    • eiMuutosta

      Nämä kaksi ukkelia riitelee koko ajan. Karkoittavat uudet kirjoittajat.
      Olen heti oikeassa iässä palstalle, ei tänne viitsi tulla niin kauan kuin sama meno jatkuu.
      Aloittajakin on koko ajan huolissaan palstan tilasta, katsoisi peiliin. Samoin toinen venkula.

    • kolmaskin

      Kolmaskin venkula tuli tänne sohimaan ja sorkkimaan. Joka paikkaan tuntee kärsänsä ja ärsyttää ihan tahallaan.samalla pitää itseään kirjoittajien eliittinä ja kun se ei hänen kirjoituksistaan käy ilmi, leuhkii mitä kirjoittajaguruja on ehkä vilaukselta nähnyt mutta kuvittelee että pitävät vertaisenaan. Kyllä kuka tahansa harrastajarunoilija saa runonsa johonkin omakustanne kokoelmaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      137
      1606
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1190
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      83
      1077
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      809
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      80
      787
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      778
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      672
    Aihe