Onko tehdasasenteisella/alkuperäisellä vakionopeussäätimellä varustetuissa 406 pösöissä aina sähköinen kaasuläppä, vai onko vakionopeussäätimellä oma vaijerinsa servobokseineen? Vaijerikaasulliseen versioon olisi nimittäin vakkari tekeillä, mutta en ole onnistunut löytämään mistään itse ohjausservoa, joka vetelee vakkarin vaijeria.
Mikäli jollakin löytyy kyseinen osa, ostan mielellään pois.
406 vakionopeussäädin
11
176
Vastaukset
- MutuTuntumaa
Taisi se sähköinen kaasuläppä liittyä enemmän väylätekniikan esiinmarssiin, kuin vakionopeussäätimen olemassaoloon.
Heitän mutu-tuntumalta että noin vuonna 1999 - 2000 tuli nuo sähköiset kaasuläpät, ja sitä vanhemmissa on vaijerilla toimiva.
Joskus olen itse funtsaillut 1997 malliseen 406:een vakionopeussäätimen lisäämistä ja taisin tulla siihen tulokseen että helpoin keino olisi ostaa vastaava auto, jossa se on jo valmiina, ja vaihtaa tarvittavat osat toiseen autoon.
Aika monessa xantiassa on vakionopeussäädin ja noitahan on saanut pitkään jo "ilmaiseksi". - RMB54
2003 ja viimeisessä 2004 mallisissa on potskarilla varustettu kaasuläppä. Muissa vaijerilla. Ehkä kutoskoneilla aikaisemmin?
- MutuTuntumaa
Eli EW moottoreissa ei olisi automaattisesti sähköinen läppä.
Okei, olen ollut päätellyt / ajatellut väärin sitten tuon ajankohdan, koska noita alettiin käyttämään. - RMB54
Minulla 2001 2,0 ja pojalla 2002 2,0. Kummassakin vaijerilla. Pojan 406 viiksikatkaisin on jo uutta mallia, mutta vaijerilla kaasu.
- jahyvinpelas
98 vuosimallissa vaijerilla ja silloin puhuivat, ettei kannata jälkiasennus vakkareita laittaa, sillä tuo tehdasasennuttu toimii kuin unelma verrattuna jälkiasennuttuun
- asdgohewet
Niin mutta onko näihin yleensäkään olemassa alkuperäistä säädintä jonka voi asentaa vaijerikaasulliseen?
- lökölöö
Tottakai on olemassa.
Löytääkö sellaista sitten mistään, on eri juttu. Katsoin Englannin ebay:n läpi, enkä löytänyt mitään. Tuolta yleensä löytyy kaikki mitä tarvitsee.
- hdfghdfghdgfh
Atoy myi ja asensi minulle toimivan vakionopeussäätimen 1999 vuotiseen 406 HDi 2,0 autoon. Autossa oli mekaaninen vaijeriohjaus kaasulle.
- KannattaakoOikeasti
Paljonko mahtoi kustantaa :)
Saattaa joku pitää 500 euron hintaa kovana, jos autolla on arvoa saman verran... - Pösöilijä
Tosiaan, mutta jos saisi jostain vain luotettavan servon vaijerille (alkuperäinen), niin ohjauselektroniikan voisin varsin helposti rakentaa itsekin...
Eipä ole tosiaan Ebayssa noita näkynyt, joten siksi arvelin että liekö moisia olemassakaan. Täytynee kehitellä jokin muu ratkaisu tai unohtaa koko säädin.
Aloittaja
- hlkjhlkjhkj
Kyllä se kannatti siihen autoon laittaa. Autossa oli muistaakseni tuossa vaiheessa vajaat 300.000km mittarissaan ja ennen mustalaisille myymistä mittariin oli kertynyt komeat 515tkm.
Mutta totta kai, jos auton huollosta on jo useampi vuosi tingitty, on tilanne jo toinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251