Adventistien suhtautuminen oman lahkon äpäriin

iloinen_naurajaa

Minä satun tietämään erään adventistiämmän, joka synnytti äpärän.

Miehestä en tiedä mitään, en edes sitä onko samaa lahkoa vai ei. Mutta osaan päätellä, että koska äpärä syntyi maailmaan, niin adventistiämmä on takuuvarmasti nussinut avioliiton ulkopuolella. Suoraan sanottuna en tiedä edes sitä asuuko tämä pariskunta avoliitossa vai erillään.

Miten adventistit suhtautuvat adventistiämmien synnyttämiin äpäriin ja heidän vanhempiinsa?

20

175

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi-usko

Jeesuksen esimerkin mukaisesti. Rakkaudellisesti. Mitä me olemme tällaisissa asioissa toisiamme tuomitsemaan. Jeesus on tuomari.

Joh. 8:3-11

3. Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
      4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
      5. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
      6. Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
      8. Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      10. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Vastaavanlainen esimerkki löytyy myös Koraanista, kun Mohammedin luo tuli syntinen nainen, joka oli tullut raskaaksi, kuulemaan tuomiota. Mohammed käski naista menemään kotiinsa ja hoitamaan lasta kaksivuotiaaksi saakka ja tulemaan sen jälkeen kuulemaan tuomionsa. Kun nainen sitten kaksi vuotta lasta hoidettuaan, meni kuulemaan tuomiota. Tuomio oli: Kivitetään. Muslimiuskossa ei ole anteeksiantoa.

Muuten White kertoo, mitä Jeesus kirjoitti maahan (luvussa 6, kts. ylhäältä)? Syyttäjien omia syntejä, jolloin heidän omatuntonsa puhui heille ja todisti heidät syyllisiksi ja he menivät pois.

• Mussun.mussun

Sinulla on surullinen elämä kun käytät tähän foorumiin aikaa ja lisää aikaa.. Vaikka miten muuta mussutat niin se on paskapuhetta, sinä olet kiinni tässä foorumissa. Vain apina kirjoittelee täällä puoli vuosikymmentä yhtä aktiivisesti kuin sinä, vain apina. Aina on sata iloisen naurajan apinaviestiä jos itse käyn kerran viikossa vilkaisemassa tätä temmellystä. Ala kunnon ateistiksi ja ota irtiotto tästä koko foorumista.. Äläkä mussuta mitään apinapaskaa että haluat vain kertoa karun totuuden ja saada ihmisiä kääntymään ateismiin. Se oikea karu totuus on että olet apina etkä saa tästä foorumista irtiottoa. Vitun vajukki.

• iloinen_naurajaa

Hahahahhaa!!! Kiitos kunnon nauruista!! :-)

Aion pysyä palstalla jatkossakin piikkinä lihassasi hahahahaa :-)

• katu.totuus
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Hahahahhaa!!! Kiitos kunnon nauruista!! :-)

Aion pysyä palstalla jatkossakin piikkinä lihassasi hahahahaa :-)

Ei se minua kiinnosta. Tämän palstan aktiivinen käyttö sopii kaltaisillesi apinoille varmasti oikein hyvin ja se olen minä joka saa naurut kun luen noita sinun toistuvia mussutuksiasi. Vain kehitysvammainen toimii niinkuin sinä että kirjoittelee puoli vuosikymmentä aina samoja mussutusaloituksia ja samasta aiheesta tai sitten jotakin sekavaa paskaa, vain kehitysvammainen!

Onhan täällä jo pyhpyh näitten lahkolaisten puolelta niin ole sinä vitun pelle sitten edustamassa ateistien pientä mutta olemassa olevaa mielisairasten osastoa. Minä vilkuilen ilomielin aina silloin tällöin millaista tuotantoa te mentaalitapaukset tai muuten vaan kehitysvammaiset saatte aikaan. Kirjoittele siis minun puolestani samanlaisia aloituksia vaikka 10 vuotta lisää jos saat siitä jotakin tyydytystä. Olet häpeäksi muille vitun apina! :-D

• iloinen_naurajaa
        katu.totuus kirjoitti:

Ei se minua kiinnosta. Tämän palstan aktiivinen käyttö sopii kaltaisillesi apinoille varmasti oikein hyvin ja se olen minä joka saa naurut kun luen noita sinun toistuvia mussutuksiasi. Vain kehitysvammainen toimii niinkuin sinä että kirjoittelee puoli vuosikymmentä aina samoja mussutusaloituksia ja samasta aiheesta tai sitten jotakin sekavaa paskaa, vain kehitysvammainen!

Onhan täällä jo pyhpyh näitten lahkolaisten puolelta niin ole sinä vitun pelle sitten edustamassa ateistien pientä mutta olemassa olevaa mielisairasten osastoa. Minä vilkuilen ilomielin aina silloin tällöin millaista tuotantoa te mentaalitapaukset tai muuten vaan kehitysvammaiset saatte aikaan. Kirjoittele siis minun puolestani samanlaisia aloituksia vaikka 10 vuotta lisää jos saat siitä jotakin tyydytystä. Olet häpeäksi muille vitun apina! :-D

Hahahahaha!!! Kiitos taas nauruista, minä jatkan samaan malliin hahahahahaha :-)

• retardihälytys

Hahahahaha!!! Kiitos taas nauruista, minä jatkan samaan malliin hahahahahaha :-)

No jatka, jatka vitun kehari. :D Jos mun kaveripiirissä ois yhtä vammaista porukkaa että ois riippuvaisia jostaki tämmösestä palstasta ja vielä puolivuosikymmentä ja siitä eteenpäin niin ottaisin asian puheeksi. Jos ei menis jakeluun niin tekisin sille ihmiselle palveluksen ja vetelisin turpaan niin että älyäis keskittyä muuhun. Todennäköisesti kiittelis se ihminen jälkeenpäin.

• iloinen_naurajaa
        retardihälytys kirjoitti:

No jatka, jatka vitun kehari. :D Jos mun kaveripiirissä ois yhtä vammaista porukkaa että ois riippuvaisia jostaki tämmösestä palstasta ja vielä puolivuosikymmentä ja siitä eteenpäin niin ottaisin asian puheeksi. Jos ei menis jakeluun niin tekisin sille ihmiselle palveluksen ja vetelisin turpaan niin että älyäis keskittyä muuhun. Todennäköisesti kiittelis se ihminen jälkeenpäin.

Hahahahahaaa!! Jatka vaan, kyllä naurattaa!!! :-)

Ja minun kirjoitukseni eivät muuten koskaan ole sekavia kuten väitit. Kirjoitan selvästi ja ymmärrettävästi toisin kuin palstalla olevat uskovaiset sekopäät HAHAHAHAHAHAAA!! :-)

• mussun.mussun

Hahahahahaaa!! Jatka vaan, kyllä naurattaa!!! :-)

Ja minun kirjoitukseni eivät muuten koskaan ole sekavia kuten väitit. Kirjoitan selvästi ja ymmärrettävästi toisin kuin palstalla olevat uskovaiset sekopäät HAHAHAHAHAHAAA!! :-)

Sinä olet lähes yhtä alhainen saasta kuin palstan pyhpyh. Pyhpyh on eri tavalla mentaali ja vie sen ykköstittelin kuitenkin kirkkaasti hetkautuksineen.

• iloinen_naurajaa
        mussun.mussun kirjoitti:

Sinä olet lähes yhtä alhainen saasta kuin palstan pyhpyh. Pyhpyh on eri tavalla mentaali ja vie sen ykköstittelin kuitenkin kirkkaasti hetkautuksineen.

Hahahahahaaaa!!! Soita vaan suutasi, kyllä minua naurattaa harmituksesi HAAHAHAHAHHAHA!!! :-)

Voisin jopa sanoa pyhpyhin sanoin: "Ei hetkauta!"

Hahahahahahaa!!!!

• Lapsi ei itse valitse syntyperäänsä.

Suomessa ei ole tapana käyttää äpärää haukkumasanana sillä tavoin kuin useimmissa muissa Euroopan kielissä ja kulttuureissa. Ja se on hyvä niin.

Nykyään avioliittoon vihkimisen merkitys on vähentynyt olennaisesti verrattuna parin sukupolven takaiseen tilanteeseen. Olennaisempaa kuin se, ovatko lapsen vanhemmat vihittyjä avioliittoon on se, onko lapsuuden kasvuympäristössä tarjolla aidosti rakastavia ja huolehtivia aikuisia.

Rikkinäisistäkin lapsuuden oloista voi kasvaa terveeksi ja pärjäileväksi aikuiseksi, mutta se on raskaampaa kuin turvallisessa perheessä kasvaminen.

Ja jos on valittava riitaisan parisuhteen aiheuttama perhehelvetti tai yksinhuoltajuus, lapsen kannalta jälkimmäinen on usein parempi vaihtoehto.

• ulaaniv

Niin tässä MITÄ jeesus kirjoitti maahan, olen myös miettinyt ! Jesaja 52-53 kipujen ja sairauden tuttava, minään he eivät pitäneet jeesusta mutta hän on se joka kantaa kaikkien synnit, tätä mietin monta vuotta kunnes se vähän avaantui minulle

• ulaaniv

Niin tää oli tosta joh 8:6 : ) niin se jesaja juttu ei kyllä herkästi aukene siinä asia on piilotettu olemukseen : )

• ulaaniv

Niin sitten kun nämä alkaa teillekin avaantua niin voi olla järkytys kamala, pitäskö sanoa hyvää uutttavuottta

• ulaaniv

Mä en nyt voi kertoa teille, se olis sama kun kertoisin elokuvan loppuosan etukäteen siinä menis jännitys kokonaaan

• pyhpyhjapyh

Jeesus kirjoitti maahan läsnäolleiden synnit.

• omalehmä
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

Jeesus kirjoitti maahan läsnäolleiden synnit.

Mihin tuo selityksesi perustuu?

• pyhpyhjapyh

Harhaisiin hallusinaatioihini.

• pyhpyhjapyh

Ja adventtikirkon pastoreiden esittämiin valheisiin.

• Kysynpä

Adventistit noudattavat tiukasti Mooseksen antamaa lakia
      aina sunnuntain pyhittämisestä mukaan lukien.
      Niinpä avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen vanhemmat tapetaan kivittämällä Mooseksen lakia noudattaen.
      Samoin lapsi, joka on tottelematon vanhemmilleen tai syömäri, juomari,
      viedään vanhimpien tuomittavaksi kuolemaan Mooseksen lain mukaan.
      Silmä silmästä, käsi varastamisesta on adventistien oikeudenmukaisuutta.
      Eikö Mooseksen lakia kuulu noudattaa muutenkin kuin sapatin pidossa?

• kysynpävaan

Tiesitkö että yhä useampi Helluntalainen on alkanut viettämään sapattia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      100
      687
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      609
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      588
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68