Valio ja maidon hinnoittelu

Vastuunkantaja10

On varsin erikoista, jos ei joku valiosta joudu vastuuseen maidon hinnoittelusta johtuvista tappioista, jotka varmasti joutuu talousvaikeuksissa olevat tuottajat maksamaa. Täytyyhän löytyä henkilö virheellisen päätöksen takaa. Tässävaiheessa minä osoittaisin ylintä johtoa. Päätöksen teossa on saatavissa neuvoja lakimiehiltä joita valiossakin on. Voiko tämä satojentuhansien eurojen tehty virhe tulla muiden kuin tuottajien maksettavaksi? (tuottajille yritetään selittää jotain aivan muuta) Kokonaissummasta ei koskaan saada minkäänlaista täsmäsummaa, jokin noin summa saattaa joskus jossain vilahataa. Korvausummat muille toimijoille on täysin hämärän ja pitkien kalliiden oikeustaisteluiden peitossa.

3

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapuolisuutta

Kysyin eräältä maidontuttajalta oliko hänellä tietoa maidon myymisestä alle tutantokustannusten, ei ollut. Tästä syystä minäkin ihmettelen kuinka voi täysin syytön tuottaja joutua korvausvelvolliseksi. Sääliksi käy nuoria velkaisia maidontuttajia valionkin kustessa muroihin ilman mitään vastuuta.

• Korvamerkkipuuttuu

Luin juuri tänään ilmestyvästä ilkka lehdestä, valion saaman sakon vaikutuksesta tuottajalle. Yhden robotin tilalla noin 70 lehmää sakon suuruus 30000€. Tämä vastaa monella tilalla kahden henkilön vuosipalkkaa. On kerrassaan uskomatonta, että nämä ahdingossa olevat syyttömät tuottajat jouvat maksumieheksi. Kyllä nyt on löydyttävä vastuuhenkilöt valiosta ja sen ylimmästä johdosta, virheistä kaikkien pitää joutua vastuuseen. Korvauksen maksaa kuitenkin tuottaja, mutta pitää vastuussa olevankin tästä taloudellisti jotain korvata. Uskoni tasapuoliseen oikeusvaltioon romahtaa täysin jos tämä ilman oikeudenkäyntiä sysätään tuottajien maksettavaksi. Vielä ilkassa olevaan kirjoituksee, litraakohti vaikutus saattaa olla jopa 7 senttiä.

• Vastuuttomuutta

Valion johto lähetti MTK: Juha marttilalle kirjeen jossa valion todettiin ampuvan nyt vesirajaan.
      MTK Marttila ei vastustanut eikä kirjoittanut mitään toimista joita valio aikoi toteuttaa.
      Juha Marttila on valion tuottaja ja MTK puheenjohtaja, lisäksi Valion hallituksessa on myös viljelijöitä.

Mtk jäseninä on myös muiden meijerien tuottajia, enkä pidä vähäisenä sitä tosiasiaa jolla MTK puheenjohtaja suhtautui tietoon joka hänelle uskottiin, jopa siinä määrin, että myös Marttilaa asemansa johdosta pitäisi pitää vastuullisena tapahtuneeseen.

On täysin absurdia väittää ettei viljelijät tienneet valion aikomasta toiminnasta ja lisäksi tämä oli valiolle jo toinen kerta.

On täysi syy uskoa, että valiolaiset tuottajat, että tiesi myös hyväksyi yrityksen kaataa pienet meijerit !!!!!!

MTK:oon pitäisikin vaatia vastuullisia kantamaan päätöksistään vastuun .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1791
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      124
      1488
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      173
      1320
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      160
      1290
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1265
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      63
      1078
    Aihe