Kirkkoherra Poutiainen ja Tynkkysen temppu

Kiinnostaako teema täällä?
Pistin eilen, tosin vahingossa, tuonne uskisten puolelle.
Ei intoa kritiikkiin.

Entäs täällä?
Vai onko tämä enemmän etiikan tai lakitiedon asia?

Vai RKP:n teemaa???



---

Kirkkoherra Poutiainen kertoo mielenkiintoisen asian:
""Helsingin yhtenä maamerkkinä tunnetun kirkon portaiden käyttämiseen videon tekemiseen tarvitaan lupa, mutta sitä PS-nuoret eivät kysyneet."

Tietääkö joku mihin Poutiainsen näkemys perustuu?
Lakiin?

Tuskin, sillä kyseinen paikka on yksi maan julkisimmista ja yleisimmistä paikoista.
Se on ainakin yhtä julkinen, kuin viereisen töllin ylisopiston portaat, tai vaikka eduskuntatalon kiviset rappuset.

Mikään laki ei estä kuvaamasta yleisellä paikalla, varsinkin kun kuviin ei joudu tuntemattomat ja kuvatuksi tulemisesta tietämättömät henkilöt.
Kyseessähän on Tynkkysen ja Tynkkysen kavereiden tempaus, joka on ennalta suunniteltu ja valmisteltu.

Uskovaililla on usein kovin kova tynky:-) muistuttaa perustuslaillisista oikeuksista, kuten vaikka uskonvapaudesta, kun teema on heille edullinen, mutta kun tilanne meneekin, niin että kyseessä onkin muiden oikeudet, on ne helppo ja kiva unohtaa.

Tässähän Tynkkynen on halunnut esittää mielipiteensä kauniilla ja selkeällä visuaalisella tavala, jonka visuaalinen ja idologinen koherenssi on hyvin johdateltu historian havinoista.

Ruotsi/ruotsalaisethan tämän uljaan kielen maahamme toi, kuten toi myös tämän uljaan ja upean uskonnonkin.

Kirkolla ei ole koskaan ollut myöskään vaikeuksia viedä talonpojalta leipääkin suusta , mikäli kruunun voudilta on jotain jäänyt verottamatta.
Ruotsalaiset pitivät myös aikoinaan suomalaisia "vähälahjaisina itämaalaisina", jotka eivät ehkä oikeastaan olleet edes ihmisiä, mutta joita sai kurittaa vapaasti ja pakottaa uuteen kieleen ja uskontoon, käyttää sotilaina ja työntekijöinä(orjina).

Näin ollen kristillisen ideologian ja ruotsalaisuuden voi vallan mainiosti niputtaa samaan teemaan.

Toki myös kristillisen perinteen muutkin osiot, kärsivästä mutta oikeamielisestä hiihtäjästä, jota ruoskitaan ja syletään, toimii hyvin teemassa tässä, sillä uskonnollinen visuaalisuus ja ideologia makaa vahvasti kärsimyksen arvostuksessa.

"– En spekuloi sillä, olisivatko he sen saaneet, Poutiainen sanoo."

No mutta tarkoittaako kirkkoherra, että kirkko harjoittaa ennakkosensuuria?
Myöskään ennaakkosensuuri ei kuulu nykyiseen länsimaiseen demokratiaan.

Ennakkosensuuri on epäilemättä hyvänä koettu asia silloin, kun ideologiaa halutaan levittää muiden mielipide tukahduttamalla.
Tätäkö kirkkoherra ja suomen kristilliset yhteisöt haluavat?

Tietääkö joku siis, puhuiko kirkkoherra nyt läpiä päähänsä?

Vai perustuuko moinen kuvauslupamenettely _oikeasti_ johonkin muuhun kuin höpöisiin näkemyksiin realismista, kun pää on täyttynyt mielikuvitus-ukkeleista ja leijuvista hengistä, joita voi manata ja tyynnytellä vaikka esinahkoja uhraamalla tai verta juomalla?

Onko olemassa jokin peruste evätä kuvauslupa, jos joku sitä kyselee?
Olisiko kirkko ollut onnellisempi jos lupa olisi kysytty, ja se olisikin myönnetty?
Nythän kirkko voi pestä kätensä sopasta.

Vai ottiko kirkkoherra Sipilästä mallia :-)

Lainaukset:
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/469619-kirkkoherra-ps-nuorten-kohuvideosta-hauska-saa-olla-mutta-tassa-ei-ollut-huumoria

24

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olihan tuo Tynkkysen temppu ihan idioottimainen, toki juuri siitä syystä hyvin persulle sopiva.
      Myös pakkoruotsi on idioottimainen samoin tunnustuksellinen uskonnonopetus kouluissa.
      Vaikka vastustaa noita pakko- opetuksia voi niitä vastustaa muutenkin kuin vajoamalla Tynkkysen tasolle.

      • mietipä.nyt

        No mitä odotit tyypiltä, joka on asunut BB-talossa? Nämä ihmiset haluavat julkisuutta hintaan mihin tahansa ja elättävät itsensä sillä.

        Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin. Eläisit pidempään ja terveempänä.


      • mietipä.nyt

        Penseä enkeli -pakkoruotsi-, joka on niin yököttävä, että Jeesus sylkee sen suustaan ulos... voisi olla Saatana tai homospermaa . Ruotsi on Helvetin Enkeli jonka teot eivät ole kelvanneet Jumalalle, koska enkeli ei ole kylmä eikä kuuma. Pitäisi enää tietää, mitä tarkoitetaan kylmällä ja kuumalla... ruotsinkielellä ?

        ;on

        Minä en ainakan VARMAsti ruotsinkieleen koske, se on homoa. Fart,tarkoittaa siellä vaiuhtia, kaikki liittyy peräreikään minä lähden rukoilemaan parannusta heidän miellelleen


      • mietipä.nyt kirjoitti:

        No mitä odotit tyypiltä, joka on asunut BB-talossa? Nämä ihmiset haluavat julkisuutta hintaan mihin tahansa ja elättävät itsensä sillä.

        Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin. Eläisit pidempään ja terveempänä.

        "Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin. Eläisit pidempään ja terveempänä. "

        kyllähän kaikki me innokkaat suomalaiset osaammekin ruotsia, koska on pakko.

        Sen sijaan perunanviljelijöitä emme ole.

        Osaakohan peruna ruotsia, et kasvaa paremmin jos sille jokeltaa vaikka loruja ja runoja?


      • mietipä.nyt kirjoitti:

        No mitä odotit tyypiltä, joka on asunut BB-talossa? Nämä ihmiset haluavat julkisuutta hintaan mihin tahansa ja elättävät itsensä sillä.

        Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin. Eläisit pidempään ja terveempänä.

        "Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin"
        Olen reilut 60 vuotta osannut ruotsinkieltä, ihan lapsesta saakka.
        Kaltaisesi lapselliset kommentoijat kirjoittavat tuntemattomista ihmisistä vaikka eivät heistä mitään tiedä. Persumaisuutta sekin.


      • perskeles1 kirjoitti:

        "Ja kyllä se ruotsin oppiminen tekisi hyvää sinullekin"
        Olen reilut 60 vuotta osannut ruotsinkieltä, ihan lapsesta saakka.
        Kaltaisesi lapselliset kommentoijat kirjoittavat tuntemattomista ihmisistä vaikka eivät heistä mitään tiedä. Persumaisuutta sekin.

        "Olen reilut 60 vuotta osannut ruotsinkieltä, ihan lapsesta saakka.
        Kaltaisesi lapselliset kommentoijat kirjoittavat tuntemattomista ihmisistä vaikka eivät heistä mitään tiedä. Persumaisuutta sekin. "

        Taidat olla nainen, kun keksit itsekeskeisen, eli yksilöläheisen lähestymistavan tilastolliseen asiaan.

        Terseisin yksilöllisesti teidän , ei persumainen, mjutta sika, täältä perunaviljelmän laidalta.

        RöhRöh


      • kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Olen reilut 60 vuotta osannut ruotsinkieltä, ihan lapsesta saakka.
        Kaltaisesi lapselliset kommentoijat kirjoittavat tuntemattomista ihmisistä vaikka eivät heistä mitään tiedä. Persumaisuutta sekin. "

        Taidat olla nainen, kun keksit itsekeskeisen, eli yksilöläheisen lähestymistavan tilastolliseen asiaan.

        Terseisin yksilöllisesti teidän , ei persumainen, mjutta sika, täältä perunaviljelmän laidalta.

        RöhRöh

        Vastasin nimim. mietipä nyt hänen olettamisestaan etten osaisi ruotsinkieltä. On kakaramaista väittää tuntemattomien henkilöiden osaamisista yhtään mitään, varsinkin kun arvaukset näyttävät menneen pieleen niin hänellä kuin sinullakin. Olen reilu 60- vuotias mies joten eipä sinullakaan kovin hyvin väittämät osu kohdilleen. Mitään tilastollisuuttahan ei tuon nimimerkin postauksessa ollut, mistä lienet tuonkin oletuksesi saanut.
        Persuilla hyvin yleistä tuollainen käytös, mitään mistään tietämättä väitetään jotain.


    • a-----a

      Tynkkynen ja persunuoret ovat kyllä ehtymätön tahattoman huumorin lähde. Muuta hyötyä moisista ei olekaan.

    • M65A

      En takuulla antaisi tuolle pölvästilaumalle lupaa kuvata tuollaista sontaa, jos olisin asemassa jossa minulta lupaa tiedusteltaisiin.

    • kReDart

      ketään ei kiinnosta kirkkoherran laintuntemus
      ja harhaoppinen visio kuvausluvasta.

    • näinasiaonnähtävä

      Julkisella paikalla kuvaaminen on eri asia kuin kuin käyttää toisen omistamaa rakennusta kuvauspaikkana.

      • "Julkisella paikalla kuvaaminen on eri asia kuin kuin käyttää toisen omistamaa rakennusta kuvauspaikkana. "

        Niin onkin.

        Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • nphx
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Julkisella paikalla kuvaaminen on eri asia kuin kuin käyttää toisen omistamaa rakennusta kuvauspaikkana. "

        Niin onkin.

        Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Kirkolla on viranomaisasema ja sen rakennukset ovat ns. julkista tilaa.

        Vai?


      • viiraavaomaisasema
        nphx kirjoitti:

        Kirkolla on viranomaisasema ja sen rakennukset ovat ns. julkista tilaa.

        Vai?

        "Kirkolla on viranomaisasema ja sen rakennukset ovat ns. julkista tilaa.

        Vai? "

        Viranomaisademalla ei vaikutusta vaan tilan käytöllä.
        Kyllä joku omistaa kauppakeskuksenkin tai poliisiaseman joiden yleisrssä käytössä olevissa tiloussa, kuten vaikka aulassa saa kuvata.
        Ja tämä videohan oli kuvattu ulkona rappusilla.
        Käytännössä torilla.


    • trivia

      Perussuomalaisten kampanja ruotsin kieltä vastaan perseensä ja pallinsa paljastamalla on ala-arvoista löyhkää. Aihe ei edes kuulu tälle palstalle.
      Persujen touhut ovat Soinia itseään "Persu ei myy persettään" mutta myyvät sittenkin.
      Aloitus kauppaa ateisteille iljettävyyksiä. Ateistit eivät mene halpaan.

      • "Perussuomalaisten kampanja ruotsin kieltä vastaan"

        olenskin ihmetellyt, mikä into svekoilla sekä uskiksilla on vetää persut joka keskusteluun, vaikka teemat harvoin heitä sivuavat.


      • nphx
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Perussuomalaisten kampanja ruotsin kieltä vastaan"

        olenskin ihmetellyt, mikä into svekoilla sekä uskiksilla on vetää persut joka keskusteluun, vaikka teemat harvoin heitä sivuavat.

        ...svekot...

        Taisi paljastua pieni asenteellisuus...

        Se, että maailmankatsomuksellisesti olet rationalisti, ei ilmeisesti takaa rationaalista ajattelua muilla aloilla.

        "Näin ollen kristillisen ideologian ja ruotsalaisuuden voi vallan mainiosti niputtaa samaan teemaan."

        Rimanalitus!


      • Elin-svekosika
        nphx kirjoitti:

        ...svekot...

        Taisi paljastua pieni asenteellisuus...

        Se, että maailmankatsomuksellisesti olet rationalisti, ei ilmeisesti takaa rationaalista ajattelua muilla aloilla.

        "Näin ollen kristillisen ideologian ja ruotsalaisuuden voi vallan mainiosti niputtaa samaan teemaan."

        Rimanalitus!

        -Taisi paljastua pieni asenteellisuus...

        Mielipidepalstalla


        -Se, että maailmankatsomuksellisesti olet rationalisti, ei ilmeisesti takaa rationaalista ajattelua muilla aloilla.

        Melko rationaalinen oletus


        -Rimanalitus

        Oliko tuo mielipide vai rationaalinen näkemys?


      • nphx kirjoitti:

        ...svekot...

        Taisi paljastua pieni asenteellisuus...

        Se, että maailmankatsomuksellisesti olet rationalisti, ei ilmeisesti takaa rationaalista ajattelua muilla aloilla.

        "Näin ollen kristillisen ideologian ja ruotsalaisuuden voi vallan mainiosti niputtaa samaan teemaan."

        Rimanalitus!

        "Rimanalitus! "

        toivottavasti kuitenkin, ns rimaa hipoen


    • 3251

      Tynkkysen video on kuin Oodi pakkoruotsin kuolemalle. Palkitkaa Sebastian vuoden 2016 merkittävimmästä kulttuuri pläjäyksestä.

      • tenkkaleppis

        -Palkitkaa Sebastian vuoden 2016 merkittävimmästä kulttuuri pläjäyksestä.

        Hyvä idea.


    • asdfgasdfgsdfg

      Mitenkähän tuollainen performanssitaide uppoaa Tynkkysen natsikavereihin? Natsit eivät tunnetusti pidä rappiotaiteesta.

    • trivia

      Tynkkysen perseenpaljastuksessa tulee esiin perussuomalainen kulttuurinäkemys. Se on nolla.

      • "Se on nolla. "

        Onko se sama nolla kuin Sipilän Yle-nolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe