Eristäytyminen muista - ahdistuksen takia

melkein-erakko

Olen viime aikoina huomannut etääntyneeni/eristäytyneeni muista ihmisistä kuten läheisistäni johtuen siitä, että ahdistun todella voimakkaasti sosiaalisissa tilanteissa ja pelkään että olen ihan outo kaikkien mielestä, tai muuten vaan huonompiarvoinen. On vaan yksinkertaisesti helpompi jäädä yksikseen, kuin olla rohkea ja lähteä ulos. Ainut asia, mitä vielä ulkomaailmassa teen on kaupassakäynti/muut välttämättömyydet ja työ, silloin tällöin läheisten näkeminen. Muuten en osallistu enää esimerkiksi sukujuhliin. Se on aika surullista, koska ennen lähdin mielelläni ja minulla on kuitenkin perhettä (itselläni ei ole siis lapsia).

Tavallaan haluaisin kohdata pelkoni ja osallistua sosiaalisiin tilanteisiin, mutta ei siitä ole viime aikoina tullut mitään. Perun vaan viime tipassa osallistumiseni ja kaikki kohta ihmettelevät mikä minuun on mennyt oikein, olenko suuttunut jostain.
Tiedän, että tämä on älytöntä, mutta olen aivan varma että kaikki läheiseni pohjimmiltaan pitävät minua ihan säälittävänä ihmisenä, joka ei ole saavuttanut elämässään mitään. Sairainta on se, että mietin joskus jopa itselleni rakkaiden ihmisten ajattelevan niin minusta.

En tiedä enää, miten lähtisin purkamaan tätä vyyhtiä ja näitä arvottomuuden tunteita. Pelkään että kohtaloni on yksinäisyys, omista henkisistä ongelmistani johtuen. Haluan yksinkertaisesti apua.

2

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bbjack

      En osaa auttaa vaikka itse samanlainen eristyjä, erakkoluonne. Jollain tekosyyllä vetäydyn aina itsekseni eroon kaikista. Kaikissa on aina koku vika tai ärsyttävä piirre. Tekosyitä enimmäkseen jotka käytän hyväksi heti jotta saan olla yksin. Niin viihdyn itsekseni, muita ihmisiä jaksan pieniä toveja kerrallaan silloin tällöin. Epäsosiaalinen luonne. Tykkään synkästä musasta ja mustista vaatteista. Tälläinen olen aina ollut, ikää päälle 50v jo joten tuskin voin enää muuttua. En tiedä mitä sukulaisilleni kuuluu, siskolleni, lapsilleni, entisille kavereilleni enkä enää haluakaan tietää. Erakko olen, entinen city erakko hengailin hesan keskustassa katuja koko päivän, yksin tietty. Too late tochange my way. Tämä palsta on mainiota terapiaa, alan paremmin ymmärtää itseäni.

    • Bbjack

      Jos joudun johonkin sosiaaliseen tilanteeseen kuten kokoukseen taistelen kokoajan pyörtymistä vastaan. Alkaa vaan huimata ja heikottaa. Jatkuva kusihätä ja hirveä paniikki iskee. Pelkään ihmisiä niin se vaan on.

      Faija juotti kaljaa parin vuoden ikäisenä. 3v join puolikkaan viinipullon, olin aivan sekasin ja rikoin leluni. Lapsena muutettiin jatkuvasti faijan työn peräs. Ei ollut kavereita tai harrastuksia. Olin yksin ja kova kuin kivi. 13v nostin penkiltä 125kg ja join litran viskiä. Kukaan ei sanonut mitään mulle, ei koulu eikä sosviranom koska tuskin uskalsivat. Armeijassa melkein kuolin, sain trauman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe