Kun enää kolme viikkoa on jäljellä Obaman presidenttikautta, Obaman hallitus käy ankaraa kuolinkamppailuaan. Sen seurauksena se päätti karkottaa maasta 35 venäläistä diplomaattia ja asettaa uusia pakotteita Venäjälle. Se on merkki Obaman hallituksen syvästä vihasta ja katkeruudesta demokraattien hävittyä presidenttivaaleissa.
Sen sijaan, että Venäjä olisi ryhtynyt vastatoimiin, presidentti Putin osoitti todellista valtiomiestaitoa, diplomatiaa ja hyväsydämisyyttä, pidättäytymällä vastatoimista. Tässä näkyy selvästi ero näiden kahden suurvallan johtajien asenteessa. USA:n politiikkana on koko ajan ollut riidan haastaminen, jännityksen lisääminen ja sotakiihkoisuus, kun taas Venäjä on jatkuvasti pyrkinyt luomaan rauhanomaista kanssakäymistä länsivaltojen kanssa.
Toivottavasti USA:n tuleva presidentti Trump saa USA:n sotaisin ja vihamielisen politiikan muuttumaan ystävälliseksi yhteistyöksi Venäjän kanssa. Se edistäisi rauhaa koko maailmassa ja myös Suomen ja Itämeren alueen turvallisuutta.
Obaman hallituksen kuolinkamppailu
2
62
Vastaukset
- Deronda
Korjattakaan aluksi ainakin se, että Venäjä ei ole suurvalta.
Jos Venäjä aidosti haluaisi parempia suhteita muihin maihin, niin ensiksi voitaisiin jättää Ukraina rauhaan. Väität, että Venäjä olisi hakemasa rauhanomaisia ratkaisuja länsimaiden kanssa. Tuohon toteamukseen sisältyy Venäjän itsensä kehittämä aivopieru siitä, että olisi olemassa vastakkainasettelu. Pitäisi Venäjälläkin jo ymmärtää, että kylmä sota on ohi.
Voittehan te siellä Venäjällä toivot Trumpista hyvää kaveria. Luulen, että pian muistelette kaiholla Obaman aikoja. - luulemitä
luuletpiste
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339