Lexus is turbo 241hp tulossa

Sesiiiitä

vihdoin lexuskin tajusi ettei hybridi kiinnosta. Jatkossa turbokoneet tulevat myös lexukselle joka lisää merkin arvostusta varmasti ja kiinnostavuutta. Kukaan ei halua ajaa kamalalla hybridillä tai vaparilla ellei puhuta jostain V8 urheiluautoista tms porscheista muttei ne oikein liity tavallisiin autoihin kuten lexukseen mitenkään. Suomessa uskon lexuksen myynnin nousevan 50 kpl jopa yli 100 kappaleeseen turbokoneiden tultua joten sitä odotellessa.

19

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota-palstan

      trollipoju taas asialla - kukapa muukaan täällä samalla lailla sekoilisi kateuksissaan pikkupoikien juttujaan "tulpoista". Pojun kannattais kokeilla tukankuivaajaa Helkama Raisuunsa. Kyllä lähtee.

    • omakas

      Turbo on kyllä uhka auton kestävyydelle eli sille tärkeimmälle tekijälle Lexuksissa.

      Eivät nuo muidenkaan valmistajien turbot ole kuin lähinnä mainoskikkoja ja päästöhuijauksen instrumentteja. Kulutussäästöt ovat aidosti toteutuvassa liikenteessä mitättömiä, kun verrataan saman suorituskyvyn tuovaan vapariin, mutta luotettavuus laskee huimasti.

    • kamalia.autoja

      "Kukaan ei halua ajaa kamalalla hybridillä tai vaparilla", kai joku haluaa mutta en ymmärrä miksi. Vanhat papat ilmeisesti. Itse olen ajanut turboautoilla 90-luvulta lähtien ja ovathan ne ylivoimaisia.

    • TojoTerot

      Toyotalla on pitkä kokemus turboista. Suurin osa (90 %) palstalaisista ei ollyt vielä syntynytkään kun Toyota aloitti turbomoottoristen autojen myynnin. Japsit jos kuka osaa tuon teknologian.

      • Semmmmospsdt

        Joo mutta onko ne sitten tyhmiä kun kokemusta on mut ei käytä sitä autoissaan vaan laittavar edelleen avensikseen jonku 150heppasen vaparin jolla ajaminen käy rangaistuksesta. Mulla on mustangissa 2.3 litranen turbonelonen 314hv ja kieltämättä se pikkuturbon 432nm vääntö on ihan kiva bensakoneesta ja ajaminen on helppoa ja kulutus pieni.


      • omakas
        Semmmmospsdt kirjoitti:

        Joo mutta onko ne sitten tyhmiä kun kokemusta on mut ei käytä sitä autoissaan vaan laittavar edelleen avensikseen jonku 150heppasen vaparin jolla ajaminen käy rangaistuksesta. Mulla on mustangissa 2.3 litranen turbonelonen 314hv ja kieltämättä se pikkuturbon 432nm vääntö on ihan kiva bensakoneesta ja ajaminen on helppoa ja kulutus pieni.

        Tuolta kun katsot Ecoboost-Mustangien kulutuksia verrattuna vapareihin, niin eipä näytä olevan mitän järkeä tuossa sniiduilussasi:

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/567-Mustang.html?powerunit=2

        Ja onhan se nyt jumalattoman tyylitöntäkin laittaa Mustangin nokalle joku vitun Ecoboosti-miniturbo! Johonkin Poloon tai vaikka siihen Aveen sopisi, mutta muka-aito jenkki pilattu tuollaisella vitsillä, joka leviää 100 000km:n kohdalla varmasti eikä koskaan vastaa V8:ia. Eihän tuollainen Mustangi käy edes munanjatkeesta!


      • Turbo.vai.ei
        Semmmmospsdt kirjoitti:

        Joo mutta onko ne sitten tyhmiä kun kokemusta on mut ei käytä sitä autoissaan vaan laittavar edelleen avensikseen jonku 150heppasen vaparin jolla ajaminen käy rangaistuksesta. Mulla on mustangissa 2.3 litranen turbonelonen 314hv ja kieltämättä se pikkuturbon 432nm vääntö on ihan kiva bensakoneesta ja ajaminen on helppoa ja kulutus pieni.

        Jos nyt koitetaan postata pohdiskeleva vastaus joukkoon. Tosiaan olisi mukava tietää miksi Toyota on kaikista vaihtoehdoistaan hyljeksinyt turboja. Vain kärpänen johtoryhmän kokoushuoneen katossa tietäisi.
        En kuitenkaan ole ihan samaa mieltä että turbo olisi yksiselitteisesti vaparia parempi. Turbossa on toki melkein rajattomat tehot ja maksimivääntökäyrä suhteellisen alhaisilla kierroksilla. Vapari sen sijaan on edelleen parempi seuraavilta osin: lineaarinen tehokäyrä, reagoi kaasuun välittömästi eli lähtee kiihdytykseen aluksi ripeämmin, polttoaineenkulutus ei ole niin herkkä nousemaan eksponentiaalisesti tosielämän reippaamassa käytössä, saundit imu- ja pakopuolella paremmat ja tietysti vapari on monikertaisesti kestävämpi. Sanoisin että henkilökohtaisesti en ole (vielä?) täysin myyty turbojen hehkutukseen. Minusta 'jury is still out there'. Turbo on toki ylivoimainen jos halutaan maksimitehoja/kierrosaikoja ja etenkin teho/hinta suhde on lyömätön.
        Ottaisin tähän vielä kaksi esimerkkiä. Minulla oli Volvo V40 D2 ajossa viikon verran. Tuo pikkuturbo oli varsin tempperamenttinen. Aluksi ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä tulee kaikki tehot (1600 kierroksella). En tykännyt, mutta jos vaihtoehtona olisi sama 1,2 litran vaparilla, ottaisin kuitenkin aivan varmasti mieluummin tuon D2:n! Tuplaturbot ovat tietysti hieman paremmin käyttäytyviä mutta edelleen niitä vaivaa jonkinasteinen hitaus reagointiin kaasuun. Toiseksi muistuttaisin että BMW vastusti todella pitkään laajemmalti tehon tuottamisen huippumalleihinsa (M) turboilla ja kommentoi Mersun päätöstä käyttää niitä AMG-malleissa että se on vain 'halpa keino suoristaa tuotekehityksen mutkat ja tuottaa tehoa' eli oli kauan eri mieltä. Vapari on mukavampi ja tuottaa paremmin ennakoitavat tehot eli on nautinnollisempi ajaa urheilullisesti.


      • omakas
        Turbo.vai.ei kirjoitti:

        Jos nyt koitetaan postata pohdiskeleva vastaus joukkoon. Tosiaan olisi mukava tietää miksi Toyota on kaikista vaihtoehdoistaan hyljeksinyt turboja. Vain kärpänen johtoryhmän kokoushuoneen katossa tietäisi.
        En kuitenkaan ole ihan samaa mieltä että turbo olisi yksiselitteisesti vaparia parempi. Turbossa on toki melkein rajattomat tehot ja maksimivääntökäyrä suhteellisen alhaisilla kierroksilla. Vapari sen sijaan on edelleen parempi seuraavilta osin: lineaarinen tehokäyrä, reagoi kaasuun välittömästi eli lähtee kiihdytykseen aluksi ripeämmin, polttoaineenkulutus ei ole niin herkkä nousemaan eksponentiaalisesti tosielämän reippaamassa käytössä, saundit imu- ja pakopuolella paremmat ja tietysti vapari on monikertaisesti kestävämpi. Sanoisin että henkilökohtaisesti en ole (vielä?) täysin myyty turbojen hehkutukseen. Minusta 'jury is still out there'. Turbo on toki ylivoimainen jos halutaan maksimitehoja/kierrosaikoja ja etenkin teho/hinta suhde on lyömätön.
        Ottaisin tähän vielä kaksi esimerkkiä. Minulla oli Volvo V40 D2 ajossa viikon verran. Tuo pikkuturbo oli varsin tempperamenttinen. Aluksi ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä tulee kaikki tehot (1600 kierroksella). En tykännyt, mutta jos vaihtoehtona olisi sama 1,2 litran vaparilla, ottaisin kuitenkin aivan varmasti mieluummin tuon D2:n! Tuplaturbot ovat tietysti hieman paremmin käyttäytyviä mutta edelleen niitä vaivaa jonkinasteinen hitaus reagointiin kaasuun. Toiseksi muistuttaisin että BMW vastusti todella pitkään laajemmalti tehon tuottamisen huippumalleihinsa (M) turboilla ja kommentoi Mersun päätöstä käyttää niitä AMG-malleissa että se on vain 'halpa keino suoristaa tuotekehityksen mutkat ja tuottaa tehoa' eli oli kauan eri mieltä. Vapari on mukavampi ja tuottaa paremmin ennakoitavat tehot eli on nautinnollisempi ajaa urheilullisesti.

        Tätä kun olen tutkinut, niin en kyllä menisi sanomaan, että turbon teho/hinta-suhde olisi lyömätön. Vaparimoottori on sen verran halvempi rakentaa, että isokin vapari voi jäädä halvemmaksi kuin pienempi moottori turbo.

        Viimeksi kun yritin näitä vertailla, niin pikkuturbojen eduksi ei oikeastaan jäänyt mitään. Tietysti pikkuturbo on ylivertainen samankokoiseen vapariin verrattuna, mutta jos verrataan samanhintaiseen vapariin tai samantehoisen vaparin kulutusta, niin eroa ei välttämättä enää jääkään, ainakaan pikkuturbon hyväksi.
        Nähdäkseni pikkuturbojen suurin valtti on niiden markkinoiminen ekoina. Todellista ekoilua ne eivät välttämättä ole, mutta ei sen väliä, kun viralliset päästöluvut on saatu painettua alas ja maailmanparantajaääliöitä huijattua.


      • omakas
        omakas kirjoitti:

        Tätä kun olen tutkinut, niin en kyllä menisi sanomaan, että turbon teho/hinta-suhde olisi lyömätön. Vaparimoottori on sen verran halvempi rakentaa, että isokin vapari voi jäädä halvemmaksi kuin pienempi moottori turbo.

        Viimeksi kun yritin näitä vertailla, niin pikkuturbojen eduksi ei oikeastaan jäänyt mitään. Tietysti pikkuturbo on ylivertainen samankokoiseen vapariin verrattuna, mutta jos verrataan samanhintaiseen vapariin tai samantehoisen vaparin kulutusta, niin eroa ei välttämättä enää jääkään, ainakaan pikkuturbon hyväksi.
        Nähdäkseni pikkuturbojen suurin valtti on niiden markkinoiminen ekoina. Todellista ekoilua ne eivät välttämättä ole, mutta ei sen väliä, kun viralliset päästöluvut on saatu painettua alas ja maailmanparantajaääliöitä huijattua.

        Esimerkiksi Mazda 6 vaparit vm. 2014-> teholuokassa 145-155hv kuluttaneet keskimäärin 6,93l/100km, kun taas Passatit 1.4 TSi:llä samassa teholuokassa tasan saman 6,93l/100km.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=140&power_e=160&powerunit=2
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=145&power_e=155&powerunit=2

        0-100km/h
        Mazda 6 2.0 9,5s
        Passat 1.4 8,6s

        http://autovouhotus.fi/koeajossa-ministeri-mazda-eli-mazda6/
        http://kaasujalka.fi/press/2015/07/01/uusi-perus-passat-on-jarkeva-premium-auto/

        Eli joo, kyllähän tässä vertailussa Mazdan vapari hävisi tuon 0,9s kiihtyvyydessä. Onko se sitten vähän vai paljon, päättäköön kukin itse? Minä ottaisin mieluummin vaparin tarjoaman mielenrauhan kuin turbon tuomat 0,9s.
        Toisaalta VW taitaa olla pikkuturbojen kulutus- ja kiihtyvyysluvuissa edelläkävijä, vertaamalla jonkun toisen valmistajan pikkuturboon, olisi peli voinut kääntyä Mazdalle.


      • Mielipide-----
        Semmmmospsdt kirjoitti:

        Joo mutta onko ne sitten tyhmiä kun kokemusta on mut ei käytä sitä autoissaan vaan laittavar edelleen avensikseen jonku 150heppasen vaparin jolla ajaminen käy rangaistuksesta. Mulla on mustangissa 2.3 litranen turbonelonen 314hv ja kieltämättä se pikkuturbon 432nm vääntö on ihan kiva bensakoneesta ja ajaminen on helppoa ja kulutus pieni.

        Turbo ei tuo mitään etua ahtamattomiin ja sen Toyota tietää. Öljykriisi 70-luvulla pakotti japanilaiset siirtymään turboihin, kun lainsäädännöllä kulutuksen pienentämiseksi rajattiin moottorin kokoa. Turbo oli näppärä porsaanreikä.

        Toki Toyotalla on ollut turbomoottoreita käytössä koko ajan ja on edelleen. Vielä enemmän mekaanisesti ahdettuja. Ei tosin Euroopassa. Eikä pieniä ahdettuja, paitsi vain euroopan markkinoille tarkoitettuja "ekomoottoreita".

        Eurooppalaisten suunnittelema, Euroopan markkinoille tarkoitettu ja Euroopassa rakennettu Avensis kertoo vain siitä, että Eurooppalaiset ovat todenneet moottorivalikoiman olevan tänne sopiva?


      • Mielipide-----
        Semmmmospsdt kirjoitti:

        Joo mutta onko ne sitten tyhmiä kun kokemusta on mut ei käytä sitä autoissaan vaan laittavar edelleen avensikseen jonku 150heppasen vaparin jolla ajaminen käy rangaistuksesta. Mulla on mustangissa 2.3 litranen turbonelonen 314hv ja kieltämättä se pikkuturbon 432nm vääntö on ihan kiva bensakoneesta ja ajaminen on helppoa ja kulutus pieni.

        Sitäpaitsi mun 2012 Lexus GS450 -hybridissä on ahtamaton 3,5l v6, 600Nm ja 250kW ja kulutus takuulla pienempi kuin Mustangissasi (sinänsä hieno laite, mutta Mustangiin kuuluu v8).


    • Turbon_sijasta

      hybridi-Toyota tai Lexus ja sekä sekä tavallisen että turbomaattorin ongelmat häviävät. Ratkaisu on siis yksinkertainen, ei turboa. Sellaisen pitäminen vaatii ammattimaista autonpitoa lämmityksineen, jäähdytyksineen ja tarkkoine öljynvaihtoineen. Moottorin lämpö- ja mekaaniset rasitukset silti suuret eivätkä pienet turbomoottorit tulekaan noiden takia kestämään.

    • lelux

      Lexuksen arvostus on Dacian ja KIA:n tasolla, että siitä puolesta sama. Hybrid on typerin vaihtoehto, vapari toiseksi typerin ja turbo tietysti paras.

      • avoin.kilpailu

        Kilpailu: Lelux-nimimerkin takana olevan raapustajan ikä on:
        A) 7-vuotta (yhä opiskelee kirjoittamista ja vaikeaa on)
        B) 9-vuotta (ylpeä isin Ladasta)
        C) 12-vuotta (esipuberteettioireita, kaikki on vaikeaa)
        D) 25-vuotta (avohoidossa Kivelä kympistä)


      • LääkäriKivelä10

        D. Lääkkeet ottamatta. Passitus takaisin suljetulle osastolle harkinnassa.


      • Kaikki_väärin
        avoin.kilpailu kirjoitti:

        Kilpailu: Lelux-nimimerkin takana olevan raapustajan ikä on:
        A) 7-vuotta (yhä opiskelee kirjoittamista ja vaikeaa on)
        B) 9-vuotta (ylpeä isin Ladasta)
        C) 12-vuotta (esipuberteettioireita, kaikki on vaikeaa)
        D) 25-vuotta (avohoidossa Kivelä kympistä)

        Toyota-palstan lapsellinen trollipoju on viestihistoriansa perusteella n. kolmekymppinen yläasteelaisen tasolle jäänyt alisuorittaja jonka oma kokemus vielä olematon. Kiinnostunut sairaasti autoista ja skitsofreenikkona tai Aspergerin syndroomaisena panostaa kaiken energiansa sille rakkaaseen aiheeseen eli Toyota-konsernin solvaamiseen. Apunaan työnantajansa jolta saa käyttöönsä sellaista tilasto- ym. tietoa mitä ei normaali kuluttaja saa mistään. Välillä ko. tietoa lipsahtaa viesteihinsäkin tavalla josta asian voi helposti päätellä.


      • MIELIPIDE-----

        Joukossa tyhmyys tiivistyy. Saksalaiset ovat viimein aloittaneet opetella hybriditekniikkaa (Bmw ja Porsche toki Toyotan avustamana) 20 vuotta Toyotan jälkeen. Kaikki selkeästi haluaa nykyään olla tyhmiä.


      • Ei_vaan_viimein
        MIELIPIDE----- kirjoitti:

        Joukossa tyhmyys tiivistyy. Saksalaiset ovat viimein aloittaneet opetella hybriditekniikkaa (Bmw ja Porsche toki Toyotan avustamana) 20 vuotta Toyotan jälkeen. Kaikki selkeästi haluaa nykyään olla tyhmiä.

        saksalaisetkin ovat tajunneet hybridien ylivoiman. Bmw:n ja Porschen lisäksi ainakin Mersulla on hybridi kalleimmissa malleissa vaihtoehtona ja kuinka ollakaan myös Vw on kehittänyt oman räpellyksen vanhoja perinteitään noudattaen: Mitä syntyy kun laitetaan kolme epäluotettavaa elementtiä peräkkäin eli 1.4 Tsi, Dsg ja Vw:n oma hybridiharjoitelma. Syntyy täysi katastrofi luotettavuuden ja mekaanisen kestävyyden suhteen. Ei omalla rahalla pidettävä auto alkuunkaan. Riski kalliisiin remontteihin on yksinkertaisesti aivan liian suuri.


    • TT3.5

      No nyt on tulossa seuraava L-turbo eli 3,5 litran V6 tuplaturbo, joka tulee ensin LS:ään tämän vuoden lopulla. Ihan ok, mutta kyllä tulee ikävä V8-koneita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe