Norwegian cabin 2017

Norwegiancabin

Heippa kaikki jo kurssikutsun saaneet!

Onko kellään tietoa, montako työtuntia meille tulee olemaan kuukaudessa?
En muista lukeneeni/kuulleeni tätä mistään..

Ja onko joku vielä mukana finnairin haussa, vaikka kutsu norskin kurssille tulikin?
Itse aloitan tammikuun kurssilla, mutta käyn vielä finskin haastattelussa.

Olisi kiva kuulla muiden fiiliksistä :)

63

4035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssoe

      Minua kanssa kiinnostaa noi tuntimäärät :) Lisäksi kiinnostaisi kuulla mille kurssille olette osallistumassa. Onko täällä muita huhtikuun kurssille osallistuvia?

    • Tqvjkkiopå

      Ei kannata norskille mennä!! En missään nimessä suosittele!!!

      • Cäbiin

        Perustele toki mielipiteesi?


      • Tqvjkkiopå

        palkka joo hyvä mutta huono työilmapiiri (tässä niin monta mielipide-eroa kuin löytyy työntekijöitä) mitä joiltain kuullu ja duunia painetaan niska limassa tosi pitkää pv. Rampataan edestakaisin kääntyviä eikä juurikaan yöpyviä kivoissa kohteis kuten finskillä. Jos raha on tärkein motivoiva tekijä niin sitten varmasti sopii.


      • emonen

        mitä ihmettä :D vähemmän hommaa norskilla on kun esim Cookilla tai Finskillä. Ei kuulu edes ruokakärryt hommiin.


    • Norskilainen

      Tunteja on se noin 165h/kk
      Dubai on miehelstäni pahin lento. Meno yötä vasten. Sitten nukkumaan, muutama tunti hereillä ja taas nukkumaan koska Hesaan lennetään taas yötä vasten. Parit yöunet pitäis ottaa saman vuorokauden aikana.

      • ssoe

        Kiitos vastauksesta :) Olisi kiva kuulla mietteitäsi plussista ja miinuksista työssä? Mukavaa alkanutta uuttavuotta!


      • kiinnostaakiviäkin

        paljon 165tunnista on blokkeja


      • ssoe

        Mitäs olikaan blokkitunnit?


      • ToinenNorskilainen

        Dubai mielestäsi pahin lento? Lähtö Helsingistä n. klo 18.00 illalla ja lentoaika 6h,
        puoliltaöin perillä,sekö on yötä vasten?
        Lennät takaisin "Hesaan" (voi luoja tota Hesaa),yötä vasten.
        Lähtö Dubaista aamuyöllä,silloin lento aamua vasten eikä yötä vasten.
        Onko Norwegian ensimmäinen lentoyhtiö missä olet töissä?
        Mielestäni ammatinvaihdos sopisi sinulle.


      • Aäaäaäalakak

        Tällä tyypillä on pipo liian kireellä 😅 Chill 🙌


      • Gvjuthbjjhv

        Haaaahhahaha!! Oonkin jo odottanut koska näitä sekopäitä joilla pää (pipoton koska sillä on hei auto 🙌) on Astetta enemmän vinksahtanut tulee tänne purkautuun. Venaa darling niin haen popcornia ja seuraan sun säälittäviä avautumisyrityksiä ala-arvoisilla argumenteilla. 😂😂😂


    • Sannakko

      Olin haastattelussa viime viikolla ja eilen oli soitettu toiselle suosittelijalle :)

    • Nnorski

      Hei! Mut hyväksyttiin kurssille, joka alkaa 7.2! Onko muita tulossa samalle kurssille? :)

    • Sannakko

      Hei, 7.2 nähdään :)

    • Helbase

      Täällä myös yksi samalla kurssilla! Nähdään siellä siis :) Vähän jo jännittää millainen kurssi on edessä ja kuinka sitä selviää niin nopeatempoisesta opetuksesta..

    • Lauva

      Paljonko on tuntipalkka Norskilla?

      • eituntipalkkaa

        Siellä on kuukausipalkka.


      • jesjesjes

        Ai, mutta sepä mukavaa :)
        Kun olen osa-aikatyöntekijä: 16h/kk, niin mielelläni otan kuukausipalkan.


      • Ldntoåa

        Kuukausipalkan lisäksi lentotunneista maksetaan tuntipalkka


    • Guggugu

      Onko täällä ketään tulossa 19.4 kurssille?

    • Michik

      Täällä yksi tulossa 19.4. alkavalle kurssille, voi jestas olen onnelllinen! mutta olisis tosiaan kiva kuulla lisää vähän just noista tulevista tunneista ja palkoista, joltain ketä on oikeasti norskilla töissä! :D

      • Ssoe

        Kurssilla nähdään :) Oon myös ihan tajuttoman Onnellinen!


      • seonmenox

        Minäkin olen tulossa 19.4. alkavalle kurssille, siellä nähdään! Kävin eilen lääkärissä hankkimassa tuon lääkärintodistuksen, että voin osallistua kurssille. :)


      • Michik

        Jee! Pari ainakin, olitteko kanssa tuolloin pe 13. päivä haastattelussa? Taisi olla sittenki meidän onnen päivä eikä epäonnen! Mitäs lääkärin tarkastuksessa tapahtuu? Itsekin pitäisi varailla sitä!


      • Ssoe

        Jaiks! Olin joulukuussa enkä saanut mitään lisäinfoa, eli ei ole tullut pyyntöä käydä lääkärissä 😬 Saitteko jo lisätietoa kurssista yms? 19.4 siis mullakin kurssi 😊


      • seonmenox

        Joo, olin haastattelussa pe 13. päivä ja todellakin oli onnen eikä epäonnen päivä, vaikka yksilöhaastattelu ei omalla kohdallani mennytkään ihan nappiin. :) Lääkärintarkastuksessa pitää ensin antaa pissanäyte, sitten hoitaja katsoo painon, pituuden, näön, kuulon, verenpaineen ja pitää myös itse täyttää sähköinen lomake, jossa kysellään mm. omista ja lähisukulaisten sairauksista. Lopuksi lääkäri tarkistaa värinäön ja tekee muita perustutkimuksia eli kuuntelee keuhkoja, sydäntä, katsoo korviin, silmiin, suuhun ja painelee vatsan päältä ja testaa refleksit. Mulle soitettiin ensin, että olen päässyt kurssille ja sain sen jälkeen sähköpostilla kurssi-infon, mutta lisäinfoa kurssiin liittyen pitäisi tulla vielä lähempänä kurssin aloitusta. Kannattaa vaikka itse meilata ja kysyä, miksei ole tullut lisätietoa, jos tiedät kuitenkin että pääsit kurssille.


      • Tarkistaroskaposti

        Tarkista roskaposti! Itsellä meni yksi sähköposti sinne. On muutenkin hankalasti erotettavissa muusta postivirrasta nämä osm:n ja norwegianin sähköpostit! Ja kun niitä tulee monesta eri kohteesta, niin saa kyllä olla tarkkana :)
        Onnea teillekkin valituille, nähdään lennoilla :)


    • Lääkärintarkastus

      Hei tosta lääkärin tarkastuksesta! Pitääkö se maksaa omasta pussista vai? Mulle sanottiin puhelimessa, että ei tarvi ite huolehtia maksusta, mutta epäilen.. :o

    • Sannakko

      Ei tarvi ite maksaa. Varasin ajan ja sanoin puhelimessa, että työnantaja maksaa :)

    • Norskiiii

      Juu ei tarvitse maksaa itse :) mulle sanottiin lääkärintarkastuksessa että työnantaja olikin ilmoittanut maksavansa koko lystin :)

    • Celiaa

      Hei, tietääkö kukaan millaista palkkaa Norwegian maksaa ensimmäisistä kuukausista lisineen? Ja onko kurssi palkatonta?

      • Palkkauksesta

        Kurssi on palkaton, ja saattaa kestää muutama kuukausi, ennen kuin alkaa saamaan kunnon palkkaa. Käteen voi odottaa jäävän 2000-3000 euroa :)


      • Celiaa

        Kiitos vastauksesta :) Onko tuo kurssi kokonaisuudessaan palkaton, jopa se viimeinen viikko, jolloin on niitä harjoituslentoja? Mitenköhän helposti sieltä kurssilta voi tippua pois?


    • Emoksi2017

      Ootteko te jo lentäneitä 19.4? Mulle puhuttiin 7.2 ei lentäneille ja sen mun kurssi.

    • Ymmärsinkö_oikein

      Oon tulossa 7.2 ja mulla ei oo mitään kokemusta alalta. Mun mielestä samalla kurssilla on myös aiemmin lentäneitä, ja niiden kurssi on lyhyempi? Ja me ei-lentäneet taas peruskurssi 4 viikkoa viides viikko harjotuslentoja?

    • Emoksi2017

      Mietin enemmän, miksen päässyt huhtikuun kurssille, onko se lentäneille?

      • Ssoe

        Itse en ole lentänyt ja huhtikuun kurssilla olen


      • Ssoe

        Eka tarjottiin tammikuun kurssia, sanoin että en pääse (haastattelussa jo kerroin), joten tarjottiin helmikuuta ja huhtikuuta 😊


    • Emoksi2017

      Jännä juttu, koska minulle puhuttiin vain helmikuun kurssista minun kohdallani.

      • seonmenox

        Mä sain valita aloitanko kurssin 7.2. vai 19.4. ja päätin mennä jälkimmäiselle. En ole myöskään lentänyt aiemmin, aiemmin lentäneet tulee samoille kursseille myöhemmin.


    • Iiks

      Millainen haastattelu oli? Mulla on hyvä englanti, mutta just tollasessa tilanteessa jännittää niin paljon, että saattaa vähän jäätyä yms... iiks

    • Suspiquiro

      Hyvin rento! Haastattelijat (minun kohdalla) eivät olleet itse natiiveja vaan Norjalaisia. Ryhmätehtävän jälkeen yksilöhaastis jossa ihan perusjuttuja rennossa ja positiivisessa fiiliksessä. Koska teillä on rekrypäivä?

    • Emoksi2017

      Mut on hyväksytty pikavauhtia 7.2 kurssille, mutta en ole saanut kauheasti vielä infoa. Milloin se päättyy?
      Kurssilla nähdään.

      • Myösemoksi

        Mulle kävis ihan samalla tavalla. Ootko kerennyt vielä mitään tietoja saamaan? Itselläni tiedossa vain aloituspäivä, mutta ei mitään tarkempaa...


      • Lennolle2017

        Oon kans tulossa ens viikon kurssille. Kesto n. 4 viikkoa? Mitään tarkempaa en ole vielä saanut. Kävittekö jo medissä? Nähdään pukujen sovituksessa sitten :)

        Oliko teistä joku se ausseista tullut tyttö, jonka kanssa juttelin haastattelussa? Tai turkulainen opastyttö? Haastiksessa oli aivan ihania tyyppejä, toivottavasti nähdään!


      • Kultikulti

        Just tulin medistä :) jes hyvä fiilis!!


      • Aussityty
        Lennolle2017 kirjoitti:

        Oon kans tulossa ens viikon kurssille. Kesto n. 4 viikkoa? Mitään tarkempaa en ole vielä saanut. Kävittekö jo medissä? Nähdään pukujen sovituksessa sitten :)

        Oliko teistä joku se ausseista tullut tyttö, jonka kanssa juttelin haastattelussa? Tai turkulainen opastyttö? Haastiksessa oli aivan ihania tyyppejä, toivottavasti nähdään!

        Hei mä oon varmaan se ausseissa tullut tyttö! Kuka ihanainen mahdat olla?🤓 Tarkoitus oli aloittaa nyt 7.2, mutta mun medit vähän pidentyy :( joten tuun sitten huhtikuun kurssille :)!


      • Lennolle2017

        Eikä! Ihanaa, että pääsit kanssa :) Mä olin eri ryhmiksessä, mutta juttelin sohvilla ennen haastattelujen alkua sun ja jakkupukuisen tytön kanssa joka oli valmistunut matkailuvirkailijaks? En muista kenenkään nimiä :)


    • Cabinnn

      Moikka, minkälaisia kysymyksiä esittivät haastattelussa ? Käytiinkö koko haastattelu englannin kielellä vai myös suomella / muilla kielillä. Olen ollut elämäni aikana vain yhdessä "kunnon" työhaastattelussa ja jännittää kovasti. Tietääkö kukaan muuten miksi haetaan kesäkaudeksi vieläkin cabin crewta, eikä sopivi vain ole löytynyt?

      • Lennolle2017

        Aluksi oli yrityksen esittely enkuksi ja suomeksi. Ryhmätehtävä enkuksi. Yksilöhaastattelu oli ruotsiksi tai enkuksi, sai valita itse. Se kesti n.30min. Haastattelijat oli ainakin Ruotsista ja Norjasta. Jännitin paljon, mutta haastattelijat oli super mukavia :) tsemppiä sulle haastatteluun!


    • Hmmjjbbb

      Mitä kysyttiin yksilöhaastattelussa ?

    • 838595

      Hei,

      Voisiko joku ystävällinen kertoa Norskin terveystarkastuksesta. Täytyykö sinne myös toimittaa potilasasiakirjat 2 vuoden ajalta?

      • ssoe

        hei, ei tarvitse. Tarkastuksessa täytät terveyskyselyn mutta asiakirjoja ei tarvitse erikseen toimittaa :)


    • Tietämätönhhhh

      Miten voi olla et minä ja mun tuttu ei päästy edes haastatteluvaiheeseen ? Huolella oli tehty hakemukset sun muut. Kokemusta molemmilta löytyy vaikka muille jakaa.. hmmp onkohan paikat jo täytetty ?

      • gdfhftghf

        Oliko varmasti hakemuksessa kaikki tiedot täytetty? Esimerkkinä, ystäväni sai pari viikkoa sitten soiton ja kutsun haastatteluun, hän ei ole kyseistä työtä edes hakenut. Puhelinnumero hakemuksessa oli hänen eli siis pielessä, eikä mitään meiliosoitetta ollut laitettu hakemukseen. Joku siis haastatteluun kutsuttu jäi ilman kutsua, kun oli puutteelliset tiedot jättäny. :(


    • Panfi

      Moi kaikki!
      Laitoin viikko sitten 2 hakemusta Norwegianin Long ja short haulin hakuihin.toisen hakemuksen tila on in process ja toisen recruiting process completed. Tietääkö joku mikä ero noissa tiloissa on?
      Kiitti jos joku osaa auttaa :)

      • lana86

        Onko mitään kuulunut? Minulla edelleen haku käynnissä. Mutta ei ole mistään mitään kuulunut :(


      • limpperi23

        onko muilla sama homma? olen hakenut jo 1.3 ja ei oo vieläkään kuulunut mitään? :(


    • 737FO

      Voisitteko ystävällisesti lopettaa sanan "lentämisen* käytön. Te ette mitään lennä. Lentäjät lentää. Lentoemännät eivät ymmärrä lentämisestä mitään. Voisitte kirjoittaa kysyessänne vaikka: "oletteko olleet vuorossa jo".

      • emonen

        joku kuulostaa pikkusen katkeralta, taisit jäädä ilman paikkaa :)


    • Gtyuio

      Mitenkäs sitten matkustajat? Ainakin minä kuljen lentäen ja minä lennän kohteeseen, vaikka siis istunkin matkustajan paikalla enkä ohjaimissa...

    • fua

      Voisiko joku ystävällinen kertoa että miten se pituus selvitettiin lääkärintarkastuksessa , kysyikö hoitaja pituutesi vai mittasiko itse oikeasti. Mites ennen lentäneiden kohdalla, kävitkö tarkastukset uudelleen vai toimititko vaa voimassa olevan medicalin heille?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe