Kuinka kalliita ne seurantalaitteet oikein on ??

Auto1.ja.Auto2

Suomen valtio tekisi paljon tietöitä silläkin rahalla joka nyt tuhlataan tuohon tieverkon käyttöä valvovaan kapineeseen. Ainakin vähänajavalta autoilijalta saa valtio odottaa monta vuotta rahojaan ennenkuin kyseinen laite asennuskustannuksineen tulee kuitattua kilometrimaksujen muodossa.

19

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seseuraasua

      Seurantalaitteena voidaan käyttää älykännykkää, ei tarvi ostaa mitään.

      • älä.unta.nää

        Nii et aattelitko et mä maksaisin siitäkin, et saan maksaa bernerilumpukalle. Vai hankkiiks/maksaaks bernerisäätiö mulle ton älykännyn(n.600-800€) ja sen käyttökustannukset? Faktaa on et noille tiemaksuille on jo olemassa osotteet, eikä ne oo tiestön ylläpitäjien/rakentajien.


      • taksilla.koreasti

        Kyllä menee harkintaan perheen autojen(tän vuoden hybridi tojo ja vanhempi 1,8 primera) pito. Halvemmalla pääsee 2 henkeä taksilla, mutta se kai on tarkoituskin. Paljonkohan Sipilällä ja Bernerillä on sidonnaisuuksia tuolle suunnalle?

        Enkä ole niin varma tarvitsenko venettäkkään. Ajotunteja ehkä 20h/kesä.


      • Kuzetus
        taksilla.koreasti kirjoitti:

        Kyllä menee harkintaan perheen autojen(tän vuoden hybridi tojo ja vanhempi 1,8 primera) pito. Halvemmalla pääsee 2 henkeä taksilla, mutta se kai on tarkoituskin. Paljonkohan Sipilällä ja Bernerillä on sidonnaisuuksia tuolle suunnalle?

        Enkä ole niin varma tarvitsenko venettäkkään. Ajotunteja ehkä 20h/kesä.

        Homma sataa molempien laariin fakta


    • NastaSpedetMaksakoot

      "Suomen valtio tekisi paljon tietöitä silläkin rahalla joka nyt tuhlataan tuohon tieverkon käyttöä valvovaan kapineeseen."

      Kukapa jaksaa aina joka kesä tehdä asfaltit uusiksi, kun nastaspedet ovat ne talven aikana tuhonneet. Parempi nyt vaan alkaa seurata, kuka missäkin liikkuu, ja minkälaisilla renkailla, niin saadaan tuo maksupolitiikka oikeille raiteille. Elikkäs se joka tuhoaa, se myöskin maksaa.

      • Eipidäkuneipidä

        Kitkarengasvajakeille pitäisi kirjoittaa myös kovennetut sakot kun ajavat kolarin.


      • NastaSpedetMaksakoot

        Enemmän niitä kolareita ajelee nastaspedet, koska nastaspedejä on liikenteessä noin 80% enemmän, kuin kitkarenkailla ajavia. Joten makselkaa vaan sekä teiden tuhoamisesta, että kolareista aiheutuneet kulut.


      • KitkaSpede
        Eipidäkuneipidä kirjoitti:

        Kitkarengasvajakeille pitäisi kirjoittaa myös kovennetut sakot kun ajavat kolarin.

        No jos se voidaan aukottomasti osoittaa renkaista johtuvaksi niin mikä ettei. Mutta sakko pitää sitten osoittaa rengasvalmistajalle ja lainsäätäjälle, koska hehän ovat sallineet koko rengasmallin myynnin.

        Oikeassa elämässä kukaan ei aja kolareita pelkästään valittujen renkaiden vuoksi. Paitsi ehkä silloin, jos ajat kesärenkailla keskellä talvea.


      • sipulikos

        Aivan miksi suolaa kylvetään? Jotta kesäkeli 12 kuukautta, mihin tarvitaan maajussia auroineen? Jotta saadaa asfalttitielle nimismiehe.........


    • eituukonkkaasentakia

      """"maksaaks bernerisäätiö mulle ton älykännyn(n.600-800€) ja sen käyttökustannukset?""""

      No et oo paljoa kännykän hintoja katellu, riittävät älytoosat alkaen 80€, ja simmin kuukausimaksu 2,90€

    • KäänteinenNokia

      Ei valtio sitä laitetta sinulle osta, joudut ostamaan sen siltä palveluntoimittajalta ja palvelupaketti päälle (tiemaksut).
      Ja tottakai kun tulee välikäsiä, niin hinta on moninkertainen nykyiseen nähden, eihän kepulikokkareiden tulonansaintalogiikka toimi muuten uutena käänteisenä Nokiana... eli tuotot ulkomaille.

      • kansaakusetetaan

        Jos valtio eli siis verottaja haluaa kyylätä ihmisten ajamista, niin nehän sitä laitetta tarvitsee eikä se autoilija.


    • seurantalaite

      Seurantalaite maksaa muutamasta kympistä pariinsataan riippuen ominaisuuksista. Sen kautta pystytään tutkimaan myös kuljettajan ajokäyttäytymistä sikäli kun lakeja päivitetään. Tarvittaessa saadaan kaaharit ja kyykyttäjät helposti maksajan osaan. Laitteen poistamisesta rangastaisiin kovilla sakoilla.
      Erittäin kannatettava laite: se maksaa joka teitämme käyttää!

      • rahatveks

        Silkkaa utopiaa..ne maksaa jotka eivät osaa koodata laitteita. Onhan tuo jo muualla tietotekniikassa nähty. Hackerit "trimmaa" laitteet.


      • sipulikos

        Aivan ja kun me käytämme ja maksamme vuodessa 8 miljardia siitä herää vain kysymys miksi? Monttua.........................


    • Valtion_valvova_silmä

      Seurantapantahan on vapaan ihmisen perusoikeuksia vastaan. Liikenneministerihän on sekaisin. Vangit saavat pannan rangaistuksena määräajaksi. Kännykänkin saa sentään halutessaan pois päältä eikä sitä ole pakko käyttää. Seurantalaite-ehdotus on kyllä uskomaton esitys.

      • Naurettavaaaa

        Juu tuo ei tule menemään läpi sillä on perustuslakia vastaan. Rahaa palaa nyt sen selvittämiseen jonka jokainen jo tietää. Minä ainakin vaihdan takasin vapaaseen autoetuun jos tuollainen tulisi..ei noita kilsalappuja jaksa hullukaan kirjotella..


    • laitteet.varkaille

      Mitä jos autoon murtaudutaan, ja laite varastetaan, tai ajaa kolarin ja laite hajoaa.
      jnee.. Huh huhhh.. kuka maksaa ?? ei ainkaan autoilija !!! kalliiksi tulee yhteiskunnalle autojen "holhoaminen" ..

    • pakkomuuttosuunnitelma

      ajatelkaa ihmiset kuinka paljon maksaa töissäkäynti syrjäseudulta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe