Kutina takaraivossa hiusten seassa

Kutinatappaa

Ääää tuun hulluks tän kanssa ),: mulla on ollu tosi pitkään kutinaa takaraivossa ja niskassa heti hiusrajassa kutina on välillä ihan sietämätöntä ja iho tulee punaiseks raapimisesta myös hiuksia lähtee tän takia... oon kokeillu oikeesti kaikkea mitä vaan oon keksiny, öljyhoitoja (mm, kookos ja teepuuöljy), vaihtanu shampoita, vetäny vitamiineja, testannu nizoral sienishampoot, ja jotain semmosta ihottuma rasvaa ja eih, kutina vaan on ja pysyy... siihen on tullu jo semmosta rupea... ja lääkärissä oon muiden juttujen takia käyny ja siinä ohi mennen pyytäny neuvoa tähän ja harmittaa kuinka näin ikävää vaivaa vähätellään vaan koska kyseessä on nainen ja hiukset...(ja kyllä tää vaiva on ikävä vaikka ei sille kuulosta, mut koko takaraivo kirvelee ja kalju läntti hiljalleen muodostuu niskasta ylöspäin) sano vaan että voi johtua hiuslakasta tai hiusväreistä! Siis miks vitus vaan niskassa ja tätä valehtelematta jatkunu useemman vuoden muistan että alkanut joskus 2013-2014... mulla kyllä ollut stressiä nuista ajoista tähän hetkeen ja mulla jossai vaiheessa ja vielä välillä nyttekin reagoi päänahka siihen esim hiuksia lähti runsaasti, hilseilyy ja kutinaa ympäri päätä... ja nyt kun oon saanu sen hoidettuu niin toi niska alue saa mut stressaan taas. koitin myös googletella oireita vaan ei oikein tunnu löytyvän kohtalotovereita... oiskohan täällä? :/ eli siis ihottuma kutina kohta on niskasta ylöspäin olevassa hiusrajassa ja hiljalteen siirtynyt takaraivolle... mul ei oo varaa mennä minnekkään yksityisille niin onko mitään missä mua kuunneltas ja toi kohta tutkittas?

6

13072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okokoke

      Täitä?

    • tsemppist

      Seborroiinen ekseema. Elinikäinen kumppanuus. Varaa aika ihotautilääkärille, vaikka aika ristissä niidenkin kädet asian kanssa ovat.
      Itse olen hyväksi todennut Bio olikohan System shampoon, apteekista. Ja toinen mistä on ollut hyötyä itselleni on: 50/50 suhteessa teepuuöljy ja Arganöljy. Päänahkaan pistää ja antaa vaikuttaa siellä ainakin sen varttitunnin. Sen jälkeen pesee, itselläni on myös teepuushampoo.
      Ihotautilääkäriltä saa ..olikohan Betnovat nimisen nesteen. Itsellä ei tosta ollut juuri apua, mutta todennäköisesti sen määräävät.

      Tuolta sinunkin vaivasi kuulostavat ja nyt, kun sait taudille nimen voit sitä googletella ja päättää itse onko tämä sinunkin vaivasi. Ainakaan kohtalontovereista ei ole pulaa.

    • Nohna

      Mulla on kans. Lopetin viljojen syönnin niin helpotti. Tosin nyt pakkasilla alkoi taas kutiamaan.

    • Raapiva

      Joo, sain diagnoosin kanssa juuri 11/2016. Seborroiinen ekseema. Bemetsolia iltaisin pääänahkaan, ja Nizolralilla pesuja. Kävin Koskikeskuksen yksityisellä, vaikka ei olisi ollut varaa, mutta olen tyytyväinen. Lääkäri 93 e ja apteekkiin 24e. Samalla oli vielä punatäplähilse, ihossa, siihen Duocorttia.
      Se on nyt mennyt onneksi ohi.
      Mutta päänahan kanssa on hommia...kutisee.

    • Anonyymi

      Home/ kosteusvaurio asunnossa tai työpaikalla. Asiasta löytyy tietoa ainakin kun googlettaa: mold hair loss. mold itching head. Tai vastaavilla hakusanoilla.

      Home-, ja voc altistus voi laukaista myös hajusteyliherkkyyden tai monikemikaaliyliherkkyyden. Tai pelkästään yliherkkyyden joillekin kemikaaleille ja arsykkeille meikeissä, pesuaineissa ja arjessa. Hartsi, sitruunahappo, pöly, homeet, mausteita jne voivat olla asioita mitä ei elimistö enään niin kestä.

      Käyttöön nyt vain hajusteettomat tuotteet. Niin kodissa, kuin kosmetiikassa kuin hiustuotteissa. Ihan pyykinpesuaineesta tiskiaineeseen ja shampoista hiuslakkoihin. Eikä hajuvesiä tai huonetuoksuja.

      Keinotekoiset tuoksut tuotteissa ovat monille herkistyneille haitallisia. Ne ovat kemikaalia. Monet reagoi eritavoin tai monilla oireilla mm. hajusteisiin. Migreeni, iho-oireet, hengitysoireet jne..

      Paras keino olisi selvittää onko koti kunnossa. Onko työpaikka ok. Onko kodin tuotteet ok. Ja mm. ne hiustenhoitotuotteet. Kaikista herkimmille paras on välttää kemikaaleja lähes kokonaan. Vesi, sooda, etikka. Niitä monet sietää ja sopivat moneen kodin puhdistukseen. Löytyy myös oikein herkille tuotteita. Ihan suolasaippuasta muihin saippuoihin, missä luonnon tuotteita.

    • Anonyymi

      Itsellä taas herkkänahka. Ja näin syksyisin, on patteja päässä, kovia, kauheasti kutisevia. Ja ne vain pysyvät viikkokausia ne inhottavat kutisevat ja kipeät patit. Kas kummaa kun aina vain syksyllä, kun parhaat luonnossa liikkumisajat.
      Muuna aikana vuodesta itikat paukuttavat, pakkanen kuivattaa. Poistin tukan kokonaan niiden erinäisten pattien takia, ainakin saa ilmaa nahka. Itse muualla ihossa ei näy ongelmaa. Vain ne patit kutiavat pahasti. Pakkasilla kutiaa koko päänahka, ja hellehikoilut plus itikantökkimät saavat tuntumaan kuin ois lasivillaa päässä.
      Pesen vain aineilla mitkä ei ärsytä(oppinut...)Ja pyykkikin pitää pestä allergisen aineella.
      Nyt yks juttu, se iho pitää saada rauhoittumaan. Desitä iho vaikkapa betadinella, ei kirvele. Esim öiksi. Ja puhtaat tyynyliinat tietty. Ja päiväksi laitat jotain tulehdusta rauhoittavaa, kortisonivoide. Jos rasvainen ei käy, kortisoniliuos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe