De högutbildades exodus fortsätter

8

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellerhur

Det kommer ju nya utländska förmågor istället ?

• Visst, och det tiodubbelt mot doktorer som emigrerar. Tillägger man övriga högutbildade samt annat duktigt folk som duger utomlands blir de nya utländska förmågornas tillskott ca. 100 % mer än de utflyttade 2015.

Då vi tillägger fennos skräppiga fertilitet så börjar invånarantalet att sjunka, liksom kvalitén på invånarna.
        Fennos impotens och utländska förmågor väger jämt (en icke litterär fåraherde mot en isolatfenno), men i den andra halvan av vågskålen ligger samma förmågor mot Finlands högstutbildade. Det är där det skiter sig.

16.000 bildade emigranter 2015 och flera 2016 för att sedan öka 2017.
        Med vilka nya skatter skall den högre finska mellanklassen tuktas med för detta?

• ÅåditillFinland

Vårt land är fattigt skall så bli...

• trendigtidag
        ÅåditillFinland kirjoitti:

Vårt land är fattigt skall så bli...

Den som litet har skall också förlora det sista.

• Korkat

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/suomi-menettanyt-suuria-investointeja-naapurimaihin-asiantuntija-laskisi-konesalien-sahkoveroa-edelleen-6608651

Inte bara högt utbildade flyr, it-sektorn flyr också... Tacka vår regering. Nya datacenter skull kunna startas här i finland... men nä! Priset på el i datacenter är hela 14 gånger dyrare i Finland än i Sverige!!! Vad 17 gör regeringen??? Jooo det här gör dom, privatiserar och sälger utomlands:

http://yle.fi/uutiset/3-8638094

Såå största delen av skatten för använd el går nu utomlands.... Skulle jag ha röstat på någon av dom här idioterna som styr skulle jag vara jävligt bitter med mig själv, nu undrar jag bara vad mina medmänniskor tänker med...

• sommanbäddar

Man kan åtminstone vara nöjd att man INTE röstade på dem.De som gjorde det kan titta sig i spegeln nu.

• tragiskt
        sommanbäddar kirjoitti:

Man kan åtminstone vara nöjd att man INTE röstade på dem.De som gjorde det kan titta sig i spegeln nu.

Som pensionär är det hemskt att se hur fort Finland sjunker,det skulle man aldrig ha trott.

• sjunkandeskepp

Rädda sig den som kan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      337
      703
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      109
      648
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56