Hengityksen vinkuminen

Hei. Oon nivelreumaatikko, sairastanut nyt reilu neljä vuotta. Lääkityksenä Salazopyrin, Oxiklorin, Metoject foolihappo. Onko kellään nivelreumaa tai reumaa ylipäätään sairastavalla ollut ongelmia hengityksen kanssa? Mulla on nyt syksystä asti ollut hengityksen vinkumista, sekä sisään että uloshengittäessä. Oon kyllä menossa spirometria-tutkimukseen mutta aattelin kysellä onko muilla samanlaisia oireita ollut?

2

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhmitenmonimutkaistaon

      En oikein tiedä.. mutta siis yksi reumayhdistyksen ihminen sanoi että keuhkofibroosi liittyy reumaan tai siis jotenkin on mahdollinen yms.? Kannattaa tiedustella tietäjältä. Lääkärit on minun kohdalla olleet järkyttävän kieltävät reumaa kohtaan(sekä yleis että sen alan erikoislääkärikin kun teki jonkun yleiskatseen minun mri kuviin kun oli sanonut ensin ettei osaa mri kuvista katsoa! ) vaikka olen pyytänyt sitä tutkimaan minulta mutta(yleislääkäri) jankkaa jotain nakkisormista ja kun mulla ei ole jotenkin nakkisormia. No en ole jaksanut hänelle jankata sitä asiaa että minulla on sormistakin pitänyt sahata hopeasormus irti (mutta sitä nyt ei oikein voinut yleis indikaattorina pitää kun olen lihonutkin ajan kanssa ja sekin vaikuttanut siihen sahaaamishommaan että olin turhaan vaan jättänyt sen siihen sormeen)mutta mutta kun onhan noita lajeja 200 kpl reumassa ja tuntuu silloin lapselliselta että joku vänkää vain jostain nakkisormista!? . Mutta hyvä että sinä olet saanut edes lähetteen ja sinulle on todettu sairaus vaikka en toki ole onnellinen mitenkään sairaudestasi ei sinne päinkään mutta että tarkoitan että sinulle on selvinnyt kuitenkin sairaus/sairautesi . Ehkä minullakin on toivetta saada lähete yms. toivottavasti, yritän ajatella niin päin positiivisesti asiaa. Ja reumalääkärin kanssa toivottavasti selviää tuo
      keuhkontutkimuksen osuus miten sen puolen asian saisi tutkituksi sinulta!

      • Kiitos vastauksestasi. Mitään uutta ei oo selvinnyt mutta näillä mennään. Tsemppiä sulle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe