Vikakoodit

BilaBila

Kokeilin saada vikakoodeja ulos avaintekniikalla virtapäälle-pois-päälle-pois-päälle (5 sekunnin sisällä).. Ei vilkkunut mikään valo.. Pitäisikö tuon service engine soon- valon vilkkua ne koodit vai?? Kyseessä Suomi-voikku -99 3,3 SE. Siis mitään varsinaista vikaa ei ole, mutta pitäisihän sen vissiin antaa koodi 55.. Pitäisikö infokeskuksessa olla vielä engine check tai vastaava valo?? Ohjekirjasta ei ole apua, kun mielestäni siinä mm. service engine soon -valokin sijaitsee mitaristossa eikä infokeskuksessa vaikkakin tuo ko. valo on nimenomaan infokeskuksessa. Infokeskuksella tarkoitan sitä normaalin mittariston yläpuolella olevaa varoitusvalo taulua, jossa on mm. vilkun valot yms..

9

14425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne Kinnunen

      Juu vikakoodit tulevat näkyviin sinne itse mittariston oikeaan alareunaan, ei infokeskukseen. Check Engine keltainen valo vilkkuu.

      Mulla on ajonestolaite autossa ja jos sitä ei ensin kytke pois päältä, ei myöskään vikakoodit tule näkyviin, kun virtoja kääntelee päälle ja pois. Kannattaa ainakin tuo kokeilla, jos ajonestolaite vehkeestä löytyy.

      • tuontivojager

        Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?


      • Jussi
        tuontivojager kirjoitti:

        Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?

        Ajonesto poistetaan yksinomaan avaimenperän UNLOCK-napilla. Jos joskus se ei toimi, paina ensin LOCKia, sitten perään UNLOCKia. Paristot kannattaa vaihtaa vuoden välein.
        Sitten jos ongelmat ajoneston kanssa jatkuvat, kuten minulla, löytyy vielä yksi keino. Moottoritilassa sijaitsee sulakekotelo, jossa on pikkuinen 10A Memory-sulake. Jos ajonesto ei lähde pois päältä millään ilveellä, käytä tuota sulaketta irti 5-10 sekunnin ajan. Paina sitten uudelleen kauko-ohjaimen UNLOCKia, niin pitäisit pelata. Testattu juttu, useita kertoja!


    • j.p.

      jossain korjaamokäsikirjassa luki että vuoden 98 jälkeen valmistettujen voikkujen jälkeen ei vikakoodeja saada ulos kuin jollain omalla laiteella...itelläni on just 98 2,4 voikku eikä siitäkään saa vikakoodeja ulos avaimella.

      • Antti L

        Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.

        Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK

        Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.

        Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.

        Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
        http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm


      • Jii
        Antti L kirjoitti:

        Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.

        Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK

        Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.

        Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.

        Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
        http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

        Voikkeri ilmoitti 3*virtaavaimella on/off koodit 1255 engine valolla ja trippi ilmotti 905 ja sen jälkeen 999.Mitähän nämä kertoo vioista.Katsastus lähestyy ja valo saatava sammumaan.Cruisekaan ei toimi.Äänimerkki toimii.Auto 2.4 1997.KIITOS ETUKÄTEEN!


    • vikakoodit -99 voyager

      Avain käännetään yksi naksu ja sitte trippi ja reset pohjaan yhtäaikaa yli 5 sekuntia...sitte irti ja paina trippiä vielä kerran...koodit näkyvät kilometrilukeman tilalla vuorotellen...

      niiden tulkinta on kummiski vaikeampi...

      • Kokeilin

        98 pikkuvoyager:
        1. Avain paikalleen
        2. Trippi ja nollaausnappi pohjaan
        3. Virrat päälle
        n 5 sekunnin kuluttua tulee code jolloin voit vapauttaa tripin napit.Itellä tuli 999, siis ei kaiketi vikoja. Sitten auto tekee jonkinlaisen selftestin... tutkinee mittaristoa...


    • Anonyymi

      Mistä löytyisi selitys 2007 koodille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe