Kokeilin saada vikakoodeja ulos avaintekniikalla virtapäälle-pois-päälle-pois-päälle (5 sekunnin sisällä).. Ei vilkkunut mikään valo.. Pitäisikö tuon service engine soon- valon vilkkua ne koodit vai?? Kyseessä Suomi-voikku -99 3,3 SE. Siis mitään varsinaista vikaa ei ole, mutta pitäisihän sen vissiin antaa koodi 55.. Pitäisikö infokeskuksessa olla vielä engine check tai vastaava valo?? Ohjekirjasta ei ole apua, kun mielestäni siinä mm. service engine soon -valokin sijaitsee mitaristossa eikä infokeskuksessa vaikkakin tuo ko. valo on nimenomaan infokeskuksessa. Infokeskuksella tarkoitan sitä normaalin mittariston yläpuolella olevaa varoitusvalo taulua, jossa on mm. vilkun valot yms..
Vikakoodit
9
15327
Vastaukset
- Janne Kinnunen
Juu vikakoodit tulevat näkyviin sinne itse mittariston oikeaan alareunaan, ei infokeskukseen. Check Engine keltainen valo vilkkuu.
Mulla on ajonestolaite autossa ja jos sitä ei ensin kytke pois päältä, ei myöskään vikakoodit tule näkyviin, kun virtoja kääntelee päälle ja pois. Kannattaa ainakin tuo kokeilla, jos ajonestolaite vehkeestä löytyy.- tuontivojager
Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?
- Jussi
tuontivojager kirjoitti:
Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?
Ajonesto poistetaan yksinomaan avaimenperän UNLOCK-napilla. Jos joskus se ei toimi, paina ensin LOCKia, sitten perään UNLOCKia. Paristot kannattaa vaihtaa vuoden välein.
Sitten jos ongelmat ajoneston kanssa jatkuvat, kuten minulla, löytyy vielä yksi keino. Moottoritilassa sijaitsee sulakekotelo, jossa on pikkuinen 10A Memory-sulake. Jos ajonesto ei lähde pois päältä millään ilveellä, käytä tuota sulaketta irti 5-10 sekunnin ajan. Paina sitten uudelleen kauko-ohjaimen UNLOCKia, niin pitäisit pelata. Testattu juttu, useita kertoja!
- j.p.
jossain korjaamokäsikirjassa luki että vuoden 98 jälkeen valmistettujen voikkujen jälkeen ei vikakoodeja saada ulos kuin jollain omalla laiteella...itelläni on just 98 2,4 voikku eikä siitäkään saa vikakoodeja ulos avaimella.
- Antti L
Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.
Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK
Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.
Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.
Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm - Jii
Antti L kirjoitti:
Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.
Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK
Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.
Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.
Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htmVoikkeri ilmoitti 3*virtaavaimella on/off koodit 1255 engine valolla ja trippi ilmotti 905 ja sen jälkeen 999.Mitähän nämä kertoo vioista.Katsastus lähestyy ja valo saatava sammumaan.Cruisekaan ei toimi.Äänimerkki toimii.Auto 2.4 1997.KIITOS ETUKÄTEEN!
- vikakoodit -99 voyager
Avain käännetään yksi naksu ja sitte trippi ja reset pohjaan yhtäaikaa yli 5 sekuntia...sitte irti ja paina trippiä vielä kerran...koodit näkyvät kilometrilukeman tilalla vuorotellen...
niiden tulkinta on kummiski vaikeampi...- Kokeilin
98 pikkuvoyager:
1. Avain paikalleen
2. Trippi ja nollaausnappi pohjaan
3. Virrat päälle
n 5 sekunnin kuluttua tulee code jolloin voit vapauttaa tripin napit.Itellä tuli 999, siis ei kaiketi vikoja. Sitten auto tekee jonkinlaisen selftestin... tutkinee mittaristoa...
- Anonyymi
Mistä löytyisi selitys 2007 koodille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4377489Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2186429Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai946176Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2085662Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r384522Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi914378Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli44169Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s363673Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163600Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673588