Vikakoodit

BilaBila

Kokeilin saada vikakoodeja ulos avaintekniikalla virtapäälle-pois-päälle-pois-päälle (5 sekunnin sisällä).. Ei vilkkunut mikään valo.. Pitäisikö tuon service engine soon- valon vilkkua ne koodit vai?? Kyseessä Suomi-voikku -99 3,3 SE. Siis mitään varsinaista vikaa ei ole, mutta pitäisihän sen vissiin antaa koodi 55.. Pitäisikö infokeskuksessa olla vielä engine check tai vastaava valo?? Ohjekirjasta ei ole apua, kun mielestäni siinä mm. service engine soon -valokin sijaitsee mitaristossa eikä infokeskuksessa vaikkakin tuo ko. valo on nimenomaan infokeskuksessa. Infokeskuksella tarkoitan sitä normaalin mittariston yläpuolella olevaa varoitusvalo taulua, jossa on mm. vilkun valot yms..

9

15218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne Kinnunen

      Juu vikakoodit tulevat näkyviin sinne itse mittariston oikeaan alareunaan, ei infokeskukseen. Check Engine keltainen valo vilkkuu.

      Mulla on ajonestolaite autossa ja jos sitä ei ensin kytke pois päältä, ei myöskään vikakoodit tule näkyviin, kun virtoja kääntelee päälle ja pois. Kannattaa ainakin tuo kokeilla, jos ajonestolaite vehkeestä löytyy.

      • tuontivojager

        Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?


      • Jussi
        tuontivojager kirjoitti:

        Mulla 97 voikku ja kyllä mulla vilkkuu se valo infokeskuksessa...samoin autossa ajonesto, mutten tiedä miten sen saa pois päältä? Sitten olen ihmetellyt sen ajoneston logiikkaa muutaman kerran kun olen jättänyt auton parkkiin ja avaimet virtalukkoon tunniksi ja yrittänyt sitten autoa käyntiin, niiin eipä ole yrittänytkään? Aikana napsuteltua ovia lukkoon ja auki ja värkättyäni olen saanut auton käyntiin, mutta hämäräksi on jäänyt ajaoneston toimintalogiikka. Osaako joku kertoa tuosta?

        Ajonesto poistetaan yksinomaan avaimenperän UNLOCK-napilla. Jos joskus se ei toimi, paina ensin LOCKia, sitten perään UNLOCKia. Paristot kannattaa vaihtaa vuoden välein.
        Sitten jos ongelmat ajoneston kanssa jatkuvat, kuten minulla, löytyy vielä yksi keino. Moottoritilassa sijaitsee sulakekotelo, jossa on pikkuinen 10A Memory-sulake. Jos ajonesto ei lähde pois päältä millään ilveellä, käytä tuota sulaketta irti 5-10 sekunnin ajan. Paina sitten uudelleen kauko-ohjaimen UNLOCKia, niin pitäisit pelata. Testattu juttu, useita kertoja!


    • j.p.

      jossain korjaamokäsikirjassa luki että vuoden 98 jälkeen valmistettujen voikkujen jälkeen ei vikakoodeja saada ulos kuin jollain omalla laiteella...itelläni on just 98 2,4 voikku eikä siitäkään saa vikakoodeja ulos avaimella.

      • Antti L

        Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.

        Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK

        Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.

        Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.

        Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
        http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm


      • Jii
        Antti L kirjoitti:

        Minun Voyager ysiseiskassa tuo check engine valo on siinä infokeskuksessa eli mittareiden yläpuolella ja koodit näkyy kun avaimen kääntää 3 kertaa päälle/pois.

        Nätisti näkyy koodi peräkkäisinä vilkkusarjoina ja pitempi tauko aina numeron väliin. Lopuksi tulee kaksi kertaa viisi vilkutusta "55" joka on merkki siitä että viesti loppuu. Jos tulee pelkstään 2x5 vilkutusta ("55") niin kaikki on OK

        Esim ailhainen akkujännite generoi koodin 1255 tarkoittaen virhekoodia 12 ja 55 lopuun. 12 on alhaisen akkkujännitteen koodi.

        Uudemmissa malleissa koodin saa näkyviin trippimittariin, jos pitää tripin nollausnapin painettuna n. 5 sek kun kytkee virran päälle.

        Koodit ja kikat on lueteltu esim täällä (pätee Chryslereihin vaikka onkin Jeepin sivu):
        http://go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

        Voikkeri ilmoitti 3*virtaavaimella on/off koodit 1255 engine valolla ja trippi ilmotti 905 ja sen jälkeen 999.Mitähän nämä kertoo vioista.Katsastus lähestyy ja valo saatava sammumaan.Cruisekaan ei toimi.Äänimerkki toimii.Auto 2.4 1997.KIITOS ETUKÄTEEN!


    • vikakoodit -99 voyager

      Avain käännetään yksi naksu ja sitte trippi ja reset pohjaan yhtäaikaa yli 5 sekuntia...sitte irti ja paina trippiä vielä kerran...koodit näkyvät kilometrilukeman tilalla vuorotellen...

      niiden tulkinta on kummiski vaikeampi...

      • Kokeilin

        98 pikkuvoyager:
        1. Avain paikalleen
        2. Trippi ja nollaausnappi pohjaan
        3. Virrat päälle
        n 5 sekunnin kuluttua tulee code jolloin voit vapauttaa tripin napit.Itellä tuli 999, siis ei kaiketi vikoja. Sitten auto tekee jonkinlaisen selftestin... tutkinee mittaristoa...


    • Anonyymi

      Mistä löytyisi selitys 2007 koodille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3326
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      90
      3064
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2984
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      67
      2895
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      51
      2847
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2609
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2414
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      49
      2269
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      41
      2137
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1923
    Aihe