sitten kun sote-uudistuksessa kilpailutetaan sairaalan toiminta?
160 miljoonan euron arvoinen sairaalarakennushan junailtiin RKP-säätiön omistukseen, vaikka rahat tulivat valtiolta ja HUS:lta. Silloin luvattiin, että säätiö vuokraa rakennuksen HUS:lle edullisesti (niin tosiaan HUS joutuu maksamaan vuokraa rakennuksesta, vaikka itse maksoi yhdessä valtion kanssa sen rakentamisen).
Mutta jos sairaalan toiminnasta vastaakin jatkossa yritys (jossa voisi ehkä olla samoja henkilöitä taustalla kuin rakennuksen omistavassa säätöissä), niin miten käy yhteiskunnan sijoittaman 160 miljoonan euron silloin?
Ettei tässä vaan ole tapahtumassa täydellinen huijaus?
Miten käy RKP-säätiön omistaman lastensairaalan
4
81
Vastaukset
- rusukierous_huipussaan
Kaiken lisäksi rususäätiö houkutteli kansalaisia lahjoittamaan rahansa "hyväntekeväisyystarkoitukseen", vaikka kyse oli fondille mahtava pitkäaikainen varmaa hyvää tuloa tuottava sijoitus!?
- svekoargumentti
Nythän svedut voivat valita oikean ja upean paikan.
Ei tarvitse edes baja-majan pöristä asian tiimoillaJa perkkele se nimi ei sitte tule olla mikkää suomisana että haistakka te finnet lastunnne ja uudinne! kiljuu säätiö-apina.
- kauhea_suomen_kieli
libertas kirjoitti:
Ja perkkele se nimi ei sitte tule olla mikkää suomisana että haistakka te finnet lastunnne ja uudinne! kiljuu säätiö-apina.
Rusu- ja svekotahot suosivat mm. latinanpohjaisia nimiä, jotta ei missään tapauksessa Suomessa näy suomen kieli! Lisäksi keksitään samasta syytä siansaksankielisiä nimiä?
Ja tietysti ruotsin kieleen pohjautuvia, kuten Trafi-virasto. Sehän on ruotsia, josta puuttuu vain k-kirjain lopusta. Englanniksihan nimi olisi Traffi ilman c-kirjainta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898206
- 906302
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586213Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344791- 443274
- 503255
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572812- 442809
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482760- 492740