Peugeot 3008 parempi kuin Tiguan

Peugeot3008

Tässä testissä 3008 pidettiin parempana, kuin uutta Tiguania.

http://www.autoevolution.com/news/is-the-2017-peugeot-3008-better-than-the-new-volkswagen-tiguan-112171.html

42

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pököt

      No totta kai on Pösö parempi kuin Kansanvaunu!!

    • PeufeotKiinnostaa

      Joo paljon mielummin ottaisin tuon pögöön, ikävä kyllä ostin jo toisenmerkkisen

    • Surkeatarvot

      Meeppä myymään 2-3 vuoden päästä. Voin sanoa että siinä se suurin ero tulee kun toguanista saa hyvin ja peugeotista jää todella paha mieli käteen hyvitysarvo on surkea.

      • Ajeva

        Merkkiliike hyvittää ihan normaalisti. Trokarit ei suomessa vaan ymmärrä hyvän päälle, eikä perusjuntti autoilijakaan. Sivistysmaissa pösöt on hyvässä maineessa, on olleet sitä aina.


      • volkkarierihuono

        Kyllä volkkari on se joka ei kelpaa vaihdossa. Niin paljon vikaa.
        Onhan Tampereella yksi liike joka oikein ilmoitti että ei ota vaihdossa tsi/dsg vag autoja.


      • Ex-peugeotisti

        Ei Peugeotia ole pakko myydä 2-3 vuoden päästä. Ajoin itse melkein 17 vuotta uutena ostamallani 406:lla ja mielikseni ajoinkin. Auto on tiedossani ja liikenteessä tyytyväisellä kuskilla edelleen. On yks' hailee, onko auton rahallinen arvo enää tonni vai kaksi – käyttöarvo ratkaisee.


      • 27_vuotta_sitten
        Ajeva kirjoitti:

        Merkkiliike hyvittää ihan normaalisti. Trokarit ei suomessa vaan ymmärrä hyvän päälle, eikä perusjuntti autoilijakaan. Sivistysmaissa pösöt on hyvässä maineessa, on olleet sitä aina.

        Tarjosin joskus vuoden 1990 tienoilla tuoreenpuoleista ja timmikuntoista Peugeot 405 SRi:tä vaihdokiksi kolmeen eri liikkeeseen pk-seudulla. VW-liike ilkesi tarjota siitä hävyttömästi 68 000 markan hyvitystä vaihdossa uuteen Audi 80:een tai VW Passatiin. Opel-liike olisi hyvittänyt sentään 85 000 mk vaihdossa uuteen Vectraan. Peugeot-liike Automaa tarjosi 92 000 mk vaihdossa uuteen samanlaiseen 405 SRi:hin.

        Valinta merkissä pysymisen hyväksi oli enemmän kuin helppo.


    • Uskonjälleenmyyntiarvoon

      Epäilen, että kolmen vuoden päästä asenteet ovat jo hiukan muuttuneet, sillä Volkkarin maine on laskenut ja tulee laskemaan vielä lisää, kun taas Peugeotin laatu on alkaen 508:sta ja 308:sta selkeästi parantunut ja tämä uusi 3008 on varmasti samaa laatutasoa ja lisäksi se on huomattavasti paremman näköinen luokassaan suhteessa 308:aan, joka ulkonäön puolesta on aika vaatimaton verrattuna esim. Seat Leoniin, Skoda Octaviaan, Opel Astraan tai Ford Focukseen. Uusi 3008 taas on selkeästi hienoimman näköinen luokassaan. Seat Ateca ja VW Tiguan näyttävät tylsiltä tötteröiltä siihen verrattuna ja sisätiloissa tyylikkyysero on vielä selkeämpi. Lisäksi uusi 3008 on luokassaan kilpailukykyisemmin hinnoiteltu kuin 308 omassaan. Jos laatu osoittatuu edes yhtä hyväksi uudessa 3008:ssa kuin on 308:ssa, niin se tulee varmasti olemaan haluttu auto myös vaihtoautomarkkinoilla muutaman vuoden päästä.

      • Eitojoaikinä

        Näin on. Se tupakkiyskäisten essonbaarisetien veljeskunta joka on jo viimeiset autonsa ostanut, on viimeksi vaihtanut mielipidettään joskus 90-luvulla. Sen jälkeen Tojo ja VW-konserni on tuottanut voittoa ja säästänyt suunnittelussa ja laadussa.

        Korealaiset ovat nykyään parempia kuin Toyota. Ranskikset on ajat sitten kiivennyt huijarikonsernin ohi. Myös Ford ja Opel pesevät VW-konsernin mennen tullen .


      • enter_enter

        "Uskonjälleenmyyntiarvoon":lle

        Oletko koskaan kuullut entteristä ja kappalejaosta? Todella raskasta edes koettaa lukea tuollaista yhteen putkeen sullottua tekstiä.


      • Uskonjälleenmyyntiarvoon

        Niille asioille taitaa löytyä palsta ihan jostain muualta kuin Pösöpalstalta ;)


      • enter_enter
        Uskonjälleenmyyntiarvoon kirjoitti:

        Niille asioille taitaa löytyä palsta ihan jostain muualta kuin Pösöpalstalta ;)

        Ilmeisesti tuo oli kohdistettu allekirjoittaneelle.

        Niin, ehkäpä sinun siis ennen tänne tai muuallekaan kirjoittamista tulisi käydä 'siellä toisaalla' opiskelemassa aivan alkeelliset perusasiat, jotta et antaisi teksteilläsi itsestäsi aivan sivistymättömän ääliötä mielikuvaa.


      • cittarifanittaja

        Jaa vai Ateca ja Tiquan tylsiä tötteröitä? Juuri niissä on aikaa kestävä rauhallinen muotokieli, johon ei heti kyllästy ja ole vanha. Lisäksi vag-cittareissa ohjaamo on todella suurella erolla ergonomisempi ja helpompikäyttöinen. Pösön mittaristo - ratti-systeemi on omituinen eikä siihen koeajolla tottunut. 1,2 puretechi liikutti sinänsä autoa riittävästi, mutta tuo ylilennokkuus muotoilussa vei ostohalut. Lisäksi lisävarusteita joutuisi ottamaan ja ne ovat yllättävän hinnakkaita. Alluressa ei ole edes avaimettomuutta vakiona. Siksi valitsin etuveto-Atecan ajamattomana halliautona.


      • vaikeita_valintoja
        cittarifanittaja kirjoitti:

        Jaa vai Ateca ja Tiquan tylsiä tötteröitä? Juuri niissä on aikaa kestävä rauhallinen muotokieli, johon ei heti kyllästy ja ole vanha. Lisäksi vag-cittareissa ohjaamo on todella suurella erolla ergonomisempi ja helpompikäyttöinen. Pösön mittaristo - ratti-systeemi on omituinen eikä siihen koeajolla tottunut. 1,2 puretechi liikutti sinänsä autoa riittävästi, mutta tuo ylilennokkuus muotoilussa vei ostohalut. Lisäksi lisävarusteita joutuisi ottamaan ja ne ovat yllättävän hinnakkaita. Alluressa ei ole edes avaimettomuutta vakiona. Siksi valitsin etuveto-Atecan ajamattomana halliautona.

        "Siksi valitsin etuveto-Atecan ajamattomana halliautona."

        Itsellä on mennyt luotto tuon konsernin teknologiaan, sillä mm. TSI-koneilla on huono maine samoin DSG-vaihteistolla.

        Harmi, sillä ko. valmistajan eri merkin sisarmalleistoista vois löytyä muutoin kiinostavia vaihtoehtoja.

        No, uutta en kuitenkaan ole ostamassa seuraavaksikaan, vaan kohtuukilsoilla olevan käytteyn, jonka hinnasta pahin kerma on haihtunut pois ja auto antaa paremman vastineen rahalle.

        Saas nähdä mikä merkki ja malli, se on täysin auki. Nykyautoihin ei muutenkana ole saamaa luottoa, koska niissä aivan liikka havoittuvaan teknologiaa, merkistä riippumatta.

        Ennen oli helppoa, saattoi ostaa hyvin pidetyn ja huolletun enempikin ajetun vaikka isomman premiumin ja edessä oli paljon varsinhuolettomia kilsoja. Nyt tulee lisäksi vastaan alati kirityvät päästönormit jne.


      • kaikissajotakin
        vaikeita_valintoja kirjoitti:

        "Siksi valitsin etuveto-Atecan ajamattomana halliautona."

        Itsellä on mennyt luotto tuon konsernin teknologiaan, sillä mm. TSI-koneilla on huono maine samoin DSG-vaihteistolla.

        Harmi, sillä ko. valmistajan eri merkin sisarmalleistoista vois löytyä muutoin kiinostavia vaihtoehtoja.

        No, uutta en kuitenkaan ole ostamassa seuraavaksikaan, vaan kohtuukilsoilla olevan käytteyn, jonka hinnasta pahin kerma on haihtunut pois ja auto antaa paremman vastineen rahalle.

        Saas nähdä mikä merkki ja malli, se on täysin auki. Nykyautoihin ei muutenkana ole saamaa luottoa, koska niissä aivan liikka havoittuvaan teknologiaa, merkistä riippumatta.

        Ennen oli helppoa, saattoi ostaa hyvin pidetyn ja huolletun enempikin ajetun vaikka isomman premiumin ja edessä oli paljon varsinhuolettomia kilsoja. Nyt tulee lisäksi vastaan alati kirityvät päästönormit jne.

        Entäs Pösön THP-koneet, surullisekuuluisat jakopäärempat ja jopa koko kone vaihtoon? THP on kirosana bensamaailmassa. Myös tietyt HDI-koneet ovat olleet ongelmallisia, ja esim. Eolys-aineen täyttö määräaikaishuolloissa on karmiva kokemus lompakolle (aine siis tehostaa dieselmallissa partikkelisuodattimen polttoa).

        Niin että jos kerran tsi-dsg:tä aletaan haukkumaan...


      • EiAtecalle
        cittarifanittaja kirjoitti:

        Jaa vai Ateca ja Tiquan tylsiä tötteröitä? Juuri niissä on aikaa kestävä rauhallinen muotokieli, johon ei heti kyllästy ja ole vanha. Lisäksi vag-cittareissa ohjaamo on todella suurella erolla ergonomisempi ja helpompikäyttöinen. Pösön mittaristo - ratti-systeemi on omituinen eikä siihen koeajolla tottunut. 1,2 puretechi liikutti sinänsä autoa riittävästi, mutta tuo ylilennokkuus muotoilussa vei ostohalut. Lisäksi lisävarusteita joutuisi ottamaan ja ne ovat yllättävän hinnakkaita. Alluressa ei ole edes avaimettomuutta vakiona. Siksi valitsin etuveto-Atecan ajamattomana halliautona.

        Olen vaihtanut Leonista vm 2015 pösön 308 vm 2015 ja ergonomia on pösössä huomattavasti parempi kuin Seatissa juurikin pienen ratin takia. Mittarit ja näyttö on sijoitettu pösössä ylös lähelle tietä, joten katse ei harhaile liikenteestä tarpeettomasti ja mittareiden tarkkailu on vaivattomampaa. Vaikka olen pitkä ja penkki on lähes täysin taka-asennossa Leonissa oikea kyynärnoja jäi aivan liian taakse ja siten oli täysin hyödytön. Oikeaa kättä ei voinut leputtaa siinä, jos samalla piti ratista kiinni. Leonin vakionopeuden säädin on typerästi vilkkukytkimessä ja sen käyttö on virhe herkkää. Auto joko vilkuttaa omiaan sitä säädettäessä tai sitten vakkarin tunnotonta tulitikkukytkintä käytettäessä hold tilan asettaminen menikin liian pitkäksi ja koko vakionopeus toiminto kytkeytyy pois. Pössössä vakionopeuden säädin on omassa ohjaimessa vasemmalla puolella ja se on suunnattu hiukan alaviistoon, joten vasenta käyttä voi leputtaa oven kyynärtuessa kättä nostamatta samalla, kun käyttää vakionopeuden säädintä.

        Pösön materiaalit on huomattavasti laadukkaammat kun vertaa Leonin ja Atecan muoviseen sisustaan ja se on paljon enemmän aikuiseen makuun.

        Olen pitkästä aikaa taas nauttinut autoilusta, kun siirryin pösöön ja uskon sen juurikin johtuvan hyvästä ajoergonomiasta ja ohjaamon laadukkaista materiaaleista ja siitä, että ohjaamon on hiljainen rengasmelusta, mikä on ollut aina Seattien ongelma.


      • vaikeita_valintoja
        kaikissajotakin kirjoitti:

        Entäs Pösön THP-koneet, surullisekuuluisat jakopäärempat ja jopa koko kone vaihtoon? THP on kirosana bensamaailmassa. Myös tietyt HDI-koneet ovat olleet ongelmallisia, ja esim. Eolys-aineen täyttö määräaikaishuolloissa on karmiva kokemus lompakolle (aine siis tehostaa dieselmallissa partikkelisuodattimen polttoa).

        Niin että jos kerran tsi-dsg:tä aletaan haukkumaan...

        "Niin että jos kerran tsi-dsg:tä aletaan haukkumaan... "

        Höpö höpö lapselliselle. En ole täällä lapsettamassa automerkeistä.

        Itselleni merkit itsessään ovat yksi helvetin hailee jos vain itselleen sopivan rakkineen löytää. Oleellista on auton itseä mielyttävyyden ja kukkarolleen sopivuuden lisäksi sen mekaaninen kestävyys.

        Manitsemistasi Peugeotin ongelmista tai niiden todellisesta laajuudesta itselläni ei ole hajuakaan. Ranskalaiset ovat perinteisesti olleet hyviä dieseleiden valmistajia, mutta ei sellaista valmistajaa ja merkkiä ole edes olemssa jolla ei joitan ongelmia olisi ollut.

        Tosin nyttemmin dieseleiden myynti on voimakkaasti laskenut myös Ranskassa.

        Mutta nuo mainitut VW-Audin ongelmat ovat todella maailmankuuluja ja erittäin laajoja. Useita ko. konsernin autoja on itselläni ollut, mutta nyttemmin ei ole luottoa, varsinkaan kun seuraavaksi haluaisin automaatin.

        Valitettavasti suuri osa valmistajista on kulutus- ja päästösyistä tarjoamassa aivan liikaa tai vain kaksoiskytkimellisiä automaatteja, jotka eivät sovellu sinne missä automaatti juuri eloa helpottaa, eli kaupunkeihin ja ruuhkiin.

        Itsellen on yksi helvetin hailee mikä merkki on kyseessä, kunhan vain halauamansa autotyypin löytää itseään mielyttävänä ja hyvällä hinta-laatu kompromissilla ja kukkarolleen sopivana.

        Mutta kuten jo mainitsin, niin nykyiset päästöpolitiikat eri maissa ja kaupungeissa tekevät autonvalinnan hyvin vaikeaksi ja kalliiksi, kun niitä hieman vanhempia hyvin pidettyjä ei voi edes kaikkialla käyttää ja riskeeravat sittemmin jäädä kokonaan käsiin muutamassa vuodessa vaikka olisivat muutoin hienossa tikissä.

        "Paris pollution leads to car ban"

        - http://money.cnn.com/2014/03/17/news/paris-pollution-traffic/index.html

        Nyttemmin eko-luokka-tarra on Pariisissa pakollinen tästä päivästä alkaen ja se koskee myös ulkolaisia autoja. Tuo tarra määrittelee ajo-oikeudet Pariisissa. En jaksa kaikkea alkaa kääntämään, jos kiinnostaa, niin laittakaa Google-kääntäjään.

        "VIGNETTE CRIT'AIR - A partir de ce lundi 16 janvier 2017, il est obligatoire d'avoir sa vignette anti-pollution pour circuler à Paris. Si les autorités devraient faire preuve de tolérance au départ, il est désormais plus qu'urgent de commander la pastille écologique... "

        - http://www.linternaute.com/auto/conduite/1313313-vignette-pollution-elle-est-desormais-obligatoire-comment-commander-sa-pastille-crit-air/

        .


      • essonbaarinsetä
        Eitojoaikinä kirjoitti:

        Näin on. Se tupakkiyskäisten essonbaarisetien veljeskunta joka on jo viimeiset autonsa ostanut, on viimeksi vaihtanut mielipidettään joskus 90-luvulla. Sen jälkeen Tojo ja VW-konserni on tuottanut voittoa ja säästänyt suunnittelussa ja laadussa.

        Korealaiset ovat nykyään parempia kuin Toyota. Ranskikset on ajat sitten kiivennyt huijarikonsernin ohi. Myös Ford ja Opel pesevät VW-konsernin mennen tullen .

        Höpsis, olen essonbaarinsetä , enkä ole vaihtanut mielipidettä sen jälkeen kun ostin 60 luvulla FORD,n Escortin, Merkki on pysynyt samana.

        Samoin tupakkana aroma.


    • Sösss

      3008 on ruma tötterö.

    • 308

      Kyllä näin on! Volsu on huijarimerkki, ruma, ei kestä, vaihteet ei toimi jne.
      Otan tuon Pösön lähes varmasti seuraavan autonvaihdon yhteydessä.
      Laatu on Peugeotissa mennyt viime vuosina todella roimasti eteenpäin!

    • hyvääon

      Olen samaa mieltä. 2013 vuoden pösö ja paras auto mikä minulla ollut.

    • 423

      Paljolti kysymys on siitä ostaako auton itselleen vai myytäväksi eteenpäin.
      valintoja valintoja...

    • näkemys

      Kaikkihan uuden auton ostaa itselleen, mutta koska useimmat haluaa uuteen taas vaihtaa jonkin vuoden päästä, niin oletetulla jälleenmyyntiarvolla on yllättävän suuri merkitys.

      Toyota on erikoinen merkki, sillä se on pystynyt vuosikymmenten varrella luomaan itsestään erittäin luotettavan auton maineen. Luotettavuus olikin takavuosikymmeninä selvästi parempi kuin useimmissa muissa merkeissä. Merkki pystyi luomaan legendaarisen maineen sen vuoksi. Oli todennäköisesti vain hyvä asia, että merkki oli muilta omainaisuuksiltaan keskivertoa huonompi auto, sillä näin sen maine korostui nimenomaan luotettavana valintana.

      Senpä vuoksi Toyota on saanut luotua luotettavuuskuvansa vuoksi käsittämättömän hyvin säilyvän jälleenmyyntiarvonsa edelleen. Vähän ajetun Toyotan ostajia riittää vieläkin ja niistä maksetaan hyvän maineen vuoksi lähes uuden auton hintaa ja yhtälailla tietysti löytyy näitä, jotka Tojonsa vaihtaa kolmen vuoden välein pienellä välirahalla uuteen.

      Eli jos nyt vaikka verrataan perus Avensista ja vaikka C5-Citikkaa, niin molemmat ovat vähän alta kolmenkympin autoja uutena, mutta kun niitä vaihtaa kolmen vuoden päästä uuteen vastaavaan, niin Citikan kohdalla saa laittaa 6000 euroa enemmän välirahaa tai jopa enemmän. Kaikille ihmisille sillä 2000 eurolla vuositasolla ei ole suurta merkitystä, mutta monelle on. Suurin osa meikäläisistä pärjää hyvin tarkkuudensa vuoksi pienillä tuloilla ja voi vaihtaa Tojon uuteen kolmen vuoden välein pikkurahalla. Citikalla ajavat arvostavat enemmän itse autoa ja todennäköisesti myös tienaavat enemmän.

      Itselleen auton ostaminen on aina kalliimpaa :)

      • EipäTaidaOlla

        2014 mallinen halvin avensis nettiautossa 15900
        2014 mallinen halvin c5 nettiautossa 14900

        No, onhan toyotalla ajettu paljon enemmän, mutta kun katsotaan vähemmän ajettuja yksilöitä, on helppo huomata että tuo 6000 euron hintaero ei pidä paikkaansa. Ainakaan tuon ikäisissä autoissa.


      • näkemys

        Vastaavien C5 ja Avensisten keskimääräiset pyyntihintojen erot kyllä hieman alle 6000 euron, mutta se hintaero millä niitä oikeesti myydään/hyvitetään vaihdossa on vähintään 6000 euroa. Näin siis valitettavasti, vaikka Citikka on oikeesti parempi autona. Enkä usko, että luotettavuudessakaan isoa eroa ole enää nykyään.

        Se on vaan se Suomessa luotu Tojon luja maine ja ranskalaisten vastaavasti huono maine, joka nyt ehkä on pikkuhiljaa paranemassa.


      • vaikeita_valintoja

        "Kaikkihan uuden auton ostaa itselleen, mutta koska useimmat haluaa uuteen taas vaihtaa jonkin vuoden päästä, niin oletetulla jälleenmyyntiarvolla on yllättävän suuri merkitys."

        Aivan lähitulevaisuudessa myös auton päästöarvot vaikuttavat raskaasti sen jälleenmyyntiin, jossa tulee myös olemaan suuria eroja EU:n sisällä politiikkojen (övereistäkin) linjauksista johtuen.

        Moni maa tai alue suunnittelee kieltävänsä kokonaan polttomoottoriautot, ainakin yksityishenkilöiden sellaiset.

        Belgian Flaami suunnittelee polttomoottoreiden kokonaan kieltoa 2050 mennessä ja eri EU-kaupungeissa ja alueilla on vastaavia suunitelmia jopa nopeammassa tahdissa.

        "La Flandre est ambitieuse ! Voilà que les parlementaires du nord du pays viennent d’annoncer qu’ils souhaitent supprimer les véhicules à essence et diesel d’ici 2050. Le plan est ambitieux et a pour objectif de réduire les émissions de gaz à effet de serre. Mais est-il réalisable ?"

        - http://www.killmybill.be/fr/voiture-electrique/

        Mielestäni asiassa on kuppi menossa nurin, massiivista yli-investointia vain e-autoihin, sillä edes e-auto ei ole aidosti ekologinen vaihtoehto ja muihinkin vaihtoehtoihin raskasta investointia tarvitaan.


    • peu208

      Hyvä kirjoitus näkemykseltä.
      Sanoisin että Peugeot 208.ssa todella hyvä hinnan pito, jos olet ostanut uutena
      Hulluilta päiviltä, mutta ei se Yarikselle pärjää millään.
      Itse ajan 208.lla ja olen tyytyväinen.

    • AjatmuuttuujaAutotmyös

      Sanoma niinkuin rahastokauppias: menneisyys ei välttämättä ennusta tulevaisuutta. Tähän asti kansa on luottanut tojon laatuun (ja ranskiksen ruosteeseen) kuin pukki sarviinsa, ja se on näkynyt jälleenmyyntihinnassa.

      Jos jostain syystä kävisi niin että ranskalaiset menestyisivät kesto-ongelma ja muissa testeissä ja esi.. ruostetutkimuksissa ja Toyota ei, niin ennenpitkäähän jälleenmyyntiarvokin reagoi. Tällä hetkellä ainakaan vanhojen ranskalaisten (vaikka ensimmäisten C5:n tai saman ajan Lagunoiden) hinnoissa ei ole laatupreemiosta häivääkään mutta uudet Rellut ja PSA:t on jo laadultaan parempia ja luultavasti menevät pitempään kaupaksi.

      • totuudentorvena

        Ei ranskanpullat ikuna meillä säilytä jm-arvoaan. Ne on ne tojotat volkkarit ja skoodat jotka pitää arvonsa. Essonbaaripappa ei ikinä sorru edes kokeilemaan vaikka uutta 3008:a, eikä raavas partasuu-tatuoitu duunariäijä kymestä.


    • osat_kääntyi

      Tiquan oli TM:n talvitestissä paljon parempi kuin Pösö. Rumempi volkkari on mutta ajettavuudeltaan ja muilta talviominaisuuksiltaan parempi. Fakta juttu.

      • FaktatHakusessa

        Aina löytyy joku parempi. Jos ei muuten niin jonkun toisen mielestä on tojota mazda mersu tai ooppeli parempi.

        Tai vuoden auto äänestys, tai katsastustilasto tai tuulilasi tai tekniikan maailma, aina on joku parempi.

        Mutta mitä sitten? En minä ainakaan osta autoa sen vuoksi että joku testaaja / sukulainen / naapuri kertoo auton olevan paremman kuin jonkun toisen.

        Ostan auton omiin tarpeisiini, ja niihin tarpeisiin päätän paremmuuden ihan itse.


      • Testimenestyjä

        Milloin mainosrahoitteisen lehden testeistä on tullut faktoja? Kyllä se niin menee, että kenen leipää syöt sen lauluja laulelet. Testien menestyjät on niitä merkkejä, jotka maksaa suurimman osan testaajien palkoista. Se olisi lehdelle itsemurha asettaa semmoiset merkit huonoon valoon, jotka mainostavat lehdessä paljon.


    • Ihansiistikärry

      Mites 3008 muuten pärjäsi, tuskin huonosti vaikkei parinkymmenen kaatamalla pannutkaan pataan tuplasti kalliimmalla?

      Olen nyt nähnyt muutaman 3008:n livenä enkä tykkää livenä yhtä paljon kuin muista pököteistä. Sisältä se on kyllä komee, ja olen aika vakuuttunut laadustakin.

      • EnIhanYmmärtänyt

        " vaikkei parinkymmenen kaatamalla pannutkaan pataan tuplasti kalliimmalla?"

        Mitä tuo on suomeksi?


      • Autocorrectattuviesti
        EnIhanYmmärtänyt kirjoitti:

        " vaikkei parinkymmenen kaatamalla pannutkaan pataan tuplasti kalliimmalla?"

        Mitä tuo on suomeksi?

        Sorry. Kännykkä panee omiaan. Muistaakseni tarkoitin osapuilleen että "vaikkakaan tuollainen runsaan parinkympin auto ei välttämättä kisaa samassa sarjassa kuin tuplasti tyyriimpi voittajavolvo."

        Pitäis jaksaa oikolukea.


    • KKK-

      Ja moniko meistä ajaa talvisissa ääriolosuhteissa? Nykyajan talvet varsinkin etelässä ovat mitä ovat, eikä 3008 varmaankaan ole huono talviauto. Mutta epäselväksi jäi millaisia nuo TM:n mainostamat sähköisen käsijarrun käytettävyysongelmat ovat. Siis eikö käsijarru meinaa mennä päälle vai miten ongelma ilmenee? En muista nähneeni selitystä talvivertailussa tai sitten luin huonosti. Itse aion hankkia 3008, eri asia on koska sen saa.

    • KuskiTR

      Tiguan ja muut Volkswagenin sätökset ovat ansoja. Kollega ihmettelee 160000km ajetun Touranin kanssa, kun ensin meni moottori vaihtoon kovan öljynkulutuksen vuoksi. Turbo rikkoutui heti perään. Sitten Webasto. Nyt partikkelifilterin uusinta kysyy 2500 euroa lisää panostusta. Erilaista pikkuista sähkövikaa on ollut pitkin matkaa.

      En tiedä sitten näistä viimeisistä Peugeoteista, mutta ainakin 2012 ja vanhemmat ovat olleet vahvoja ja luotettavia autoja.

      • HiemanLiioittelua

        Itseasiassa tuo "ensin meni moottori, sitten meni turbo" on aivan samaa tekstiä mitä alkupään peugeotin 1.6 HDi moottorista kommentoitiin. Sillä erotuksella että useimmiten ensin meni se turbo ja vasta sen jälkeen moottori.

        Väittäisin että vuodet 1987 - 2004 olivat peugeotin kulta-aikaa laadun puolesta.

        Vuodet 2005 - 2012 eivät edustaneet ainakaan moottoreiden kohdalla mitenkään kehuttavaa aikakautta. Lisäksi tuona aikana on käytetty alustaratkaisuja jotka eivät ole olleet ihan niin kestäviä, ja mukana on jopa kalliita suunnitteluvirheitä (alimitoitettuja osia) voimansiirroissa ja lämmityslaitteissa. Kun vielä muotoilu oli omintakeista niin ei kiitos 2005 - 2012 malleille.

        Tästä uudesta 308 mallista ja puretech moottorista ei ole vielä pitkän ajan kokemuksia, mutta toivon kovasti että oltaisiin kestävällä tiellä.


    • Francesca2

      Minulle ainakin sattui vahva 07-mallinen 407 HDi. Auto on tällä hetkellä perheen kakkosautona. Auto on edelleen ehjä ja upea ranskatar, jolla ajetaan niin työmatkoja, kuin pitkiä urheilureissuja. Niin ja kilometrejä on kertynyt mittariin jo kunnioitettavat 345tkm. Turbo ja partikkelisuodatin on alkuperäisiä edelleen. Ei huono!

      • sellaistase

        Montako kertaa lämmityslaitteen läpät on vaihdettu?


      • Francesca2

        Läppäremontti on tehty kertaalleen. Uusi läpän akseli on paksumpaa tavaraa kuin alkuperäinen ja ilmeisesti kestää maailman tappiin.


    • TimperiJ

      Pösön dieselit ovat kestäviä kunhan ne saavat liikunta tarpeeksi. Tuttava härnäsi pikkudieseliään ajamalla vain lyhyttä katkoajoa. Muutamassa vuodessa mitta tuli sitten täyteen, kun konehuoneesta löytyi milloin mitäkin korjattavaa, vaikka kilometrejä ei vielä ollut kahtasataa tuhattakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe