onko kenelläkään hevosta, jolla on pukinkaviot? (lievä)
Kuinka usein hevonen kengitetään? (muita ongelmia, rajoituksia)
Pukinkaviot
5
5136
Vastaukset
- jonna
...kengitän hevosen normaalisti, mutta kannattaa kysyä kengittäjä kattomaan sitä... Ja ei sitte esteitä eikä kovasti laukkaakaan, koska vaarana saattaa olla ontuminen
- pukinkavio pieni paha
Miksi ihmeessä ei voi laukata tai esteitä hypätä??? Pukinkavion kanssa eletään ihan normaalisti. Esteillä käytän putseja, koska kavionseinämä on niin ohut ettei kolahdukset tee hyvää. Hevoseni on ollut minulla 4 vuotta. Koko ajan olemme kilpailleet, yksi ainoa ontuminen tänä aikana ja sekin oli jalka jossa ei ole pukinkaviota. oikein vuoltuna ja kengitettynä ei pitäisi oireilla mitenkään. Kannattaisiko vaihtaa kengittäjää.
- nihibikn
pukinkavio pieni paha kirjoitti:
Miksi ihmeessä ei voi laukata tai esteitä hypätä??? Pukinkavion kanssa eletään ihan normaalisti. Esteillä käytän putseja, koska kavionseinämä on niin ohut ettei kolahdukset tee hyvää. Hevoseni on ollut minulla 4 vuotta. Koko ajan olemme kilpailleet, yksi ainoa ontuminen tänä aikana ja sekin oli jalka jossa ei ole pukinkaviota. oikein vuoltuna ja kengitettynä ei pitäisi oireilla mitenkään. Kannattaisiko vaihtaa kengittäjää.
mun hepalla ainakin tuo pitää paikkansa. Se on jo kato liian vaikeasti edennyt.
- ei hevosia tietämättömille
nihibikn kirjoitti:
mun hepalla ainakin tuo pitää paikkansa. Se on jo kato liian vaikeasti edennyt.
Vaikeasti edennyt???? Ei pukinkavio ole mikään sairaus jota ei voi pysäyttää. Pukinkavio "ei etene pahaksi" jos se vuollaan ja kengitetään oikein. VIKA ON SIIS KAVION HOIDOSSA jos se on paha.
- pukinkavio pieni paha
Meillä kengitys väli on 6 viikkoa ja on hyväksi havaittu. Kavio täytyy pitääkin hieman pystymmässä asennossa, kantoja ei saa ottaa liikaa. Eikä kavion asentoa saa muuttaa merkittävästi, siitä seurauksena saattaa olla jonkunasteinen jänteen venyminen, väärästä asennosta johtuen. Hyvin hoidettuna pukinkaviota et huomaa enää itsekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693225
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471799Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591674- 771584
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411500Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811369The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105