Asketismi, yksi elämän tapa.

asketic

Olen harjoittanut asketismia syyskuusta 2015. Olen myynyt pois kaikkea mitä omistin. Täytyy myöntää että oli helpottunut olo kun pääsi eroon maallisesta tavarasta.

Rahat niistä on käteisenä, netti pankissa käyn silloin tällöin. En ole ostanut mitään siis yli 15 kuukauteen. Elämän tilanne on myös sellainen että perusasiat on kunnossa.

Asketismi on avannut henkisen elämän täydellisesti, materialismissa elämä oli työtä ja investointeihin tarvitsi kaikenlaista. Nämä menivät tottakai verotukseen.

Mikä ihanuus kun ei tarvitse tehdä pitkiä työpäiviä, pieni tulo riittää.Yksinkertainen vaatimaton elämäntapa sopii minulle.

Sänky, pöytä ja tuoli sekä pieni kirjahylly ja minikeittiö riittäisi hyvin. Vaatteita en hävittänyt, niitä tottakai tarvitsee. Autosta kun vielä pääsisi eroon niin olisi hienoa.

Ekologisuus ja ekonomisuus yhdessä.

9

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaik.on.mänt

Entäs sitten kun rahat on hävinneet eikä ole enää edes sitä tavaraakaan myytäväksi...

• masa1987

Toi elää pienillä tuloillaan, hyvä tyyli.

• dheihfheifhuehufh

"Elämän tilanne on myös sellainen että perusasiat on kunnossa."

Paljonko on ulosottovelkaa? Sitähän sinulla kuitenkin on.

• AnkkaWaari

Sikäli mikäli sinä "asketic" olet mies etkä ole perheellinen, niin kyllä rahahuolesi häipyvät, jos otat ja hankit vaimon ja hänen kanssa puuhailtuasi ilmaantuu liuta jälkeläisiä. Roope Ankan päiväsi ovat silloin ohitse eikä rahasäilössäsi ole patinoitumassa killingin litin latia.

• JepSaatana

Et ole ostanut mitään 15 kuukauteen? Roskiksestako safkat dyykkaat?

• asketic

En ole ostanut mitään ylimääräistä 15 kk, tottakai ruuan,parturissa kävin.

Siinäpä ne ostokset.

Suunnittelee joka päivälle 0 budjetti päivän, siitä se kertyy viikko budjetti. Viikot summaa sitten yhteen ja jne.

Ortodokseille asketismi on suositus,kiva kun löysin sen ortodoksmin.

Lisäksi harrastan historiaa ja teen historiikkia.

Tyhjä materialistinen maailmahan se on, Pentti linkolan tyyliin elelee.

Ja poikamies tottakai, perheelliset erikseen.

• lampukka123

Ekologinen teologia, oikea näkemys elämään.

• tyuyuiyuk

Suunnitelmani on tehdä sama. Kamaa on muutamassa vuodessa kerääntynyt valtavasti. Valitettavasti suurin osa siitä 'arvokasta' vain minulle, joten kaatopaikallekin sitä joutuu. Olisi ihanaa asua väljässä kodissa, ja laittaa rahat vaikka lainojen lyhennykseen.

• Askeetisti

Ehkä hampaista yhteiskunta voi hapuilla jotain ulosotettavaa, hah.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2545
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1831
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      131
      1608
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      52
      1526
    5. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1352
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1346
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1295
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1218
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1158
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      70
      1136
    Aihe