Rantalankoulu

Henry123456

Löytyykö ketään koulukaveria Rantalankoulusta 1961-1963. Yksi kavereistani oli lempinimeltän: Tumi. Opettaja oli Maila Patrikainen
Henry Nyman
0452775234

32

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole Rantalasta, mutta kysyisin aivan muuten, koska tunsin Timitrasta erään Nymannin perheen.
      Oliko isosiskosi nimi Aila?
      Arkistostani löytyy hänen syntymävuoteensa, mutta en laita sitä tähän.
      Aila oli hiljainen, ja kaikin puolin hyvä tyttö.
      Olikohan sinun ja Ailan välissä vielä yksi pika (isoveli sinulle).
      Parin Nymanin perheen pojan syntymäaika löytyy arkistostani.

      En pahastu vaikka et vastaa, virkistelen vain muistiani.

      • ehkäei

        Olikohan myös yksi sisko Miranda?


      • Anonyymi

        Kyllä siskoni on Aila.


      • Anonyymi

        Aila asuu edelleen Joensuussa. Puhut varmaan mun veljistä he kävivät myös Rantalan koulua


    • Ottaa.aivoon

      Mikä ihmeen kortisto kamulla on onko siinä kaikki lieksalaiset,,,,,,,,,,,,,,,,,nyt kyllä korpee tuommonen kortisto. Sanos mikä sen veljen nimi oli jos satut tietään tai pistä turpas tukkoon.

      • Tieto lisää tuskaa, sanotaan. Onko se väärin jos on hyvä muisti, voihan kortisto olla päässäkin.


      • senkin.vantaali
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Tieto lisää tuskaa, sanotaan. Onko se väärin jos on hyvä muisti, voihan kortisto olla päässäkin.

        Sinä taidat tietää kenestä on kyse koskas tiedät missä se rötkö asuu


    • kkkkkkkkkkkkkk

      Eipä tienny veljen nimeä.

      • Kyllä vain tiedän, mutta en kerro täällä.


      • nuorempi.rantalasta
        kamuttaja kirjoitti:

        Kyllä vain tiedän, mutta en kerro täällä.

        Ketä Kamu ei tuntisi ja tietäisi, hyvä Kamu.


    • En nyt aivan kaikkia tunne, mutta kyllä aika monta.
      Vastaiskohan aloittaja?

    • varovaisuutta

      Jospa aloitus on kiusantekoa. Toivottavasti ei.

    • timitrasta

      Millä tavalla se voisi olla kiusantekoa?

    • pärnäntyttö

      Rantalan koulussa tuolloin olleen pienen kiltin tytön kauhukuviin on ikuisesti jäänyt se, kun joku naisopettajista pakotti koulun keittolassa jonkun Nymanin pojista syömään sitä ällöä kylmää kaurapuuroa. Ei ole maistunut itsellekään sen jälkeen puurot.

      • kaken.luokkalainen

        Maila oli häijy ja niin oli Kakekin.


    • Kake taisi olla Suistamon miehiä.
      En ole monta sellaista Kalevalan, ja sen taustan tuntijaa tavannut, kuin Kake oli.

      • onko.mennyt.ohi

        Eikö hän ole elossa?
        En ole huomannut kuolinilmoitusta.


      • se.on.ssxitä.kkini
        onko.mennyt.ohi kirjoitti:

        Eikö hän ole elossa?
        En ole huomannut kuolinilmoitusta.

        kuollut on kauan sitten et vain ymmärrä lukemasasi


      • turhaa.mollata

        Oliko tähänkin väliin välttämätöntä alkaa haukkua tuntematonta ihmistä ymmärtämättömäksi? Täysin asiallisen kysymys oli. Miksi siihen ei voi vastata vain asiallisesti? Onko se vain somessa opittua turhaa räkyttämistä, josta on ilmeisen vaikeaa päästää irti?


      • älä.välitä
        turhaa.mollata kirjoitti:

        Oliko tähänkin väliin välttämätöntä alkaa haukkua tuntematonta ihmistä ymmärtämättömäksi? Täysin asiallisen kysymys oli. Miksi siihen ei voi vastata vain asiallisesti? Onko se vain somessa opittua turhaa räkyttämistä, josta on ilmeisen vaikeaa päästää irti?

        Täällä on kaikenlaista haukkujaa liikkeellä älä niistä välitä.


      • kiitos.siitä

        Hyvä, että joku välillä myös asiallisesti puuttuu tuohon räkyttämiseen.


    • Kake oli myös melko taitava voimistelija, kävi joskus samoissa paikoissa kuin minä.
      Oltiin kohtalaisen hyviä tuttavia, jos elää ja muisti pelaa, niin voi muistaa minut aivan tuntomerkeillä.

      • rantalalainen

        Kuollut on ei enää tunne sinua.


    • vuotta.ylempänä

      Muistetaan aloittaja ja hänen kaverinsa olivat kunnon poikia.

    • Patrikaisista vielä vähän.
      Heillä oli Lieksan ensimmäinen Kiinanpalatsikoira.
      Maila taisi hoitaa sitä, Kake ei ollut koiraihmisiä.

      • Kuukausi

        Menin Rantalan kouluun 1966.Kake oli opettajani 3.luokalla.Muistiini on jäänyt loru aapisesta:Tammikuu, turkki päällä.Helmikuu, järven jäällä.Maaliskuu,hanki hohtaa.Huhtikuu, kevään kohtaa.Toukokuu,kukan tuoksu.Kesäkuu,leikin juoksu.Heinäkuu,uimaan pienet.Elokuu,koriin sienet.Syyskuu,kouluun astut.Lokakuu,varmaan kastut.Marraskuu,lumen huntu,.Joulukuu,juhlan tuntu.


      • Kuukausi kirjoitti:

        Menin Rantalan kouluun 1966.Kake oli opettajani 3.luokalla.Muistiini on jäänyt loru aapisesta:Tammikuu, turkki päällä.Helmikuu, järven jäällä.Maaliskuu,hanki hohtaa.Huhtikuu, kevään kohtaa.Toukokuu,kukan tuoksu.Kesäkuu,leikin juoksu.Heinäkuu,uimaan pienet.Elokuu,koriin sienet.Syyskuu,kouluun astut.Lokakuu,varmaan kastut.Marraskuu,lumen huntu,.Joulukuu,juhlan tuntu.

        Tuota runoa en ole ennen kuullutkaan.


      • usein.hankinnan.syy

        Tai vanhempi lapsista:))


      • outo.kommentti
        usein.hankinnan.syy kirjoitti:

        Tai vanhempi lapsista:))

        Minkä ihmeen hankinnan syy toisen lapsenko?


    • mummonpyörä

      ei semosta koiraa ole olemassa kuin kiinanapalastikoira valehtelet ei nillä ollu koiraa ollenkaaan

      • Vuonna 1967 näin Lieksassa kiinanpalatsikoiran, oli erään valokuvaamon.
        Tytär oli samalla luokalla oppikoulussa.


      • mummonpyörä
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Vuonna 1967 näin Lieksassa kiinanpalatsikoiran, oli erään valokuvaamon.
        Tytär oli samalla luokalla oppikoulussa.

        oklikos apelin koira oli sekarotunen rakki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe