Harakat kuriin

Mimmi

Mitä ihmettä harakoille voi tehdä. Asun kaupungissa omakotialueella suht uudessa talossa. Terassilla, saunan ikkunan alla on parvekelaatikko. Laitoin siihen kanervia ja peitin mullan jäkälällä. Harakat käyvät peuhaamassa laatikon ja kanervat nurin yhtenään. Millä ihmeellä ne saa pois (=jättämään minun parvekelaatikkoni rauhaan) ja mitä kummaa ne sieltä laatikosta etsivät vai onko se vain sotkemisen riemusta. Aikaisemmin syksyllä ne sotkivat mullan. Vähän aikaa ihmettelivät jäkälää, vaan eivät enää. Vetävät kaiken irti, mikä saavat.
Kesällä niistä on toinen riesa. Naapurin puolella on iso kuusi ja harkoiden pesä on siinä. Jahka poikaset tulevat lentoharjoitusikään, ne pudottautuvat maahan. Juuri kasvimaani kohdalle. Sotkevat ja peuhaavat siinä. Sipilinvarret poikki, porkkanriveistä ei tietoakaan jne. Pesä on muutaman kerran rikottu, vaan aina ne rakentavat uuden samaan paikkaan. Mitä tehdä?

7

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihreä

Äänenvaimennin pinoiskiväärillä se käy äänettömästi. edes naapuri ei huomaa.
      Jos itselläsi ei ole pyydä jotakin tuttua hoitamaan homma.

• kielletty!

Kaupunkialueella ampuminen on kielletty. Ja kuka tietää, vaikka olisivat rauhoitettuja kaupunkiharakoita.
        Maanvaiva ne kyllä ovat. Ehkä ei muu auta kuin poistaa koko laatikko.
        Hävittäkää se vanha pesä ja vahtikaa, etteivät pääse siihen keväällä rakentamaan uutta.

• elukka

Pienoiskivääri taitaa olla liian tehokas jos kaupunki alueella ammuskelee? Tehokkaalla ilmakiväärillä on turvallista lutkutella niitä. Kyllä ne silläki kuolee.Ainaki ite oon mökillä ammuskellu harakoita impalla.Ovat oppineet kiertämään sen tontin tarkasti. Nopeasti ne oppivat perkule.

• ...
        elukka kirjoitti:

Pienoiskivääri taitaa olla liian tehokas jos kaupunki alueella ammuskelee? Tehokkaalla ilmakiväärillä on turvallista lutkutella niitä. Kyllä ne silläki kuolee.Ainaki ite oon mökillä ammuskellu harakoita impalla.Ovat oppineet kiertämään sen tontin tarkasti. Nopeasti ne oppivat perkule.

Yhtälailla laitonta kuin ampua pienarilla kaupunkialueella on ampua ilmakiväärillä mitään eläintä.

• Luonnonystävä

Hei!
      Omassa pihassani harakat syövät pikkulinnuille tarkoitetut eväät lintulaudalta ja kaatelevat koko laudallisia maahan. Ne repivät talipallot rautakehikoista ja vievät mennessään.
      Lopulta keksin hyvän ja luontoystävällisen keinon. Ripustin kaksi peiliä kooltaan 10 cm halkaisijaltaa puun oksiin lähelle lintulautaa. Moneen päivään ei ole ainoatakaan harakkaa käynyt pihassa, kun niitä saattoi olla laumoittain nokkimassa maahan pudottamiaan auringonkukan siemeniä.

Tätä kannattaa kokeilla myös parvekkeella. Nyt vain peilejä ostamaan!

• tasapeli Oy

Glykoli on jäähdyttäjän neste ja harakan massussa tappavaa.
        Pruuttaa kalanpalasiin ainetta ja aseta sen verran korkealle, etteivät esim koirat pääse käsiksi. Pikkulinnut eivät kalaan koske.

Toimii. Oleppa hyvä.

• uudet tulee

Jos ryhtyisit harakanhävitysoperaatioon, niin siihen kuuseen todennäköisesti tulee ennmmin tai myöhemmin toinen harakkapari pesimään. Kun on hyvä pesimäpaika vapaana.
      Ei se ole ainoa harakkapari joka siellä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe