Uudet ajoneuvojen käyttömaksut tulevat voimaan piakkoin. Eli vanhoihin ja saastuttaviin henkilöautoihin lisätään niiden seurantalaita, jolla laskutetaan niiden omistajia teiden käytöstä. Eli nykyaikana järkevä ympäristöpolitiikka ei ole enää yksittäisten puolueiden, vaan kaikkein yhteinen asia, aivan kuten maan perustuslaissa on sen asian ympäriltä annettu ymmärtää.
Onko kenelläkään tietoa siitä, aiheuttaako tämä hinnankorotuspaineita esim. joukkoliikenteeseen niille linjoille ja alueille, jotka ratikkahankkeen ensimmäisessä vaiheessa jäävät vielä kauas ratikan runkolinjasta? Miten tällöin toteutuu Tampereen sisäinen kulkemisen tasa-arvoisuus? Jos ajoneuvoissa käyttöönotettava seurantamaksu koskee myös joukkoliikenteen busseja. Voitaisiinko ajatella, että kunnat voisivat saada osan henkilöautoliikenteen seurantamaksuista ympäristöprojekteihinsa ja joukkoliikenteen maksujen kompensaatioon.
Toisaalta ympäri kaupunkia ja Hämeenkatua tyhjinä kolisevat ja rämisevät bussit ovat juuri yksi osa sitä ilmiöitä, jonka ihmiset tahtovat kitkeä pois. Koska koko nykyinen Keskustorin kulmalla oleva paikka bussien vaihtopysäkeille on alunperinkin väärin sijoituttu. Josta huonona esimerkkinä on mm. kesän aikana siellä olevat järjestyshäiriöt. Ainoa oikea paikka busseille on nykyinen linja-autoasema, josta voi kätevsti kävellä Hämeenkadulle. Ja liityntä eli heiluripysäkit tulee sijoittaa siten, että tavalliset työssäkäyvät ja kaupungilla asioivat ihmiset pääsevät mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ratikkaan. Että am. kielteiseltä ilmiöiltä voidaan välttyä.
Teidenkäyttömaksujen uudistuminen
5
103
Vastaukset
- hohhoijaaEnJaksanutLukea
Joillakin on aikaa haaskattavaksi turhanpäiväisten unelmiensa kirjoitteluun nettipalstoille. Mitä jos kokeilisit seuraavaksi hankkia itsellesi oikeita töitä?
- Viherhippihaihattelua
Ei tuollaista pössyttelevää viherhippiä kukaan palkkaa...
Suurin osa autoilun haitoista tapahtuu lyhyillä matkoilla ja ruuhkissa. Siksi on tärkeää, että perusmaksun rinnalle voidaan kehittää myös sellaisia maksuja, joilla kaupungit ja kunnat voivat saada tärkeille am. momenteilleen lisärahoitusta. Ettei käy niin, että vain yhdet tahot vastaavat seuraamuksista.
Maksuvyohykkeet ja ruuhkamaksut ja niiden seuranta voisivat olla sellaisia samoin kuin tunnelimaksu, joita Tampereella voitaisiin pilotoida. Mikäli vain ihmisillä riittäisi oikeasti vastuuntuntoa ja aitoa halua edetä asiassa. Ajonopeuksien seuranta vyöhykkeittäin olisi myös mahdollista toteuttaa. Ja, josta viranomaiset voisivat saada seurantalaitteisiinsa dataa.
Sinänsä on ihan sama, kuka idean on keksinyt, jos se on hyvä. Ja silloin sitä on turha vastustaa, jos itse asian argumentaation sisältöön ei ole muuta todettavaa, kuin sen hiljainen myöntyminen. Vaan pitää olla mukan ottamassa käyttöön uutta ihmistenkin hyvinvointia palvelevaa teknologiaa.
Tärkeintä kuitenkin on muistaa kaikkien luonnon eri osapuolien hyvinvointi. Ihmisten kuuluessa myös osana luonnon monimuotoisiin järjestelmiin. Joilta se itse voi sahata omaa oksaansa kuormittamalla paikallisesti luonnon "avainjärjestelmiä", joko liiallisella pistekuormituksella tai globaalisesti yksipuolisuudella.- RedBlood
Greenway kirjoitti:
Suurin osa autoilun haitoista tapahtuu lyhyillä matkoilla ja ruuhkissa. Siksi on tärkeää, että perusmaksun rinnalle voidaan kehittää myös sellaisia maksuja, joilla kaupungit ja kunnat voivat saada tärkeille am. momenteilleen lisärahoitusta. Ettei käy niin, että vain yhdet tahot vastaavat seuraamuksista.
Maksuvyohykkeet ja ruuhkamaksut ja niiden seuranta voisivat olla sellaisia samoin kuin tunnelimaksu, joita Tampereella voitaisiin pilotoida. Mikäli vain ihmisillä riittäisi oikeasti vastuuntuntoa ja aitoa halua edetä asiassa. Ajonopeuksien seuranta vyöhykkeittäin olisi myös mahdollista toteuttaa. Ja, josta viranomaiset voisivat saada seurantalaitteisiinsa dataa.
Sinänsä on ihan sama, kuka idean on keksinyt, jos se on hyvä. Ja silloin sitä on turha vastustaa, jos itse asian argumentaation sisältöön ei ole muuta todettavaa, kuin sen hiljainen myöntyminen. Vaan pitää olla mukan ottamassa käyttöön uutta ihmistenkin hyvinvointia palvelevaa teknologiaa.
Tärkeintä kuitenkin on muistaa kaikkien luonnon eri osapuolien hyvinvointi. Ihmisten kuuluessa myös osana luonnon monimuotoisiin järjestelmiin. Joilta se itse voi sahata omaa oksaansa kuormittamalla paikallisesti luonnon "avainjärjestelmiä", joko liiallisella pistekuormituksella tai globaalisesti yksipuolisuudella.Kuule nyt sinä ituhippi. Olet pössytellyt liikaa ruohoa ja aivosi ovat nyrjähtäneet. Autoilun kustannukset ovat jo nykyisellään niin raskaat, että kukaan ei huvikseen ajele.
PS. Kadut eivät ole vihreitä, ne ovat mustaa asfalttia.
- hurlumpsis
Kylläpä se seurantalaite lisätään KAIKKIIN AUTOIHIN. Jos täti Berneri saa ajatuksensa läpi. Epäilen kyllä ettei saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait152940- 392547
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381413- 841330
- 631221
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40969Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124863- 32796
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58606
