Hei!
Olen opiskelija ja pohdin syöpä dianoosin hintoja?
Huomasin jo noin 2-3 vuotta sitten (syövän) oireita itselläni mutta viime aikoina nämä ovat pahentuneet.
No en vielä ole 18 vuotias ja olen koittanut puhua tästä asiasta, mutta minua ei oteta vakavasti, niimpä olen antanut asian olla ja koitan elää vaivan kanssa.
Ajattelin mennä diagnoosiin opiskelija tuellani, että saan varman tiedon asiasta ja mikäli syöpä todettaisiin uskoisivat vanhempanikin tämän asian vakavuuden :)
Paljonko syöpähoidot maksaa?
1
319
Vastaukset
- Lääkäriin_vaan
Yleensä syöpähoidot ovat julkisen puolen hoitoja, joten potilas maksaa vain kulloinkin määrätyt potilasmaksut. Otetaan esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinnat: Poliklinikkamaksu 32,70 € ja tuolla tehdään tarvittavat alkututkimukset onko kyseessä syöpä tai muu hoitoa vaativa sairaus. Jos ja kun joutuu hoitoihin sairaalaan, hoitopäivämaksu on 38,80 € vuorokaudelta (myös vajaalta vuorokaudelta). Tulottomalle nämäkin voivat olla ylipääsemattömiä, mutta silloin avuksi voi tulla sosiaalihuolto.
Sairaalan poliklinikalle ei voi mennä suoraan vaan sinne pitää saada lähete. Lähetteen voi saada jopa ilmaiseksi terveyskeskuslääkäriltä tai opiskelijaterveydenhoidosta. Joskus voi joutua "hakemaan vauhtia" yksityispuolelta jolloin maksut ovat suuria. Pelkkä lääkärintutkimus on helposti satasen verran ja mahdolliset tutkimukset vielä päälle. Jos yksityislääkäri tekee diagnoosin, hän voi kirjoittaa lähetteen sairaalan poliklinikalle jossa tutkitaan lisää ja tehdään tarvittavat hoitopäätökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4626574Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1863907Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262040Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1371424Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751315- 681166
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771089- 451028