Oletteko rajoittaneet joidenkin marjojen ja vihannesten käyttöä kilpirauhasen vajaatoiminnan takia? Kun olen lueskellut vajaatoimintaa käsitteleviä potilaiden kirjoituksia, tuntuu kuin mitään edes kotimaisia marjoja ja vihanneksia ei voisi nauttia. Onko tämä todella näin! Haluaisin ainakin hyvällä omallatunnolla syödä mansikoita, puolukoita, lakkoja, tyrniä, mustaherukoita ja hedelmistä ainakin omenia ja appelsiinia. Voinko siis nauttia näistä huonontamalla hoitotasapainoa. Minulla on tyroksiini lääkitys ja viitearvoihin (THS) on vaikea päästä, mutta voin kyllä aika hyvin. Minua ei väsymys vaivaa, ei ole koskaan vaivannut vaikka THS ollut sairautta todettaessa 17. Toisaalta T4 on aina ollut hyvin viitteissä.
Marjojen ja vihannesten vaikutus kilpirauhasarvoih
Turhaanhuolestunut
0
72
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298