Jos KELI ON HUONO niin pitää hiljentää vauhtia.
Mikäli kaveri olisi ajanut hiljempaa niin ei olisi tuota tapahtunut.
Aina pyritään syyttämään keliä, joka helvetin kerta vaikka kelillä EI OLE MITÄÄN tekemistä. (vaikka se huono olikin)
Olisivat pysähtyneet tai ajaneet hiljempaa.
Olen kuitenkin todella pahoillaan omaisille ja kaikille jota tämä valtavan ikävä asia on koskettanut, mutta me ei vaan hoida aina laittaa kaikkea kelin viaksi.
Voimia
AINA on vika KELISSÄ...
11
872
Vastaukset
- liikenneturha
Aivan miksi Estonia ei ajanut hiljempaa kun oli huono keli! Kuskin vika .. Eikö ne olosuhteet vaikuta mitään?
- janne
Tottakai keli vaikuttaa! Muunmuassa siihen mikä on turvallinen matkavauhti. Kyllä kuskilla on vastuu ajoneuvon turvallisesta kuljettamsesta.
Tietysti voi olla että tässä tapauksessa kuljettajan kokemattomuus ja nuoruus on johtanut siihen että hän ei ole "uskaltanut" hidastaa tarpeeksi, ehkä kavereiden painostuksesta tai nynnyksi leimautumisen pelossa. - Kasumir
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa. - kossu
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.No mikä ero siinä on, kapteeni olisi voinut pitää paatin satamassa.
- KANNATTAA AJAA AINA HILJAA....
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.ÄLYTÖN KAAHAILU ON AIKA SAIRASTA...
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.on oikeassa 32v seilanneena tiedän jotain minäkin.
aina pitää vauhtia hiljentää huonoissa olosuhteissa
oltiin sitten tienpäällä tai merellä.
- Milsa
Jos keli on huono, vauhtia pitää hiljentää! Keliä ei voi syyttää kolarista, jonka olisi ehkä voinut välttää pienemmällä nopeudella. Talvi tulee joka vuosi, sille ei mahda mitään. Nopeus pitää osata asettaa sen mukaan mikä on turvallista. Ko. aikana turvallinen nopeus olisi ollut reilusti alhaisempi kuin mitä vauhtia oli. Piste.
- proffa
Tässä on yksi perustavanlaatuinen ongelma. Mistä se kuljettaja olisi tiennyt että nopeus on väärä. Tielaitoksen mitoittama talvinopeusrajoitus jne. Voidaankin keskustella talvinopeusrajoitusten mielekkyydestä, ehkä olisi parempi että kuljettaja valitsee nopeuden. Jälkeenpäin on helppo todeta että hitaammalla nopeudella onnettomuuden olisi voinut välttää, mutta niin olisi myöskin suuremmalla nopeudella. Taitaakin olla 0-tietoa näillä jeesustelijoilla.
- nicsu
Miksei kesäkelin kolareissa syytetä tielaitosta koska kyllä tielaitos hoitaa teita kesälläkin ja samoin talvella!! kyllä vika on ratin ja penkin välissä! onko se tielaitoksen vika jos kesällä asfaltille on satanut vettä josta sitten auto lähtee luisumaan ei tielaitos vedelle voi mitään vai pitaisikö siihenkin laittaa suolaa niin ei olisi niin liukas!!! sama asia on talvella kyllähän jokaisen pitäisi tietää että asutaan suomessa ja että täällä on talvi!!!
- kevyt kaasujalka
Miksi syytä pitää aina etsiä muualta. Näissä tapauksissa vika on kuskin.Pitää ajaa kelin ja taitojen mukaan.Turvavyöt kiinni.Vasta kortin saanut ei ole paras kuski vaik itse niin luulee.Jos syy olisi kelin, kaikille muillekin sillä tiellä kulkeneille kaiken järjen mukaan olisi käynyt samoin.Katsokaa peiliin ja tunnustakaa, että väärin on tehty,jos metsään menee. Ja ottakaa opiksi. Toistenkin virheistä, eikä kantapään kautta.
ihminen se on joka virheitä tekee mutta ei suinkaan
tiepitäjä vaan kaahari joka ei osaa hillitä kaasujalkaa.tilannenopeus on ollut liian suuri.
sen näkee jo niistä romuista ettei 60km/h tule
sellaista jälkeä.ja kuvissa näkyivät vielä kaljapullot että siinä oli kyllä irroteltu ja kunnolla.on se perkeleen kumma ettei tämä nykynuoriso tällaisista esimerkeistä ota opikseen.ei se aurakuskikaan ehdi kaikille osuuksille samalla hetkellä ,aikaa siinä kuluu,että turha on niitä syyttää.vika oli vain ja ainoastaan ratin ja penkin välissä.sama vika oli Estonian
tapauksessa.aluksen päällikkö oli tunnettu siitä
että pysyi aikataulussa.laivaa ajettiin vastamerenkäyntiin liian kovaa ja portti petti.
syy siinäkin "kuljettajassa".kyllä laivankin
saa ajettua romuksi ja upotettua ilman karilleajoa.
metallilla on myös "väsymismomentti"
että on aihetta näiden jotka tielaitosta syyttää
pitää mölyt mahassaan.eikä myöskään kannata syyttää
auton kuntoa.sen pitää olla katsastettavissa joka
hetki ja kuski/omistaja on siitä vastuussa ettei
ajeta epäkuntoisella kalustolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2463342Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3632988Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,192005Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.821861Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e651778Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?591652MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131553- 1251512
Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4841423Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11414