Tulin eilen Kanarian saarilta ja hulluna puutarha -ihmisenä poimin siemeniä, otin oksia ihanista kasveista. Kaikki vielä hyvin, jopa keltareunuksinen akaave on tehnyt juurta kosteaan paperiin käärittynä, mutta... siellä oli huoneistossa jotain kosteudessa eläviä ötököitä ja pelkään kaiken leviämistä, joten KAIKKI meni ensin ulos pakkaseen ja vaatteet pesuun. Kestävätkö siemenet ulkona pakastetun jälkeen niin että ovat käyttökelpoisia kylvettäviä? En löydä mistään vinkkejä, jos saan kasvit matkaan, saan ne menestymäänkin kasvilamppujen avulla. Mitä neuvoja antaisitte? Kiitos etukäteen!
Gran Ganarialta tuotujen siementen kasvatus..
kasvihullu
1
138
Vastaukset
- kokeilemallaselviää
jos laitat "etelän kasvien"pistokkaita pakkaseen niin ne takuuvarmasti kuolee.
Mikset laittanut niitä tyhjään pestyyn lasipurkkiin ja kansi tiivisti kiinni (vaikka vielä teippivarmennus)-silloinhan olisit nähnyt onko siellä mukana jotain öttiäisiä vai ei?
Vain kokeilemalla tiedät onko siemenet itäviä, kasvukausi alkaa täällä vasta siinä helmikuun lopulla maaliskuun alussa, jolloin valoa alkaa olla tarpeeksi itämiseen. Onnea yritykselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311