Aah tätä onnea ja Rantatunneli.

Nemppanen

Kyllä nyt on onnellinen olo kun saatiin Rantatunneli, ja voi seurata Satakunnankadulla ihania autoletkoja.
Sitten vasta hyvältä tuntuu, kun ratikkatyömaa alkaa ja Asematunneli suljetaan.
Unelmien täyttymys saavutetaan kun aletaan rakentaa kantta ja suuria taloja Rautatieaseman päälle.

Sitten varmaan Lempäälä, Nokia, Ylöjärvi ja Kangasala liittyy kiljuen Tampereeseen, että pääsevät osallisiksi noista ihanuuksista, varsinkin maksajiksi.

44

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi.maksaja

      Noilla kunnillahan on omat paikallislehdet pitäisi laittaa sinne juttua niin saataisiin maksajia. Eikö ne kuitenkin ole aika köyhiä kuntia.

      • ei_kiinnostusta

        Se on katos niin että ei nuo ympäristökunnat halua liittyä.


    • jahalpa

      Tunneli tuplaa Tampereen asukasmäärän, on se vaan niin ihana.

      • 1235

        Tuplaa työttömät, niitähän tänne on muuttanut pilvin pimein joten eipä paljon parta pauku niistä muuttajista muualla kuin miinuspuolella.


      • nääs

        Ostareita vaan lisää missä on maahanmuuttajien mukava köllötellä ja pyörittää huumebisniksiään.


    • erepmaT

      Nyt ne autot on saatu keskustaan. Se ei tainnut sitten ihan kuitenkaan aikuisten oikeasti ollakaan enää mikään mukava ja toimiva ratkaisu? Vaikka sitä autojonoa odotettiin kuin kuuta taivaalle. Ja siitä kuviteltiin pelastaja ja parantaja kaupungin kaikkiin ongelmiin. Kannattaisikohan siirtyä joukkoliikenteeseen? Mitä hyötyä siitä on, että kaikista tehottomin liikennemuoto siirretään takaisin kaupungin paraatipaikoille. Varsinkaan, kun liikenteelle ei ole sille suunniteltua valo-ohjausjärjestelmää, tai edes erikseen palkattua liikenteenohjausta. Turhaa soutamista ja huopaamista koko homma, kun luullaan, että muutaman sadan metrin pätkällä katua voidaan ratkaista liika autoilun aiheuttamat ongelmat.

      • Poliitikot.osaa

        Saatiinhan sillä sentään Hyville Veljille hyviä urakoita ja niistä kiitokseksi vaaliavustukset ja avoimet piikit ravinteleihin!


    • tunneli.tane

      Meinaako ne tukkia asematunnelin vai mitä höriset.

      • Kaivuuhommiin

        Toinen puoli laitetaan kiinni. Sitä aletaan syventää, että sinne sopii Tampereen rahasampo Ratikka. Liikenne sumputtuu sopivasti


      • järki.hoi
        Kaivuuhommiin kirjoitti:

        Toinen puoli laitetaan kiinni. Sitä aletaan syventää, että sinne sopii Tampereen rahasampo Ratikka. Liikenne sumputtuu sopivasti

        Vai sillä tapaa. Kyllä on liikenne sitten aivan jumissa siinnä jonot on Täysistä Pispalaan asti.


      • Pää.pystyyn
        järki.hoi kirjoitti:

        Vai sillä tapaa. Kyllä on liikenne sitten aivan jumissa siinnä jonot on Täysistä Pispalaan asti.

        Katsos nyt rakennetaan huomispäivän Tamperetta. Ei siihen pidä suhtautua noin negatiivisella asenteella


      • hallituskatua
        Pää.pystyyn kirjoitti:

        Katsos nyt rakennetaan huomispäivän Tamperetta. Ei siihen pidä suhtautua noin negatiivisella asenteella

        Taitaa tulla kuollut keskusta huomispäivänä. Toivottavasti ympäristökuntien asukkaat tulee pian maksajiksi mukaan.


      • Uytgbvc
        hallituskatua kirjoitti:

        Taitaa tulla kuollut keskusta huomispäivänä. Toivottavasti ympäristökuntien asukkaat tulee pian maksajiksi mukaan.

        Ei ne hulluja ole


      • dcfgthyuji
        Pää.pystyyn kirjoitti:

        Katsos nyt rakennetaan huomispäivän Tamperetta. Ei siihen pidä suhtautua noin negatiivisella asenteella

        Muuttakaa maalle tai johonkin pikkukaupunkiin, jos kaupunkimainen kehitys ei kiinnosta.

        Ratikka on jokaikisessä euroopan kaupungissa lisännyt matkustajamääriä ja sitä myötä elävöittänyt keskustaa, eikä Tampere tule olemaan tähän minkäänlainen poikkeus, vaikka muuta väitätte. Mutta teidän väitteenne ovat teidän omaa mielikuvistusta ja ennustuksia, ei tutkittua tietoa.

        Yhdellä ainoalla vaunullisellaa tulee hujauksessa 70 henkilöautollisen verran porukkaa. Koko Hämeenkadun varressa juuri yli 100 parkkipaikkaa ollut koskaan, joten mistään autolla pääsyn välttämättömyydestä ei Hämeenkadun elämä ole kiinni. Alapuolella on sitäpaitsi laajat parkkiluolat, josta pääsee hissillä helposti katutasoon, jos autolla haluaa saapua.

        Monissa muissakin Suomen kaupungeissa on tyhjiä liiketiloja ja kauppa ei oikein käy takavuosien malliin, mutta silti noissa kaupungeissa on jopa ilmainen parkkeeraus keskustassa ja täysin vapaa autoilu. Silti tyhjiä liiketiloja. Miksi? Eikö autoilun pitänyt pelastaa kaikki? Kauppoja ei tapa keskustan autolla saavuttamattomuus, vaan nettikauppa. Tätä te ette suostu tajuamaan. Ette taida tajuta, kuinka paljon nuorisokin tilaa nykyään netistä, koska valikoimat ovat siellä 100X.


      • RatikkaTyperyys

        Ratikka on vanhanaikainen kolistelija, eikä yhdellä linjalla Herwannasta-Lentävään niemeen ole mitään muuta virkaa, kuin saatanallinen kalleus!
        Trollikat ja sähköbussit on nykyaikaa.. Niistä on rakennettu myös hybridibussi, joka ajaa kymmeniä kilometreja omilla akuilla ja taas lataa akut ollessaan johtimissa kiini.. Joku ratikka ei päihitä sitä hiljaista peliä millään saralla. Ratikka on paluu menneisyyteen! Hyi, kuinka tyhmiä päättäjiä Tampereella onkaan!


    • keskustaonslummi

      Kun joku vielä kertoisi että kellä on varaa muuttaa noihin torneihin? Pelata kasinolla? Ajella ratikalla? Tamprelaiset ovat Suomen köyhintä porukkaa ja täällä on suurtyöttömyys päällä vaan ei ketään kiinnosta. Lisää ravintoloita vain pitäisi saada keskustaan yrittäjien mukaan. Kellä on varaa käydä niissä?

      • järki.hoi

        Älä muuta virka kyllä on älyvapaata touhua.


      • vituttaan

        Mulla ei oke
        Perleke !


      • hento.paavo

        Siihen yhteen torniin tulee ainakin vuokra asuntoja koko torni ja kaupunki on varannut ne. Laittaakohan ne siitä matujen pesän vai juoppojen pesän. Tai sitten tulee kaupungin johto niihin asumaan ilmaiseksi.


      • johan.on
        hento.paavo kirjoitti:

        Siihen yhteen torniin tulee ainakin vuokra asuntoja koko torni ja kaupunki on varannut ne. Laittaakohan ne siitä matujen pesän vai juoppojen pesän. Tai sitten tulee kaupungin johto niihin asumaan ilmaiseksi.

        Vai sellaista ne juonii.


    • voikunonkivaa

      Ne neljä sosdemo-naista oli aivan ihaniiii kun saivat meille tunnelin. On nyt joutusaa posotella ohi Tampereen.

      • enemmistö.sitä.kannatti

        Mitä hörhötät ei ne niin vaikutusvaltaisia olleet, eiköhän siell ollut monta muuta jotka ajo sitä asiaa. Olet ilmeisesti joku persupomo.


      • Miten.oli.4M
        enemmistö.sitä.kannatti kirjoitti:

        Mitä hörhötät ei ne niin vaikutusvaltaisia olleet, eiköhän siell ollut monta muuta jotka ajo sitä asiaa. Olet ilmeisesti joku persupomo.

        Mitäs ne neljä ennen vaaleja äänestäjilleen lupasivat?


    • kylläonilomieli

      Minulla on nyt uusi kaveri, Ranta-Anneli. Löysin veneen alta ja aah onnea tätä.

    • olivat.pettureita

      Pääseeköhän ne neljä enää jatkoon seuraavissa vaaleissa.

      • onnen.tunne

        Ne neljä pääsee jos ketkä.


      • IrrationallinenÄänestäjä

        Äänestäjä on irrationaalinen, epälooginen olento.
        Rantatunnelia ja ratikkaa vastustava äänestäjä kun menee ja valitsee äänestyskuponkiinsa tunnelin puolesta äänestäneen valtuutetun numeron. Etenkin jos on samaa ennenkin äänestänyt. Äänestäjä kertoo ja uskottelee helposti itsellensä satuja. Äänestykopissa järki ja valo katoaa. Ja hän tekee saman äänetysvirheen uudestansa. Ja uudestansa. Ja uudestansa.


    • tiedätte.sitten

      Ehdokkaaksi tulevat, varma tieto.

      • Kaik.mänt

        Menee demareilta loputkin äänet


    • hitaastuhämeessä

      Meillä Helsingissä vastustettiin kovasti raitiovaunun tulemista 1880-luvulla. Issikat väittivät sen vievän heiltä leivän. Myös vaunuja vetävien hevosten pelättiin syövän niin paljon rehua että niiden hinta nousisi kohtuuttomasti jolloin kaikki hevosen pitäjät kärsivät. Kun hankittiin sähkövaunuja ihmisten väitettiin kuolevan kiskoista saataviin sähköiskuihin. Onneksi olkoon Tampere, alkaa teistäkin kohta tulla kaupunki. Kunhan ei Turku taaskin mene teistä ohitse niin kuin monesti aiemmin.

      • mansenmuseo

        1880-luvulla ratikka oli nykyaikaa, mutta 2020-luvulla alkaa olemaan jo vanhentunut, liikaa kiskoihin sidoksissa oleva kulkuneuvo.


      • mansenmuseo kirjoitti:

        1880-luvulla ratikka oli nykyaikaa, mutta 2020-luvulla alkaa olemaan jo vanhentunut, liikaa kiskoihin sidoksissa oleva kulkuneuvo.

        Miten sitä voi olla liikaa kiskoihin sidottu, jos rakentaminen tapahtuu ratikkareitin varrelle? Ja enimmälle osalle ihmisistä on järjestetty liityntämahdollisuus ratikkaan. Ja ne keitä ei kiinnosta kulkemisen helppous ratikalla istuvat sitten autossa ja jonottavat ruuhkassa. Oikeastaan ainoa huono asia ratikassa on se, että sille ei ole järjestetty liityntäpysäkkejä niille, ketkä tulevat pitemmältä hakemaan Tampereen palveluita.
        Ratikan ansiosta myös luonnolle jää sen omaa tilaa. Vaikka Tampeen kaupunkipuisto, joka yhdistäisi kahden järvenrannan välisen alueen ja sen puistoalueet vihervyöhykkeeksi jääkin vielä toteuttamatta. Ensiarvoisen tärkeää olisi antaa myöskin seudun omille luontotyypeille, flooralle ja faunalle mahdollisuus olla ja menestyä niille lajityypillisessä ympäristössä. Tätä ajatus Tampereen kaupunkipuistosta tukisi.


      • toteutunut_on

        Veihän ne heidän elantonsa. En näe enää "Issikoita" missään.


      • MITÄ.SINÄ.PUHUT
        Greenway kirjoitti:

        Miten sitä voi olla liikaa kiskoihin sidottu, jos rakentaminen tapahtuu ratikkareitin varrelle? Ja enimmälle osalle ihmisistä on järjestetty liityntämahdollisuus ratikkaan. Ja ne keitä ei kiinnosta kulkemisen helppous ratikalla istuvat sitten autossa ja jonottavat ruuhkassa. Oikeastaan ainoa huono asia ratikassa on se, että sille ei ole järjestetty liityntäpysäkkejä niille, ketkä tulevat pitemmältä hakemaan Tampereen palveluita.
        Ratikan ansiosta myös luonnolle jää sen omaa tilaa. Vaikka Tampeen kaupunkipuisto, joka yhdistäisi kahden järvenrannan välisen alueen ja sen puistoalueet vihervyöhykkeeksi jääkin vielä toteuttamatta. Ensiarvoisen tärkeää olisi antaa myöskin seudun omille luontotyypeille, flooralle ja faunalle mahdollisuus olla ja menestyä niille lajityypillisessä ympäristössä. Tätä ajatus Tampereen kaupunkipuistosta tukisi.

        ------Vaikka Tampeen kaupunkipuisto, joka yhdistäisi kahden järvenrannan välisen alueen ja sen puistoalueet vihervyöhykkeeksi jääkin vielä toteuttamatta.---

        SIIS MITÄ IHMETTÄ, HALOO ? Se puistovyöhykehän on jo olemassa, miten sitä et tiedä. Näsinkallion puisto - Hämeenpuisto - Eteläpuisto !

        Nyt tosin teidän vihreitten suosiollisella avustuksella se katkaistaan ja tuhotaan kun Eteläpuisto hävitetään tekemällä siitä luxusväen ranta-asuntokohde.


      • itkua.parkua
        MITÄ.SINÄ.PUHUT kirjoitti:

        ------Vaikka Tampeen kaupunkipuisto, joka yhdistäisi kahden järvenrannan välisen alueen ja sen puistoalueet vihervyöhykkeeksi jääkin vielä toteuttamatta.---

        SIIS MITÄ IHMETTÄ, HALOO ? Se puistovyöhykehän on jo olemassa, miten sitä et tiedä. Näsinkallion puisto - Hämeenpuisto - Eteläpuisto !

        Nyt tosin teidän vihreitten suosiollisella avustuksella se katkaistaan ja tuhotaan kun Eteläpuisto hävitetään tekemällä siitä luxusväen ranta-asuntokohde.

        Se on kyllä kauheeta, kun Eteläpuiston todella hieno hiekkakenttä aiotaan ottaa pois :(


      • eteläpuistossa
        itkua.parkua kirjoitti:

        Se on kyllä kauheeta, kun Eteläpuiston todella hieno hiekkakenttä aiotaan ottaa pois :(

        Eteläpuistossa on paljon puustoa ja vihreää nurmikenttää.


    • åehrsjp
    • metron.puolesta

      Ratikka on vanhanaikainen hökötys. Metro tänne tarvitaan ja pian.

    • tunnelbana

      Mihin se metro sijoitettaisiin. Rantatunnelihan lisi jo valmis metrotunneli.

    • fgfgghfg

      Kyllä ne ruuhkat kohta vähenee kun Bernerin verokiila iskee autoilijoihin.Mopolla markettiin.

      • nääss

        Ny kun tunneli saatiin vetämään, vihreät suunnittelevat ruuhkamaksua autoilijoille.


    • Nipponin.malliin

      Tampereelle on saatava vielä metro ja ilmarata niin kuin Tokiossa. Emme kai me voi huonompia olla.

    • kroisos.pennonen

      Onhan meillä rahaa joten antaa rakentaa vaan.

    • Lätikärsille

      Tampereen talo on myynnissä ja muutamme Pirkkalaan. Tampere paskoo housuihnsa seuraavat 20 v. Lätikärsät päättävät poliitikot ja vapaamuurarit tämän taustalla. Ääntäni ette saa, ettekä yritystäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe